Motora Başlamak ve Başlamamak Arasında
Reklamlar
-
bana sorarsan 450 veya 500exc al keyfine bak tr piyasasında sm olarak ne var onu da bilmiyorum eskiden drz400ler vardı keyifli makinalardan r6daki zevkin 2-3 katını alırsın illa r6 alcam bunu kafaya koydum diyorsan al kimse vazgeciremez, vazgecsen bile içinde bir ukte kalır aklın hep orada olur
Reklamlar
-
2016-2017 Yamaha r25 alın bir süre kullanın sonra yükseltirsiniz.
-
shooter1 adlı üyeden alıntı
bana sorarsan 450 veya 500exc al keyfine bak tr piyasasında sm olarak ne var onu da bilmiyorum eskiden drz400ler vardı keyifli makinalardan r6daki zevkin 2-3 katını alırsın illa r6 alcam bunu kafaya koydum diyorsan al kimse vazgeciremez, vazgecsen bile içinde bir ukte kalır aklın hep orada olur
Evet bazende diyorum ki, araziye uygun bişey alayım öyle geziym trafik olmadan. busefer de tek başına gezmek zorundasın, pek keyifli olacağını zannetmiyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:36 ----------
Exectus adlı üyeden alıntı
2016-2017 Yamaha r25 alın bir süre kullanın sonra yükseltirsiniz.
r25 i sürdüm de biraz ybr nin modifiye çekilmiş hali gibi geldi bana. fazla değil gerçi 10 km sürmüşümdür de bi hantal hissettim. hep 250 beygir arabayla gezince ondanda kaynaklı olabilir.
-
24 Temmuz 2024, 19:26
#24
Tekrar selam herkese 5 sene geçmiş üzerinden hala motor almadım ) onun yerine arabaya bindik, bindik de yine depreşti duygularım.
-
25 Temmuz 2024, 02:59
#25
Karalardan adlı üyeden alıntı
Tekrar selam herkese 5 sene geçmiş üzerinden hala motor almadım
) onun yerine arabaya bindik, bindik de yine depreşti duygularım.
Tekrar depreşti ise o zaman racing olmayan bir motor alın başlayın. 250cc naked alın mesela, hem düşüp kalkınca hasarı az olur. Tabi iyi bir eğitim ve full ekipman da şart.
Piste girmeyecekseniz racing düşünmeyin bile.
-
25 Temmuz 2024, 07:52
#26
bu ara Ankara sıcak zaten binilmez sabah harici, sen biraz daha dişini sık kışı bekle geçer gaza gelmen
-
25 Temmuz 2024, 08:11
#27
Karalardan adlı üyeden alıntı
Tekrar selam herkese 5 sene geçmiş üzerinden hala motor almadım
) onun yerine arabaya bindik, bindik de yine depreşti duygularım.
al ucuz yollu bı motor ayagını yerden kessn
Anger clouds judgement and it makes us do things that we end up regretting. Things we can never take back.
-
27 Temmuz 2024, 23:34
#28
Merhaba. Bende 34 yaşındayım, 2 çocuğum var ve bende motosiklete başlamayı düşünüyorum. Samsun da kullanacağım için trafik bir nebze daha sakin. A sınıfı ehliyet alıp güvenli sürüş eğitimi ve ileri sürüş eğitimi almayı planlıyorum. Araç ile son 2 yıla kadar neredeyse her yıl 60.000-80.000 km civarı yol yapıyorum. 1 milyonun üzerinde trafikte geçirdiğim zaman olmuştur.(Motosiklete başlama kararım anlık değil. 2 yıla yakındır planlıyorum ve teorik bilgi araştırmaları yapıyorum) Az çok seninde amacın gezmek, motosikletten zevk almak diye düşünüyorum. Bende aynı fikirdeyim. İçime sinen zevk alacağım motosikletle başlamayı planlıyorum. Motosiklet tarzı olarak 2 tür arasında kaldım. Çok fazla doğa gezisi yaptığım için Scrambler almakla almamak arasında kaldım ama aklımdan geçen diğer model cruser. Marka ve modeller ise Harley Davidson Forty Eight ve BMW R nine T Scrambler. Türkiyede çok fazla forumlarda dolaştım. Kaçlıkla başlanmalı ne alınmalı diye. Devamında yabancıların forumlarını araştırmaya başladım. Türkiyede verilen tavsiyeleri zaten biliyorsun ama yabancı ülkelerde tavsiyeler 20 li yaşlardaysan 250-600 cc arasında (nefislerine çabuk yenik düştükleri için), 30 yaş üzeri olgun karakterliysen 1200cc cruser bile öneriyorlar. Gaz senin elinde. Hatta Scrambler modellerinde bile 1200cc ile başlayabileceğini tavsiye eden çok var. (Bu dediğim modeller yüksek cc ama çift silindirli modeller, Önerilerin arasında Racing ve 4 silindir naked modelleri yok) Burada tek faktör senin trafik bilgin ve becerin. Yüksek cc ile başlayıp motorun gaz tepkisi çok geliyorsa eğer, Sürücü kurslarında motosikletin gücünü düşürüyorlar. Aynı işlemi normal vatandaşta yaptırabiliyor. 1-2 yıl motosikletin gücünü yarıya düşürüpte kullanabilirin. (Yüksek cc modellerin ağırlıklarıda fazla olacağı için çok fazla yana yatırma ihtimalinde olabilir). Sana onu al bunu al diyemem. O tecrübeye sahip değilim ama tek bir forum yada platformda araştırma yaparak karar verme. Birçok yeri araştır fikir sahibi ol, hangi motosikletle başlayacına kendin karar ver.
Aralara cümle eklediğim için metnin bütünlüğü dağılmış olabilir. Kusuruma bakmayın.
-
28 Temmuz 2024, 00:04
#29
Motosikletim ilanda 125cc küçük bir motor. Bir iş arkadaşım kendisi 30 küsür yaşında abim gibi bir adam. Beni görünce heves etti öğrettim kullanmayı arada bir binip 2 tur atıp geliyor. Bir kaç gün önce senin motoru ben alayım çok zevkli falan dedi ilk başlarda olabilir abi konusuruz falan dedim ama biraz düşününce benim yaşadığım kazaları, ucuz atlattığım olayları vs. ailesini de tanıyorum küçük bir kızı var onu da düşününce motosikletin gerçekten küçümsenmemesi gereken bir araç olduğunu, büyük küçük demeden hepsinde kaporta insan olduğundan dolayı satmadım. Elimden geldiğince soğutmaya çalışıyorum motosikletten. Arkanızda bırakacağınız eşiniz çocuğunuz varsa almayın abi. Kaza bu geliyorum demez.
Gemileri yak kaptan. Sana da motor alalım.
-
28 Temmuz 2024, 01:22
#30
250cc naked ya da ikinci el vstrom 250 gibi uysal munis sakin motorlarla başlayın, 2 sene kadar sürün bu arada eğitimler alın, ekipmanları daha en baştan tamamlayın, honda africa twin ile dünya turu yapan abiler/ablalar kadar ekipmanınız olsun, sonra vstrom 650 ya da ille sıfır isterseniz onun benzeri bir motor alın, asfaltta gazlamaktansa ne kadar ara yol köy yolur toprak yol varsa girmek isteyeceksiniz bir kere ozevki aldıktan sonra. vstrom 650 tarzı bir motorun artçı selesi de rahat diyorlar, yengeyi de arkanıza alıp gezersiniz ne güzel olur.
Ben şehir içinde işe gidip geleyim metrobüs çilesinden kurtulayım diye şehir içi işe gidip gelmeye en uygun motorlardan biri olan xmax 250 almıştım, eşim kızdı, merak edip motora yakından bakıp dokunmadı bile. 7 yıl xmax kullandıktan sonra vstrom 650 aldım, şimdi sen bu yaz motora iyice alış kışın bana da ekipman toplarız, seneye çocuklar evde yalnız kalacak kadar büyüdüler, yunanistana falan geçeriz gezeriz demeye başladı. vstrom gibi motorlara ortayaşlı motoru diyorlar ama ben buna alnımıyorum, zaten ortayaşlıyım bana yakışan motor da budur diyorum, çok da keyifle sürüyorum. xmax 250 ile bir yılda yaptığım yolu vstrom ile 3 ayda yaptım.
-
28 Temmuz 2024, 22:24
#31
Önsöz: Birkaç cümle yazacaktım. Bayağı uzun yazmışım. Kusura bakmayın. Silmek de istemedim. Atlayabilirsiniz.
Ortaokul- lise dönemlerimde oturduğumuz apartmanın altında Yamaha ve Jawa yetkili servisliği de yapan motosiklet tamir dükkanı vardı. D.Bakır'da yaşıyorduk o zamanlar. Belki forumdan tanıyanlar çıkar. Celal ve Memduh ustalardı bir de kalfaları vardı, adı Caner Abi. Caner Abi beyaz bir MZ kullanırdı. Kimi zaman kutusunda Yamaha SS motosikletler gelirdi. Kurulumunu izlemeye inerdim. Caner Abi de çok iyi motorcuydu. Hep heves ettim, motosiklet kullanmak istedim. Ailem izin vermedi bir türlü, ben de ısrarcı olmadım. Bisiklet kullanırdım, o serbestti. Ona da liseden sonra 2019 yılına kadar ara verdim. O yıl aldığım bisikletimi modifiye ettim, turlara çıktım. 2023 yılı sonuna kadar yaklaşık 9000 km (belki biraz daha az) tecrübem oldu. Yine 2023 sonlarına gelirken motosiklete binmeye karar verdim. Bunun için tekrar izin almam gerekliydi. Ama babam 2021 yılında vefat ettiği için, eşimden izin veren makam durumundaydı. Bu kolay olmadı; bunun iki sebebi vardı. İlki kuzenini 2003 yılında motosiklet kazasında kaybetmiş olmasıydı. İkincisi ise birkaç ayını yeni doldurmuş olmasıydı. Neyse bir anlık boşluğuna geldi, ikna ettim ve 2023 Ekim ayında A sınıfı ehliyet aldım. Başlangıç motosikletim olarak Honda NC 750 X'i seçtim. Bu motosikleti 2018 yılından beri biliyordum, zaten o yıl da foruma üye olmuştum. Motosikleti alalı yaklaşık 6 ay oldu. Sadece 185 km yapabildim. Yine aynı zamanda Çin malı 125 CC Cub tarzında bir motosiklet daha aldım. Çünkü NC şehir içinde sabah ve akşam trafiğinde kullanması zor geliyordu. Bisiklet ile kıyaslarsam motosiklet bende henüz bağımlılık oluşturmadı. Belki de şu anda sadece 125 CC ile iş-ev arası gidip geldiğim ve NC ile uzun yola çıkmadığım içindir.
Hedefim: NC ile uzun turlara çıkmak. Kullanırken hiç zorluk çekmiyorum. Ama şu an için erken. Deneyimim yok. Eğitim almam lazım.
Ekipman: Ekipmanım tam. Kask, bot, eldiven, korumalı mont, pantolon ve dizlikler. Ekipmansız asla kullanmıyorum. İlk zamanlar arkadaşlarım güldüler, 125 cc için bu ekipman fazla, dediler. Umursamadım.
kuzenini motosiklet kazasında kaybettiğini yazmıştım. Olay 2003 yılında Halkapınar tarafında oluyor. İşten eve uğraması gerekiyormuş, kaskını yanına almamış. Önüne kamyonet kırınca motor kayıyor ve düşüyor, hızlı da değilmiş. Vücudunda neredeyse zedelenme bile yokmuş. Ancak kaskı olmadığı için kafasının arka tarafına çivi gibi bir cisim batmış, hayattan kopmuş.
Tecrübeli ve bilinçli motorcular hep söyler: Ekipmana öncelik verin, ekipmana verdiğiniz paraya acımayın, derler. Ben onların tavsiyesine uydum. Her motorcu uymalı.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)