Eski motosikletler hakkında
Reklamlar
-
Reklamlar
-
Kafanda ilk yerleşmesi gereken o motorların asla 50-60 bin km olmadıkları. Eski model motosikletlerin kmleri hep 60 binde hiç yükselmiyor ve hiçbiri doğru değil. Geçen 10 yılda sadece hafta sonu 100km kullanılmış olsalar bile (en iyi ihtimalle) 50bin km yapıyor. Sadece hafta sonu kullanılmadıklarını da dürüstlükle sindirerek kabullenirsek bu motorların en alınabilir olanı 100bin km'de filan olmalı. Eski modeller muhtemelen yüz binlerce kilometrede bunu göz önünde bulundurarak almak gerekiyor. Motoru yapılmış ağır bakımdan geçmiş eski model alınabilir ama anahtar değik değil yazanlardan uzak durun. unutmayın o makine bir kaç yüz bin kmde
-
2011 model desmolu diye satın adlığım ducati monsterın desmo bakımının hiç bir zaman yapılmadığını ve serviste en ufak kaydının olmadığını , sadece balata ve zincir dişli bakımı amaçlı verdiğimde ustanın arayıp ekstradan sadece parçları için 4000 tl lik masraf çıkarttığını öğrendiğimdeki şoku görmeni isterdim :D
Gerçekten düdüklemeyen tanıdığın bir ustan ve yeterli bakım için paran ve bilgin varsa al ama bizde eski kasa motorlarda bakım sadece yağ , buji ,filtre olarak yapıldığı ve olması gereken üst kapak bakımlarını yaptırmayıp bir de aptalca anahtar değmedi diye böbürlenen bir tayfa olduğunu göz önünde bulundurunca biraz riskli tabi.Ne masraf çıkar bilemeyiz , neye karar verirsen ver sadece kronik sorunu ne onu öğren ilk olarak birde eski kasa 4 silindir bir motor alıyorsan özellikle fazer grubu çok çok dikkat et az parası olup ,4 silindir alayım diyen bir çok deneyimsiz kişilerce canı alınmış ve de kaza yapıp defalarca toplanmış olma ihtimalleri çok yüksek.
-
motor aksamından az çok anlarım. bu güne kadar motosikletlerimin bakımlarını hep kendim yaptım. elim iyi anahtar tutar hevesliyimde bu tamirat tadilat işlerine. ben 4 silindirden ziyade çift silindirli enduro düşünüyorum. en azından daha az masraf açar herhalde. bi kaç ay önce 98 model çok güzel bi 660 tenere bulmuştum mavi renkte. fiyatıda çok makuldü yani çin malı motor parasınaydı diyebilirim. arkadaşlarım hep gözümü korkuttu sanayiden çıkamazsın kapıda yatar kullanamazsın diye. soğuttular açıkçası benide. ama çok pişmanım keşke alsaydım diyorum şuan. şimdide kawasaki kle 500'lere sarmış bulunuyorum fakat çok bi bilgi bulamadım. birisi açabileceği en büyük sorun statör diyor. açık devre olduğu için mıknatıslar bozulabiliyomuş lakin kapalı devre yapılabiliyormuş. araştırmalarım devam ediyor
bu arada eski italyana, özellikle ducatiye girecek toto bende maalesef yok. az çok görüyoruz korlas faturalarını )
-
MT-03 de güzel motor, ben CBF250den sonra düşünüyorum
-
zeynelhazan adlı üyeden alıntı
MT-03 de güzel motor, ben CBF250den sonra düşünüyorum
MT-03 Gerçekten de güzel bir motosiklet. Lakin temizini bulmak oldukça güç.
-
zeynelhazan adlı üyeden alıntı
MT-03 de güzel motor, ben CBF250den sonra düşünüyorum
gecen bir konuda motor önerisi istemiştim ancak 250+ motorlar ben alana kadar 20 bin'i bulacak.
öyle olursa eski motorlara yöneleceğim
cbf250 hk. internette çok bir kıyaslama yok; topspeed ebat olarak memnun musunuz? en olmadı onu alacağım gibi duruyor.
-
berk_cglr adlı üyeden alıntı
2011 model desmolu diye satın adlığım ducati monsterın desmo bakımının hiç bir zaman yapılmadığını ve serviste en ufak kaydının olmadığını , sadece balata ve zincir dişli bakımı amaçlı verdiğimde ustanın arayıp ekstradan sadece parçları için 4000 tl lik masraf çıkarttığını öğrendiğimdeki şoku görmeni isterdim :D
Gerçekten düdüklemeyen tanıdığın bir ustan ve yeterli bakım için paran ve bilgin varsa al ama bizde eski kasa motorlarda bakım sadece yağ , buji ,filtre olarak yapıldığı ve olması gereken üst kapak bakımlarını yaptırmayıp bir de aptalca anahtar değmedi diye böbürlenen bir tayfa olduğunu göz önünde bulundurunca biraz riskli tabi.Ne masraf çıkar bilemeyiz , neye karar verirsen ver sadece kronik sorunu ne onu öğren ilk olarak birde eski kasa 4 silindir bir motor alıyorsan özellikle fazer grubu çok çok dikkat et az parası olup ,4 silindir alayım diyen bir çok deneyimsiz kişilerce canı alınmış ve de kaza yapıp defalarca toplanmış olma ihtimalleri çok yüksek.
'' Motora anahtar değmedi abi ''
'' Tek bir civatası değişmedi kardeşim ''
La niye lan niye :D
sübap senkron ayarı, eksantrik zinciri, desmo valfi ( Ducati için ) bunların hiç birine niye bakılmıyor !!!
-
Alt makinaya anahtari geç.. sinek bile değmedi..
Silindir ve üst kapak daha 200bin gider..
Alan kişi dua eder..
``Servis bakimli``yersen..
Sadece 0km aldiginda,ilk bakim ve rodaj bakimina gitmiş olay bu...
Mt03 torklu ve guzel motordur,amma yukarida arkadaşlarin dedigi gibi temizini oynanmamişini bulmak mesele..
-
MT ikinci hedefim şuanlık. Ekimde A2 aldıktan sonra kışın ucuza sağlam bi CBF250 düşünüyorum, bi sene de onla geçirip maddiyat ne zaman izin verirse MT-03 inşallah :D CBF250yi nasıl bilirsiniz
-
Benzer şeyleri düşünen biri olarak aklına başka motorlar sokayım
KLR 650 ve XT 600.
Özellikle XT 600, hava soğutmalı, kara düzen bir motordur. KLR 650'nin namı da ölümsüzdür.
Bunlardan iyi durumda sayılabilecek birini 10-12 bin arası alıp, motor yaptırmak zorunda kalsan bile 12-15 bine çok güzel şekilde yürütebilirsin.
Tek silindir, tek piston, tek karbüratör herşey tek, birşey gelse bile başına, masraf tek 4 silindirli bir motorda ise x4, ayar tutması gereken 4 silindir piston.
-
Elin anahtar tutuyorsa ve sanayide işin içindeysen alınır. Yoksa ustaya kalırsan uzun hikaye. 2000 model ktm 640ım var. Kendime güvenip aldım. Şükür büyük arıza çıkarmadı. Ufak tefeğide hallediyorum. Haftasonu 575 km yol yaptım. Biraz yağ ekledim. Yan ayağın sonrada ortaayağın yayları çıktı. Lastikle geçici çözüm yaptım. Göstergenin camı çıktı (üniversal çin malıydı ) onuda cebime koydum geldim. 😀
Benim bunlarda titreşimle alakalı gerçi.
-
Blackeagletr adlı üyeden alıntı
Benzer şeyleri düşünen biri olarak aklına başka motorlar sokayım
KLR 650 ve XT 600.
Özellikle XT 600, hava soğutmalı, kara düzen bir motordur. KLR 650'nin namı da ölümsüzdür.
Bunlardan iyi durumda sayılabilecek birini 10-12 bin arası alıp, motor yaptırmak zorunda kalsan bile 12-15 bine çok güzel şekilde yürütebilirsin.
Tek silindir, tek piston, tek karbüratör herşey tek, birşey gelse bile başına, masraf tek
4 silindirli bir motorda ise x4, ayar tutması gereken 4 silindir piston.
"Oglum, kalp doktru degil dis doktoru ol. Sonucta insanda bir kalp, 32 dis var"
Genellemek dogru degil bence.
4 silindir 900cc Fireblade motoru canavar gibi calisiyor sorunsuz yillarca. Hava sogutmali Harley'lar genelde dayaniksiz.
Olay tamamen modele bakiyor. Duzgun dizayn edilip uretilince motor tipi ne olursa olsun uzun sure sorunsuz calisiyor.
-
hasmet adlı üyeden alıntı
"Oglum, kalp doktru degil dis doktoru ol. Sonucta insanda bir kalp, 32 dis var"
Genellemek dogru degil bence.
4 silindir 900cc Fireblade motoru canavar gibi calisiyor sorunsuz yillarca. Hava sogutmali Harley'lar genelde dayaniksiz.
Olay tamamen modele bakiyor. Duzgun dizayn edilip uretilince motor tipi ne olursa olsun uzun sure sorunsuz calisiyor.
Yok hocam, tabi haklısınız, ancak dediğimin temeli 4 silindirlerin dayanıksızlığından ya da problemli olmasından değil.
Ülkemizdeki motorların çoğunluğunun hor kullanılması, özellikle 4 silindirlerin sesinden dolayı ayrı bir hor kullanılması, üstüne bakımsız kalmasına dayanıyor. İlk elden, şevkle ve hor kullanılmamış bakımlısını bulursa ne ala, ama o ihtimal de yüzde 1. Böyle olunca, en azından eski motor aldığında masraf yapacaksan, hele bir de düşük bütçen varsa, tek silindirli motoru daha ucuza kurtarırsın. Atıyorum ülkemizde XT 600'ü 2bin liraya çıkarırken, 900 Fireblade'i 7-8 bine çıkarırsın.
Şahsen benim de aşağı yukarı konuyu açan arkadaş gibi 20 bin lira civarı bütçem var. Fz6 fazer, cbf 600, gsf 600 bandit gibi 10 yaşından büyük, kim bilir üstündeki 10-12 yıl nasıl geçmiş motorlara girmeye cesaret edemem. Çünkü 18-19 bine aldığım Fazer'in bir de 6 bin'e masrafı çıkarsa motordan soğutur kısıtlı bütçeyle. Ama 20bin bütçem varken 12 bine aldığım XT 600'in motorunu yenilemeye kalksam, 3 bin lira harcasam, "ulan en azından ömürlük binerim." der geçerim.
Yoksa tertemiz çiçek gibi binilmiş bir 900 Fireblade dururken, kim XT 600'e bakar. Ülkemizde çiçek gibi 10 yaş üstü kalmış 4 silindir fazlasıyla kısıtlıdır, olan da batmadıkça satmaz.
2010 Kanuni Breton 21.000km|2013 Kuba XR 125 8.000km|2012 Hyosung GT250R 25.500km|2016 Bajaj Pulsar 200NS 14.500km|2018 Motolux Rossi 50(King 139)|2013 Mondial Mash 150 6.000km|2017 Mondial Drift 135 6000km|2021 RKS Azure 50|2022 Arora Freedom 50|2023 Hero Dash 125
-
berk_cglr adlı üyeden alıntı
2011 model desmolu diye satın adlığım ducati monsterın desmo bakımının hiç bir zaman yapılmadığını ve serviste en ufak kaydının olmadığını , sadece balata ve zincir dişli bakımı amaçlı verdiğimde ustanın arayıp ekstradan sadece parçları için 4000 tl lik masraf çıkarttığını öğrendiğimdeki şoku görmeni isterdim :D
Gerçekten düdüklemeyen tanıdığın bir ustan ve yeterli bakım için paran ve bilgin varsa al ama bizde eski kasa motorlarda bakım sadece yağ , buji ,filtre olarak yapıldığı ve olması gereken üst kapak bakımlarını yaptırmayıp bir de aptalca anahtar değmedi diye böbürlenen bir tayfa olduğunu göz önünde bulundurunca biraz riskli tabi.Ne masraf çıkar bilemeyiz , neye karar verirsen ver sadece kronik sorunu ne onu öğren ilk olarak birde eski kasa 4 silindir bir motor alıyorsan özellikle fazer grubu çok çok dikkat et az parası olup ,4 silindir alayım diyen bir çok deneyimsiz kişilerce canı alınmış ve de kaza yapıp defalarca toplanmış olma ihtimalleri çok yüksek.
2008 model F800ST kullanıyorum. Geçen sene 37.000 km. iken aldım ve şuan 61108 km. oldu. 11 yaşında ve 60.000'i yeni geçti. Hiç bir derdi yok çok şükür. Bu şekilde genelleme yapmanız çok yanlış.
-
Cbf 500-600 , Bandit 600, Mt03, F800 s/st, Fz6 Fazer. Hay maşallah nokta atış hergün ilanlarına baktığım motorlar.
-
arkadaşlar genelleme yapmak bizim ülkemiz için doğru olabilir istisnalar olsada. çünkü gerçekten tecrübesiz veya bilinçsiz öyle yıpratıldı ki eski 4 silindir makinalar, şuanda bile yan mahallemde gsr 600 kullanan bir arkadaş var, motoru "beni bi sal artık hurdaya ayrılayım" diye yalvarıyor resmen. bir çok keş yurt dışında bulundum. küçük cc motora binenler nadir fakat büyük motorlarında %70-80'i 2000-2010 arası modellerdi hep vede ufacık bir çiziği dahi yok adamların motorlarında.
Blackeagletr arkadaşımıza katılıyorum. büyük motorun masrafıda büyük oluyor. heleki ülkemizdeki motosiklet yedek parça piyasası 7-8 model arasında dönerken iş iyice zorlaşıyor.
-
ero__ adlı üyeden alıntı
2008 model F800ST kullanıyorum. Geçen sene 37.000 km. iken aldım ve şuan 61108 km. oldu. 11 yaşında ve 60.000'i yeni geçti. Hiç bir derdi yok çok şükür. Bu şekilde genelleme yapmanız çok yanlış.
genelleme derken bakımsızlıktan bahsettim sonuçta altınızdaki bmwnin de tamir yada bakım kitapçığını bulursanız hangi kilometrede neler değişecek yada neleri kontrol edilip değişmesi gerekirse değiş yazdığını görürsünüz bu bütün motorlarda mevcut olan bir şey sonuçta buji , kayış , egzantrik , zinciri supap şimi , piston segmanları , contalar , rulmanlar belli bir süre eskidiği için arıza verme ya da kopma dağılma eğiliminde olan parçalar bunları illaki değişmeniz gerekicektir olması gereken zamanda değişmeyip bak süper sorunsuz çalışıyor diyerek binlerce km yaptıktan sonra saçma bi arızadan yatan bozulan çok motor oluyor sonuçta
-
Bende bmw f 650 gs düşünüyorum aylardır. Hem arazi hem uzun yol. Uygun fiyata bulsam söküp takmaya bakim falan yapmayada baslarim diyorum ama. Nası olsa eski. yeni olsa yanlis yaparim diye dokunmaya korkarim.
Bi sata bilsem.elimdeki motoru...
-
Motora ayırdığınız nakit paranız varsa yani kredi çekmeden, borçlanmadan alınır.
En önemli nokta ise kendi motorunuzu kendiniz dağıtıp toplayacak beceriniz olması gerekir.
Sonra rahat rahat binersiniz.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:09 ----------
Tabi alırken en az iki ustaya gösterilmeli. Çok ayrıntılı incelenmeli.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)