R1, Motora Başlangiç Için Nasil Sizce?
-
16 Ağustos 2006, 20:17
#21
neden r1le başlanmazdan ziyade neden büyük motorla başlanmaz ben kendi görüşümü söyleyeyim madem.
zx-12 kullandım hızlandığı farkedilmiyor ama durmuyor ağırlık düşük süratli dönüşlerde zorluyor. 200lük arka lastik yetmiyor. ya devamlı patinajda kalıyor yada önünü kaldırıyor. ama en önemlisi bunun için gazı tam açmaya gerek yok. yarım gazda bile 40nm ve üzerinde tork arka tekerleğe gidiyor.
r1 deki durumda pek farklı değil. arka tekerlek bolbol s çiziyor. bunlar bence olağan şeyler.
ama ne yapacağını bilmeden motora yüklenince ne olcak? motoru kullanmak içinmi alıyoruz yoksa süs olsun diyemi? eğer r1 alıp 100nm torku kontrol edip hızlanabiliyorsak sorun yok. benim düşüncem bir motor kullanıyorsak limitlerine gelmemiz gerekir.
bence büyük hacim büyük tecrübe gerektirir. kim iddia edebilir ben 1000likle başlarım ve yavaş yavaş öğrenirim diye? o zaman 1000 kullanmanın mantığı ne? eğer gazı hep az açacaksak 1000cc hacimli 10nm torklu bir motor kullanmış oluruz. max güç kavramı ortadan kalkar. 180 beygiri kontrol etmek için tecrübe gerektiğine inanıyorum. eğer 180 beygirlik motor alıp sadece düz yolda gideceksek kimseye lafım yok. ama onu bile becerebilen az.
Reklamlar
-
16 Ağustos 2006, 20:30
#22
EmreSS adlı üyeden alıntı
neden r1le başlanmazdan ziyade neden büyük motorla başlanmaz ben kendi görüşümü söyleyeyim madem.
zx-12 kullandım hızlandığı farkedilmiyor ama durmuyor ağırlık düşük süratli dönüşlerde zorluyor. 200lük arka lastik yetmiyor. ya devamlı patinajda kalıyor yada önünü kaldırıyor. ama en önemlisi bunun için gazı tam açmaya gerek yok. yarım gazda bile 40nm ve üzerinde tork arka tekerleğe gidiyor.
r1 deki durumda pek farklı değil. arka tekerlek bolbol s çiziyor. bunlar bence olağan şeyler.
ama ne yapacağını bilmeden motora yüklenince ne olcak? motoru kullanmak içinmi alıyoruz yoksa süs olsun diyemi? eğer r1 alıp 100nm torku kontrol edip hızlanabiliyorsak sorun yok. benim düşüncem bir motor kullanıyorsak limitlerine gelmemiz gerekir.
bence büyük hacim büyük tecrübe gerektirir. kim iddia edebilir ben 1000likle başlarım ve yavaş yavaş öğrenirim diye? o zaman 1000 kullanmanın mantığı ne? eğer gazı hep az açacaksak 1000cc hacimli 10nm torklu bir motor kullanmış oluruz. max güç kavramı ortadan kalkar. 180 beygiri kontrol etmek için tecrübe gerektiğine inanıyorum. eğer 180 beygirlik motor alıp sadece düz yolda gideceksek kimseye lafım yok. ama onu bile becerebilen az.
ben bu fikirlerine karşı değilim aksini idda etmiyorum zaten özellikle vurguladım belli bir eğitim ve tecrübe gerektirir diye benim anlatmak istediğim illa büyük cc bir motorlamı başlanmak istenmiş bunun için yapılması gereken ne ben bunun üzerinde duruyorum konuyu direk alaya almak geyik konusu yapmak benim karşı olduğum yoksa ha 125 ha 1000 atla üstüne bas git demedik!!
-
16 Ağustos 2006, 20:34
#23
1 Yıldır R1'e binen birinin soracağı soru gibi gelmedi bana! Gereksiz kaos oluştu kanaatindeyim.
Tek koruyucumuz var,O'da bizi çok sevdiği için birer birer yanına alıyor.
Oğuz
-
16 Ağustos 2006, 20:34
#24
Valla hıc takma benım abım 1 ay once r1 aldı ve hayatında ılkkez motora r1 le basladı bınemessın fln dedıler sımdı 40 yıılık motorcu gıbı suruyor cok delı bi alet 270 ıfln kolay buluyor
-
17 Ağustos 2006, 00:21
#25
necdet adlı üyeden alıntı
bak güzel abicim yada kardeşim fark etmez ben 3ay önce cbf500le başladım motor binmeye
37 yaşındayım 20senedir araba kullanıyom eğitim aldım 10saat 2 saatını trafikte
aldım eğitimide cbf250aldım cbf 500 geçince çok daha rahat bir motor olduğunu hissetdim ama aralarında 35bg fark var ilk gaz verdiğimde gidona
yapıştım sonra alıştım senin söz ettiğin motorda en az 100beygir daha fazla
yani sen yanlışlıkla fazla gaz verirsen gidona yapışmasın asfalta yapışırsın allah korusun ne demek istediğimi anladın inşallah bence başlıcaksan eğitim al
almadıysan ve en fazla 500cc le başla kendine güveniyorsan ama gördüğüm kadarıyla yeteri kadar güveniyorsun kendine
adam 1 yıldır biniyomuş motora zaten yani başlık yanlış diyoki başka r1 le motor kullanmayı öğrenen varmı yoksa ben olağan üstü bi insanmıyım
-
17 Ağustos 2006, 00:42
#26
bence öncelikle nasıl biri olduğuna karar ver
motora yeni başlayan mı, yoksa yüksek torklu bir makinada 1 senelik tecrübeli birimisin?
nesin onu iyice bize bir söyle, zaten kendi cevabını kendin vermiş olacaksın
Seni çok seviyorum Babacığım.Sen her zaman benim kalbimde yaşayacaksın...
-
17 Ağustos 2006, 00:55
#27
ben bu başlığa bir msg yazmıştım.kafayı mı yedim ki göremiyorum.
belli ki silinmiş neden silindi silen arkadaş açıklarsa sevinirim.
açılan her başlığa msg yazma özgürlüğüm var.ne aşağıladım ne de küçümsedim ki hiç yapmam.çokta abartılı bir şey yazmadığımı düşünüyorum.ne yazacağımı kimseye de sorcak değilim ve hiç bir msg ım silinmedi şu ana kadar da neden bu silindi. kınıyorum
Sözkonusu vatan ise gerisi teferruattır.
-
17 Ağustos 2006, 01:05
#28
trenox arkadaşım mesajını ben sildim.. ve silinen mesajların neden silindiği hakkında bir açıklama yaptım dikkatinden kaçmış olabilir...
foruma üye olan kişi tanışma başlığı açmak zorunda değildir foruma üye olma kuralları ve şartları arasında bu yok... açılan başlığın konusu dışındaki mesajları sildim sadece küçümseyen yada hakaret içeren mesajlar silinmez konu dışıda olması silinme nedeni olabilir
-
17 Ağustos 2006, 01:13
#29
slm umu 1 yıldan beri başına bişi gelmiyorsa çok şanslısın.çünkü 1 viteste bildiğim kadarıyla çok rahat 150 görebiliyosun R1 ile.Allah kazasız belasız km'ler nasip etsin. ben başlangııç için 100 cc bir cup aldım.. 6 ay sonra(3500 km) onu satıp 125 cc ybr aldım(haziran '06). sonu ne olur bilmem :D (çok kısa mesafede R6 denemem oldu ki artık ben binmektense izlemek taraftarıyım ) şu anda çok usta olduğumu söyleyemem ama mersindeki grup arkadaşlarıyla 2 ayda 2500 km devirdim allaha şükür hiç birimizde herhangi bir problem olmadı.ben şunu biliyorum ki ne kadar çok hız o kadar çok risk. bazen tecrübelerin yetersiz kaldığı anlarla karşı karşıa gelebiliyoruz hepimiz tahmin edebiliyoruzdur neler olduğunu. bu yüzden sahip olduğunuz motor ne olursa olsun önce karşıdaki tehlikeyi önceden görebilmeli daha sonra ne olucağını düşünmeliyiz derim.
-
17 Ağustos 2006, 01:15
#30
gümüş600f adlı üyeden alıntı
siz hiç ilk araba alana 1200 motor beygiri küçük bir arabayla başla diyen duydunuz mu?
bir kere bu saçma bir örnek olmuş..
400hp lik arabada ayağını debriyajdan hızlı çekip gaza dokundun mu dengen mi bozuluyor?
hadi bozuldu gittin bir yere çarptın diyelim o hızda bir yere çarptığında bi yerin mi incinir?
ama motorda yap bakalım aynı şeyleri..dengen bozulunca asfalta yapışana kadar toparlayamazsın..
hadi yere düştün diyelim o hızda kaporta insanın eti kemiği olduğu için bir çok yaralanma meydana gelebilir..
bana göre bu örnek saçma olduğundan bir çok buna benzer alternatif üretebilirim..
amacım kimseyle tartışmak değil sadece araba ve motorun karşılaştırılması bana garip geldi...
-
17 Ağustos 2006, 01:19
#31
ok. topik sahibinden özür dilerim.
moderatöre işini öğretecek değilim kusura bakma egeknn senden de özür dilerim.sonuçta diğer msgları da okuduğuna göre sorun yok.
Sözkonusu vatan ise gerisi teferruattır.
-
17 Ağustos 2006, 01:25
#32
trenox adlı üyeden alıntı
ok. topik sahibinden özür dilerim.
moderatöre işini öğretecek değilim kusura bakma egeknn senden de özür dilerim.sonuçta diğer msgları da okuduğuna göre sorun yok.
dostum önemli değil asla kişiye özel yada kişilere karşı art niyetle davranmayız başlıkta bir çok mesaj silindi konu başlığı uygunsuzsa zaten müdehale ediyoruz ancak başlık açılmış ve konu işleniyosa konu dışına çıkılmamasına özen gösterilmesi gerek gösterilmediğinde müdehale ediyoruz yani işimizi yapıyoruz buradaki her kes arkadaşımız dostumuz selamlar...
-
17 Ağustos 2006, 01:34
#33
gümüş600f adlı üyeden alıntı
bu şekilde başlarsan ölürsün dört kolluya binersin felan filan bunlara katılmıyorum kendini bildikten sonra en güçlü makinaylada başlanır benim ilk motorum 600 yamahaydı 20 yaşımda almıştım bisikletten sonra bindiğim ilk şeydi hatta aldığımda vitesleri nasıl atıcam diye felan sormuştum
şimdi 28 yaşındayım ve hala büyük makine kullanıyorum hiç kazam yok herşey insanın kendi elinde
siz hiç ilk araba alana 1200 motor beygiri küçük bir arabayla başla diyen duydunuzmu bu yazılanlarda bana çok garip geliyo çünki etrafımda direk büyük makinelerle başlayan çok arkadaşım var ve hepsi yaşıyo
ha buna rağmen ben 10 yıllık motorcuyum diyen çok kişide toprağın altında dediğim gibi herşey elimizde kendimize hakim olup gerektiği şekilde kullanmalıyız geçen ay honda fabrikada eğitim aldım anladımki yıllarca motor kullanmak yetmiyomuş direk büyük makine ile başlama demöektense eğitim alıp istediğinle başla demek lazım çok şey öğretiyolar saygılar arkadaşlar
Ya oyleyse elin gavuru niye 125cc ile baslatip bilmem kac sene ona bindiriyor, ardından sırasıyla üst seviyelere çıkartıyor hiç düşündünüzmü acaba. araba kullanmaya baslayan kişilerden hiçbirisi F1 araclarıyla başlamıyor, hatta f1 yarışçıları bile başlamıyor, gokart la başlıyorlar. Piyasadaki arabaların hepsi güvenlik kuralları çerçevesinde en yeteneksiz sürücülerin bile kullanabileceği şekilde üretilmişlerdir. Özel spor arabalar ise tecrübe ister. Açın discovery i orda belgesel var spor arabalar üzerine arada verirler hala. Spor araba üzerine test sürüşleri yapan bir oldukça tecrübeli bir adam Ferrafinin yeni modeli bilmem neye ilk bindiği zaman pit duvarına çarpmış arabayı.
