Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 12

Nordkapp’a gitmek istiyorum.

    REKLAM ALANI
  1. #21
    gurcanozturk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mayıs 2018
    Şehir
    Almanya
    Olay sadece KM degil elbette, o KM'leri nasil, hangi sartlarda yaptiginla ilgili. Ornegin 20.000km 'yi Anadolu'nun kucuk bir kasabasinda baga/bahceye giderken yaptim diyene tecrubeli diyememem kendi adima.

    Kendimden ornekle, yaklasik 14.000km yol yapmisim 2 ayri scooter ile, bilmedigim herhangi bir yola ciktigimda dusunmeden edemiyorum ya basima bir is gelirse diye. Bunun arizasi var, bozuk yolu var, savrulmasi/ruzgari, kaybolmasi var vs. Daha tecrubeli arkadaslar da detaylandiracaktir.

    Kotulemek icin soylemiyorum ama takildigim nokta, 2 yil once da ayni konuyu acmissiniz, sanirim vazgecmissiniz. Ara ara akliniza geliyor da olabilir bilemiyorum. Profesyonel egitim almadan yola cikmanizi onermem. Ben de gitmedim ama Roadcraft egitimleri daha uygun sanki bu touring isleri icin. 6 ayi bu sekilde degerlendirmenizi oneririm.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    12 Temmuz 2018
    Konu ile ne kadar alakali olur bilmiyorum ama cok basit bir ornek verecek olursam.

    Dun gece izmir odemis arasi 100km yol yaptim. Siddetli ruzgar vardi oyle bir ruzgar esti ki beni yolun disina atti micirlara girdim. Zorlukla durabildim. Hizimda 60km civariydi. Ayni ruzgara daha 500 veya 1000km tecrübe ile yakalansaydim cok büyük ihtimalle yere düşmüş olurdum.

    Motorum activa s 8000kmdir kullaniyorum.Belki yanlis düşünüyor olabilirim ama ruzgar yagmurdan daha tehlikeliymis. Bana ders oldu.

    Ozetle secmis oldugun rotadaki olusabilecek tum hava şartlarında sürebiliyor olman gerek.

    Kalin saglicakla.

  3. #23

    Üyelik
    18 Eylül 2016
    madem zaman sıkıntın yok anladığım kadarıyşa maddi sıkıntında yok. bence ilk etapta bol bol bulunduğun yerde gez motosikletine alış trafiğe alış sonra çevre illere kısa gezintiler yap uzun yolda motorunu tanı eksikliklerini gör onları tamamla. o kadar uzun yol için yeterli konforu var mı, yanına alacağın ekipman için çantalar yeterli mi, otoban kullanımı için yeterli performansı var mı vs. vs.

    sonrasında izleyeceğim rotayı planla, vize evrak işlerini tamamla.

    Motoru söküp takma, yağ değiştirme vs gibi unsurlardan önce bence bunlar daha önemli. Sonuçta ortadoğuya vs gitmiyosun maddi imkanların iyiyse avrupada servis bulamama gibi bir sıkıntı yaşayacağını sanmıyorum.

    Fakat şöyle bir sıkıntı var ki kuzeye gideceksin çok ertelersen havakoşulları çok zorlayıcı olabilir.

  4. #24

    Üyelik
    19 Ocak 2017
    Alıntı potasyum adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    haklısın fakat bir de işin şu yanı var
    yurtdışında, bir çok motosiklet gezgininin videolarını izlerken, motora ve motorcuya olan saygıyı görünce insan kendi topraklarından soğuyor, burada gezmeye kalksam konya yolunda bir araba ışıkta beklememek için beni yerden 10 mt havalandırabilir yada yolda kamyonu geçmek isterken bilinçli olarak çarpıp kaçabilir, sinyal vermeden en sol şeritten en sağa geçerken beni biçip kaçabilir vs. vs. örnekler çoğaltılabilir kaldı ki son dönemde mt de okuduğum haberler bunlar
    acemi bir adam için emin olun yurtdışı gezileri daha güvenli
    Ben sana çok ağır konuşurdum burada ama neyse..Adama bak ya akşam akşam benim sinirimi bozdu.
    Herşey Türkiye'de çok kötü ama hep yurtdışında iyi di mi?Bilgisizliğin bu kadarı görülmemiş.Adam iki
    video izlemiş,yurtdışı uzmanı olmuş.Siz hiç fikir beyan etmeyin ya,batıyorsunuz.Aşırı şekilde de
    sözlerinizle mide bulandırıyorsunuz.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:48 ----------

    Öyle bir dünyada yaşıyoruz ki bir önyargıyı kırmak atomu parçalamaktan zor demiş Einstein

    Avrupa'daki ve dünyadaki trafik güvenliğine bakmak gerek,biraz araştırsanız hiç te kötü durumda olmadığımızı görür ve saçma sapan konuşmazdınz.

    İki link vereceğim sadece

    http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/p...ciyiz-40532292

    https://www.aa.com.tr/tr/turkiye/olu...ltinda/1499118

    Ayrıca ölümlü kaza sayısında dünya ortalamasını da çok altındayız.100000 kişide 9 kişi

  5. #25

    Üyelik
    05 Ekim 2018
    Alıntı yukirunner adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben sana çok ağır konuşurdum burada ama neyse..Adama bak ya akşam akşam benim sinirimi bozdu.
    Herşey Türkiye'de çok kötü ama hep yurtdışında iyi di mi?Bilgisizliğin bu kadarı görülmemiş.Adam iki
    video izlemiş,yurtdışı uzmanı olmuş.Siz hiç fikir beyan etmeyin ya,batıyorsunuz.Aşırı şekilde de
    sözlerinizle mide bulandırıyorsunuz.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:48 ----------

    Öyle bir dünyada yaşıyoruz ki bir önyargıyı kırmak atomu parçalamaktan zor demiş Einstein

    Avrupa'daki ve dünyadaki trafik güvenliğine bakmak gerek,biraz araştırsanız hiç te kötü durumda olmadığımızı görür ve saçma sapan konuşmazdınz.

    İki link vereceğim sadece

    http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/p...ciyiz-40532292

    https://www.aa.com.tr/tr/turkiye/olu...ltinda/1499118

    Ayrıca ölümlü kaza sayısında dünya ortalamasını da çok altındayız.100000 kişide 9 kişi
    dediklerinin dogru olmasini can-i gönulden isterdim ama ne yazik ki sanmiyorum. sadece bayram tatili gidis dönus sayilari yeter.
    tarafsiz bir kaynak gösterebilir misin? tarafli medya kurusluslarinin teyide muhtac haberleri yada yine ayni sekilde calisan devlet kurumlari disinda?
    ama sana katildigim bir nokta var o da giderek daha iyi hale geliyoruz.

    https://en.wikipedia.org/wiki/List_o...ted_death_rate
    http://gamapserver.who.int/gho/inter...ths/atlas.html
    espresso bunu beğendi.

  6. #26

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    - Önce motoru alın,
    - Bir 1.000-1.500km kadar kullanıp alışın,
    - Yukarıda bir arkadaşımız yazmış, zaman ve bütçeniz de var; İstanbul'a gelin söyle bir Roadcraft Güvenli Sürüş eğitimi alın. (Duruma göre bir süre daha çalışıp tekrarlayın, eğitim sonrası size detaylı bir sonuç değerlendirmesi veriyorlar, neyi iyi neyi kötü yapıyorsunuz eğitim sonrası biliyorsunuz. Kötü yaptıklarınıza çalışın tekrar gelin.)
    - 150-250-350 (artan mesafeli) yakın geziler yapın. Bunları da değişik hava koşullarında olsun. (Özellikle soğuk ve yağışlı havaya mutlaka alışın; böyle havada sürüş bayağı bir farklı oluyor, giyim kuşam falan da mühim, eksikleriniz varsa soğuğu ıslağı yedikten sonra bir güzel tamamlarsınız.)
    - Yine başka arkadaşlar yazmış, çok temel bakım / tamirat işleri ile ilgili bilgi edinin. (= Özellikle lastik fitil atma vb. tamirat.)
    - Yukarıdakileri yaptıkça zaten ufkunuz genişleyecek, ona göre daha iyi değerlendirme yapıyor hale gelirsiniz; sonrası kendini bilme / tanıma, sizin adınıza biri konuşamaz artık...
    UzunYolAdami ve espresso bunu beğendiler.

  7. #27

    Üyelik
    20 Mart 2017
    Konuyu açan boş beleş açmış da düşünenler için ihitiyaç listesini yazayım ;


    Osman amcanın bakkılana gitmiyorsun..
    İstanbuldan adanaya da gitmiyorsun. Bir çok ülke değiştirerek avrupanın bir ucundan bahsediyorsun.
    Eskiler bizim taydaşlarda bir laf vardı hee dam da gulle(""misket bilya"") mi oynuyon derlerdi...

    HAve To (mutlaka olması gerekenler)
    1 Bakımlı sağlam bir motor.
    2 Uygun ekipman setleri bakın seti demiyorum setleri diyorum,
    Şuanda hisedilen sıcaklık 42 derece ile 5 derece arasına uyacak ekipman ..Mesela şuanda Nordkapp hava 12 derece hisedilen 5 derece.
    Yolda yağmura yakalnacaksınız.
    3 Sağlam bir bütçe
    4 KEndinizde kondisyon o kadar yol motor üzerinde 5-6 K git 5-6 K gel ..Sağlık durumu müsait olacak .
    5 Az miktarda yabancı dil Derdinizi meramınızı anlatacak.
    6. Piskolojik olarak buna hazır olmak
    7. Rotada ki yerleri kalacak otel kamping ören yerler öncesinde araştırılmalı
    8. Geçtiginiz ülkelerde ki elçilik ve konsoslukların telefonları kayıt edilmeli önceden yazılmalı
    9. uygun şarj alaeti batarya en az iki telefon gibi alet edevat olmalı yanımızda

    Must To; (olsa çok faydalı olacak)
    10 Mümkünse bir arkadaş dahada mümkünse iki motor ,(birinde sorun oldumu digeri eşlik edecek)
    Ankara da dinlenme tesisinde (cankurtaran) Çin den italya ve nordkapp giden ekip gördüm ,yanlarında bir de minimüs ve arkasında çekici vardı 3-4 adet motor çekici üzerinde idi ,Motorlar araba gibi değildir nish üründür araba gibi stabil değildir ,arıza çıkarmaya meilidirler. Motorlarda öyle abidik gubidik motorlar değildi ,(Resmi ekledim)

    11 Az teknik bilgi üç beş civata sökecek motor yağ ve filtresini değiştirecek zincirli ise gergisini ayarlıyacak.
    Lastige fitil atmasını bilecek.

    12 İnterkom gibi destekleyici ekipmanlar v.s v.s.


  8. #28

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Alıntı yukirunner adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben sana çok ağır konuşurdum burada ama neyse..Adama bak ya akşam akşam benim sinirimi bozdu.
    Herşey Türkiye'de çok kötü ama hep yurtdışında iyi di mi?Bilgisizliğin bu kadarı görülmemiş.Adam iki
    video izlemiş,yurtdışı uzmanı olmuş.Siz hiç fikir beyan etmeyin ya,batıyorsunuz.Aşırı şekilde de
    sözlerinizle mide bulandırıyorsunuz.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:48 ----------

    Öyle bir dünyada yaşıyoruz ki bir önyargıyı kırmak atomu parçalamaktan zor demiş Einstein

    Avrupa'daki ve dünyadaki trafik güvenliğine bakmak gerek,biraz araştırsanız hiç te kötü durumda olmadığımızı görür ve saçma sapan konuşmazdınz.

    İki link vereceğim sadece

    http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/p...ciyiz-40532292

    https://www.aa.com.tr/tr/turkiye/olu...ltinda/1499118

    Ayrıca ölümlü kaza sayısında dünya ortalamasını da çok altındayız.100000 kişide 9 kişi
    Böyle bir cevaba cevap vermemek olmazdı. Öncelikle bu istatistiklere ben inanmıyorum. Hadi inandım diyelim, şimdi soruyorum : Avrupa'da kaç kişi bir aracın en sol şeritten, en sağ şeride son saniyede direksiyon kırmasıyla kaza yapıyor ? Kaç kişiyi trafikte arkadan selektör yaparak sıkıştırıp düşmesine sebep oluyorlar ? Kaç kişi gelen motorcuyu yok sayıp kavşakta göz göre göre geçiş yapıyor ? Genel olarak sorarsam, kaç kişi bizdeki gibi göstere göstere, tamamen aptallıktan, cahillikten, umursamazlıktan, kural tanımazlıktan kaza yapıyor ?

    Biz istatistikleri, rakamları milletçe çok severiz. Rakamların altı boş olsa da, bir anlam ifade etmeseler de inanırız, inanmak isteriz. Çünkü bu çok kolaydır. Duruma göre en büyük veya en küçük rakama sahip olan kimse/neyse bize göre o her şeyde en iyisidir. O tek rakam her şeyin özetidir bize göre... SBS'de 500 puan alan çocuk süper zekidir, üniversite sınavının birincisi Einstein ile yarışır, ortaokulda takdir alan çocuk dünyada matematik olimpiyatı kazanabilir. Bunların rakamsal olarak hepsine sahibiz ama dünyada bilimde, teknolojide yerimiz yok fakat cahillikte ilk üçe gireriz.

    İstatistiğini falan geçin, trafik kalitesi olarak, trafikte saygı olarak Avrupa 100 ise Türkiye az sayıdaki aklı başındaki insanın hatırına 10'dur. Bu kadar kötüyüz işte. Siz hala önyargı deyin, hatta Avrupa bizi kıskanıyor da diyebilirsiniz.
    UzunYolAdami ve espresso bunu beğendiler.

  9. #29
    Metela - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ağustos 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Tracer GT+ GT Plus
    Alıntı capt.ooz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Harbi bu forumdakilerin bazısı çok boş gereksiz insan her zaman olduğu gibi tecrübeye km ye takılmışlar çıkarın artık şu at gözlüğünü kafanızdan. Benim sorduğum soru 6 ay sürem var bu süre içinde nasıl hazırlarım kendimi senin 10 senede yaptığın km tecrübesini 6 ayda yaparım gerekirse imkanım var yetmezse zaten ileri bir tarihe atarım. Bunu konuşmaya gerek yok bende biliyorum neyin ne olduğunuda kime ne soruyorsam kusura bakmayın vaktinizi aldım hükümete benzin 7 lira oldu zam geliy vergiler şöyle böyle diye ağlamaya devam edin bu kafalarla
    Cidden bu kadar ciddiyetsiz nasıl olunur anlamış değilim, ne amaçla tavsiye istiyorsun 200 km maksimum motor tecrübesi olan sayın usta motosikletçi? Burada "nordkampa gidecaaam" havası mı atıyorsun bizlere, derdin ne!? Ne tavsiye edelim yolda konaklayacak yerleri mi, yiyeceğini içeceğini mi, uğrayacağın yerleri mi, hangi drone hangi kamera ile çekim yapmanı ne tip mikrofon kullanıp vloggerlık ekipmanı mı, banane senin keyfinin kahyası mıyım! Sana insan gibi tavsiyede bulunduk ama insan olana anlatılır, at kafalarına anlatılmaz, bir de at gözlüğü takıyormuşuz diyor utanmadan.

    sana tavsiyem 6 ay boyunca forumdan uzak dur hatta hiç girme sen zaten motosiklet konusunda aşmışsın burası motosiklet forumu, git gezi forumlarına kaydolup tavsiye al.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:30 ----------

    adam olana yazılır bence artık hiç kimse yazmasın bu at kafasına..

  10. #30
    mutluemlak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Şubat 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    2021 r1250gs adw , vespa mickymause
    Alıntı capt.ooz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Selamlar
    İşim dolayısıyla gezmeyi farklı kültürler görmeyi keşfetmeyi seviyorum. Bugüne kadar hep gemi ile gezdim. 2 yıldır motor ile bi çılgınlık yapmak istiyorum ama işimden dolayı motor alıp bincek zamanım hiç olmadı. Sadece mt7 ve iron883 sürdüm 100-200 km kadar tecrübem var.
    Önümde 6 ay kadar boş vaktim var sadece 1 ay nordkapp’a kadar ülke ülke geze geze gitmek için motor alıcam ekipman vs alıcam ve bu zorlu yola çıkmadan önceki 6 aylık süreçte ne yapmamı önerirsiniz? Muhtemelen tek başıma gidicem.

    Merhaba.
    nordkapp yolculuğunu yapmış biri olarak size birkaç şey söylemek isterim.
    Gerçekten nerdeyse her motorcunun hedefidir nordkapp,
    evet yurtdışında motor kullanmak buradan daha kolay çünkü bizde orada kurallara uyuyoruz.
    buradada uysak zaten sorun kalmayacak buradada cezalar caydırıcı olabılse keske.
    Ancak yazan arkadaşların da dediğine katılıyorum kolay bir yolculuk değil.
    bizde yolculuk esnasında 2 derece ile 35 derece arasında hava koşulları ve uzun süren yağmurlar aşırı rüzgarla cebelleştik.
    bunlara karşı koyabilmek dayanabilmek tecrube gerektiriyor.
    Sizin için yaparsanız zor bir yolculuk olur ama yapılamaz değil.
    1-çin malı olmayan kaliteli bir motor sizen başa çıkabileceğiniz.
    2-mutlaka öncesinde ders veya dersler eğitim.
    3-motordan azda olsa anlamak (lastik fitil sigorta vb)
    4-ekipman
    5-maddiyatı da eklemek lazım nitekim kuzey ülkeleri çooooook pahalı.
    6-2 motor her zaman 1 den iyi olur ama imkanınız yoksa tekde olur
    (örnek gülşah merve yüksel tek başına gitti geldi 200 cc motorla)
    ama eğitimi tavandı yanlış anlaşılma olmasın.
    7-bence en önemlisi cesaret.

    gidersen şimdiden hayırlı yolculuklar.
    bizim gittiğimiz gezinin detayları burda var.inceleyebilirsin.

    https://www.motosiklet.net/forum/etkinlik-gezi-fotograflari/191053-2017-yili-nordkapp-gezisi-32-gun-suren-26-ulke-85-kent-ve-sonsuz-macera.html
    espresso, retox70 ve hasmet bunu beğendiler.
    japondan şaşma,çine bulaşma........

  11. #31
    -Black- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2005
    Şehir
    Çanakkale
    Motosikleti
    Suzuki DL650 2014
    Çocuk parkına dönmüş buralar.

  12. #32
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    08 Mayıs 2018
    Afrika Namibya da gemi de mahsur kalmamışmıydın sen. Öldük bittik kurtarın diye konu açmıştın. Bahsettiğin o durumda mesajlarının arasında hükümet propagandası yapmaktan geri kalmamıştın. Gün geçmiyor ki değişik tiplere rastlamayalım.

  13. #33
    fz6_fazer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2010
    Şehir
    alanya
    Motosikleti
    ybr 125 esd
    Selamlar,kısa bir tura çıkmanı tavsiye ederim,yaz mevsiminde ülkemizi dolaş,kışa yaklaşırken,bot mont,pantolon,yağmurluk,eldiven kask vb.vb.
    ekipmanları,kışın soğuğunda dene tecrübesiz uzun yolcuklar insanı hayattan soğutur,gideceğin bölgenin yağmuru bol olacaktır,hava şartları sert geçer.
    Kod:
    Selamlar
    İşim dolayısıyla gezmeyi farklı kültürler görmemindeyi keşfetmeyi seviyorum. Bugüne kadar hep gemi ile gezdim. 2 yıldır motor ile bi çılgınlık yapmak istiyorum ama işimden dolayı motor alıp bincek zamanım hiç olmadı. Sadece mt7 ve iron883 sürdüm 100-200 km kadar tecrübem var.

  14. #34
    MahmutBiner - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ekim 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    1200Z Super Ténéré
    Alıntı Surinam adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Afrika Namibya da gemi de mahsur kalmamışmıydın sen. Öldük bittik kurtarın diye konu açmıştın. Bahsettiğin o durumda mesajlarının arasında hükümet propagandası yapmaktan geri kalmamıştın. Gün geçmiyor ki değişik tiplere rastlamayalım.
    vallahi bu arkadaşın o parlak arkadaş olduğunu farketmemiştim

    O meşhur konu :
    http://www.motosiklet.net/forum/konu...il-yardim.html

  15. #35

    Üyelik
    20 Mart 2017
    yazdıgım olay aradan zaman geçmiş ama değişmemiş

    rasitkoksal bunu beğendi.


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)