Kaynak Yaparken Benzinin Alev Alması
Reklamlar
-
19 Ağustos 2019, 19:09
#1
Merhaba arkadaşlar,
Ben Bajaj Boxer kullanıcısıyım. Ayak basağının vidaları kırıldı ve orayı kaynak yaptırmak istiyorum. Bugün kaynakçıyla konuştuğumda, kaynak esnasında benzinin alev alabileceğinden bahsetti. Böyle bir durumla karşılaşan ya da teknik bilgisiyle bu durumu yorumlayabilecek arkadaş var mı?
Neredeyse 1 aydır motora binemiyorum. Yardımcı olursanız sevinirim.
Reklamlar
-
19 Ağustos 2019, 20:48
#2
Benzin buharından alev alabilir
-
19 Ağustos 2019, 20:50
#3
Kaynak esnasında depoyu ve akü kutup başlarını sök.
Başka bir sorun yok..
-
19 Ağustos 2019, 20:51
#4
Kaynak dediğin şey metali eritecek şekilde kaynaklanacak parçadan akım geçirerek parçaların ısınmasına neden olur bu arada kaynaklanacak parçada yağ kir vs bu erimiş parçadan ufak patlamalar şeklinde parça atmasına neden olur bu da benzin ile alakalı bir yere gelirse alevlenmeye neden olur
-
19 Ağustos 2019, 21:11
#5
Benim orta sehpa yamulmuştu. Gittim kaynakçıya. Adam çatır çatır kaynak yaptı. Ne aküyü söktü, ne benzin tedbiri aldı. Cahillik çok güzel şey yahu. Hiç aklıma böyle şeyler gelmemişti.
-
19 Ağustos 2019, 21:50
#6
Depodan benzin kaçağı yoksa sorun olmaz ama önlem olarak depo ve akü kutup başı sòkülebilir.
-
19 Ağustos 2019, 22:00
#7
elektrik akımı, en kısa yoldan geçer. ayaklık kaynak yapılırken depodan dolaşmaz anlayacağın, şasiyi ordan almadıysanız tabi
ancak bir yerlerde sızdırma varsa, alev alabilir, başıma gelmişti
hala o ayağı kırık arkadaşın, nasıl olup ta benden hızlı atölyeyi terkettiğini çözebilmiş değilim yalnız
-
19 Ağustos 2019, 22:56
#8
Samet Ağır adlı üyeden alıntı
Kaynak esnasında depoyu ve akü kutup başlarını sök.
Başka bir sorun yok..
ogzcngdk adlı üyeden alıntı
Depodan benzin kaçağı yoksa sorun olmaz ama önlem olarak depo ve akü kutup başı sòkülebilir.
Bir şey sorabilir miyim? Tamamen bilmediğim için, yanlış anlamayın. Depo sökmek o kadar kolay bir şey mi? 20 liraya satılanlardan bir lokma takımım var, bir de yıldız tornavidam.
-
19 Ağustos 2019, 23:32
#9
Formation adlı üyeden alıntı
Bir şey sorabilir miyim? Tamamen bilmediğim için, yanlış anlamayın. Depo sökmek o kadar kolay bir şey mi? 20 liraya satılanlardan bir lokma takımım var, bir de yıldız tornavidam.
Seleyi sökün
Yakıt musluğunu kapatın
Yakıt hortumlarını kolay yerden sökün
Yakıt depo bağlantı cıvatalarını sele ile deponun birleştiği kısımda göreceksiniz, sökün
Depoyu hafifçe çekip takozlarından kurtarın
Şamandra ve benzeri elektrik tesisat bağlantılarını iyice kontrol edin, varsa sökün
Depoyu alın, istediğiniz düzgün bir yere şamandra ve yakıt musluğuna baskı gelmeyecek şekilde yerine koyun.
Ancak;
Yan ayaklık, orta sehpa gibi şeyler için depo sökülmesi elzem değildir.
Yakıt musluğunu kapatın ve akünün her iki kutup başını da söküp kabloların şaseye değmediğinden emin olun.
Sorun çıkmayacaktır. Sorun çıkması için aşırı dikkatsizik veya kasıt gerekir ki bu durumda zaten bilinçli olarak iş yapmak istemeyen adama denk gelmişsinizdir. Sadece "-Ben sana demiştim" demek için kasıtlı zarar veren insanlar var bu dünyada. Adamın o işi yapmak istemediği için bahane ürettiği ortada.
Siz sadece akü kutup başlarını sökmek için gerekli takımları alıp yakıt musluğunu kapatarak herhangi bir yerde işlemi yaptırabilirsiniz. Basit bir kaynak yapacak. Trafo kazanı imal etmiyor ya.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:29 ----------
tigermbz adlı üyeden alıntı
elektrik akımı, en kısa yoldan geçer. ayaklık kaynak yapılırken depodan dolaşmaz anlayacağın, şasiyi ordan almadıysanız tabi
ancak bir yerlerde sızdırma varsa, alev alabilir, başıma gelmişti
hala o ayağı kırık arkadaşın, nasıl olup ta benden hızlı atölyeyi terkettiğini çözebilmiş değilim yalnız
Tek ayakla daha iyi zıplayabiliyor insan
-
20 Ağustos 2019, 01:06
#10
Vidaları kırılmış demişsin. Benim bildiğim o vidalar motor bloğuna bağlı kaynak nasıl tutacak? Bence kırık yerin fotoğrafını yükle buraya daha iyi yardımcı olurlar.
