Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Motor güçlendirme hakkında

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    14 Aralık 2018
    Selamlar 150cc çin malı motorum var.
    Düzlükte net 120 yi görüyor.
    Hızından tatmin olmadığım için ustama danıştım,
    ustamda biraz silindirden taşlatalım ve dereceli egzantrik takalım dedi ve bu işlem için 200tl istedi sizce yaptırmalımıyım,hızda kaç km/h fark eder daha önce buna benzer modifiyeler yaptıranlar varsa yardımcı olabilirmisiniz?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    28 Kasım 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Şimdilik bir kundial
    Motoru pıstırman lazım bide rüzgar direncini azaltması için yoksa bişeye yaramaz
    uzay gemisi bunu beğendi.

  3. #3
    sharkspeedr2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2018
    200+ km/h görebilirsin

  4. #4

    Üyelik
    27 Haziran 2011
    Şehir
    aydın
    Motosikleti
    yamaha x-max 250
    200tl çok motorun üstüne yat 150 yaparsın

  5. #5

    Üyelik
    03 Mart 2018
    silindiri taşlatman sıkıstırma oranını artırırır ve performans artışı saglar
    ama ustan hesapsız kitapsız taşlatacağı için ve hesaplasa bile tornacıların da hiçbir zaman söylenen ölçüleri yakalayamadığını göz önüne alınca daha rodajı bitiremeden motosikletin sübap keser.

    Hangi ilde hangi ustaya gidiyorsun bilmiyorum ama Dereceli egzantrik olayı çok farklı dünya. Her ustanın düzgün yapabildiği birşey değil. Yapabilen ustalar da 200 liraya bu işi yapmıyor emin ol

    Bence motosikletinin bakımlarını düzenli yaptır ve orijinal haliyle bin.
    Daha fazla hız istiyorsan da satıp daha güçlü birşey almaya bak.
    Arkarian ve jarre bunu beğendiler.

  6. #6
    YasinC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ekim 2016
    Şehir
    Ankara
    Daha normal supap ayarını yapamıyor çok büyük çoğunluk. Dereceli kam mili takıp ona göre ayar yapacaklar birde? Hikaye o iş.

  7. #7

    Üyelik
    17 Şubat 2019
    Bu işlemleri yaparsa %30 artar oda
    120 gören seni 12x3 den 36 km yani 156km/s e çıkarır

    Haha yok kardeş öyle dünya kaç a artar filan güç = hız demek değildir bir de tork mevzusu var bu işlerde

  8. #8

    Üyelik
    05 Temmuz 2019
    Motosikletten hiç anlamam ama; Piston taşlanarak sıkıştırma oranı artırılamaz. Üst kapak alttan taşlanarak sıkıştırma oranı artırılır. Aksine pistonu taşlamak yerine tepeli piston takarak sıkıştırma oranı arttırılabilir. tabi bunlar kağıt üstündeki değerler. Statik sıkıştırma oranında değişiklik yapabilirken dinamik sıkıştırma oranında artış yapabilmek için çok daha seviye ilerletmek gerekir. Örneğin emme portlarını büyütmek emiş hattını genişletmek hava filtresini birim zamanda daha fazla debide hava alanı ile değiştirmek. Dereceli ekzantirik yalnızca üst devirleri canlandırır altlar ise ölecektir. Hatta rölanti devri biraz yukarı çekilme ihtiyacı duyabilir.

    Kısacası dostum modifiye bir bütün işidir şahinci(küçümsemiyorum) zihniyeti ile modifiye olmaz.

  9. #9
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı motohazar adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu işlemleri yaparsa %30 artar oda
    120 gören seni 12x3 den 36 km yani 156km/s e çıkarır

    Haha yok kardeş öyle dünya kaç a artar filan güç = hız demek değildir bir de tork mevzusu var bu işlerde
    Güç ve son hız lineer ilişki içerisinde değil. Hız arttıkça hava direnci hızın karesi ile orantılı olarak artıyor.

    Bu motosiklet 120 yapıyorsa ondan 5 kat güçlü motosikletlerin 600 yapıyor olması lazım o hesapla.

  10. #10

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı DOC46 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    silindiri taşlatman sıkıstırma oranını artırırır ve performans artışı saglar
    ama ustan hesapsız kitapsız taşlatacağı için ve hesaplasa bile tornacıların da hiçbir zaman söylenen ölçüleri yakalayamadığını göz önüne alınca daha rodajı bitiremeden motosikletin sübap keser.

    Hangi ilde hangi ustaya gidiyorsun bilmiyorum ama Dereceli egzantrik olayı çok farklı dünya. Her ustanın düzgün yapabildiği birşey değil. Yapabilen ustalar da 200 liraya bu işi yapmıyor emin ol

    Bence motosikletinin bakımlarını düzenli yaptır ve orijinal haliyle bin.
    Daha fazla hız istiyorsan da satıp daha güçlü birşey almaya bak.
    Silindir kapagi tornada yapilmaz.

