Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 12

Bi' hayırlı olsununuzu alırım :)

    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Hayirli olsun motorun,

    Ayağini yerden kesiyorsa mesele bitmiştir.

    Driftin alt makinasi sağlamdir,parça bol,tamiri basit..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    RideForLife. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Eylül 2018
    Şehir
    Antalya & Isparta
    Motosikleti
    Dominar 400 UG
    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hayırlı uğurlu olsun. Siz beğeniyorsanız gerisi boş. Güle güle ve zevkle kullanın.

    Ön sağ tekerdeki kilometre sayacının kablosunu ön çamurluktan ayrı tutan ve o aşınmayı engelleyen küçük bir lastik parça var. Onu veya benzerini kullanırsanız o kısım daha fazla hasar görmez.

    Plastik parçalardaki sürtünme v.s. konuları için basit bir sprey boya iş görür.

    Metal kısımlardaki paslanmalar için; önce bir parça zımpara veya tel fırça ile (parçaları sökmeye gerek yok, ama çevresine değmesinler) paslardan biraz arındırın ve zincir spreyini bu kısımlara biraz sıkıp öyle bırakın. Artık paslanmayacaklardır. Görüntüyü iyice kurtarmak isterseniz daha sonrasında bir balata spreyi ile yağı ve kiri temizleyip yine sprey boya ile üzerlerini boyayabilirsiniz. Ancak pas alttan yürür ve boyayı yine atar. O yüzden yağlayıp bırakmanızı öneririm.

    Sanıyorum ki lastikleri değiştirilmemiş. ANLAS gibi çok daha kaliteli bir markanın lastikleri ile değiştirmeniz, motosikletin tüm karakterini ve sizin sürüş güvenliğinizi arttıracaktır. Şiddetle öneririm.

    Motor yağını MOTUL 5100 öneririm. Klavuzda yazanı bilemiyorum ancak 5100 10W-40 veya 15W-50 oldukça uygun olur kanısındayım. Bir de önemli bir not, Mondial Z-One 180' de motor yağı değişimi 1.000 km' de bir yapılıyor (motor bloğunda ve kullanım klavuzunda yazar). Sizin motosikletiniz için değişim aralığını kontrol edin.

    Fren hidroliğinizin bahsettiğiniz sorun ile alakası var mı emin değilim. Ancak yararı olur zararı olmaz, zaten 2017 diyorsunuz, zamanı gelmiş. Fakat fren performansındaki sorun genellikle fren balatalarından kaynaklanıyor. Daha kaliteli bir balata sorunu çözecektir. Siz yine de DOT3 veya DOT4 fren hidroliği ile değişimi yapın.

    Tekrar hayırlı olsun, tekeriniz düz bassın. Gaza gelmeden güvenle kullanın
    Üstad bu nasıl güzel yorumdur böyle

    Kilometre telinin oldğu yere bir çözüm bulsam iyi olacak, pek güzel gözükmüyor gerçekten. Oranın parçası satılıyor alıp takmam gerek.

    Pas meselesi kafamı kurcalıyor. Motor açıkta durmuş 3-4 ay ve o kadar çok yağmur yemiş ki şasenin bazı kaynak bölgeleri bile pas tutmuş. Bu cidden canımı sıktı ama çözülemeyecek problem değil gibi gözüküyor.

    Lastik konusundada düşünclerim var ama şuan bütçemi sıfıra yakın ettim. Bir süre idare etmem gerekecek maalesef.

    Yağı kullanım kitapçığında her 1000 kmde değiştirin diyor ama ben bu aralığın çok kısa olduğunu düşünüyorum açıkçası. Eski motorumda 3000'de bir değiştirirdim. Bunda da aynı şekilde devam etmeyi düşünüyorum. Motoru fazla sıkıştıran hor kullanan bir yapım yok.

    Güzel temenniniz için teşekkür ederim.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:12 ----------

    Alıntı fz6_fazer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hayırllı uğurlu olsun,arka teker eğri mi?
    Teşekkür ederim, arka tekeri eğik değil . Bence bu soruyla farklı bir şey demek istediniz sanırım ama ben anlamadım .

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:13 ----------

    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hayirli olsun motorun,

    Ayağini yerden kesiyorsa mesele bitmiştir.

    Driftin alt makinasi sağlamdir,parça bol,tamiri basit..
    Teşekkür ederim. Evet şimdi parça fiyatlarına bakıyordum, sizinle aynı şeyi düşünüyorum .

  3. #23
    Vista86 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Kasım 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Tracer 700
    Hayırlı olsun.. Güle güle ve sağlıkla kullan..

    Motosikleti değiştirme düşüncesi bende de başladı..

