Konuyu açan arkadaşımıza teşekkürler. Bir çok farklı marka ve modeli yazmış, eklemiş. Yazılan modeller için kullanıcıları yada kullanmış olanlar fikirlerini yazarlarsa konu daha da güzel olur zannımca. Ayrıca yine konu başlığında belirtilen bütçe civarındaki düşünülebilecek diğer modellerde yine yorumlarla eklenirse çok daha güzel olur.
Ben Lifan KP150 kullanıcısıyım. Model genel olarak oldukça güzel, kalite genel lifan kalitesi denebilir sanırım yani kolay kolay sorun çıkarmayacak seviyede. Marka olarak Lifan'ın Türkiye'deki en büyük artısı sanırım distribütörsüz bir şekilde kendi fabrikasıyla Türkiye'de bulunması. En büyük eksisi ise bayi, servis, reklam azlığı ve bunun getirdiği markanın az bilinmesi ve 2. elde zayıf olması. Ne kadar bu forumdaki sayfaları çok hareketsiz olsada modellerin facebook sayfalarında hareketlilik var. Bizim KP150 kullanıcılarının whatsapp grubu dahî var.
Yani
sıfır KP150 düşününler şehirlerindeki bayi servis durumunu araştırsın, 2. el alacaklar düzgün bir usta bulsa yeter. Motosiklet karbüratörlü 2 valfli basit bir alet zaten. Parça gereksinimi olduğunda da direkt olarak fabrikadan sipariş verebiliyorsunuz(geçen grubumuzdan bir arkadaş 70 tl'lik bir parça aldı fabrikadan ve kargo parası bile vermemiş).
Arka lastik orjinal ebadı 110-90/17 olmasına rağmen o ebatta lastik bulmak çok zor ama eğer 110-80/17 alırsanız(ki ben ve bir çok kişi öyle yapıyor) ön arka takım lastik rahatlıkla bulabiliyorsunuz bir çok marka ve modelden.
Elinizden geldiğince orjinal fren balatalarını kullanmayın, hem diske zarar veriyor hem de durdurma kabiliyetleri çok zayıf. Öne cbf 250 ön fren balatası, arkaya ise msx 125 arka fren balatası bulun takın kalitelisinden. Orjinal(fabrika) fren balataları ucuz diye alırsanız maazallah ya canınızdan ya malınızdan(diske zararı sebebiyle) olabilirsiniz.
Yedek parça fiyatları oldukça uygun, Mesela komple egzozu bu senenin başı gibi 400 küsür TL fiyata aldık. Ama egzozunu kalitesi, yani susturucunun kalitesi çok iyi değil gibi. Arada bir yanıyormuş gibi bir koku geliyor, egzozların içinde bir malzeme oluyor, elyaf mı neydi, onun kalitesi düşük olunca çabuk yanıyor gidiyor diye biliyorum. Sanırım egzozun içindeki o malzemenin kalitesi iyi değil. Açıkçası bu alete gidecek yakışıklı bir egzoz alınabilir.
Daha tonla şey yazılabilir, çekişi gidişi, canlı tork aralığı gibi ama kısaca alet erken devirlerde torklu lakin ağırlığı ve beygir yetmezliği sebebiyle olsa gerek son hızda çok başarılı değil. En fazla 110 diyende 130 diyende oluyor(tam rakamlardan emin değilim. Ama ben derimki 110-115 ten fazla beklemeyin çünkü daha fazlasını olurda gitse bile çok sıkıştırarak zorlayarak gidersiniz. O da motorun ömründen alır. Bu aletin erken devirlerde canlı olması, oralarda kullanılmasını tetikliyor. Bu da aletin ömrünün daha uzun ve sağlıklı olması anlamına gelecektir. Yani sıkıştırmadan gidin
Yani kısaca aletin kendisine dair pek sıkıntınız olmaz muhtemelen ama markanın Türkiye'deki zayıflığından hoşlanmayabilirsiniz.
Not: Alet çok yakışıklı:
https://i.hizliresim.com/LvDdy0.jpg
Not2: Aletin asıl hacmi 150 değil 158 falan. Blok üzerinde yazıyor zaten oradan görülebilir.