Aşırı yavaş verince istop etme sorunu olmuyor ama az hızlı verdiğim zaman hemen istop ediyor, benle alakalı bir sorun olduğunu sanmıyorum başka motorlarda kullandım hiçbiri bu kadar hassas değildi.
Sebebi nedir?
2007 MODEL
Aşırı yavaş verince istop etme sorunu olmuyor ama az hızlı verdiğim zaman hemen istop ediyor, benle alakalı bir sorun olduğunu sanmıyorum başka motorlarda kullandım hiçbiri bu kadar hassas değildi.
Sebebi nedir?
2007 MODEL
Benzinin kirli / eski olması
Buji sorunu
Karbüratör tıkanması
Çözümler;
1) yukardakileri kontrol etmek
2) az hızlı gaz vermemek
2010 Kanuni Breton 21.000km|2013 Kuba XR 125 8.000km|2012 Hyosung GT250R 25.500km|2016 Bajaj Pulsar 200NS 14.500km|2018 Motolux Rossi 50(King 139)|2013 Mondial Mash 150 6.000km|2017 Mondial Drift 135 6000km|2021 RKS Azure 50|2022 Arora Freedom 50|2023 Hero Dash 125
* Karbüratör temizleyici alın, 4/1' ini depoya boşaltın ve kaliteli benzin ile depoyu doldurun, düzelmedi mi?
* Buji ve hava filtresini söküp kontrol edin, aşırı kirliyse veya buji ömrünü tamamlamış ise değiştirin. Düzelmedi mi?
* Karbüratörün jikle tertibatının doğru çalıştığını kontrol edin. Yayında kırılma (çok zor ihtimal) veya telinde uzama nedeni ile sürekli kısmi açık kalıyor ise değiştirin (normalde bu şekilde tepki vermez ancak ihtimalleri elemek gerek). Düzelmedi mi?
* Karbüratör üzerindeki hortumlarda çatlak, kırık, çıkma gibi sorunlar ile karbüratör/silindir arasındaki küçük emme manifoldunun contasında veya kendisinde hava almasına imkan tanıyacak bir sorun olmadığından emin olun. Şüpheli parçaları değiştirin. Sistemie karbüratör hava giriş ağzı haricinde giren hava bahsettiğiniz sorunu yaratabilir. Düzelmedi mi?
* Motor çalışırken karbüratörün hava giriş kısmından hortumu tamamen çıkarın ve içerisine, özellikle kelebeğin olduğu cidarlara(kenarlara) balata spreyi sıkarken tam gaz verin. Motor boğulmadan spreylemeyi durdurun ve işlemi tekrarlayın, boğulursa tekrar çalıştırın ve işlemi tekrarlayın, en az 5-6 kez sprey uygulayarak GUM oluşumunu temizleyebilirsiniz.
* Karbüratörü sökerek temiz benzin ve fırça yardımıyla temizlemeye çalışın. Tiner veya balata spreyi kullanmayın, aksi halde lastik elemanları bozarsınız ve değiştirilmeleri şart olur. Bu esnada ayar vidaları ile oynamayın, söküp takacağınız vidaların tam turunu sökerken sayın, not alın ve geri takarken bu notlara birebir uyun, ardından tekrar motor çalışırken ayar yapmayı ihmal etmeyin. Düzelmedi mi?
* Karışım ve rölanti ayarında sorun var mı? Son zamanda karışım ayarı ile oynandı, iğne sonuna kadar hiç sıkıldı mı? Sıkılmış ise iğne veya orifiste set yapmış olabilir, dengesiz karışım ve asla ayar tutmamaya neden olabilir. İğne ve/veya karbüratörün kompe değişimi gerekebilir.
Aklıma gelen sıra ve yöntem bu. Bu kadar bilgiyle ancak bunlar aklıma geliyor. Yapabildiğiniz kadarını bir deneyin. Yapamıyorsanız işi bilen bir ustaya götürmenizi, kurcalayıp iyice dağıtmamanızı öneririm. Eliniz yatkınsa sorun yok
Hava ayarı ve düşük olmayan rolanti ile çözersiniz.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)