Motor Zorlandığında Sübap Kapatıyor
Reklamlar
-
Herkeze İyi Akşamlar
Motosikletim geçenlerde sübap kesti,tamirciye götürdüm mil ve sübapları büküldüğü için değiştirdi.
İlk etapda sübapları gevşek bıraktı 200km sonra gel ayar yapalım dedi.
200km sonra gittim sübap ayarı yaptı
Ondan sonra 15km yol yapıp eve geldim ve boş vitesde gaz verdim (9-10bin devir)
Motor bi anda stop etti ne yaptıysam çalışmadı.
Ustayı çağırdım baktı egzoz sübabı kapanmıştı arasında hiç boşluk yoktu göz kararı ayarladı motoru zorlamışsın yada sübaplar sıkı olmuş ondan olabilir dedi
ve motoru yapıp gitti.
1 2 saat sonra yola çıktım boşta gaz verdim yine stop etti iterek eve götürdüm baktım yine egzoz sübabı kendini kapatmış motoru ayak marşı ile göz kararı senteye alıp sübabı gevşettim 1-2mm kadar motor çalıştı.
Bu akşam 10km yola çıktım dönüşte 9bin 10bin devir civarlarında motoru kullandım
Gazdan elimi çekince yine stop etti
Sizce motorun arızası nedir?
(çok uzun oldu kusura bakmayın)
Reklamlar
-
Supap alıştırması yapmadan takmış sanırsam
-
zeynelhazan adlı üyeden alıntı
Supap alıştırması yapmadan takmış sanırsam
ilk 200km düşük devirde (sabit değil)
güzelce rodaj yaptım.Yinede faydası olmadı heralde
Sizin dediğiniz macun gibi şeyle sübap yataklarını alıştırmasımı lazım
Eğer bundan kaynaklanıyorsa usta böyle bişey yapmadı.
-
Büyük ihtimal ondan kaynaklanıyor, bu arada boşta yüksek devir çevirmek kranka zarar veriyor diye biliyorum.
-
Ayar yapilirken,
Motor sıcakmıydı?
Soğukmuydu?
Veya subapa basan piyano dedikleri zamazingo somunu mu gevşiyor..
Moturun markasi/modeli ne?
-
levend84 adlı üyeden alıntı
Ayar yapilirken,
Motor sıcakmıydı?
Soğukmuydu?
Veya subapa basan piyano dedikleri zamazingo somunu mu gevşiyor..
İlk 200km den sonra ayar yapılırken motor aşırı sıcak değildi ama el yakıyodu
somunda normal sıklıktaydı
-
moli0046 adlı üyeden alıntı
İlk 200km den sonra ayar yapılırken motor aşırı sıcak değildi ama el yakıyodu
somunda normal sıklıktaydı
Ayar motur tam soğuk iken yapilir.
Bazi ustayim diyen bisiklet tamirinden gelen kişiler sentil bile kullanmiyor,el yordamiyla yapiyor.
Sen ilk evvela eyi bir ``usta`` bul
-
En az 8 saat beklemesi lazım motorun levend84 abimin dediği gibi. Usta bozacağına ben bozayım bu Mayısta olanlardan sonra ustalara el sürdürtmüyorum motoruma.
-
moli0046 adlı üyeden alıntı
Herkeze İyi Akşamlar
Motosikletim geçenlerde sübap kesti,tamirciye götürdüm mil ve sübapları büküldüğü için değiştirdi.
İlk etapda sübapları gevşek bıraktı 200km sonra gel ayar yapalım dedi.
200km sonra gittim sübap ayarı yaptı
Ondan sonra 15km yol yapıp eve geldim ve boş vitesde gaz verdim (9-10bin devir)
Motor bi anda stop etti ne yaptıysam çalışmadı.
Ustayı çağırdım baktı egzoz sübabı kapanmıştı arasında hiç boşluk yoktu göz kararı ayarladı motoru zorlamışsın yada sübaplar sıkı olmuş ondan olabilir dedi
ve motoru yapıp gitti.
1 2 saat sonra yola çıktım boşta gaz verdim yine stop etti iterek eve götürdüm baktım yine egzoz sübabı kendini kapatmış motoru ayak marşı ile göz kararı senteye alıp sübabı gevşettim 1-2mm kadar motor çalıştı.
Bu akşam 10km yola çıktım dönüşte 9bin 10bin devir civarlarında motoru kullandım
Gazdan elimi çekince yine stop etti
Sizce motorun arızası nedir?
(çok uzun oldu kusura bakmayın)
Subabi degistiren usta, ayarini yapan ayni usta, bu sorunu cozume ulastirmasi gereken de o degil mi?
Eger forumu ustaya tercih ediyorsaniz muhtemelen ustayi degistirmeniz gerekli. Yaptigi isin arkasinda olmayan insanlara is yaptirmamak lazim, ne kadar ucuz olursa olsun.
-
levend84 adlı üyeden alıntı
Ayar motur tam soğuk iken yapilir.
Bazi ustayim diyen bisiklet tamirinden gelen kişiler sentil bile kullanmiyor,el yordamiyla yapiyor.
Sen ilk evvela eyi bir ``usta`` bul
Sentilin ne olduğunu bilip kullanmamak, ben böyle daha iyi yapıyorum demek var. Bi de sentilden haberi olmayan adam var
Toprağı hatmeden asfalta hükmeder
Twitter/instagram @ywitcan
Yiğit Can
-
levend84 adlı üyeden alıntı
Ayar motur tam soğuk iken yapilir.
Bazi ustayim diyen bisiklet tamirinden gelen kişiler sentil bile kullanmiyor,el yordamiyla yapiyor.
Sen ilk evvela eyi bir ``usta`` bul
piyanolar bozuk ise o motor sentille ayar tutmaz el yordamı ile yapmak daha iyi sonuç verir , aşırı yıpranmış bloktan egzantrikli motorlarda yine supap ayarı motor stop edildikten yarım saat sonra sıcak iken yapılmalı , yüksek devirde yaşanan subap sorunları yayların deforme olmasındandır , subap motor hızına uyumlu kapanamadığı için pistona çarpar , eğrilir , ayarı bozulur , tırnakları atar , piyano itecekden kurtulur vs..
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)