Tracer 700 Başlangıç Motoru olur mu?
Reklamlar
-
09 Ağustos 2019, 11:26
#41
Tecrübeyi takometre ile ölçümlemek oldukça yanlış. Tatil beldesinde 50.000 km'lik "tecrübe" edinip İstanbul trafiğine girdiğinizde köpekbalığından kaçan hamsiye dönmeniz oldukça yüksek bir ihtimaldir.
Tecrübe, atlatılan badire sonrası edinilen bilgidir. Düzlükte yüksek hıza çıkmak, mahalle arasında dolanmak ile tecrübe kazanılmıyor yazık ki. İlk başladığımda talihimin de katkısıyla hayatta kalmamla sonuçlanan riskli hamlelerim oldu; rampa çıkarken aniden karşıma çıkan viraj, sol eli dizde dinlendirirken karşıma aniden çıkan kavis, akşam karanlığında sürerken şeridin tam ortasında duran köpek cesedini fark etmem ve daha nicesi bana bir takım tecrübeler kattı. km bazında belki benden daha uzun yol sürmüş arkadaşım olabilir, lakin refleksleri kuvvetlendirmeye ve dikkati zinde tutmaya yönelik beklenmedik durumlar ile yol şartları konusunda hala gelişmekte olan iyi bir düzeyde tecrübe edindiğim için "tecrübeli sayılırım" diyebilirim.
2008 yılından bu yana ya da 40.000 km'dir motosiklet sürüyor olduğum için değil, İstanbul trafiğinde yolu paylaştığım sürücülerin amip düzeyinde muhakeme ile yaptığı hamlelere karşı aksiyon alabildiğim için belki de daha uzun yolu kat etmeme fayda sağlayacak bir motosiklet tercih ettim gücü dezavantaja dönmeyeceğini bildiğimden.
"ben yaparım, ben dikkatliyim, ben biliyorum" dememek, şahsi faydadır. Yanıltıcı telkin ile sakatlık ya da ölüm dışında elde edilebilecek pek bir şey yok. Kaskı dirseğinde dolanan, terlikle seyahat eden arkadaşlar da henüz tecrübe etmemiş kişiler, bir şey olmazcılar; ihtiyaç ve marifetten fazla güç barındıran motosikleti tercih etmek de henüz edinilmemiş bir tecrübeyi ağır sonuçlarla kazanmaya gebe bir hatadır kanaatimce.
Evet, kullanırsın. Evet Kawasaki H2'ye binince de "bu muymuş yahu" dersin. Fakat bir stabilize yola rast gelirsin, sürekli motosiklet çalkalanır ve bir anlık boşluğunda bileğin fazla kıvrılır gereğinden azıcık gaz açarsın, düşer gibi olursun sol ayağını bir an yere koymaya çabalarken sol elinin kontrolünü unutur ve debriyajı bırakırsın... Milyon tane senaryo.
Asla "yeterince tecrübeliyim" dememek, keyif ve sağlık sunacaktır.
Reklamlar
-
09 Ağustos 2019, 12:25
#42
atalayalper adlı üyeden alıntı
Rahmetli Barkının nasıl vefat ettiğini iyi bilmiyorsanız biraz daha araştırınız, onun vefatının "cc" ile "güç" ile bir alakası yok. Ölen 50cc ile de ölür evet.. O zaman motosiklet kullanmayı kursta cg125 ile veya cbf150 ile öğrenen herkes direkt Hayabusaya geçsin. 6000 km tecrübe nedir? Çok büyük bir tecrübe midir? Bu 6000 km nerede ne şekilde yapılmıştır? Altı kez git gel İstanbul-Ankara arası yol yapmak demektir. Şehir içi kullanımda 4-5 aylık bir kullanıma tekabül eder. Yani bir tam sezon kullanımdır, hiçbir şey değildir.
Herkesin hikayesi ve senaryosu birbiri ile aynı olmak zorunda değil. Siz belki de bir anda yüksek cc'ye geçiş yaptınız ve kolay adapte oldunuz fakat herkes bu şekilde adapte olmayabilir. 250'den 700'e geçilmez demiyor kimse "GEÇİLMEMELİ" deniliyor ben de buna dahilim. Ve bunun için de geçerli sebeplerimiz var.. Yoksa ölen bırakın 50cc scooterı bisiklet ile bile ölebilir. İnsanlara doğru olanı anlatmalıyız kendi hikayelerimizi değil.
AEA'ın nasıl öldüğünü iyi biliyorum, konunun cc güç ile doğrudan ilgisi olmadığını pekiştirmek için yazdım.
6.000km de vitesli motosiklet sürüş dinamiklerini öğrenmek ve el ayak kontrollerini omuriliğe yerleştirmek için de gayet yeterli. (Şehir içinde 150-160 saat eder, millet ehliyeti 10 saat eğitimle alıyor!) Daha aşağıda başka bir arkadaş yazmış, o km'nin nasıl yapıldığı mühim tabi. Hoş İstanbul'da müthiş kullanan trafik okuyan adamı (mesela) Delhi'ye alsak sudan çıkmış balığa döner... Aynı arkadaşın "asla yeterince biliyorum yanılgısına düşmemek" tespitine de %100 katılırım.
Kalanı kendinize yeni motora alışma süresi vermek ve sürüşü kademeli / tedbirli olarak (her zaman güvenli alan içinde kalarak) agresifleştirmek.
Ve tekrarlıyorum, güvenli sürüş ve trafik okumayı bilen biri için konuşuyorum hep, asıl konu o: Tracer'ını alırsın, güvenli ve riske girmeden kullanırsın, 1.000-1.500km sonra motora artık nispeten alıştıktan sonra da gider Roadcraft vb. bir eğitim alırsın hatalarını öğrenir çalışırsın, eğitimini tekrarlarsın, değerlendirme sonucun iyi ise konu kapanır, bundan sonrası artık öğrendiklerini hep uygulamak, gerektiğinde (mesela "ben artık ustayım" yanılgısına düştüğünü farkedince) değerlendirmeyi tekrarlamak ve kader kısmet, yapılabilecek her şey yapılmış artık...
Sizin "doğru" geçiş senaryonuz ne ki?
-
09 Ağustos 2019, 12:48
#43
-
09 Ağustos 2019, 13:16
#44
Elma ve Armut u önce bir ayırt etmek lazım..
Evet 150 cc ile de kaza yapıp ölürsün.. Ancak konu bu değil.. Şimdi aynı deneyime ve yaşa sahip 100 kişinin 50 sine 150 cc diğer yarısına ise 600+cc motosiklet versek.. Kalıcı sakatlık ve/veya ölümcül kaza oranı yüksek cc ağırlıklı olur..
Kendini bilmek tabiri subjektif bir yorumdur.. Elinin altında yüksek güç olan birinin gazlamayıp kendine hakim olma oranı ise bence %10 u geçmez.. Diğer %90 kesin merak eder ve o adrenalin hoşuna gider bunu yaşar..
Tabiki birçok parametre mevcut.. Adam doğuştan yeteneklidir. Bizim kafamızı karıştıran çok sayıda 50-200 cc arası motosiklet trafikte olduğu için bizim trafiğimizde berbat olduğu için çok sayıda kazaya karışmaları..
Ancak şu bana göre kesindir , eğer motosiklet fiyatları uygun olsa idi ve 600+cc ye erişim çok kolay olsa idi ölümlü ve ağır kazaları şuan olandan en az 5 kat daha fazlasına şahit olurduk..
Kontrollü , çok dikkatli, iyi sürücü konusu istisnadır.. Bana göre bazı şahıslar istediği kadar deneyimli olsa dahi yüksek cc motosiklet kulalnmamalılar..
-
09 Ağustos 2019, 13:41
#45
İşte elimizde istatistik olmadan zor, cc bazında istatistik görsek daha iyi anlarız durumu.
Neticede konunun sürücüde bittiğinde hem fikirsek zaten benim anlatmak istediğim tam da bu zaten, gerisi (buradan kimseye psikoteknik analiz yapamayacağımıza göre) boş laf.
-
09 Ağustos 2019, 13:43
#46
Cyan adlı üyeden alıntı
İşte elimizde istatistik olmadan zor, cc bazında istatistik görsek daha iyi anlarız durumu.
Neticede konunun sürücüde bittiğinde hemfikirsek zaten benim anlatmak istediğim tam da bu zaten, gerisi boş laf.