    Her yeni motosiklet yeni bir deneyim ve yeni bir heyecan oluyor..

    Uzun ve kazasız yolculuklar..

  4. #24
    Blackeagletr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mayıs 2010
    Şehir
    İzmir
    Hayırlı olsun. Şuanlık bir drift kullanıcı olarak ben de tavsiye vereyim.

    Lastikleri çok tırttır, öncelikle iyi marka bir lastik ile değiştirin. Frenleri de çok iyi değildir özellikle arka fren çok hissizdir, o yüzden lastikler çok kritik.
    Bu motor epey bir yağmur altında eziyet çekmiş, bu yüzden iyi bir zımparalama yağlama işleminden geçirmek gerek paslanmanın önüne geçmek için.
    Zinciri tatsız anılar yaşamamak için Arch veya Choco 428h zincir ile değiştirin.
    Topcase takacaksanız orjinal çanta tutacağı plastiktir, epey bir sallar, yük olursa da kırılır. Demirden bir çanta demiri almalısınız.
    Selesi baya rahatsızdır, şu kalın sele fileleri epey iş görüyor.
    Egzozu da bütçeniz uygun olunca orjinaliyle değiştirirseniz hem kendinize, hem çehrenize yararı olur.
    Onun dışında sorunlu bir motor değil zaten, kazasız belasız sürüşler.

  5. #25
    jacob34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ocak 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT 03 (660)
    özellikle paslanan yerleri nasıl hallettiğini takip edeceğim. bana da bir çözüm lazım. mutlaka haberdar et @RideForLife.

  6. #26
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Alıntı jacob34 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    özellikle paslanan yerleri nasıl hallettiğini takip edeceğim. bana da bir çözüm lazım. mutlaka haberdar et @RideForLife.
    Kola + bulaşık teli sonrası su ile durulayıp tam kuruttuktan sonra motor yağı veya zincir yağı ile yağlayın. Boyanmaya müsait ise boyayın. En makul ve pratik çözüm.
    ...

  7. #27
    jacob34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ocak 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT 03 (660)
    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kola + bulaşık teli sonrası su ile durulayıp tam kuruttuktan sonra motor yağı veya zincir yağı ile yağlayın. Boyanmaya müsait ise boyayın. En makul ve pratik çözüm.
    bildiğimiz nalburlarda satılan normal sprey ile mi? yoksa oto kaportacıda fırın boya mı yapmak lazım. eğer ikinci şık olması gereken ise pek uğraşacağımı sanmıyorum

  8. #28
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    Mc150 kullanıyorum, inanın ki bu mototdan daha önce haberim olsa hero karizma 250cc diye almaz bunu alırdım.
    Müthiş hoş ve refleksli bir motor bloğuna sahip.
    Hayırlı uğurlu olsun..

  9. #29
    RideForLife. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Eylül 2018
    Şehir
    Antalya & Isparta
    Motosikleti
    Dominar 400 UG
    Alıntı Blackeagletr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hayırlı olsun. Şuanlık bir drift kullanıcı olarak ben de tavsiye vereyim.

    Lastikleri çok tırttır, öncelikle iyi marka bir lastik ile değiştirin. Frenleri de çok iyi değildir özellikle arka fren çok hissizdir, o yüzden lastikler çok kritik.
    Bu motor epey bir yağmur altında eziyet çekmiş, bu yüzden iyi bir zımparalama yağlama işleminden geçirmek gerek paslanmanın önüne geçmek için.
    Zinciri tatsız anılar yaşamamak için Arch veya Choco 428h zincir ile değiştirin.
    Topcase takacaksanız orjinal çanta tutacağı plastiktir, epey bir sallar, yük olursa da kırılır. Demirden bir çanta demiri almalısınız.
    Selesi baya rahatsızdır, şu kalın sele fileleri epey iş görüyor.
    Egzozu da bütçeniz uygun olunca orjinaliyle değiştirirseniz hem kendinize, hem çehrenize yararı olur.
    Onun dışında sorunlu bir motor değil zaten, kazasız belasız sürüşler.
    Arka taşıyıcının plastik olduğunu bilmiyordum. Keşke demirden olsaymış..

    Selesi bana rahat geldi açıkçası fakat uzun yolda ne olur pek tahmin edemiyorum.

    Egzozu değiştirmek şart. Değiştirene kadar binmeyi düşünmüyorum zaten.

    Teşekkür ederim

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:00 ----------

    Alıntı yürekçe adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mc150 kullanıyorum, inanın ki bu mototdan daha önce haberim olsa hero karizma 250cc diye almaz bunu alırdım.
    Müthiş hoş ve refleksli bir motor bloğuna sahip.
    Hayırlı uğurlu olsun..
    Teşekkür ederim.

  10. #30

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    Alıntı arndiol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    benim vulture ile aynı motor blogunu kullanıyor.
    Şehir içi cok rahat; tork nedneiyle zaten ışıklarda fırlıyor motor, kendi sınıfına göre cok iyi

    90 sabit hız ile uzun yol yaparım diyorsan sıkıntı yok ancak titreşim nedeniyle yaklasık 1 saat sonra ayagın uyuşmuş oluyor.


    Dipnot: castrol yağ bu motora iyi gelmiyor bilgin olsun.


    hayırlı olsun; dış kısmına yorum yapamam ancak motor yapısı olarak guzel bır tercıh.
    castrol yağ iyi gelmiyor mu 94 bin km boyunca sadece 2 kez farklı marka kullandım
    Bitmeyen tutkudur,özgürlüktür,her piston vuruşunda yürekte artan Aşk'tır motosiklet...

  11. #31
    RideForLife. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Eylül 2018
    Şehir
    Antalya & Isparta
    Motosikleti
    Dominar 400 UG
    Alıntı jacob34 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    özellikle paslanan yerleri nasıl hallettiğini takip edeceğim. bana da bir çözüm lazım. mutlaka haberdar et @RideForLife.
    Tamamdır buraya yazarım Jacob34.

  12. #32
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    Motul kullanıyordum yarı sentetik; sonra bakımda castrol koydular.

    Motorda fazladan bir ısınma oluyor gibi geldi ancak artık seleye vurunca uzun yolda 750 km'de değiştirdim tekrardan.

  13. #33
    istanbuls34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Şubat 2019
    Şehir
    vergina
    Motosikleti
    RS200 (218,03 TL yıllık vergisi + ek vergiler.)
    Hayırlı olsun hocam öncelikle. Birşey sormak isterim aynı motor bende de var. Arka frene bastığınız zaman fren pedalı birden aşşağıya düşüyor mu ? Bende böyle bir olay var kronik mi merak ettim. Benimki 2018 model.

  14. #34
    RideForLife. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Eylül 2018
    Şehir
    Antalya & Isparta
    Motosikleti
    Dominar 400 UG
    Alıntı arndiol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motul kullanıyordum yarı sentetik; sonra bakımda castrol koydular.

    Motorda fazladan bir ısınma oluyor gibi geldi ancak artık seleye vurunca uzun yolda 750 km'de değiştirdim tekrardan.
    Eyvallah Arnidol.Ben bu arada 1000km bakım aralığının çok düşük olduğunu düşünüyorum. Sen her 1000kmde bir bakım yaptın mı?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:19 ----------

    Alıntı istanbuls34 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hayırlı olsun hocam öncelikle. Birşey sormak isterim aynı motor bende de var. Arka frene bastığınız zaman fren pedalı birden aşşağıya düşüyor mu ? Bende böyle bir olay var kronik mi merak ettim. Benimki 2018 model.
    Teşekkür ederim. Şuan fren pedalı yamuk ve motorun egzozunu değiştirip orijinal hale getirmeden binmeme kararı aldım. Bindiğim süre zarfındada dikkatimi çekmedi açıkçası. O yüzde tam olarak bilmiyorum. Fakat test edince size geri dönüş sağlayayım.

  15. #35
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    Alıntı RideForLife. adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eyvallah Arnidol.Ben bu arada 1000km bakım aralığının çok düşük olduğunu düşünüyorum. Sen her 1000kmde bir bakım yaptın mı?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:19 ----------



    Teşekkür ederim. Şuan fren pedalı yamuk ve motorun egzozunu değiştirip orijinal hale getirmeden binmeme kararı aldım. Bindiğim süre zarfındada dikkatimi çekmedi açıkçası. O yüzde tam olarak bilmiyorum. Fakat test edince size geri dönüş sağlayayım.

    Yok yav; öyle şey mi olur. Tek sıkıntı motor yağ eksiltiyor nedense; ona dikkat etmen lazım; ama öyle cok olmadıgından 2 bin km yetti bana yağ

    Zincirine, frenine, yağ eksiltip eksiltmediğine dikkat et. Ben 14 binde aldım motoru direk bakıma soktum, sonra baska bir ustaya 16 binde tekrar soktum (ilk usta 2 bin km dedi) ; ikici usta 1500'de bir bakım yaptırmanda fayda var ama kendin kontrollerini yapıyorsan 2 bin yeterki dedi.

  16. #36

    Üyelik
    19 Ocak 2016
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Kawasaki Ninja 250 sl gitti MT 25 geldi
    Hayırlı olsun sağlıkla güzel günlerde kullanın.
    Bağımsızlık benim karakterimdir.

    ATATÜRK


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler