Motor güçlendirme hakkında
Reklamlar
-
13 Ağustos 2019, 00:20
#1
Selamlar 150cc çin malı motorum var.
Düzlükte net 120 yi görüyor.
Hızından tatmin olmadığım için ustama danıştım,
ustamda biraz silindirden taşlatalım ve dereceli egzantrik takalım dedi ve bu işlem için 200tl istedi sizce yaptırmalımıyım,hızda kaç km/h fark eder daha önce buna benzer modifiyeler yaptıranlar varsa yardımcı olabilirmisiniz?
Reklamlar
-
13 Ağustos 2019, 00:52
#2
Motoru pıstırman lazım bide rüzgar direncini azaltması için yoksa bişeye yaramaz
-
13 Ağustos 2019, 01:41
#3
-
13 Ağustos 2019, 02:09
#4
200tl çok motorun üstüne yat 150 yaparsın
-
13 Ağustos 2019, 02:12
#5
silindiri taşlatman sıkıstırma oranını artırırır ve performans artışı saglar
ama ustan hesapsız kitapsız taşlatacağı için ve hesaplasa bile tornacıların da hiçbir zaman söylenen ölçüleri yakalayamadığını göz önüne alınca daha rodajı bitiremeden motosikletin sübap keser.
Hangi ilde hangi ustaya gidiyorsun bilmiyorum ama Dereceli egzantrik olayı çok farklı dünya. Her ustanın düzgün yapabildiği birşey değil. Yapabilen ustalar da 200 liraya bu işi yapmıyor emin ol
Bence motosikletinin bakımlarını düzenli yaptır ve orijinal haliyle bin.
Daha fazla hız istiyorsan da satıp daha güçlü birşey almaya bak.
-
13 Ağustos 2019, 12:42
#6
Daha normal supap ayarını yapamıyor çok büyük çoğunluk. Dereceli kam mili takıp ona göre ayar yapacaklar birde? Hikaye o iş.
-
13 Ağustos 2019, 12:54
#7
Bu işlemleri yaparsa %30 artar oda
120 gören seni 12x3 den 36 km yani 156km/s e çıkarır
Haha yok kardeş öyle dünya kaç a artar filan güç = hız demek değildir bir de tork mevzusu var bu işlerde
-
13 Ağustos 2019, 13:33
#8
Motosikletten hiç anlamam ama; Piston taşlanarak sıkıştırma oranı artırılamaz. Üst kapak alttan taşlanarak sıkıştırma oranı artırılır. Aksine pistonu taşlamak yerine tepeli piston takarak sıkıştırma oranı arttırılabilir. tabi bunlar kağıt üstündeki değerler. Statik sıkıştırma oranında değişiklik yapabilirken dinamik sıkıştırma oranında artış yapabilmek için çok daha seviye ilerletmek gerekir. Örneğin emme portlarını büyütmek emiş hattını genişletmek hava filtresini birim zamanda daha fazla debide hava alanı ile değiştirmek. Dereceli ekzantirik yalnızca üst devirleri canlandırır altlar ise ölecektir. Hatta rölanti devri biraz yukarı çekilme ihtiyacı duyabilir.
Kısacası dostum modifiye bir bütün işidir şahinci(küçümsemiyorum) zihniyeti ile modifiye olmaz.
-
13 Ağustos 2019, 13:45
#9
motohazar adlı üyeden alıntı
Bu işlemleri yaparsa %30 artar oda
120 gören seni 12x3 den 36 km yani 156km/s e çıkarır
Haha yok kardeş öyle dünya kaç a artar filan güç = hız demek değildir bir de tork mevzusu var bu işlerde
Güç ve son hız lineer ilişki içerisinde değil. Hız arttıkça hava direnci hızın karesi ile orantılı olarak artıyor.
Bu motosiklet 120 yapıyorsa ondan 5 kat güçlü motosikletlerin 600 yapıyor olması lazım o hesapla.
-
13 Ağustos 2019, 14:13
#10
DOC46 adlı üyeden alıntı
silindiri taşlatman sıkıstırma oranını artırırır ve performans artışı saglar
ama ustan hesapsız kitapsız taşlatacağı için ve hesaplasa bile tornacıların da hiçbir zaman söylenen ölçüleri yakalayamadığını göz önüne alınca daha rodajı bitiremeden motosikletin sübap keser.
Hangi ilde hangi ustaya gidiyorsun bilmiyorum ama Dereceli egzantrik olayı çok farklı dünya. Her ustanın düzgün yapabildiği birşey değil. Yapabilen ustalar da 200 liraya bu işi yapmıyor emin ol
Bence motosikletinin bakımlarını düzenli yaptır ve orijinal haliyle bin.
Daha fazla hız istiyorsan da satıp daha güçlü birşey almaya bak.
Silindir kapagi tornada yapilmaz.
Bu bir,
Dik işlem frezede kaba talas alinir.
Bu iki,
Daha sonra honlamaya girer(süper finiş)
Buda üç,
Onemli mevzu ise,
Sadece çap ile oynanacak,
Hacim artacak
Strok yani kurs ile oynanirsa supap kesebilir.
Krank mili kuvvetliyse(kaldirabilirsa)
150cc motor 175cc yapilir.
Supaplar ve gaytlar degişmek kaydiyla.(daha kaliteli malzeme)
Bunlari işinin ehli bir usta yapar ise,
O zaman olmaz diyen adamin ağzi tavana vurur.
Hee
Bu işleme
200 liraya usta elini bile surmez orasi ayri mevzu.
Rtr 180 motorum var 60bin km ye gelince
Rtr 200 pistonu ile upgrade yapacagim,
Benim olçulerim
62.5 x 57.8
Rtr 200 ölçuleri
66 x 57.8
Dolayisiyla sadece kapak işlenecek ve supaplarim degişecek.ve aliştirilacak.
1.75 hp,1.30 nm güç artişi olacak
Yani
18.75 hp olacak
Amacim top speed degil.
6.500rpm de 95 yapacagina 105-110 yapsin yeterli bana.
177.5 cm3 olan hacmim
199.5 cm3 olacak
Yani piston AÖN iken silindir kapaginin ustunden bir bardak su alabilecek(200ml su bardaği)
Ustamla beraber yapacagiz,
Ustama guvenirim ama malzemeye guvenmem o derece.
Bu işlem sonrasi tekrar rodaj yapilmasi gerekecek.
-
13 Ağustos 2019, 18:48
#11
levend84 adlı üyeden alıntı
Silindir kapagi tornada yapilmaz.
Bu bir,
Dik işlem frezede kaba talas alinir.
Bu iki,
Daha sonra honlamaya girer(süper finiş)
Buda üç,
Onemli mevzu ise,
Sadece çap ile oynanacak,
Hacim artacak
Strok yani kurs ile oynanirsa supap kesebilir.
Krank mili kuvvetliyse(kaldirabilirsa)
150cc motor 175cc yapilir.
Supaplar ve gaytlar degişmek kaydiyla.(daha kaliteli malzeme)
Bunlari işinin ehli bir usta yapar ise,
O zaman olmaz diyen adamin ağzi tavana vurur.
Hee
Bu işleme
200 liraya usta elini bile surmez orasi ayri mevzu.
Rtr 180 motorum var 60bin km ye gelince
Rtr 200 pistonu ile upgrade yapacagim,
Benim olçulerim
62.5 x 57.8
Rtr 200 ölçuleri
66 x 57.8
Dolayisiyla sadece kapak işlenecek ve supaplarim degişecek.ve aliştirilacak.
1.75 hp,1.30 nm güç artişi olacak
Yani
18.75 hp olacak
Amacim top speed degil.
6.500rpm de 95 yapacagina 105-110 yapsin yeterli bana.
177.5 cm3 olan hacmim
199.5 cm3 olacak
Yani piston AÖN iken silindir kapaginin ustunden bir bardak su alabilecek(200ml su bardaği)
Ustamla beraber yapacagiz,
Ustama guvenirim ama malzemeye guvenmem o derece.
Bu işlem sonrasi tekrar rodaj yapilmasi gerekecek.
Adam ustamda biraz silindirden taşlatalım ve dereceli egzantrik takalım dedi ve bu işlem için 200tl istedi yazmış.
Yani Honlama falan değil. Silindirin üstünü taşlayarak sıkıstırmayı artıracaklar.
Honlama yapacak olsa silindiri de değiştirecekti ve parça fiyatı da işin içine gireceği için 200 liraya olacak iş değil.
Ayrıca sen yapacağın işlem için 6.500rpm de 95 yapacagina 105-110 yapsin yeterli bana. amacıyla yapacağını yazmışsın. Bunun için motosikletin aynı dişli şanzıman oranıyla istersen 600cc yap motosikletin dişlilerini değiştirmediğin sürece 6500RPM De yine 95KM/H hız yapacak.
6500RPM de 110 yapmasını istiyorsan ön dişliyi 1-2 diş kadar büyütmen gerek.
Orijinal haliyle de motor blogunu hiç değiştirmeden bu işlemi yapabilirsin. Kagıt üzerinde 1-2 beygir artacağını söylemişsin ama o da hersey kitabına göre yapılırsa kaldı ki hiçbirşey orijinali gibi olmaz olmayacak da
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler