Hava filtresi temizleme...
Reklamlar
-
Arkadaşlar elimde K&N marka hava filtresi var, yaz başında takmıştım şu an muhtemelen leş gibi olmuştur Bunu temizleyip yağlamak için satılan zıkkım çok pahalı, bunu daha ucuza halletmenin bir yolu varmıdır ?
Şu anki düşüncem sabunlu suyla yıkayıp, 10-40 motor yağı sürmek
ya da 60-70 lira civarında motulun sattığı filtre temizleme spreyi var ama hangi filtreler için bilmiyorum, bunu kullanabilir miyim ? ve illaki de filtreye yağ sürmek gerekir mi ?
Reklamlar
-
hava filtresi yağlanmaz!!!
hava fitresi temizlenmez!!!
DEĞİŞTİRİLİR!!!!!
-
Tundzhay adlı üyeden alıntı
hava filtresi yağlanmaz!!!
hava fitresi temizlenmez!!!
DEĞİŞTİRİLİR!!!!!
Kağıt filtre için geçerli bu söylediğin
Her seferinde 360 liraya kağıt filtre almamak için pamuklu filtre aldım, bu filtre temizleniyor ama kendi temizleme ürünü pahalı.
İnsanlar sevilmek için yaratıldılar. Eşyalar kullanılmak için. Dünyadaki kaosun nedeni; eşyaların çok sevilip insanların ise kullanılmasıdır.
-
morukcum yıka güzelce sonra hava tabancası ile hava tut . Ama en yakın zamanda değiştir
-
K&N filtre alan bunun temizliğine de katlanır. Maliyetli buluyorsanız orjinal kağıt filtreye geçin bence.
-
Normal sabunla yıkayabilirsin.Kuruturken düz bir zeminde gölge havadar bir yerde kurut.Direk güneş ışığı görmesin.yYağlamadan kullanılmaz tabi alternatif bi şeyler kullananları duydum ama tam hatırlamıyorum ne kullanıyorlardı.
-
artemis99 adlı üyeden alıntı
K&N filtre alan bunun temizliğine de katlanır. Maliyetli buluyorsanız orjinal kağıt filtreye geçin bence.
6 ayda bir 350 TL filtre almak mantıklı mı sence ?
İnsanlar sevilmek için yaratıldılar. Eşyalar kullanılmak için. Dünyadaki kaosun nedeni; eşyaların çok sevilip insanların ise kullanılmasıdır.
-
54RR adlı üyeden alıntı
6 ayda bir 350 TL filtre almak mantıklı mı sence ?
Yamaha'ya göre R1'in hava filtresi 20000 km'de bir değişiyor. 6 ayda 20 bin yapıyorsanız eyvallah, yoksa gereksiz yere değişim yapıyorsunuz.
Orijinal kağıt filtreye 20 bin km'de 350tl vermek pahalı geliyorsa, yan sanayisini 100-150tl'ye de bulabilirsiniz.
K&N'nin 200 liralık temizlik kiti tek kullanımlıksa hakikaten pahalıymış.
-
54RR adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar elimde K&N marka hava filtresi var, yaz başında takmıştım şu an muhtemelen leş gibi olmuştur
Bunu temizleyip yağlamak için satılan zıkkım çok pahalı, bunu daha ucuza halletmenin bir yolu varmıdır ?
Şu anki düşüncem sabunlu suyla yıkayıp, 10-40 motor yağı sürmek
ya da 60-70 lira civarında motulun sattığı filtre temizleme spreyi var ama hangi filtreler için bilmiyorum, bunu kullanabilir miyim ? ve illaki de filtreye yağ sürmek gerekir mi ?
MT-07' nin birinde ben de K&N kullanıyorum. Bu filtreler solisyon ile temizlenebilir, güneş görmeyen bir yerde kurumaya bırakılır, kendi yağı ile (gerekirse birkaç uygulamada) yağlanarak sınırsız kez tekrar kullanılabilir.
Eski tip motorlarda (mercedes eski kasalarda görmeniz muhtemeldir) hala fabrikada üzerine takılan filtre kullanılmaya devam edilmektedir. Bu tip filtrelerin esprisi budur. Mercedes vakti zamanında yıkanabilir tip filtreler ile ürettiği bu modelleri, haliyle yedek parça satamadığı için kağıt ve keçe tipleri ile değiştirmiştir. Yani filtrenin aslında değiştirilmesine gerek olmayan malzemelerden üretilmesi zor veya gelişkin bir teknoloji değil kapitalist olmayan sisteme ihtiyaç duyar, hepsi bu
Şimdi konuya gelelim. Malesef ki bunun en garanti yolu o malzemelere o parayı vermekten geçiyor. Yani filtreyi suyla yıkamamalısınız, su malzemenin yapısal olarak genleşmesine ve plastik bozulmaya (plastikte değil, filtre elemanında kalıcı hasara) neden olur. Yani bu tip filtrede suyla yıkamayı unutmalısınız. Altenatif olarak yağ çözücü nitelikte ancak lastik ve plastiğe zarar vermeyen seçeneklere bakmak gerek. Örneğin çözücü olarak az miktarda uygulanacak balata spreyi veya kontak sprey iş görebilir.
Yağlama için ise aklıma iki ana alternatif geliyor.
* İlki iki zamanlı motor yağları. Bu yağlar ile çeşitli sünger hava filtrelerini daha öncesinde kullanmışlığım var. Ne var ki filtrenin birkaç kullanım sonrası bozulmasına neden olabiliyor. Filtre bir süre sonra sertleşiyor ve kum gibi dağılmaya başlıyor.
* İkinci alternatif ise silikon yağları. Kalıp ayırıcı veya yağlayıcı özellikteki sprey silikon yağların plastik, petrol türevli veya organik plastik/lastik yapılara zarar vermediğini ve hatta koruduğunu biliyoruz. Aynı şekilde toz tutucu özelliği de var ki bu da iki zamanlı motor yağı kadar toz tutma kabiliyeti olacağını gösteriyor.
Hangisi olursa olsun kullanacağın alternatifler orjinal ürüne özel üretilmediğinden ürünün ömründe azalmaya neden olabilirler. Bu noktada ekonomik ömür mantığı gütmek gerek. Eğer ki bu alternatifleri iki üç kez kullandığımda, orjinal ürün + yeni filtre parasını kurtarıyor ise nedemeye değer, yoksa değmez demektir. Hesabı siz yapabilirsiniz. Alternatiflerin toplam değeri temizleme ve yağlama için 50TL' yi geçmeyecektir. Yeni K&N filtre fiyatı ile bunu topladığınızda çıkan rakkam ile orjinal ürün kullanımı fiyatını karşılaştırın, sonucu görebilirsiniz.
Ben bu şekilde deniycem. Henüz ilk fitre değişimini 10.000' de erkenden yaptığım ve K&N' ye geçişim 10.000 km dahi olmadığı için temizleme gereği görmediğimden bu testi yapma fırsatım olmadı. Risk alıyorsanız deneyebilirsiniz. Denerseniz mutlaka arada bir kontrol edip başlık altında paylaşmanızı rica edicem. Böylelikle sonucu herkes görerek ekonomik bir seçim yapabilir.
-
kullandığın filtrenin özelliğini biliyorum ama temizleme kiti kullansanda suyla durulaman gerekmiyor mu? Ben otomobilde kullanıyodum sünger filtre onda öyleydi. Suyla yıkama kısmında önemli olan filtreye tersten su tutman yoksa kirler filtrenin iyice içine işler. Filtrenin dışarı bakan tarafı aşağı bakacak şekilde tutup üstten duş vs ile su tut iyice kirini akıt. Yağ çözücü vs kimyasallar filtrenin yapısına zarar verebilir illa öyle birşey kullanacaksan ben olsam sabun kkullanırım ama sonrasında iyi durula. gölgede kurut 1 gün falan kalsın iyice kurusun. Yağ kısmını bilmiyorum benim filtre kuru tipti ama motor yağı kullanacaksan fazla yağlı bırakma yağladıktan sonra iyice sık fazla yağ akıt.
-
Yooo filtreyi suyla gayet güzel yıkıyoruz.Ben tüm arabalarımda kullanırım.Uzun dönemde daha ucuza denk geliyor.Hatta geçen temizleme kitini bulamayıp yenisini aldım sonra eskiside çıktı bir yerden Hatta istanbu_gezg geldi meşhur filtresini yağladık
Zaten içinden iki solüsyon çıkıyor biri deterjan gibi fısfıslayıp tanziksiz akan suda temizleniyor.İçinden çıkan broşürde hortumla yıkıyor adam.Yıkarken birkaç şeye dikkat etmek gerek.Su tazyiksiz olacak.Su ılık olabilir sıcak kesinlikle olmayacak.Birde yıkarken suyu havanın motora giriş yönünün tersinden tutarak yıkayacaksın.Somra düz bir zeminde gölgede kurutup yağlanıyor.
Ben bulaşık deterjanıyla yıkayanı çok gördüm .Yağlama için ise otomatik vites şanzıman yağı süreni de gördüm.Yağlarken yağı fazla kaçırırsan map sensörüne gidip arıza yaratabiliyor söküp kontak spreyle temizlemek gerekebilir sensör.
-
K&N'in Türkiye distribütörü kim? Filtrelerden satan epeyice yer var ama temizleyicisinden satan görmedim.
Bu arada benim motosiklet için ABD fiyatı USD 46 (bugünkü kurla ~265TL) olan filtreyi Türkiye'de 450 - 650TL arası fiyatlarda satıyorlar. (Ayıp ediyorlar...)
Bu hesabı geçenlerde de yapmıştım; benim motosiklet söz konusu olduğunda, en ucuz K&N filtre fiyatını baz alsak (ki bunun içinde temizleme kiti fiyatı yok) 9 orijinal kağıt filtre değişimi bir K&N filtre değişimine maloluyor.
Benim motorun orijinal kağıt filtreleri 24.000'de bir değişiyor, sağlamcı olduğum için 12.000'de bir değiştiriyorum.
12.000 * 9 = 108.000km. Motosikletle ayda ort. 900km yapıyorum, dolayısıyla bir K&N filtre kendini en erken 108.000 / 900 = 120 ay = 10 yılda amorti ediyor. (Tekrarlıyorum, burada temizleme kiti maliyeti de yok henüz...)
Benim durumum için hiç ama hiç anlamlı değil... (Ama bir kağıt filtreye 350TL de çokmuş hani, R1 için yan sanayi ürün yok mudur acep?)
-
KN benzeri filtreler anlatılırken çok avantajlı gözüksede de yukarıda arkadaşın dediği gibi ilk alış fiyatı 2-3 orijinal filtre parası veriyorsun zaten hiçbir motorun da filtresi öyle 5 binde bir değişmiyor. Misal mt09 filtresi 40 binde bir değişiyor. Orijinal filtre 200 küsur TL kn de 480tl.
Türkiye şartlarında km takıntısı nedeniyle kimse elinde ki motoru 20 bin km bile kullanmıyor zaten. 100 bin ve üzeri km yapacaksanız belki avantajlı olur ama Türkiye şartlarında yok yani olmaz. Anca adv motosiklet kullanıyor, ayda 10bin km yapıyorsundur yolda filtreyi temizleyip yağlayıp devam edersiniz ozaman avantajlı olur ama her ay 10 bin km adv motosiklete binen abinin de filtreden 100 lira kar edeyim diye düşüneceğini sanmam
-
İnsanlar sevilmek için yaratıldılar. Eşyalar kullanılmak için. Dünyadaki kaosun nedeni; eşyaların çok sevilip insanların ise kullanılmasıdır.
-
-
Bence direk K&N'in solüsyonunu ve yağını alıp geçin. Benim motorumda hypercharger olduğu için normal filtreye göre çok çok fazla kirleniyor. Bu nedenle şimdiye kadar en az 9-10 kere temizlik/yağlama yapmışımdır. Sprey ve yağ hala duruyor. Uzun süre kullanacaksanız ve süreye vurduğunuzda fiyatı o kadar da çok değil. Bu arada yağı gıdım gıdım kullanın, filtrenin emmesini bekleyin. Sonra akmasın.
-
K&N filtreler değiştirilmez temizlenip kullanılır.Neden bilmeden işkembeden sallıyorsunuz( on karakter )
Dostum bende ipone filtre yağlama zımbırtısı var bir kere eski motorumda KN vardı onda kullandım.uygun fiyatlı verebilirim.Balata spreyini bas tertermiz olacaktır.kuruduktan sonra filtre yağlayıcıyla yağlayıp takacaksın.
bu üründen elimde olan.
Yamaha YBR-125 2008/Honda DYLAN 2008/Honda CBF-150 2011/Kawasaki ER-5 2005/Yamaha fazer8 2011/YAMAHA YZF R1 2010/YAMAHA YZF R1 2014/HONDA CBR 1000RR 2014+YAMAHA YBR-125 2012
-
Filtre temizlenmez diye bir şey yok iş makinalarından her gün yarım kilo toz çıkıyor her gün hava tutulup geri takıkıyor kim her gün 200 300 lira filtreye verebilir ?
-
Bende de var önce yer temizleme malzemesi dixi gibi bir ürünü kovaya koy suyla çöz iyice yıka sonra durula en sonda kurutma makinesine koy ama dönmeyen ortasında ayakkabı konulan aparata yerleştirip iki kere kurut mis gibi oluyor
-
uzay gemisi adlı üyeden alıntı
Doğru bir karşılaştırma olur mu ama motor yağından örnek vermek istiyorum
eski Motor yağını değiştir pırıl pırıl yağ koy 1000km sonra o yağı motordan çıkartırsan zift gibi kapkara oluyor ve hiç iyi gözükmüyor ama iyi gözükmemesi özelliğini yitirdiği anlamına gelmiyor
bence göz kararıyla değil profesyonel ölçümlerle bu karara varabiliriz. Yanlış hatırlamıyorsam YouTube de izlediğim bir video da Sıfır filtre ile 10bin mile kullanılmış filtrenin hava geçirgenliği, toz geçirgenliğini vs test ediliyordu ve sonuçlar birbirine çok yakın çıkıyordu. Bulabilirsem videoyu eklerim
Şimdi motor yağı farklı bir durum, sonuçta yağ boşaldıktan sonra motorun içinde illaki kalıyor biraz, buda yeni yağı bulandırmaya yeter
İnsanlar sevilmek için yaratıldılar. Eşyalar kullanılmak için. Dünyadaki kaosun nedeni; eşyaların çok sevilip insanların ise kullanılmasıdır.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)