-
20 Ağustos 2019, 01:25
#11
Katlanır arka ayaklıkları ve ön ayaklıklardan bir tanesini - diğeri zaten sabit - motor yan yatacak olsa koruma takozu görevi görsün diye kaynakla sabitlettirdiydim, fi tarihinde...
Hiç öyle depo falan sökmedi usta. Kutup başı falan da, sele de ... Kaynattı gitti...
Ha, "senin işin sıradan kaynak değil, şu usta yapar" diye sanayide yer tarif ettiler idi... Pek çok çeşit kaynak var ...
Ayaklıkları kaynak ile sabitletmeyi hala tavsiye ederim.
(Kuba CR1, yıl 2015...)
-
20 Ağustos 2019, 03:18
#12
rebeka adlı üyeden alıntı
Vidaları kırılmış demişsin. Benim bildiğim o vidalar motor bloğuna bağlı kaynak nasıl tutacak? Bence kırık yerin fotoğrafını yükle buraya daha iyi yardımcı olurlar.
Bir diktörtgen levha var, sol ayak basağının ve motorun yan ayağının bulunduğu. Bu levhanın içinde 2 vida deliği var, şasideki 2 vida deliğine karşılık gelen... Bu vida deliğinden geçirilen vidalar sayesinde sabitleniyor. Ancak 1 vida içinde, biri de dışında kırıldı.
Kaynağın ise bununla ilgisi yok. Basağın olduğu dikdörtgen levhayı, şasinin ilgili bölgesine kaynaklayacak. Malesef şuanda fotoğraf çekemiyorum.
-
20 Ağustos 2019, 06:36
#13
Benzin sızdırması yoksa hiç bir işlem yapmanıza gerek yok o kadar evham yapmayın, götür motoru egzozcuya o basit bir şekilde iki dakika da halleder yalnız motoru çalıştırıp kaynak yapsın, yan ayaklıkta ayaklığın açık kapalı konumunu belirten mıknatıslı parça varsa onu sökün aksi halde bozulup devre dışı kalabilir.
-
20 Ağustos 2019, 09:55
#14
Bizim arkadaş motorun egzozunu orjinale dönüştürecekti mahalle arası tamircide yaptırırken kaynak motorun benzin hortumuna sıçrıyor depoya kadar giderken tam son anda söndürüyorlar dikkat etmek gerekir.
-
20 Ağustos 2019, 19:44
#15
Formation adlı üyeden alıntı
Bir diktörtgen levha var, sol ayak basağının ve motorun yan ayağının bulunduğu. Bu levhanın içinde 2 vida deliği var, şasideki 2 vida deliğine karşılık gelen... Bu vida deliğinden geçirilen vidalar sayesinde sabitleniyor. Ancak 1 vida içinde, biri de dışında kırıldı.
Kaynağın ise bununla ilgisi yok. Basağın olduğu dikdörtgen levhayı, şasinin ilgili bölgesine kaynaklayacak. Malesef şuanda fotoğraf çekemiyorum.
anladım fotoğrafı olsa güzel olurdu. tabi ben yine kaynak taraftarı değilim. tornacı o işi halleder gibi geldi bana.
-
20 Ağustos 2019, 22:25
#16
Bajaj boxer benzinini boşaltmak çok kolay. Boşuna depo sökmekle uğraşmana gerek yok. Deponun sol altındaki benzin musluğundan karbüratöre giden hortumu elinle sök. Benzin musluğunu açtığın anda depodaki bütün benzin musluktan yavaş yavaş akacak. Sonra motoru çalıştırıp karbüratördeki benzini de bitir. Akü kutup başlarını da tornavida ile söktükten sonra rahat rahat kaynak yapabilirsin.
-
20 Ağustos 2019, 22:44
#17
Islak bir bez ile kaynak yapacağın yerin etrafını çevir bu kadar. Kaynakçının korkudan işine gelmemiş.
-
20 Ağustos 2019, 22:54
#18
Akünun eksi kutbunu çıkarsan depo tarafını da birşekilde kapatsan kıvılcım gelmeyecek şekilde sonra istedigin yere kaynak yaptır adamın işine gelmemiş
-
21 Ağustos 2019, 00:12
#19
Depoyu sokmek ile ugrasmak istemiyorsaniz en mantiklisi benzini bitirip kaynak isine baslamaniz. Yaniniza da 1 lt benzin alin kaynaktan sonra eklersiniz benzinciye kadar goturur. Zaten kaza riski cok dusuk ama olurda bi sikinti olursa bos depo riski minimize eder.
-
21 Ağustos 2019, 10:34
#20
Ciddi misiniz???
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Uyarmak istiyorum!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!
Kesinlikle ve kesinlikle yakıt deposu boşaltılarak kaynağa başlanmaz. Dolu depodan daha tehlikelidir.
Unutulmamalıdır ki tehlikeli olan benzin değil benzin buharıdır.
Yakıt tankını riske eden durumlarda veya yakıt depo tamiri maksatlı kaynak işlemlerinde akaryakıt boşaltıldıktan sonra depo ağızdan taşana kadar su ile doldurulur ve bu şekilde kaynağa başlanır.
Yakıt boşaltılır ve kaynak yapılmak istenirse depo içerisindeki yakıt buharı patlayacaktır. Bu konuda azami dikkatli olalım.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)