Merhabalar
Motosikletlerin soğukken yağ yağması normalmidir?
Benim motorumda 9bin 10bin devir civarı masmavi duman çıkıyor.
Motor ısınıncada aynı devirlerdede hafiften siyah duman çıkıyor.
Ustaya götürdüm silindir değişecek dedi
Sizce ne yapmalıyım
Merhabalar
Motosikletlerin soğukken yağ yağması normalmidir?
Benim motorumda 9bin 10bin devir civarı masmavi duman çıkıyor.
Motor ısınıncada aynı devirlerdede hafiften siyah duman çıkıyor.
Ustaya götürdüm silindir değişecek dedi
Sizce ne yapmalıyım
Çok rahatsız edici durumda değil ise, sonraki yağ değişimine kadar aşırı bir yağ eksiltme yapımıyor ise devam...
Mavi dumanı yağ yaktığı, siyah dumanı ise aşırı yakıtı yakamadan attığı için atar.
Soğukken eski ve yıpranmış motorlarda bir miktar yağ yakma normal diyebilirim, kritik derecelere gelmeden şahsen tamire yönelmezdim.
Benim gözümde siyah duman daha önemli. Bahsettiğiniz şekilde ise yakıt tüketimi normalin çok üzerinde olmalı. İlk olarak karbüratör ayarını doğru şekilde yaptırın.
Motosiklet marka/modelini,
Kilometresini,
Kullandığınız motor yağını (Marka,model,viskozite),
Değişim aralığını yazarsanız daha doğru bilgi verebiliriz.
2000 km civarı önce shell 20 50 koydum 1litre
Daha dün bakayım dedim yağ çubuğunun yarısındaydı yani 0.5 litre yağ yakmış motor
Zaten 1 lt yağ alıyor, 0,5 lt eksilse çubukta yağ gözükmez.
Çubuğun yarısındaysa muhtemelen 100-200 ml anca eksiltmiştir.
Bence masraf etmeyin arasıra yağ ekleyip öyle kullanın.
Zaten motor yağ değişim aralığınız 2.000 km değil mi? Mesela benim Mondial Z-One 180' in motor yağı değişimi için hem klavuzda hem de motorun sağ tarafında tabiri caizse "kabak gibi" her 1.000 km' de bir motor yağınızı değiştirin yazıyor. Sizinki için de durum bu olmasın?
Değişim süresini geçiyor olabilir misiniz? Sonuçta özelliğini yitiren motor yağı silindire kolaylıkla girecek ve yakılacaktır.
Bir de kullandığınız yağın madeni yağ olduğuna eminim. Yarı sentetik 15W-50 motosiklet yağlarını denediniz mi? İsterseniz MOTUL' ün 5100 15W-50' sini bir deneyin, bakalım sonuç ne olacak. Sonuçta rektifiye veya silindir değişiminden ucuza bir deneme olacaktır.
Belki de yağ değişim sıklığını servis değerlerine çekip doğru yağı kullanırsanız sorun ciddiyetini yitirecek duruma gelebilir, hatta ortadan kalkabilir.
Siyah duman için ise tekrar ediyorum, yakıt olması gerekenden fazla gidiyor. Karbüratör ayarlarını dikkatlice gözden geçirin.
Bir de farklı bir ustaya gösterin. Aynı adam sizi güzel bir kıvama getirip elindeki parçaları satmak için kullanıyor olmasın. Ustanızı tanıyorsanız ve güveniyorsanız başka tabi, ancak genel durum malum.
Önemli not: "Motor soğukken" ve "9-10 bin devirde" kelimelerini birlikte kullanmışsınız. Motor ısınmadan yüksek devirlere çıkarsanız motor aşınmaları artacak ve ömrü ciddi şekilde kısalacak, bu esnada sağlam motor dahi yağ yakacaktır. Motorun ısınması için iki dk kadar bekleyip yola çıkın, yola çıktıktan sonra kısa bir süre de olsa iyice ısınmasına izin vermeden yüksek devirlere çıkmayın.
Yağ değiştir bir de öyle dene ayrıca istersen bir de karbüratör temizleyici at depoya birazcık
Rmglerin kronik problemi krank keçesinden yağ kaçırması ve pistona yağ inmesi. İsterseniz problemini fabrikaya yada aldığınız yere başvurun, onların çözebilme ihtimalleri var.
o motorun ömrü bitmiş at çöpe gitsin bende 150cc var iken aynı sorun oldu iyi dedim değiştirelim usta hiç birşey olmaz uzun süre daha binersin dedi motoru aldım 1 hafta sonra aynı sorun oldu bir canım sıkıldı sinirlendim gidip attım çöpe kurtuldum 770 km motor çöp oldu hiç uğraşma sıfır motor almaya çalış yada düzgün 2.el hadi kolay gelsin kardeş ama kesinlikle yaptırma DİKİŞ TUTMUYO MOTOR
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)