ARABA YAĞINI MOTOR'A KOYARSAK NE OLUR ????
Reklamlar
-
11 Ağustos 2019, 14:15
#21
Şu yağ kararıyor efsanesine bir açıklık getirmek istiyorum. Yağın 100km sonra kararması ömrünü tamamladığı anlamına gelmez. Tam tersi işini iyi yaptığına işaret eder ve yağ kararmış diye özelliğini de kaybetmez. Ne koyarsanız koyun 100km olmadan kararır normaldir bununla alakalı internette çok fazla kaynak var araştırabilirsiniz
Reklamlar
-
11 Ağustos 2019, 17:51
#22
levend84 adlı üyeden alıntı
Arkadaşim madem yağ yakmayi önlemek istiyorsun,ustelik binek arac yagi almayi gozune kestirdiysen,
Lukoil yağlarindan şaşma.pişman olmazsin
Lucoil benzinliklerde satılıyor bu yağda,büyük ihtimal onlar üretiyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:46 ----------
hasmet adlı üyeden alıntı
Yag yakmasinin sebebi yag degil, motor. Yag degistirerek nasil olacak o is? Degistirilen yag yanmak bir yana duzgun yaglama yapabilecek mi? 10W40 isteyen motorunuza 10W60 cok kalin kacmayacak mi? Metal yuzeyler arasinda 10W40 kadar stabil film olusturabilecek mi?
Bir de 10W60 gibi sicak-soguk arasi viskozite farki yuksek tam sentetik yaglar genelde ucuz olmuyorlar. Fiyat fazla dusuk geldi bana. Bilindik markalarin tam sentetik 10w60 yaglari o kadar ucuz mu Turkiye'de? Burada degil. Sahsen bilindik markalardan sasmazdim yag konusunda. En azindan uzerinde yazan degerler guvenilir olur, yag ozelligini belli bir sure korur, kullanildiktan kisa sure sonra bozulmaz.
Tahminim içinde katkı var bu yağın.Okuduğum tüm yorumlarda araba ve motorlarda yağ yakmasının kesildiği yazıyor.Bunun nedenide tahminim motoru temizleyen katkı maddesi.Şimdilik başka fikrim yok,motor yaptırmak son çare.10w60 viskozitede bu sıcaklarda çok zorlanacağını düşünmüyorum,umarım yanılmam.Gelişmeleri yazıcam.
-
11 Ağustos 2019, 18:18
#23
F54 adlı üyeden alıntı
10 40 YAĞ KOY GİTSİN araba motor fark etmez
Hah işte bundan, bu ve bunun zihniyetindeki adamların yüzünden 2.el araç (motosiklet,otomobil) almıyorum.
-
11 Ağustos 2019, 18:53
#24
sandıkçı adlı üyeden alıntı
10w60 viskozitede bu sıcaklarda çok zorlanacağını düşünmüyorum,umarım yanılmam. Gelişmeleri yazıcam.
Havalarin sicak soguk olmasi "10" rakamini ilgilendirir. Motorunuz yazin da olsa kisin da olsa bir sure sonra ayni calisma sicakligina ulasacak. O zaman da "60" rakami belirleyecek viskoziteyi...
-
11 Ağustos 2019, 19:33
#25
Şimdiye dek hep 1500-2000 km arasında yağ değişimi yaptım ve genelde motul 5100 3 yada 4 seferde de motul 7100 koydum.
Şu anda 3400 km oldu daha yağını değiştirmesim. İlk fırsatta en ucuzundan 10w 40 araba yağı alıp değiştircm. Para olsa 5100 devam. Vites geçişlerini yumuşaltıyor.
-
12 Ağustos 2019, 00:47
#26
10 senedir Ybr kullanıyorum.
Ybr nin kullanılan yağda en hassas noktası vites geçişleridir. Yağ eskirse, incelirse ya da inceyse, adi ise vites geçişleri sertleşir, çat ses yapar, yağın eskidiğini burdan da anlarsın.
Şimdiye kadar en yumuşak vites geçişleri ve motorun rahat çalıştığı yağ 15- 40 Castrol dizel motor yağı oldu.
Motorum 13 yaşında ve hiç sübap ayarı yapılmadı ayarı bile kaçmadı çünkü. Maşallahı var hala saat gibi çalışıyor.
Rasgele kullanmadım bu yağı, yabancı Yamaha forumlarından ulaştım, denedim memnunum.
Ha önerir miyim önermem kimseye, çünkü yağ üzerine bi belgem mühendisliğim yok.
Sadece tecrübemi paylaştım.
-
12 Ağustos 2019, 10:59
#27
Burada olmayan o kadar çok yağ modelleri varki,
Mobil
Castrol
Elf
Bu arada rotella`nin muadili,rimula olabilir mi?
Zirâ,
İkiside ağir hizmet dizel yaği.
Şu an piyasada,rimula R6 serisi yaglar var ama 20lt ambalajda.600-800tl araligi
Rotella T6
Rimula R6
Varyant.
İkiside heavy duty
Evet sanırım Amerika'da adı Rotella T6 olan yagi, TR'de Rimula diye satiyorlarmış. Ama kamyon yağı olduğu için 4lt ambalajda bulunamıyor galiba.
Birkaç kişi birleşip 20LT'lik alınabilir gibi. 5 kisi mesela. Litresi yaklasik 20TL'ye geliyor.
https://urun.n11.com/motor-yagi/shel...tim-P300385400
-
13 Ağustos 2019, 16:05
#28
Stock Sever adlı üyeden alıntı
Hocam cbf 150 sahibiyim 80000 kmde. Denemediğim yağ kalmadı. Castrol aldım litresi 30 40 tlye. 100 kmde yağ kararıyor 500 kmde de yarısı bitiyor. Ekliyim desen eski yağa yeni yağ olmuyor diye ekleme de yapamıyorum. Forumdan bilgisine çok güvendiğim bir abim motul 5100'ü yakmıyor doğru yağ kullanın yazmıştı bir başlığa. 45 lira verdim onu da denedim. En dandik yağdan bile kötü izlenim bıraktı bende. Sahte olacağını sanmıyorum ama ola da bilir. Herneyse baktım bu böyle olmayacak. 4 litre opel servisinin kullandığı bir yağ varmış ondan aldım 10 40. 4 litre 80 lira. Zaten 300 400 kmde bir yağ değişimi yapıyorum. Çıkan yanık yağı zincire sürüyorum.
Peki kullanıyorum ama sence memnun muyum, uygun mu motoruma? Hayır kesinlikle değil. Kullandığım yağ araba yağı. Çevirsin çevirsin 7000 devir çevirsin. Cbf zaten göstergede 9 bin çeviriyor ve aşağıya doğru da devam ediyor. Dolayısıyla hard kullanımda yağ çok çabuk ölüyor. İnce kalıyor motorda soğutma yapamadığını istanbul trafiğinde anlıyorum.
Ben bu işe ekonomik açıdan giriştim. Zaten piston segman subap lastiği silindir vs değişiminden sonra yağ yakma azalıyor. O zaman düzgün yağa geçerim diye kullanıyorum. Ama dediğim gibi. Kullanıyorum ama asla önermem.
teşekkür ederim hocam senin durumun da benden kötü desene yağlar mahfetti bizi malesef
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:57 ----------
Alisilin adlı üyeden alıntı
10 senedir Ybr kullanıyorum.
Ybr nin kullanılan yağda en hassas noktası vites geçişleridir. Yağ eskirse, incelirse ya da inceyse, adi ise vites geçişleri sertleşir, çat ses yapar, yağın eskidiğini burdan da anlarsın.
Şimdiye kadar en yumuşak vites geçişleri ve motorun rahat çalıştığı yağ 15- 40 Castrol dizel motor yağı oldu.
Motorum 13 yaşında ve hiç sübap ayarı yapılmadı ayarı bile kaçmadı çünkü. Maşallahı var hala saat gibi çalışıyor.
Rasgele kullanmadım bu yağı, yabancı Yamaha forumlarından ulaştım, denedim memnunum.
Ha önerir miyim önermem kimseye, çünkü yağ üzerine bi belgem mühendisliğim yok.
Sadece tecrübemi paylaştım.
teşekkür ederim kardeşim bilgi vermen bile önemli benim için sonuçta bir motosiklet kullanıcısısın az çok hisler bile yeterli bizim için
-
14 Ağustos 2019, 03:17
#29
Konu başlığına cevap hiçbirşey olmaz.