Bu istetistiğin kralı ingilterede var.. Bundan birkaç yıl önce thatcham denen kurumla bir iş temasımız oldu. İngilterede devasa bir hasar , güvenlik analiz kuruluşu bu kurum.. Adamlar mikro seviyede veriyi kırmışlar.. En çok ödedikleri hasar ise boyun zedelenmeleri.. Bizde örneğini bile bulamazsınız millette sigorta bilinci yok..
-
09 Ağustos 2019, 13:44
#47
piyasada hayatı boyunca eğitim almamış ve yaşlanmış hala motosiklet süren adam varki yani bazen okudukça herkesmi böyle düşünüyo arkadaş bu kadar olmaz ya diyorum.
eğitim alan acaba ben para verip eğitim aldım herkes alsın yoksa ölürler şeklinde ona aşılananı bize yansıtıyor olabilirmi??
size soruyu soranı ne kadar tanıyorsunuz? belki adam aklı başında bir toplum bireyi sizin gördüğünüz tehlikeli sürücüler gibi değil?
bir motosikletin gaz koluna aklı başında olan adam en fazla 2 günde bir kaç saatlik sürmeye alışabilir unutmayın arkadaşlar
-
09 Ağustos 2019, 13:52
#48
benzer bir deneyim yaşamış birisi olarak düşüncelerim şöyle
-güçlü ve hızlı bir motosikletle, kazaya karışma ihtimaliniz tabii ki daha fazla. Yani herbiri yüzbin kilometre tecrübeye sahip bir gurubu ikiye ayırıp yarısına 1000RR diğer yarısına CBR250 versek yine istatistiki veri olarak yüksek CC kullananların kaza ölüm oranı daha yüksek çıkar. Bunu sadece motosiklete özgü de değil, Trafikte herkese 300-400hp araba versen yine aynısı olur.
-onun dışında insan yaşadığı şeyi tecrübe eder, 20-30hp bir motosikleti 1 milyon km kullansanda 100hp bir motora bindiğinde yine acemi olacaksın çünkü aynı şey değil. Bu tecrübe olayı biz de çok yanlış yorumlanıyor. KM tek başına bir tecrübe göstergesi değildir.
-250cc motosikleti çok rahat kullanıyorsan, geçtiğin aletin tehlikelerini ve kendinin aslında ne kadar tecrübesiz olduğun biliyorsan gereksiz fazla bir özgüvenin ya da gaza gelen bir karakterin yoksa bence istediğin motora geçilir. Gelişmiş elektronik sistemleri olan bir motor olması çok büyük avantaj sağlar onu da belirteyim.
-
09 Ağustos 2019, 13:58
#49
Mlhbl07 adlı üyeden alıntı
piyasada hayatı boyunca eğitim almamış ve yaşlanmış hala motosiklet süren adam varki yani bazen okudukça herkesmi böyle düşünüyo arkadaş bu kadar olmaz ya diyorum.
eğitim alan acaba ben para verip eğitim aldım herkes alsın yoksa ölürler şeklinde ona aşılananı bize yansıtıyor olabilirmi??
size soruyu soranı ne kadar tanıyorsunuz? belki adam aklı başında bir toplum bireyi sizin gördüğünüz tehlikeli sürücüler gibi değil?
bir motosikletin gaz koluna aklı başında olan adam en fazla 2 günde bir kaç saatlik sürmeye alışabilir unutmayın arkadaşlar
Benim bahsettiğim eğitim hakimiyet eğitimi değil yalnız, güvenli sürüş eğitimi, 1993'ten beri ehliyeti olan şahsıma tonla yeni şey kattı, demek ki bir anlamı var...
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:53 ----------
nyk adlı üyeden alıntı
benzer bir deneyim yaşamış birisi olarak düşüncelerim şöyle
-güçlü ve hızlı bir motosikletle, kazaya karışma ihtimaliniz tabii ki daha fazla. Yani herbiri yüzbin kilometre tecrübeye sahip bir gurubu ikiye ayırıp yarısına 1000RR diğer yarısına CBR250 versek yine istatistiki veri olarak yüksek CC kullananların kaza ölüm oranı daha yüksek çıkar. Bunu sadece motosiklete özgü de değil, Trafikte herkese 300-400hp araba versen yine aynısı olur.
Türkiye özelinde bence tam tersi. Apaçi bilinçsiz tayfa büyük değil küçük cc'de mevcut ve o segmentte motosiklet bileşen kalitesi çok daha düşük...
-
09 Ağustos 2019, 14:55
#50
LynXMaSTeR adlı üyeden alıntı
yeni ehliyet sisteminde çoğu insan hiçbir tecrübesi olmamasına rağmen direkt olarak 650 cc ile sınava giriyor ve çoğu da bu sınavı geçiyor.
sizin az da olsa tecrübeniz var.
kendinize güveniyorsanız neden olmasın.
sınav geçmek kullanabileceği anlamına gelmiyor. Eğitimsiz zor biraz.
-
09 Ağustos 2019, 16:03
#51
tecrübe ile diyorum ki başlama, 1000km tecrübe ne ya hiçbirşey varlığı bile sayılmaz o tecrübenin, sağlığın için yapma etme, burada başla diyenleri anlamak mümkün değil, seni tanımıyorlar etmiyorlar, ben de hiç tanımadığım herkes için söylediğim şey, önce başla bir 250 lik birşeyle en az bir sezon tecrübe et sürekli kullan, bunun sıcağı var soğuğu var, yağmuru var kurusu var, boş yolları var kalabalık trafiği var, bu iş sadece motorla bitmiyor, trafik seni sakat bırakabiliyor, öldürebiliyor, kullan bir 10binkm veya çok daha üstü, uzun yol yap, sonra yükseltmek istersen bakın motorlara, tracer 700 kullanıyorum öyle sadece şekli güzel diye alınacak bir motor değil, gaz tepkisi seni olmadık yerde hele acemiysen çok sıkıntıda bırakabilir, bir motoru sadece hoşuna gittiği için almamalısın teknik olarak incelemeli, tecrübene uygun mu diye bakmalısın, bırak saçma tavsiyeleri, senin ilk amacın motosiklet kullanıyorsan trafikte hayatta kalmak bu kadar net..
-
09 Ağustos 2019, 20:43
#52
LynXMaSTeR adlı üyeden alıntı
yeni ehliyet sisteminde çoğu insan hiçbir tecrübesi olmamasına rağmen direkt olarak 650 cc ile sınava giriyor ve çoğu da bu sınavı geçiyor.
sizin az da olsa tecrübeniz var.
kendinize güveniyorsanız neden olmasın.
Ehliyet kurslarındaki çoğu motorun gaz tepkisi kurstakiler tarafından azaltılır. Orada kullanılan mt7 cogu zaman gerçekte mt7 değildir.
Sürüş eğitimleri alın. Kendinizi asla yeterli görmeyin. Her zaman Ham'ız ve pişmeye ihtiyacımız olacaktır.
-
10 Ağustos 2019, 01:52
#53
artemis99 adlı üyeden alıntı
sınav geçmek kullanabileceği anlamına gelmiyor. Eğitimsiz zor biraz.
sınavı geçiyorsa kullanabileceği anlama geliyor. sadece kendine hakim olmasını bilmesi gerekli.
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:51 ----------
Ogretmen adlı üyeden alıntı
Ehliyet kurslarındaki çoğu motorun gaz tepkisi kurstakiler tarafından azaltılır. Orada kullanılan mt7 cogu zaman gerçekte mt7 değildir.
hiç zannetmiyorum o şekilde bi kısıtlama olacağını. zaten ehliyet sınıflarının oluşturulmasının amacı o, A sınıfı isteyen yüksek cc motosikletin gaz tepkisini öğrensin de trafikte ona göre kullansın.
-
10 Ağustos 2019, 03:51
#54
Başlanır baslanmaz değil ama makul bir sıralama ile cc artırılırsa daha hızlı tecrübe kazanırsin. Bir merdivenin basamaklarıni birer birer çıkmak var bir de üçer üçer çıkıp çabuk tikanmak var. Bir çocuk önce emekler sonra yürür sonra koşmayi öğrenir. Emeklemeyi öğrendikten sonra koşmayi öğrenirse bu sefer yürümeyi öğrenemez bir şekilde beceremez onu. Herşeyin bir sırası var. Senin iş 1. Vitesten 3 e atmak gibi ivmelenme yavaş olur tecrübe de öyle
-
10 Ağustos 2019, 06:42
#55
Dün bakım için ustama gittiğimde liftte bir 600F gördüm, durumunu sordum. Racing seven, bileğine güvenen genç bir kardeşimiz almış. Aldığının 3. günü kaza yapmış. Çok şükür sürücüde ciddi birşey yok ama motorun sol tarafı hasarlı. Velhasıl yetersiz tecrübeyle bu motorlar riskli. Sana "bileğine hakim olarak Tracer ile de fıtı fıtı gidersin" de diyebilirler ama Ybr gibi sürdükten sonra Tracer almak da bana anlamsız geliyor.
