Gencecik daha hayatının baharında 04.08.2019 tarihinde yani dün motosiklet kazası sonucu hayatını kaybetmiş. Allah rahmet eylesin, Yakınları ve tanıyanlarının başı sağolsun.. İnstagram profili: miss.ozz_
https://youtu.be/vte_n7Vsx3c
Gencecik daha hayatının baharında 04.08.2019 tarihinde yani dün motosiklet kazası sonucu hayatını kaybetmiş. Allah rahmet eylesin, Yakınları ve tanıyanlarının başı sağolsun.. İnstagram profili: miss.ozz_
https://youtu.be/vte_n7Vsx3c
Allah rahmet eylesin.
Yakınlarına sabırlar versin.
izlediğim kadarıyla merhum sağdan son sürat gelirken sağda seyir halinde giden tempra marka araca arkadan çarpmış.
allah rahmet eylesin.
Ne izlediniz siz acaba yan sekmede başka video felan mı?
Hızını bir şey diyemem ancak videoda açıkça görünüyor, motorcu arkadan vurmuyor baya yandan, çapraz giriyor. Diğer araçta seyir halinde felan değil baya durur vaziyette, muhtemelen benzinlikten soluna bakmadan çıkmış, motoru farkedince geç olmuş, o panikle durmuş, motorcu da hızlı sanırım tekeri kitlemiş ve kaymış daha çarpmadan çok önce düşmüş.
Taklitler Aslını Yüceltir!
Allah rahmet eylesin tempra yavaslamis muhtemelen benzinlikten cıkan araca yol verdi ancak rahmetli durabilcek bir hızla gelmiyor birde kötü asfalt ve sert fren olunca motor direk yatmis
Tahminim yola aniden cikacak gibi olan araci gorunce acil fren yapti, yuksek hiz ve yagisli yol olunca da on teker kitlendi ve kayip dustu. Motosikleti tam secemedim ama ABS olmayan bir model diye tahmin ediyorum. Allah rahmet eylesin...
Benzeri durum basimdan gecti. Yol yagisli degildi ama micirliydi. Bir de ondeki aracla aramda mesafe daha coktu, onun icin yolda kaydim ama carpmadan durmus bulundum. Yara bereyle kurtardim. 3 hafta kadar sonra deri yeniledi kendini.
Allah rahmet eylesin.
Allah ailesine sabır versin , gencecik insan.
Sanırım kız artçıydı, yerde 2 kask görünüyor.
Motoru kullanan için de çok zor bir durum (eğer kız kullanmıyorsa)
Hem vicdanen hem de hukuken çok zor.
Ben yaklaşık 6-7 yıldır artçı almamaya çalışıyorum.
Belki 1-2 kez ancak almışımdır.
Her motosikletime monokapak takıyorum ki millet beni de al vs derse bahanem olsun
Zaten tehlikeli olan motosikleti , olası tecrübesiz bir artçı ile daha tehlikeli hale getirmiyorum ve kimsenin manevi/hukuki sorumluluğunu almıyorum.
Şehir içinde akan trafikten yüksek hızla seyretmek her zaman risk. Ama bunu söylemek için çok geç. Allah rahmet etsin.
Yine ateş düştüğü yeri yaktı her zaman söylüyorum bunu en başta kendime ''Durabileceğin hızda ilerle'' Diye . Allah rahmet eylesin de lütfen artık bu son olsun ...
Kazanın tamamen tecrübesizlikten kaynaklandığını düşünüyorum.Motosiklet sürücüsünün önün de durabilecek mesafesi vardı ya da yoktu.
Benzin istasyonu giriş ve çıkışların da her an bir araba çıkacağını düşünüp hızını ona göre ayarlaması lazımdı.
Araç kafasını çıkarınca bu da panik yapmış ve frenleri kilitleyecek kadar sıkmış.Frenlere kilitletmeyecek kadar asılıp araca çarpsa bile bu kaza ölümle sonuçlanması zordu.Asfalt kötü ise abs siz motosiklet de durabileceğin mesafe de bile duramayıp çarparsın abs de.
büyük ihtimal 600rr sürücüsü yeteri kadar tecrübesi olmadan kullanmaya başlamış ve daha önce hiç ani fren denemeleri de yapmamış.İlk sınavı da bu olmuş.
Yeni bir motor aldığımda dahi ne kadar tecrübeli olursam olayım ilk önce acil fren çalışıp motoru tanımaya çalışırım.
Gitmeyi öğrendiğimizden çok durmayı ve frenlemeyi öğrenmeliyiz. ABS'si olmayan tüm motorlarda korku ile frene sarılıp ön tekeri kitleyip kaza yapmak olasıdır. Ailesine ve yakınlarına sabır diliyorum. Yazık olmuş gerçekten gencecik kıza.
Buradaki insanların hemen hemen hepsini bu duruma sokacak acillikte vukuat bulunur.
Boş park yerinde ve yol eğitiminde acil fren çalışarak da bir yere kadar. Modern motosikletlerin fren limiti ortalama kullanıcının tecrübesinin iki katından fazla. O yüzden düşmeyen motosikletle limit ötesi çalışma yapmadıktan sonra kimse fren yapmayı bildiğini zannetmemeli.
Çözüm:
1. Bütçe el veriyorsa ABS'li motosiklet edinmek.
2. Mümkünse yağışlı koşullarda ve gece kullanmamak.
3. Trafikte herkes manyakmış gibi defansif ve temkinli kullanmak.
4. Gerekli eğitimleri almak.
Birçok insanın birinci maddeye yazacağını bilerek sonuncu maddeye yazdım. Çünkü gördüğüm kadarıyla Türkiye şartlarında riski azaltmak, yeteneği ikerletmeden daha önemli.
Özellikle bizim gibi ne zaman ne olacağı belli olmayan trafikte, kimi bir anda sağa kırar, kimi hiç olmayacak yerde durur. Yolu çok iyi okumak gerek. Bunun içinde sadece motosiklet sürücüsü değil tecrübeli araba şöförlüğüde gerek bence. Kızımıza Allah rahmet eylesin.
Allah rahmet eylesin,
Allah yakınlarına sabır versin.
Bunlar çok zor şeyler.
Kimseyi kandırmayalım, hepimiz sürekli hatalar yapıyoruz. Keşkelerle olmuyor ama keşke biraz daha defansif kullansaymış, belki diğer araçların hatalarını tölare edebilirdi, belki hala hayatta olurdu.
Hata onda bunda şunda farketmez, hayatını kaybeden motosiklet sürücüsü oluyor. Ben dahil hepimizin biraz daha defansif sürmesi gerekiyor. Biraz daha farkında olarak sürmemiz gerek.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)