Tracer 700 Başlangıç Motoru olur mu?
Reklamlar
-
08 Ağustos 2019, 11:21
#21
Para varsa 1200 cc de başlanır son bir iki senedir zaten tracer vs alanların hepsi 1 2 yıllık motorcu. Ben tavsiye edermiyim etmem. Çünkü motosiklet limitlerine çok kolay ulaşabilen bir araç. Bir otomobil düşünün top speed vurmanız ve performanslı kullanmanız için bazı durumlar gerekir boş bir yol vs motosiklette bunlara ihtiyacınız olmuyor sokak arasında bile gazı açtığınızda limitleri görmeniz muhtemel fakat önünüze birşey çıktığında işler değişecektir. Durması ve tehlike anında yönlendirmesi kolay olmuyor. Bu nedenle herkes tarafından hafif bir motosiklet tavsiye edilir. cbf 150 yi 100 km hızda denge olarak durdurmak tracer 700 denge olarak durdurmaktan belki 10 kat daha kolaydır. Dolayısıyla tercih sizin. Bu arada büyük motosiklet bir çok noktada sizi köreltebilir. Ufak motosikletler limitlerde bazı şeyleri deneyimlemek büyük motosiklette bir avantaj oluyor.
Tüm bunların haricinde motosiklet kullanacaksanız hız ve ego gibi kişisel heveslerden büyük oranda arınmış olmak gerekiyor. Misal veriyorum sinirli bir karaktersiniz ve bir otomobil sürücüsü yolda giderken camı açıp ana bacı sövdü, eğer o anda sinirlerinize hakim olamayacak kapasitedeyseniz motosiklete binmeyin. Çünkü gazı açtığınızda sonu olmayan bir dünyaya geçiş yapmış olacaksanız. Görünmez olmayı kabul ederek kullanmalısınız. Otomobil sürücüsü beni görmüyor ulan aynana bak sinyal ver gibi cümleler hiç bir işe yaramayacaktır.
Reklamlar
-
08 Ağustos 2019, 11:38
#22
Angrypower adlı üyeden alıntı
Sen başlayıp burada kaza yaptım konuları açmaz isen, biz genç kardeşlerimize nasıl ibretlik örnek göstereceğiz? O yüzden Tracer 700 ile başlamanı bilhassa öneriyorum. Yağmurlu havalarda veya hafif nemli yollarda o stock lastikler üzerinde 1mm fazla gazı açtığındaki ruh halini incelemek ve burada yazacaklarını okumak isterim.
Angrycim Tracer üzerinde stok PR4 geliyor yalnız
-
08 Ağustos 2019, 11:48
#23
Evet, başlanabilir. Kawasaki H2 ile de başlanabilir, bunun bir ölçütü yok. Fakat 75 beygir, 200 kilo ve sele yüksekliği ortalamanın üzerinde olan bir motosiklet ile başlamak hayati önem taşıyan bir risk. Yarım da olsa granajı olan bir motosiklet ile başlanmamasını öneriyorum. Düşmesi, zarar görmesi durumu bir kenara, periyodik ya da ağır bakımlar için mümkünse çıplak motosiklet tercih etmek daha uygun diye düşünüyorum.
Hafif, her iki ayağın da tabanıyla yere temas edilmesine imkan sunan sele yüksekliğine sahip, bileğin terbiye edilmesinde büyük fayda sağlayacak nitelikte düşük ama ihtiyaca bağlı olarak yeterli güç üretebilen bir araç daha mutlu bir giriş sağlar kanaatindeyim.
Güç, hız, ivme algı eşiklerini yavaşça yükseltmek sürüş güvenliği için çok önemli.
-
08 Ağustos 2019, 12:01
#24
190kg ağır değil, 195 adama 90cm sele bile normal gelir (Tracer 83'tü galiba?) Tracer'ın tek riski 6000dd altı ve üstünde bambaşka iki farklı motosiklet olması. (O torkla da pek 6000'lere çıkmak istemez normal hız sınırlarına riayet edilen bir kullanım tarzında...) Gaz ayarı vermeyi bilen biri gayet güzel güzel kullanır. Benim biraderde var mesela, fıtı fıtı kullanıyor. İş üstüne binende, ölüm korkusu olmayan adama uymayabilir...
-
08 Ağustos 2019, 12:20
#25
Cyan adlı üyeden alıntı
Angrycim Tracer üzerinde stok PR4 geliyor yalnız
Walla benim Battlax B023'ler düz yolda bile yanlıyor. Şerro'lar bize nie PR4'lerden vermemişler
-
08 Ağustos 2019, 12:31
#26
Debriyajı salarken düşen var Sen hesap et
-
08 Ağustos 2019, 12:53
#27
Tracer'ın arka maşa 5cm daha uzun, MT kadar dengesiz bir motosiklet değil.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:52 ----------
Angrypower adlı üyeden alıntı
Walla benim Battlax B023'ler düz yolda bile yanlıyor. Şerro'lar bize nie PR4'lerden vermemişler
Sport Touring motora sport touring lastik takmışlar işte. Battlax'ları bilmem.
-
08 Ağustos 2019, 13:00
#28
Cyan adlı üyeden alıntı
Tracer'ın arka maşa 5cm daha uzun, MT kadar dengesiz bir motosiklet değil.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:52 ----------
Sport Touring motora sport touring lastik takmışlar işte. Battlax'ları bilmem.
Görende dk başı virajlarda salınıyoruz sanacak. Bizde sport touring modunda sürüyoruz maalesef. İnanki işe-gidip gelmek için kullandım 2haftadır. Bir hafta yırtık moddaydım o ara motorla çok oynadım 1gün. Sonra gene yatış.
-
08 Ağustos 2019, 13:25
#29
PR4'leri biliyorsun zaten, belki Battlax'lardan sonra Angel GT denersin? MT'ye PR4'ten daha iyi gidebilir belki.
-
08 Ağustos 2019, 14:52
#30
Zaten kendin biliyorsun cevabı, artık motosikletle uzaktan yakından alakası olup da 700cc bir motorla başlangıç yapılıp yapılmayacağını bilmeyen mi kaldı. 1000 kere konuşuldu. Sen 700cc ile başlangıç yapılmayacağını adın gibi biliyorsun ama aksini düşünüp yanına destekçi arıyorsun... Söz konusu senin ve çevrendekilerin hayatını etkileyecek bir karar. Yorum yapan, tavsiye verenlerin hepsi bu karardan dolayı senin başına gelebilecek herhangibir olumsuz durumdan hiç etkilenmeyecekler. Annene babana kardeşine eşine sor, deki önümde iki seçenek var... Birinde kaza riskim daha fazla ama daha çok zevk alacağım. Hangisini seçmeliyim.
-
08 Ağustos 2019, 15:10
#31
Merhaba, kesinlikle başlanmaz. Burada arkadaşlar sakin biriysen, motorun ağırlığını kontrol edebiliyorsan, gaza fazla yüklenmezsen başlarsın demişler ama başka ne varki zaten? Asıl zor olanda bunları yapmak değil mi? Motosiklette bir fren yapmak için bile bir sürü hesap gerekiyor yokuş aşağı giderken ayrı ıslak zeminde ayrı viraj içinde ayrı ve bunlar gibi bir çok yerde farklı fren taktikleri var bunlar için 6.000 km tecrübe çok yetersiz. Tracer hata affetmeyecek bir motosiklet gazı biraz fazla "kaçırsan" sana çok rahat kaza yaptıracaktır. Tabi yine son karar senin ama bunları göz önünde bulundur kendini bilmezlerin sözüne uyma derim.
-
08 Ağustos 2019, 15:16
#32
sodurlu88 adlı üyeden alıntı
Zaten kendin biliyorsun cevabı, artık motosikletle uzaktan yakından alakası olup da 700cc bir motorla başlangıç yapılıp yapılmayacağını bilmeyen mi kaldı. 1000 kere konuşuldu. Sen 700cc ile başlangıç yapılmayacağını adın gibi biliyorsun ama aksini düşünüp yanına destekçi arıyorsun... Söz konusu senin ve çevrendekilerin hayatını etkileyecek bir karar. Yorum yapan, tavsiye verenlerin hepsi bu karardan dolayı senin başına gelebilecek herhangibir olumsuz durumdan hiç etkilenmeyecekler. Annene babana kardeşine eşine sor, deki önümde iki seçenek var... Birinde kaza riskim daha fazla ama daha çok zevk alacağım. Hangisini seçmeliyim.
Yoruma katılmadan edemeyeceğim. başlayacak olan, kafasında kesinleşmiş olan kimseye hiçbir şey sormaz gider alır biner motoruna ama buraya konu açmak kendine yetersiz güven kaynaklı başkalarından onay aramaya giriyor
-
08 Ağustos 2019, 16:06
#33
tcs var mı tracer 700 de varsa, düzgün bir lastikte takarsan gayet geçilir. TCS yoksa tecrübeli olsanda alma böyle bir devirde böyle bir teknoloji varken bundan mahrum güçlü motora binilmez.
-
08 Ağustos 2019, 17:32
#34
nyk adlı üyeden alıntı
tcs var mı tracer 700 de varsa, düzgün bir lastikte takarsan gayet geçilir. TCS yoksa tecrübeli olsanda alma böyle bir devirde böyle bir teknoloji varken bundan mahrum güçlü motora binilmez.
Tracer da TCS yok diye biliyorum.
-
08 Ağustos 2019, 18:26
#35
Ben 2 tane 125 cc kullandım. Ardından r25 aldım ve hiç sevemedim. 1400 km kullanıp r25 i sattım. Arada arkadaşın fazer8 ine biniyordum çılgın güç vardı ancak her şey bilekte bitiyor. Bir de hız tutkunu değilseniz sorun olmuyor. R25 i satıp tracer 700 aldım çok memnunum. Boy 1.85 , kilo 93 ben sakin kullanıcıyım. Cg li adam gelip beni geçiyor umrumda olmuyor mesela. Tracer 700 gerçekten efsane motosiklet.
Babamda yıllardır motoran cbs 150 balancer var. Sadece yazları motor kullanır. Babam bile rahat kullandı.
-
08 Ağustos 2019, 18:49
#36
Duyduklarıma inanamıyorum gerçekten başlanır diyenler var . Rahmetli Altın Elbiseli Adam'ın kemikleri sızladı. Hic mi dinlemediniz o adamı tabi ki başlanmaz 20 bin 30 bin km bi tecrübe edin önce vitesli motorlarla 250 lik ile biraz daha gezin
-
08 Ağustos 2019, 18:50
#37
Bir de şöyle bir noktadan bakın;
1000km ktm 250 tecrübenize güvenerek tracer 700 aldınız ve kullanmaya başladınız sonra dediniz ki gerçekten abartmışlar hiç de o kadar zor değilmiş. Fakat şunu unutmayın ilk panik anında o motor size diğer kullandığınız motorlardan daha farklı tepkiler verecek çünkü o motor daha ağır, daha kuvvetli, daha büyük ve daha kalıplı.. Destek ayağınız boşluğa gelince motorun ağırlığını taşıyamayıp yatıracaksınız, ışıklarda kalkarken fazla gaz verip toparlamaya çalışırken dengenizi bozabileceksiniz bam güm bir yerlere dalacaksınız, birden aşırı hızlanıp yine birden durmanız gerektiğinde eliniz ayağınız birbirine girecek, gazı ktm'den veya başka motordan alışkın olduğunuz şekilde açtığınızda motorun tepenize geçme ihtimali olacak.. Daha bunun gibi bir çok senaryo yazabilirim bunlar sadece 1 dakikada uydurduklarım.
Ben 250cc motora bile çok temkinli ve etraftaki herkesin potansiyel manyak olduğunu düşünerek biniyorum çünkü neden aksini yapmak insanın kendisine ihaneti olur hiç gerek yok, mazallah. Bunun gibi konular okuyunca da insanların nasıl bu kadar cesur olduklarını anlamakta güçlük çekiyorum. Sanki bu bir oyun ve oyun bitince hemen re-start düğmesine basıp oyunu yeniden başlatabileceğimizi düşünenler var. Hayatta hiçbir zevk unsuzu bir insanın canının değerinin önüne geçemez.
-
08 Ağustos 2019, 19:20
#38
Kendini öldürtecek adam 50cc ile de, 100cc ile de, 125cc ile de ... 250cc ile de bunu başaracaktır.
Keşke elimizde cc bazında maddi hasarlı ve ölümlü kaza istatistiği olsaymış, çok şaşıracağınıza eminim...
6.000km vitesli motosiklet kullanmış olmak, ***(burası çokomelli) trafikte seyir, öngörü, yolu okuma, güvenli sürüş bilgileri ve uygulamaya geçirmesi tamam varsayılarak*** Tracer 700 kullanmak için yeter tecrübedir. Sonuçta hepimiz bu tip motorlara daha küçük cc'lerden geçtik. Kimse dünyaya 700cc kullanma tecrübesiyle fırlamıyor. Abartıyorsunuz!
Rahmetli Barkın da 390cc bir motor üzerinde vefat etti, hatırlatırım...
-
09 Ağustos 2019, 11:11
#39
Rahmetli Barkının nasıl vefat ettiğini iyi bilmiyorsanız biraz daha araştırınız, onun vefatının "cc" ile "güç" ile bir alakası yok. Ölen 50cc ile de ölür evet.. O zaman motosiklet kullanmayı kursta cg125 ile veya cbf150 ile öğrenen herkes direkt Hayabusaya geçsin. 6000 km tecrübe nedir? Çok büyük bir tecrübe midir? Bu 6000 km nerede ne şekilde yapılmıştır? Altı kez git gel İstanbul-Ankara arası yol yapmak demektir. Şehir içi kullanımda 4-5 aylık bir kullanıma tekabül eder. Yani bir tam sezon kullanımdır, hiçbir şey değildir.
Herkesin hikayesi ve senaryosu birbiri ile aynı olmak zorunda değil. Siz belki de bir anda yüksek cc'ye geçiş yaptınız ve kolay adapte oldunuz fakat herkes bu şekilde adapte olmayabilir. 250'den 700'e geçilmez demiyor kimse "GEÇİLMEMELİ" deniliyor ben de buna dahilim. Ve bunun için de geçerli sebeplerimiz var.. Yoksa ölen bırakın 50cc scooterı bisiklet ile bile ölebilir. İnsanlara doğru olanı anlatmalıyız kendi hikayelerimizi değil.
-
09 Ağustos 2019, 11:16
#40
125lik Çinli ile başlamıştım 13-14bin km yaptım sonra direk crf1000 geçtim sonra versys1000 aldim şuanda s1000xr dusunuyorum gaz koluna hakimsen sorun olmaz
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)