Bu altımızdaki makinalar dört teker üzerinde duran şeyler değil dahada dikkat gerekir. Birçok doğa sporu yaptım hiç birinde üst seviyeden ekipmanla başlanılmaz, zamanla tecrübelye oralara gelinir. istediğiniz kadar eğitim alın el-göz-kas koordinasyonu, öğrenilmiş refleksler diye şeyler var bunlar 10 saatte öğrenilecek şeyler diil, bende eğitimciyim gayet iyi bilirim.
Ha siz gayet yetenekli bir insansınızdır size bişey olmamıştır -Allah korusun bişeyde olmasın zaten- ama herkes siz değil. Bu sitede yılların deneyimli sürüçüleri bas bas bağırıyor herşey sırasıyla, adabıyla diye, e bi anda bu kadar yırtınma bu kadar uğraş neye yaradı şimdi, lütfen biraz daha hassasiyet gösterelim.
-
17 Ağustos 2006, 01:51
#34
abicim en iyisimi sen sat R1 i geri arabacilara dön.... senin icin daha saglikli olur
yada kafa geciyosan; kolay gelsin, migfer filanda gerekmiyo R1 in ozelligi bu. ayrica sürat 300ü bulunca vitesi kücülük bak bakalim ne oluyomus :--)
saka maka bi yana R1 motor sürmeyi ögretecek motor degil, ögrendigini sinirini gostermek icin bir alet, pardondan anlamaz, ikinci sans tanimaz.
piste hic cikmiyosan sirf sehir icinde hava atma niyetiyle biniyosan baska tabi
Too much Too soon means you get hurt.
-
17 Ağustos 2006, 01:56
#35
Kimse Kusura bakmasın ama direk büyük cc Li racing tipi motosikLetLerLe başLiyanLarın çogu hava cıva için biniyoLar o makinaLara.Ayrıca motora öLmek için degiL sürmek için biniLir.iyi uçuşLar...
Born To Be wild,Live to Ride...
-
17 Ağustos 2006, 02:35
#36
-
17 Ağustos 2006, 02:41
#37
R1 le motora baslayabilirsin. AMa hic dusmedigine hayatta inanmam. Ya da sen artci olarak R1 le basladin
-
17 Ağustos 2006, 07:21
#38
yorumların hepsini okuyamadım fakat başlığa kilitlendim birden ve daha sonrada 1 yıldır kullandığını söylemişsin. öncelikle r1 le motora başlanılmaz (r6 değil r1 üstelik) hayret ediyorum korkunuz yoksa ve 1 yıldırda kullanıyorsanız bizim için bi sorun yok allah kazasız belasız kullandırsın ama kişisel fikrim şu ki: siz 1 yıldır elinize bir silah alıp rus ruleti oynamışsınız.
-
17 Ağustos 2006, 07:27
#39
[B][COLOR="Red"]AĞIRADAM...[/COLOR][/B] [COLOR="Blue"][B]SAVAŞ BİÇER İSTANBUL A Rh (+) HONDA TRANSALP XL 650V[/B][/COLOR] [COLOR="Red"][B]SAVAŞ-BARIŞ-ULAŞ KURTULUŞA KADAR SAVAŞ....[/B][/COLOR]
-
17 Ağustos 2006, 07:51
#40
milletle niye kafa yapiyorsunuz yaa...r1 baslangic icin iyimiymis..ciddi olun biraz yaa..
once AKIRA sonrada NECDET abi... yuregimi yaktiniz..bu ekran karanlik kalacak ve yuregimi yansitacak..mekaniniz cennet olsun..:pale:
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler