BENZİNLİ 10-40 CASTROL ARABA YAĞINI 4 ZAMANLI KUBA ÇİTA 180 R KOYARSAK NE OLUR ?
BENZİNLİ 10-40 CASTROL ARABA YAĞINI 4 ZAMANLI KUBA ÇİTA 180 R KOYARSAK NE OLUR ?
Bende çok merak ediyorum.
Denesenizde ne olduğunu hep beraber görsek.
Koy gitsin ben kamyon yagını koydum degisen bisey olmadi ikiside yağ ne bulursam yag 20 /50 koyarim
Kuba çita 180r gibi bakım aralığı çok kısa olan çin malı motosikletlere konulabilir. Litresi 100 liralık bir yağda koysan motorun parça kalitesi, ömrü belli o yüzden bu tarz motorlara gidipte kaliteli yağ koyma gereği olduğunu düşünmüyorum
Bitane motosiklet tamircisinde gördüm kenara koli koli araba yağını koymuş 10-40 castrol magnatec 4 litrelik bidon olanlardan gelene gidene dolduruyor ölçüp ölçüp
Bu konuda çok görüş var, genel kanı araba yağlarının motosiklete koyulmaması gerektiği üstüne.
Genel olarak debriyaj kaçırması olacağı yönünde kanılar var.
Kullanıp kaçırıyor diyen de var, kaçırmıyor diyen de. Hatta forumda meşhur acun0 vardı, o dört silindirli motosikletlerinde uzun yıllardır kullandığını ve sorun yaşamadığını belirtmişti.
Sertifikalara baktığınızda motosiklet yağlarında, araba yağlarından farklı olarak "jaso ma" sertifikası var, bu da debriyaj kaçırmaması ile alakalı. Araba yağlarının motosiklette debriyaj kaçırmasına sebep olan katkısı ise "energy conserving" olanlarıdır, ekstra kayganlık katma özelliği vardır. Eco, yakıt tasarrufu vs gibi yazılar varsa yağda, muhtemelen debriyajın kaçırmasına sebep olacaktır.
Hem araba yağında hem motosiklet yağında bulunan API sertifikası ise günümüz mallarında API SG diye başlar, SL SM SN 'ye kadar gider. En kalitelisi şuan SN'dir. Yağın kalitesini belirtir.
Vizikozite zaten 10W-40, 15W-50 değişken sıcaklıklardaki akışkanlığını bildirir.
Kıssadan hisse, şanzuman ve debriyajın bir olduğu motosikletlerde JASO MA sertifikası etkiliyor. Scooterda ise şanzuman ayrı, debriyaj kuru olduğu için araba yağı kullanılabilir bana sorarsanız. Arabanın devri en fazla 4 bin, motorun 8-9 oluyor bahanesi ise bence geçerli değil, örneğin 80 liralık 4 litre ENEOS yarı sentetik yağa Porsche onay veriyor. Porsche'nin devrine dayanacak da, scooterın devrine mi dayanamayacak Yurt dışında, yüksek cc'de bile araba yağı kullanan ve çok memnun olan büyük bir kitle var.
Özet;
(Kendi fikrimdir)
En doğrusu tabiki JASO MA sertifikalı motosiklet yağı kullanmaktır.
Sırf meraktansa, ya da eldeki mal israf olmasın diye bu işe girilebilir, denenebilir, JASO MA debriyajla ilgili bir sertifikadır, API sertifikası zaten arabada da var, piston silindir ve kranka bir zarar olmaz diye düşünüyorum, sıkıntı çıkarsa debriyajda kaçırma şeklinde olur.
Cg gibi debriyajı uygun fiyatlı olan motosikletlerde "energy conserving ya da saving" katkısız araba yağı denenebilir, en azından tecrübe olur, kaçıyor mu kaçmıyor mu tecrübe eder kullanırsın veya kullanmazsın. Sonuçta motosiklet yağı dediğimiz olay 15-20 yıldır piyasada, önceden bir şey olmuyordu da şimdi mi oluyor? Ancak yüksek maliyetli debriyaj değişimi olacak bir motosiklette tavsiye etmem, hiç gerek yok.
Gel gelelim, 1 litrelik kutu alınacaksa, 1 lt araba yağı da 40-50 lira arası, motosiklet de. Hiç gerek yok araba yağı ile uğraşmaya
2013 yilinda 0km 1200tl ye aldiğim,
Gundial 100 cub motora,
4 litre açik teneke yağlardan koyuyordum,
1 sene bindim,köyde dosta sattim.
Kurban almaya köye gittigimde amcamin komşusu hala biniyordu fısır fısır calişiyor.
Km teli kopmuş,kaç km de oldugu belirsiz.
Sormadim ama,buyuk ihtimal oda traktorune koydugu yağdan koyuyordur,köyde motul varda koymadik mi aga hesabı..
Selamlar,
Yazdığınız bilgiler için tşkkler.Şu sıralar bu konu ile fazla meşgulüm.Nedeni ise 30.000 kmde yağ eksilten symjoymax 250 var.Araştırmalarım neticesinde şu yağı buldum sipariş ettim.Açıklamada ve yorumlarda yağ yakmayı engellediği yazmakta.Sizin fikriniz veya öneriniz varmıdır?
10W60 Tam Sentetik 4 Litre API SN/CF - ACEA A3/B4 Motor Yağı 153,83 TL yerine 99,99 TL
https://urun.n11.com/motor-yagi/10w60-tam-sentetik-4-litre-api-sncf-acea-a3b4-motor-yagi-P292175294
Hayırlı Bayramlar.
https://scooter.web.tr/forumda-son-k...miyim?start=12
Yag yakmasinin sebebi yag degil, motor. Yag degistirerek nasil olacak o is? Degistirilen yag yanmak bir yana duzgun yaglama yapabilecek mi? 10W40 isteyen motorunuza 10W60 cok kalin kacmayacak mi? Metal yuzeyler arasinda 10W40 kadar stabil film olusturabilecek mi?
Bir de 10W60 gibi sicak-soguk arasi viskozite farki yuksek tam sentetik yaglar genelde ucuz olmuyorlar. Fiyat fazla dusuk geldi bana. Bilindik markalarin tam sentetik 10w60 yaglari o kadar ucuz mu Turkiye'de? Burada degil. Sahsen bilindik markalardan sasmazdim yag konusunda. En azindan uzerinde yazan degerler guvenilir olur, yag ozelligini belli bir sure korur, kullanildiktan kisa sure sonra bozulmaz.
10 40 YAĞ KOY GİTSİN araba motor fark etmez
Uluslararsi Fz6 forum sitesinde, Rotella dizel sentetik motor yagini kullananlar cogunlukta. 16.000 devir ceviren r6 motoruna bu yag oluyorsa, hepsine olur sanirim. 100 bin km'den fazla ayni yagi kullananlar var. Turkiye'de bulamadim bundan ne yazik ki.
Burada olmayan o kadar çok yağ modelleri varki,
Mobil
Castrol
Elf
Bu arada rotella`nin muadili,rimula olabilir mi?
Zirâ,
İkiside ağir hizmet dizel yaği.
Şu an piyasada,rimula R6 serisi yaglar var ama 20lt ambalajda.600-800tl araligi
Rotella T6
Rimula R6
Varyant.
İkiside heavy duty
Hocam cbf 150 sahibiyim 80000 kmde. Denemediğim yağ kalmadı. Castrol aldım litresi 30 40 tlye. 100 kmde yağ kararıyor 500 kmde de yarısı bitiyor. Ekliyim desen eski yağa yeni yağ olmuyor diye ekleme de yapamıyorum. Forumdan bilgisine çok güvendiğim bir abim motul 5100'ü yakmıyor doğru yağ kullanın yazmıştı bir başlığa. 45 lira verdim onu da denedim. En dandik yağdan bile kötü izlenim bıraktı bende. Sahte olacağını sanmıyorum ama ola da bilir. Herneyse baktım bu böyle olmayacak. 4 litre opel servisinin kullandığı bir yağ varmış ondan aldım 10 40. 4 litre 80 lira. Zaten 300 400 kmde bir yağ değişimi yapıyorum. Çıkan yanık yağı zincire sürüyorum.
Peki kullanıyorum ama sence memnun muyum, uygun mu motoruma? Hayır kesinlikle değil. Kullandığım yağ araba yağı. Çevirsin çevirsin 7000 devir çevirsin. Cbf zaten göstergede 9 bin çeviriyor ve aşağıya doğru da devam ediyor. Dolayısıyla hard kullanımda yağ çok çabuk ölüyor. İnce kalıyor motorda soğutma yapamadığını istanbul trafiğinde anlıyorum.
Ben bu işe ekonomik açıdan giriştim. Zaten piston segman subap lastiği silindir vs değişiminden sonra yağ yakma azalıyor. O zaman düzgün yağa geçerim diye kullanıyorum. Ama dediğim gibi. Kullanıyorum ama asla önermem.
HONDA
#BZ3082
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)