Yolun neresinden gitmek gerekiyor
Reklamlar
-
19 Ağustos 2019, 13:03
#1
Selam arkadaşlar;
aslında sorulan sorunun cevabı cogu kısım için aynı ancak acemi bir arkadaşınız olarak hata yaptıgım yeri öğrenmek istiyorum.
1 yıldır motor kullanıyorum; 162 cc ve 3bin km tecrübem var. ayda birkaç gün işe git gel yaparken tek defada 100km'e yakın yol yapıyorum.
merak ettiğim şeyler şunlar;
-Yolda giderken yoldaki sıkıntıları fark etmek amaclı yolun ortasından değil de arabanın teker hizasına denk gelecek şekilde sürülmesi gerektiğini söylüyor herkes. Ancak bunu her yaptıgımda (%80 orana sahip) şeridime başka araç giriyor ya da beni sıyırıp geciyor. yani şeritte bek yokmuşum gibi davranıyorlar; ne yapmam lazım?
- Virajlarda , dönüşlerde elimden geldiğince dardan almak şeritteki yerimi bozmamaya calısıyorum ancak çift şeritli yollarda ben köşeye kaydıgımda yandaki araç iyice rahat bırakıyor benim şeritimin yarısına geçiyor ya da yerimde kalırsam korna ve küfür ile karşılaşıyorum.
Yapmam gereken nedir? Nasıl tavsiyede bulunursunuz?
dipnot: akan trafiğe uygun hızda kullanıyorum ona rağmen bu sekilde
Anger clouds judgement and it makes us do things that we end up regretting. Things we can never take back.
Reklamlar
-
19 Ağustos 2019, 13:10
#2
iki ucu kirli değnek dedikleri işte bu oluyor.
araba lastiğini takip etmen lazım aynı zamanda şeridini diğer araçlardan koruman lazım.
uğraş uğraşabilirsen
-
19 Ağustos 2019, 13:21
#3
Biraz zor soru ama genel olarak önde ki aracın sağ lastik hizasından gidiyorum. Sağ şeridimde ki aracın da kör noktasında kalmamak adına şoförün hizası yada bi tık daha önünden beni görmesini fark edecek şekilde gidiyorum ki şeridime atlamasın. Solumdan şeridime girmeye çalışan biri varsa da korna ile uyarıyorum. Virajlar da ise video izlemek sanırım en iyisi. Dar açıdan dönmenin de iyi olduğunu pek düşünmüyorum. En iyisi süratimizi düşürüp yavaş yavaş dönmek.
-
19 Ağustos 2019, 13:43
#4
Ben hiçbir aracın lastik izini takip etmiyorum.Takip edersem onlara uymak zorunda kalıyorum hal böyle oluncada şeridime tecavüz ediliyor.Ben şeridimi ortalıyorum.Sollamak isteyen sol şeridi kullansın benimkini değil.
Birde sen motorlusun yol vereceksin diyen tipler var.Onları kırılmaz sopa ile şşek sudan gelinceye kadar dövmek lazım.Dangalak hangi trafik kuralında ben motorcu olduğum için sana yol vermem gerekiyor.Mtv bende ödüyorum hemde seninki kadar,dolayısı ile bu yolu kullanmaya sapınakadar hakkım var.Yasal olarak o şerid benim.
-
19 Ağustos 2019, 13:48
#5
Yol ve trafik hangi konumu gerektiriyorsa oradan gidiyorum. Onun lastiği, bunun camı, şunun plakasına göre süremem.
Arabalar kendi şeridinde gidemiyor ki lastiğini takip edeyim.
Öndekinin önündeki aracı en rahat nasıl görebiliyorsam, tehlike anında en rahat nasıl kaçabileceksem ve şeridi nasıl sahiplenebileceksem takip mesafemi ve konumumu öyle ayarlıyorum.
-
19 Ağustos 2019, 13:48
#6
mavellen adlı üyeden alıntı
Ben hiçbir aracın lastik izini takip etmiyorum.Takip edersem onlara uymak zorunda kalıyorum hal böyle oluncada şeridime tecavüz ediliyor.Ben şeridimi ortalıyorum.Sollamak isteyen sol şeridi kullansın benimkini değil.
Birde sen motorlusun yol vereceksin diyen tipler var.Onları kırılmaz sopa ile şşek sudan gelinceye kadar dövmek lazım.Dangalak hangi trafik kuralında ben motorcu olduğum için sana yol vermem gerekiyor.Mtv bende ödüyorum hemde seninki kadar,dolayısı ile bu yolu kullanmaya sapınakadar hakkım var.Yasal olarak o şerid benim.
E5 gibi yollarda pek gerek olmasada diğer yollarda lastik izi önemli. Çünkü çukur olsun sıkıntılı başka bir şey olsun arabalar ortalar geçer. Ortada olunca bir anda sıkıntı ile karşı karşıya kalabilirsiniz.
-
19 Ağustos 2019, 13:49
#7
şeridin sağına soluna kayarsan hemen sıkıştırmaya kalkarlar. bende burdayım demen için yolda çukur vs olmadıkça şeridini ortalayarak gitmen lazım. otomobiller çukurları ortalar. bu durumda yola odaklanıp çukuru geçtikten sonra yine şeridini ortalamalısın.
-
19 Ağustos 2019, 14:01
#8
dünyada ki modern ülkelerde, güvenli sürüş eğitimlerinde:
- yol çizgilerleri ile bölünmüş yollarda yolu tam ortalamak yada yolun sol yarışını ortalamak gerekiyor
- yol istediği kadar virajlı olsun, şehirdisinda olsun farketmez, virajları alırken diğer şeride geçilmez, diğer şeride yakın geçilmez
- yol çizgileri ile bölünmemiş 50km üstü yollarda ise, düz giderken yol ortalanır, virajlı yollarda viraja girmeden önce, virajın açısına göre kendi şeridinde sağa yada sola yanaşılır, daha sonra şeridin diğer tarafına doğru yol kesilerek gidilir, tabii viraja girmeden önce gaz kesilir ve virajın girişinde gaz açılarak virajın ortasında gelinmek istenen gaz noktasına gelinir.
- öndeki araç ile mesafını ayarlamak önemlidir, çünkü araçlar çukurları ortalar
daha çok şey yazarım ama bu dediklerimin hiçbiri bizim memleket için ne yazık ki geçerli değil.
bizim memleket için geçerli tek kural:
- nasıl ve ne şekilde hayatta kalabiliyorsan ona göre davran.
keyifle izlenecek bir kaynak:
https://www.youtube.com/watch?v=_EEfke1eyng
-
19 Ağustos 2019, 14:05
#9
takip mesafesi bırak, şeridi ortala, önünde kasalı araç varsa görüşü kaybetme, teker hizasında ileriyi gözle, sürekli etrafı tara, aynalara bak, ölü noktaları kontrol et, senin bu hal ve hareketlerin arabacılara uyarıcı etki yapacaktır. şeridin sahibi olduğunu hissettir.
önüne kıran sıkıştıran varsa arabanın üzerine sür-me! şeridini üzerime taşıran varsa bunu yapıyorum arada işe yarıyo :D trafiğin seyrinden yavaş gitme. kısaca kendini sıkıştırtma!
fakat ne var ki bunlar hep zamanla olacak şeyler. öngörülerin gelişmesi lazım.
Kurallara uyarak gitmek her zaman işe yaramaz.
Motosikletimin üstü açık..
https://www.youtube.com/channel/UCp4K0dvqaCd6YAr_beEsudA/featured?view_as=subscriber
-
19 Ağustos 2019, 14:59
#10
Takip mesafesi varsa şerit ortalanır, sıkışık trafikte öndeki aracın sol tekerinin hizasında giderim her zaman. Viraj konusunda atıyorum sola meyilli viraja gireceksen yolun en sağında (toz toprak olan kısım hariç) motosiklet gaz tam kapalı şekilde yatırılır apex çizgisine kafa çevrilir ve çıkış noktasını görene kadar bakışımız o çizgiyi takip eder ve ince ince gaz açılır.
Buradaki önemli 2 nokta, motosikleti erken yatırmamak (erken yatırırsan gazı açınca motosiklet dışarı doğru açılır) gazı yattıktan sonra açmak (gazı açıp yatırırsan tamamen yatar, arkadaşlarını arayıp beni burdan alın dersin).
Bi önemli nokta da bilmediğin yollarda virajın çıkışını görmeden tam gaz açma, çıkışı görünce anormal bi durum yoksa yapıştır 😀
-
19 Ağustos 2019, 15:06
#11
Boldpilot adlı üyeden alıntı
Takip mesafesi varsa şerit ortalanır, sıkışık trafikte öndeki aracın sol tekerinin hizasında giderim her zaman. Viraj konusunda atıyorum sola meyilli viraja gireceksen yolun en sağında (toz toprak olan kısım hariç) motosiklet gaz tam kapalı şekilde yatırılır apex çizgisine kafa çevrilir ve çıkış noktasını görene kadar bakışımız o çizgiyi takip eder ve ince ince gaz açılır.
Buradaki önemli 2 nokta, motosikleti erken yatırmamak (erken yatırırsan gazı açınca motosiklet dışarı doğru açılır) gazı yattıktan sonra açmak (gazı açıp yatırırsan tamamen yatar, arkadaşlarını arayıp beni burdan alın dersin).
Bi önemli nokta da bilmediğin yollarda virajın çıkışını görmeden tam gaz açma, çıkışı görünce anormal bi durum yoksa yapıştır
AEA Mekanı Cennet Olsun...
-
19 Ağustos 2019, 15:08
#12
En önemlisi takip mesafesi. İyi ayarlamalısın. 2-3 saniye mesafeyi korumalısın. Şeridine girmek isteyenleri, girmeden önce fark etmeli, şeridi ortalamalısın. Genel seyir konumu için aşağıdaki ucubeyi paintte çizdim. Genelde 1. seçeneği kullanırım. Trafikten hızlı olmalısın. Önünde her zaman bir kaçış noktası bulunmalı.
-
19 Ağustos 2019, 15:26
#13
Herkese yorumları için eyv. ancak sanırım tüm fikirler bölgeden bölgeye fark ediyor.
ilk mesajımda yazdıgım kısım haric şerit ortaladıgımda da yaşadıgım bir problem var;
2 şeritli yolda giderken en sağdan gidiyorum ; hız sınırı 80 bende 85 hızındayım; ancak bazı tipler sollama yapmak yerine korna calıp hızlanmamı söylüyor. Sanırım sol şerit 120 ile gidiyor bunlar 100 ile gitmek istiyor benim 85'ime sinir oluyorlar.
Araba tecrübem olmadıgı için de olabilir ancak ne şeriti ortalasam ne de teker izinden gitsem fark etmiyor.
Gerçi başka bir konuda yazmıştım; arabayı gectim motorculardan daha cok korkuyorum. Öyle bir sıyırıp geciyorlar ki bazen beni, yakalasam bi yerde ağız burun dalacam
-
19 Ağustos 2019, 17:44
#14
chaqalqarlos adlı üyeden alıntı
AEA Mekanı Cennet Olsun...
Amin, Biz ondan razıyız Allah'ta razı olur inşallah.
Her gün bi videosunu izlerim, bu gün ns200 incelemesini izledim mesela. Çok fazla motosiklet geçmişim olmadığı için tanışma fırsatım olmadı ama sanki ailemden biri gibi..
-
20 Ağustos 2019, 02:35
#15
arndiol adlı üyeden alıntı
yerimde kalırsam korna ve küfür ile karşılaşıyorum.[/I]
Bunlar kendini ne sanıyor ya? Çözümü çok basit aslında, sen de ağzına gelen küfrü edeceksin. Baktın sana zarar vermeye çalışıyor; önünü kesip biber gazını sıkıyorsun ve polis gelene kadar dinlene dinlene dövüyorsun. 5 Dakikalık bir ifade verme işleminin ardından casual hayatına devam ediyorsun.
-
20 Ağustos 2019, 09:43
#16
Boldpilot adlı üyeden alıntı
Amin, Biz ondan razıyız Allah'ta razı olur inşallah.
Her gün bi videosunu izlerim, bu gün ns200 incelemesini izledim mesela. Çok fazla motosiklet geçmişim olmadığı için tanışma fırsatım olmadı ama sanki ailemden biri gibi..
Kesinlikle hemen hemen hepimiz aynıyız. Senin o yazılarını okurken resmen söylediği sözler gözlerimin önüne geldi. Hiçbir eğitim almadan sadece videolarını izleyerek bugünlere geldim. Çok şükür şuana kadar bana kattıkları kusursuz ilerliyor. Hepimizin evinden biri gitti sanki mekanı cennet olsun.
-
20 Ağustos 2019, 10:14
#17
Gidilen yola göre çok değişkenlik gösteriyor. E5 te kolay kaçabilmek için emniyet şeridine yakın gidilebilir,
sokak aralarında ben olabildiğince kullandığım şeridin solundan gitmeye çalışıyorum çünkü insanlar dikkatsizce kapı açıyor ve
ara sokaktan körlemesine hızlı bir şekilde ana yola çıkıyorlar. Bu bana bir iki sn de olsa zaman kazandırıyor.
-
20 Ağustos 2019, 10:30
#18
Ben takip ettiğim aracın sol tekerle ortası arasında bir yerde sürüyorum genelde.Tam ortalamıyorumki yolda önüme bir şey çıkarsa kurtarması kolay olsun.
Bu arada çevremdeki ve özellikle arka solumdan yaklaşan araç olursa o zaman öndeki aracın sol tekerine yakın sürüyorum.
Önümde araç yoksa bu sefer sağ tekere yakın sürüyorum.Bazı tipler teğet geçerek sollama yaptıklarından önüm boşken şeridin sağa sağını kullanıyorum.
Normalde sollama yaptığında dikiz aynasında aracı görmeden sağa geçilmez ama sor bakayım kaç kişi biliyor bilip kaç kişi uyguluyor.
-
20 Ağustos 2019, 10:31
#19
Tekerlek hizası derken sağ tekerlek değil, sol tekerlek hizası olacak. Sağ tekerleği izlerseniz yani kenardan kenardan giderseniz üzerinize çıkarlar.
-
20 Ağustos 2019, 10:51
#20
Hareket ederken öndeki aracın sağ tekerlek hizasında gidiyorum, duracağım zaman şeridi ortalıyorum. Bazı akıllıların tekerlek hizasında durduğum zaman arabayı dibime kadar soktuklarını farkettikten sonra böyle yapmaya başladım ve sorun yaşamıyorum artık. Sanki 1 metre geride dursalar araya girmeseler ölecekler gibi davranıyolar bazı araç sahipleri.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)