    Bu bir,

    Dik işlem frezede kaba talas alinir.

    Bu iki,

    Daha sonra honlamaya girer(süper finiş)

    Buda üç,

    Onemli mevzu ise,

    Sadece çap ile oynanacak,

    Hacim artacak

    Strok yani kurs ile oynanirsa supap kesebilir.

    Krank mili kuvvetliyse(kaldirabilirsa)

    150cc motor 175cc yapilir.

    Supaplar ve gaytlar degişmek kaydiyla.(daha kaliteli malzeme)

    Bunlari işinin ehli bir usta yapar ise,

    O zaman olmaz diyen adamin ağzi tavana vurur.

    Hee

    Bu işleme

    200 liraya usta elini bile surmez orasi ayri mevzu.

    Rtr 180 motorum var 60bin km ye gelince

    Rtr 200 pistonu ile upgrade yapacagim,

    Benim olçulerim

    62.5 x 57.8

    Rtr 200 ölçuleri

    66 x 57.8

    Dolayisiyla sadece kapak işlenecek ve supaplarim degişecek.ve aliştirilacak.

    1.75 hp,1.30 nm güç artişi olacak

    Yani

    18.75 hp olacak

    Amacim top speed degil.

    6.500rpm de 95 yapacagina 105-110 yapsin yeterli bana.

    177.5 cm3 olan hacmim

    199.5 cm3 olacak

    Yani piston AÖN iken silindir kapaginin ustunden bir bardak su alabilecek(200ml su bardaği)

    Ustamla beraber yapacagiz,

    Ustama guvenirim ama malzemeye guvenmem o derece.

    Bu işlem sonrasi tekrar rodaj yapilmasi gerekecek.

  11. #11

    Üyelik
    03 Mart 2018
    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Silindir kapagi tornada yapilmaz.

    Bu bir,

    Dik işlem frezede kaba talas alinir.

    Bu iki,

    Daha sonra honlamaya girer(süper finiş)

    Buda üç,

    Onemli mevzu ise,

    Sadece çap ile oynanacak,

    Hacim artacak

    Strok yani kurs ile oynanirsa supap kesebilir.

    Krank mili kuvvetliyse(kaldirabilirsa)

    150cc motor 175cc yapilir.

    Supaplar ve gaytlar degişmek kaydiyla.(daha kaliteli malzeme)

    Bunlari işinin ehli bir usta yapar ise,

    O zaman olmaz diyen adamin ağzi tavana vurur.

    Hee

    Bu işleme

    200 liraya usta elini bile surmez orasi ayri mevzu.

    Rtr 180 motorum var 60bin km ye gelince

    Rtr 200 pistonu ile upgrade yapacagim,

    Benim olçulerim

    62.5 x 57.8

    Rtr 200 ölçuleri

    66 x 57.8

    Dolayisiyla sadece kapak işlenecek ve supaplarim degişecek.ve aliştirilacak.

    1.75 hp,1.30 nm güç artişi olacak

    Yani

    18.75 hp olacak

    Amacim top speed degil.

    6.500rpm de 95 yapacagina 105-110 yapsin yeterli bana.

    177.5 cm3 olan hacmim

    199.5 cm3 olacak

    Yani piston AÖN iken silindir kapaginin ustunden bir bardak su alabilecek(200ml su bardaği)

    Ustamla beraber yapacagiz,

    Ustama guvenirim ama malzemeye guvenmem o derece.

    Bu işlem sonrasi tekrar rodaj yapilmasi gerekecek.

    Adam ustamda biraz silindirden taşlatalım ve dereceli egzantrik takalım dedi ve bu işlem için 200tl istedi yazmış.
    Yani Honlama falan değil. Silindirin üstünü taşlayarak sıkıstırmayı artıracaklar.
    Honlama yapacak olsa silindiri de değiştirecekti ve parça fiyatı da işin içine gireceği için 200 liraya olacak iş değil.

    Ayrıca sen yapacağın işlem için 6.500rpm de 95 yapacagina 105-110 yapsin yeterli bana. amacıyla yapacağını yazmışsın. Bunun için motosikletin aynı dişli şanzıman oranıyla istersen 600cc yap motosikletin dişlilerini değiştirmediğin sürece 6500RPM De yine 95KM/H hız yapacak.
    6500RPM de 110 yapmasını istiyorsan ön dişliyi 1-2 diş kadar büyütmen gerek.
    Orijinal haliyle de motor blogunu hiç değiştirmeden bu işlemi yapabilirsin. Kagıt üzerinde 1-2 beygir artacağını söylemişsin ama o da hersey kitabına göre yapılırsa kaldı ki hiçbirşey orijinali gibi olmaz olmayacak da


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler