ehem... arka tekerde guc dinamometrede olculdu, 161 HP...
Eh peki madem, misafir umdugunu degil, buldugunu yermis...kem kum diyorum ama bir taraftan da
stres basiyor... 10 yildan fazladir SS bir motosiklete dogru durust elimi surmemistim, bayiden alip denesem neyse... Bir yerine bir sey olursa "al parasi neyse verelim bilader" dersin ama bu oyle mi ya? Benim K-RS ten ayrilali da iki yil oldu... Bu simdi
tam bir roketin ustune oturmus gibi nasil olacak? Ya bir yerine bir sey olursa ...
Benim GS Adventure dan sonra Ninja minicik bir sey...150kg hafif bir defa, ve nerdeyse iki misli guclu. 600cc motosikletlerden hic bir farki olmayan kucuk yapisi ilk basta beni cok rahatsiz etti. Alismisim surerken onumde motosikletin yarisini gormeye, bunda on tekerlegin ustune oturmus, asagiya baktigim zaman asfalti goruyorum sadece...
Uzatmayayim, ara yollarda biraz dolandiktan sonra otoyolu ve makinenin nefes almaya basladigi 5000rpm i bulduk.
Yani daha bismillah 110 km/h i motor anca devrine ulastigi zaman goruyorsunuz kadranda...ve daha gaz acik filan da degil ve biz coktan radarlara yem olmaya hazir iki caylak yolardayiz. Pist lazim pist diye soyleniyorum kendi kendime.
Arada gazi aciyorum biraz, daha dogrusu Yaman onde "uzuyor" ben mesafeyi koruyorum diyelim, devir saati sanki gaz kolu ile donduruluyormuscasina tirmaniveriyor. Hic itiraz yok. Titresim sifir, guc sanki sonsuz...
"Nereden bindim bu deli oyuncagina yarabbi, adami hasta eder bu" diye soyleniyorum. Iki gunde ehliyetten olmak isten bile degil. Akil disi hizlara cikma konusunda sizi durduran, daha dogrusu beni durduran iki sey oldu... Yaman in kucuk kacamaklar disinda hiz tahditlerine ve kurallara saygili, akli basinda liderligi ve kiyafetim. 180 km/h gibi bir hizda bol pantalon ve ceket sizi bir dovuyor... Pir dovuyor...
Tam tahmin ettigim gibi Schuberth acilir kask da konforlu degil bu is icin.
Asagi yukari 250km lik kisacik gezimiz suratimda silemedigim aptal bir siritis birakti.
Kisaca, gorunusune aldanmayin, sportif suspansiyonu ve gostermelik selesine ragmen oldukca konforlu bir motor ZX10R. Gaz kolu kesinlikle agresif degil, (
ZX12R denemis ve korkmustum dogrusu gecen sene..10R cok daha arkadas canlisi) ama
kacirir da olmadik yerde 5K rpm yi gecerseniz vay halinize :D Zaten 5K bu motorun rolantisi gibi bir sey...