-
10 Ağustos 2019, 07:45
#56
LynXMaSTeR adlı üyeden alıntı
hiç zannetmiyorum o şekilde bi kısıtlama olacağını. zaten ehliyet sınıflarının oluşturulmasının amacı o, A sınıfı isteyen yüksek cc motosikletin gaz tepkisini öğrensin de trafikte ona göre kullansın.
Gaz koluna kelepçe takıyorlar. Motorun gazını açamıyorsun. MT-07 ile millet acemi iken bileğine güvenip sınavdan geçiyor öyle mi? Sabaha sabah hiç güleceğim yoktu
-
10 Ağustos 2019, 12:09
#57
Valla ben de MT07 ile almıştım ehliyeti, gaz kolunda kelepçe vs bir şeyde yoktu hoca arada alıp teker falan yapıp artislik yapıyordu hatta
Sıfır motosiklet tecrübesiyle gittim ben kursa, ilk ders çinli 200cc kullanıp ikinci ders MT07'de geçtim arada bir ders güvenli sürüş eğitimi aldım. Ehliyet sınavınıda ilk seferde geçtim yine aynı MT 07 ile. Özel bir yeteneğim falan olduğunuda sanmıyorum. MT07 sürmesi zor bir motor değil.
Ehliyet sınavı dediğiniz şey kapalı parkurda slalom, 2-3 tane dönüş vs 8 çizme zaten. Trafiktede 3-4km bir parkur ondada 30 la falan gidiyorsunuz. Bileğinize güvenmeniz gereken bir yer yok yani kimse gazlamanızı, teker yapmanızı, virajda yatmanızı falan beklemiyor.
-
10 Ağustos 2019, 12:26
#58
tommygun adlı üyeden alıntı
Dün bakım için ustama gittiğimde liftte bir 600F gördüm, durumunu sordum. Racing seven, bileğine güvenen genç bir kardeşimiz almış. Aldığının 3. günü kaza yapmış. Çok şükür sürücüde ciddi birşey yok ama motorun sol tarafı hasarlı. Velhasıl yetersiz tecrübeyle bu motorlar riskli. Sana "bileğine hakim olarak Tracer ile de fıtı fıtı gidersin" de diyebilirler ama Ybr gibi sürdükten sonra Tracer almak da bana anlamsız geliyor.
Tommygun Tracer'dan beklentin ne ki? Zaten yol ve trafik durumuna göre güvenli sürüş prensiplerine, trafik kurallarına riayet ederek sürdüğün zaman bile arada her açıdan dağlar kadar fark var.
Sonuçta bir pist motoru değil bu, temelde konforu kalitesi YBR'den çok üstün bir motor sadece. Her motosikletin de fıtı fıtısı kendine göre.
Tracer aldık diye apaçilik yapmak durumunda değiliz, apaçilik yapmak isteyen CG ile de yapıyor kendi çapında...
Bir arkadaşın da dediği gibi, 50.000km tek silindir 250cc sürdükten sonra bile 700'lük Tracer'ın üzerine çıktıktan sonra yine acemisin. Kişi kendine motora alışma süresi verecek, sürüşünü kademe kademe sertleştirecek olay o.
-
10 Ağustos 2019, 13:39
#59
Dalgasız denizde herkes kaptan sorsan dolmuş şöförünede kaptan diyorlar....
-
10 Ağustos 2019, 14:04
#60
UzunYolAdami adlı üyeden alıntı
Alakası yok abi alamayıp alacak olanları kıskanların söylediği bir şey
İsterse 125 ike 5bin tecrübe bile olmaz kişide biter bu iş hız ı sen ayrlarınız motor sana cevap verir sadece
Önemli olan kullanıcı eğer dikkatli özenli ve bilinçli olursa 1000 ile bile başlanır
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)