-
14 Ağustos 2019, 07:41
#30
dyavol-77 adlı üyeden alıntı
Hah işte bundan, bu ve bunun zihniyetindeki adamların yüzünden 2.el araç (motosiklet,otomobil) almıyorum.
bu kadar korkma yaw illa 2. el alacağım diyorsan git servis bakımlı al ne olur yani
seviste içine altın kaplama yağ koyuyorlar zaten
adam anadolunun bilmem ne köyünde internetten motul mu sipariş verip uğraşsın şimdi ben olsam ne varsa koyar geçerim
daha önce petrol ofisi kullanıyordum sonra castrol şimde motul kullanıyorum zerre kadar fark yok zamanında bakımı yap yağ değiştirtir filtre ile hiç birşey olmaz olan da duymadı
hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır
-
14 Ağustos 2019, 12:28
#31
bende de cbf 150 var şuan shell ax7 15-50 yağ var 2200 kilometre oldu değişim zamanı geldi hatta gecikti bile yağ güzel hatta motor iyice ısınınca daha da güzel geçiyor(kalın oldugu için)
şimdi de lıqui moly 10-40 sentetik yağ aldım bir de onu deneyelim bakalım 1 litresi 40 lira alman teknolojisi falan diyor,her seferinde farklı marka yağ almaya çalışıyorum.
-
14 Ağustos 2019, 12:56
#32
yapmayın yav araba yağı olmaz olamaz :D
-
14 Ağustos 2019, 19:23
#33
Aynı motosikleti kullanıyorum castrol 10 50 yağ kullanıyorum. Ne kadar trafiğe girersem gireyim vites geçişlerinde herhangi bir takılma olmadı.
-
16 Ağustos 2019, 09:03
#34
Şuanda uzun uzun yazacak vaktim yok , ama kısa şu bilgi yi vereyim.
Yağda 8 adet katkı maddesi vardır ,katkı maddesi dışında kalan alan hepsinde aynıdır(TÜM MARKALAR). Teflondan tut detarjana kadar(kararmasına sabebep plan madde motor içini temizliyor) kararmış demişler de onun için yazdım...
**Araba yağlarında teflon oranı yüksek olan var o yüzden araba yağı pek uygun olmaz EĞER motor çok yüksek HP İse 100+ üzeri...düşük HP de fark etmez 50 altı...50-100(karar size kalmış)
Araba yağı olmaz Peki NE OLUR?
**KAMYON YAĞI dizel kamyon yağlarında teflon oranı düşüktür bu yüzden MA ve MA2 değerlerini yakalar..Düşük devirli yüksek sıkıştırma oranlı motor yapılarında kaydırıcı özelikden çok başka şeyler aranır. Teflon konmaz veya çok az konur.
KAMYON/BUYUK OTOBUS yağını gönül rahatlıgı ile kullanabilirsiniz sorun olmaz. Zaten fazıl demiş Rotella dizel diye.. Bende sebebini yazayım..
KAmyon yagı otobus yagı ile bizim yağlar arasında çok çok az katkı maddeleri açısından fark var , Katkı maddesi dışında kalan kısım da zaten hepsinde aynı .
Sorun şu koca bir teneke yağı ne yapacaksınız ?
Motul 7100 ayarı koymak istiyor iseniz bu""MOBİL DELVAC 1 LE 5W30 ""
Motul 5100 ayarı koymak istiyor iseniz ""CASTROL VECTON LONGDRAİN E7 ""
tavsiyem motor yeni ise km az ise ; DELVAC 1 LE (Dikkat edin delvac) ın 1 LE si çok çeşit delvac var ..
Motor eski 9-10 senelik KM yüksek ise CASTROL VECTON LONGDRAİN E7 ,
Bu iki yağ da bizim motor yağlarından hiç farkı yok , gönül rahatlığı ile kullanılabilir.
-
16 Ağustos 2019, 09:40
#35
Şimdiye kadar en son motorum Fazer 8 dışında her motorumda dizel araba yağı kullanmışlığım var.
Kendi motorlarım dışında arkadaş çevremde de 1150gs,600rr,zx6,transalp650 bir çok motorda uzun süre benzin-dizel araba yağları kullandılar.
Tabi bunu doğuda motor sürerken , internet ve bilgiye daha uzak iken yapıyorduk. Şimdi herkes motosiklet yağına geçiş yaptı lakin aynı motora 90 bin kmdir binen adamın motorunda da tık yok. Hatta transalpi olan arkadas inatla dizel yağdan devam ediyor.
Bence motorun ömrünü yağdan çok biliçsiz kullanıcı bitiriyor. Artık yeni arabaların motorlarıda en az motosikletler kadar teknolojik, yüksek sıkıştırma düşük töleranslar ile çalışıyorlar.
-
16 Ağustos 2019, 11:45
#36
ben bir ara yanlışlıkla dizel motor yağı kullanmıştım, shell helix 7 kulldandım hatta kutu resmi duruyor haalen.
gözlemlediğim tek fark şuydu ki motor daha hızlı yağ eksiltiyordu dizel motor yağı kullanırken. o sıralar aşağıda vites değiştirmemize yarayan milin dibinden yağ kaçırıyordu motorum. 1000 kilometrede sakin kullanımda 700 ml civarı yağ eksiltmişti. yani 1000 km de koyduğum yağın yarısından çoğunu eksiltmişti.
belkide shell helix 7 kaynaklı bir sebeptendir bilemiyorum. yağ kaçaklarını hallettik motorda, şimdi yeniden dizel yağ denemesi yapabilirim.
....MOBİL DELVAC 1 LE 5W30 baktımda 20 litresi 1300 lira yani litresi 65 liraya denk geliyor?
....diğer castrol ise 7 litrelik var ve litresi 35 liraya denk geliyor.
.... motul kaç para? en son 5100 42 liraya alıyordum. piyasayı unuttum az bakayım netten.
-
16 Ağustos 2019, 12:14
#37
Motul 7100 en son (KDV dahil) 85TL/l gibi bir fiyata aldım. (KDV hariç 72TL) Çok fiyat farkı yok, neden uğraşalım ki JASO MA standardına uygun yağ aynı fiyatken? (Yine de bilgi için teşekkürler, bilgi edinmek her zaman faydalı ve iyi )
-
16 Ağustos 2019, 12:52
#38
Honda NSS Forza 300 İnceleme Videosu [ https://www.youtube.com/watch?v=E9QdDCCxKpc ]
Mondial 150 Sentor İnceleme Videosu [ https://www.youtube.com/watch?v=Rl79HfGpcS4 ]
-
16 Ağustos 2019, 17:40
#39
Cyan adlı üyeden alıntı
Motul 7100 en son (KDV dahil) 85TL/l gibi bir fiyata aldım. (KDV hariç 72TL) Çok fiyat farkı yok, neden uğraşalım ki JASO MA standardına uygun yağ aynı fiyatken? (Yine de bilgi için teşekkürler, bilgi edinmek her zaman faydalı ve iyi
)
O biraz pahalı bakmış 1 LE 5W50 kalite açısından motul 7100 dan fazlası vardır aşagısı yoktur daha kalitelidir içerisinde katkı maddeleri açısından , 1000TL ye 20 litre alınabilir.
Cartrol ise ERUO 5 olmayan motorlarda kullanılabilir onunda litresi 25 TL falandır. (son teknoloji olanlarda tavsiye etmem ) GS1250 gibi yeni motora tavsiye etmem ama , eski tip motorlarda gayet güzel kullanılır sık sık değiştirirsiniz. ERUO 4 lere uyar ..
bu dediğim yağlar da hiç işlem yapmadan JASO MA testine tabi tutsanız çok rahat MA ve MA2 yi alırlar o konuda içiniz rahat olsun.
Binek araç için üretilen bazı yaglar da aşırı teflon koyuyorlar kaydırma için onlar MA değeri belki yakalayamaz ,BELKİ diyorum..
İnternet de aramak ister isen bilim adı tribology (yağlama bilimi) ile arama yapabilirsiniz..
-
16 Ağustos 2019, 18:11
#40
serif abi adlı üyeden alıntı
O biraz pahalı bakmış 1 LE 5W50 kalite açısından motul 7100 dan fazlası vardır aşagısı yoktur daha kalitelidir içerisinde katkı maddeleri açısından , 1000TL ye 20 litre alınabilir.
Cartrol ise ERUO 5 olmayan motorlarda kullanılabilir onunda litresi 25 TL falandır. (son teknoloji olanlarda tavsiye etmem ) GS1250 gibi yeni motora tavsiye etmem ama , eski tip motorlarda gayet güzel kullanılır sık sık değiştirirsiniz. ERUO 4 lere uyar ..
bu dediğim yağlar da hiç işlem yapmadan JASO MA testine tabi tutsanız çok rahat MA ve MA2 yi alırlar o konuda içiniz rahat olsun.
Binek araç için üretilen bazı yaglar da aşırı teflon koyuyorlar kaydırma için onlar MA değeri belki yakalayamaz ,BELKİ diyorum..
İnternet de aramak ister isen bilim adı tribology (yağlama bilimi) ile arama yapabilirsiniz..
Eyvallah, aklımızda bulunsun.
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:05 ----------
10W-30'u yokmuş Delvac 1 LE'nin...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)