Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

YBR 125 Hızlı Gaz Verince İstop Ediyor

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    07 Eylül 2019
    Aşırı yavaş verince istop etme sorunu olmuyor ama az hızlı verdiğim zaman hemen istop ediyor, benle alakalı bir sorun olduğunu sanmıyorum başka motorlarda kullandım hiçbiri bu kadar hassas değildi.
    Sebebi nedir?
    2007 MODEL


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    Benzinin kirli / eski olması
    Buji sorunu
    Karbüratör tıkanması


    Çözümler;

    1) yukardakileri kontrol etmek
    2) az hızlı gaz vermemek

  3. #3
    Blackeagletr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mayıs 2010
    Şehir
    İzmir
    Alıntı arndiol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benzinin kirli / eski olması
    Buji sorunu
    Karbüratör tıkanması


    Çözümler;

    1) yukardakileri kontrol etmek
    2) az hızlı gaz vermemek
    Aynen öyle, başka birşey değil
    2010 Kanuni Breton 21.000km|2013 Kuba XR 125 8.000km|2012 Hyosung GT250R 25.500km|2016 Bajaj Pulsar 200NS 14.500km|2018 Motolux Rossi 50(King 139)|2013 Mondial Mash 150 6.000km|2017 Mondial Drift 135 6000km|2021 RKS Azure 50|2022 Arora Freedom 50|2023 Hero Dash 125

  4. #4
    oldcockroach - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2018
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    2014 HONDA CBR 125R
    Karbüratör de sorun var

  5. #5
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    * Karbüratör temizleyici alın, 4/1' ini depoya boşaltın ve kaliteli benzin ile depoyu doldurun, düzelmedi mi?

    * Buji ve hava filtresini söküp kontrol edin, aşırı kirliyse veya buji ömrünü tamamlamış ise değiştirin. Düzelmedi mi?

    * Karbüratörün jikle tertibatının doğru çalıştığını kontrol edin. Yayında kırılma (çok zor ihtimal) veya telinde uzama nedeni ile sürekli kısmi açık kalıyor ise değiştirin (normalde bu şekilde tepki vermez ancak ihtimalleri elemek gerek). Düzelmedi mi?

    * Karbüratör üzerindeki hortumlarda çatlak, kırık, çıkma gibi sorunlar ile karbüratör/silindir arasındaki küçük emme manifoldunun contasında veya kendisinde hava almasına imkan tanıyacak bir sorun olmadığından emin olun. Şüpheli parçaları değiştirin. Sistemie karbüratör hava giriş ağzı haricinde giren hava bahsettiğiniz sorunu yaratabilir. Düzelmedi mi?

    * Motor çalışırken karbüratörün hava giriş kısmından hortumu tamamen çıkarın ve içerisine, özellikle kelebeğin olduğu cidarlara(kenarlara) balata spreyi sıkarken tam gaz verin. Motor boğulmadan spreylemeyi durdurun ve işlemi tekrarlayın, boğulursa tekrar çalıştırın ve işlemi tekrarlayın, en az 5-6 kez sprey uygulayarak GUM oluşumunu temizleyebilirsiniz.

    * Karbüratörü sökerek temiz benzin ve fırça yardımıyla temizlemeye çalışın. Tiner veya balata spreyi kullanmayın, aksi halde lastik elemanları bozarsınız ve değiştirilmeleri şart olur. Bu esnada ayar vidaları ile oynamayın, söküp takacağınız vidaların tam turunu sökerken sayın, not alın ve geri takarken bu notlara birebir uyun, ardından tekrar motor çalışırken ayar yapmayı ihmal etmeyin. Düzelmedi mi?

    * Karışım ve rölanti ayarında sorun var mı? Son zamanda karışım ayarı ile oynandı, iğne sonuna kadar hiç sıkıldı mı? Sıkılmış ise iğne veya orifiste set yapmış olabilir, dengesiz karışım ve asla ayar tutmamaya neden olabilir. İğne ve/veya karbüratörün kompe değişimi gerekebilir.

    Aklıma gelen sıra ve yöntem bu. Bu kadar bilgiyle ancak bunlar aklıma geliyor. Yapabildiğiniz kadarını bir deneyin. Yapamıyorsanız işi bilen bir ustaya götürmenizi, kurcalayıp iyice dağıtmamanızı öneririm. Eliniz yatkınsa sorun yok

  6. #6
    Alisilin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2013
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Ybr 125 06- Cygnus L 14
    Hava ayarı ve düşük olmayan rolanti ile çözersiniz.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler