Dünya turu için motosiklet tavsiyesi (şuan cbr250 sahibiyim)
Reklamlar
-
05 Ağustos 2019, 07:58
#1
Merhabalar. Uzun zamandır oluşturduğum ve sanırsam sonlara geldiğim dünya turunu yapacağım. 6-9 ay içinde aksilik olmaz ise çıkarım diye tahmin ediyorum.
Otostop ile gitmeyi düşünüyodum. Hatta şuan yollarda olacaktım. Arabamı sattım ama politik ve maddi aksilikler yüzünden yola çıkamadım 1 sene daha erteledim planımı. Bu süre zarfında 6 ay arabasız ve taşıtsız kaldım otobüs kullandım. Hala yola çıkamayınca 50cc motor aldım 5000km yol yaptım 2 ay içinde. Bana yetmediğini düşünerek arkadaşım cbr250lisini aldım şuan 51kmde.
Yolculuk için olan tüm ekipmanlarım nerdeyse hazır. Şimdi motoru sevdiğimden. Motosiklet ile devam etmek istiyorum yoluma. Cbr 250 az yakan bi motor yanlara arkaya çanta takıp, depo üstü ve seleyede çanta yükleyip, uzun soluklu bir yolculuk yapacağım. Yolda müzik yaparak, bileklik satarak. Kısacası gittiğim ülkelerde çalışarak finanse edeceğim. Kısacası motorun baya sağlam olması lazım.
Motorumdan yana şüphelerim var ve tavsiyeye ihtiyacım var.
Birincisi 200-250cc bandında olması daha iyi diye düşünüyorum. Yüküm ağır olacağından ve bazı şehirlerde yokuşlar dik olacağından en azından 100-130km bandında seyahat edebileceyim.
İkincisi. Cbr grenajlı bir motor olduğundan rüzgar daha az yerim diye düşünüyorum fakat yanal rüzgarlardanda daha fazla etkileniyor.
Üçüncüsü. Maddi yönden çok düşük bütçeli gezdiğimden hem yakıtı hemde bakımı beni yormamalı.
Dördüncüsü bence en önemlisi. Yolda motor yemek veya arıza çıkması. Acaba cbr250uzun yol kullanımında 150-200bin hatta daha fazlasını görebilir mi?
Beşincisi uzun süreli yollarda olacağımdan oturuş pozisyonu çok yatık olmasada yine de yatık biraz. Sorun olur mu olmaz mı bilemiyorum.
Altıncısı jumbo boy akustik gitar taşıyacağım. Nasıl taşıyacağım hakkında bir şey oturtamadım baya büyük ve heybetli bir klıfı var. Sırtımda ergodinamik olarak beni yoracaktır.
2020 yılının başlarına doğru yollarda olucağımı düşünüyorum. Kazasız belasız giderim. En alakasız tavsiyeleri bile dikkate alacağım.
Reklamlar
-
05 Ağustos 2019, 08:32
#2
Bence size daha kara düzen makine lazım.YBR gibi. Ride2world dünyayı gezdi ybr ile onlarla iletişim kurup tecrübelerinden yararlanabilirsiniz.Gerçi şu an Polonyada yerleşik hayata geçtiler ama yinede tecrübelerini paylaşırlar.
-
05 Ağustos 2019, 10:02
#3
Öncelikle hayırlısı diyelim. Umarım istediğiniz gibi ve sorunsuz bir yolculuk olur.
Eski bir CBR250R kullanıcısı olduğumu belirtmek isterim.
Öncelikle yanınızda en azından bir yedek yağ filtresi ile motor yağı taşımanızı, her zaman aynı nitelikte yağ kullanmanızı öneririm. CBR250R için benim tecrübelerimle sabit en uygun motor yağı MOTUL5100 10W-40 ve 10W-30 olmuştur. Bunlar haricinde yine motosiklet için üretilmiş ve viskozite indeksi uygun yarı sentetik yağları da gittiğiniz bölgelerde tercih etmeye gayret edin.
Telefonunuzda motosikletinizin kullanım klavuzunu PDF formatında mutlaka bulundurun.
Yanınızda basit bir CO2 lastik tamir kiti taşımanızı şiddetle öneririm.
Temel ihtiyaçlarınızı karşılamanın dışında motosikletin de bazı temel ihtiyaçlarını belirli aralıklarla kontrol edip karşılamanız gerekecektir. Bu tip uzun bir yolculuk için en basit örnek zincir verebilirim. Zincir ve dişli setinizin kondisyonu çok iyi durumda iken yola başlamanızı tavsiye ederim. Unutmayın ki bir motor yağı değişiminden çok daha önce zincir ayarınızı yapmanız gerekecek. Hemen hemen iki depoda bir zincirinizi yağlamanız gerekecek. O nedenle zincir yağları konularını bir inceleyin ve yanınıza (maddi konuda destek olması açısından öneriyorum) küçük bir pipetli şişe alın. Böylelikle eski motor yağınızla motosikletinizin zincirini yağlayarak ekonomi yapabilir, zincirinizi yağsız bırakmazsınız.
Motosikletinizin önceki kullanım koşullarını ve mevcut kondisyonunu bilmiyorsunuz. O yüzden yolculuğu sorunsuz tamamlayabilmeniz ile ilgili hiç kimse bir iddiada bulunamaz. Siz her şeye hazırlıklı olarak yola koyulmalısınız. Gittiğiniz yerlerde en azından o bölgenin tamircilerine ne şekilde ulaşılabileceğini öncesinde öğrenmeye gayret edin. Cep telefonunuzda mutlaka sesli bir translate bulunsun.
Motosikletinize topcase ve artçınız olmayacağı için artçı selesi üzerine de irice bir çanta bağlayacağınız tahmin ediyorum. Gitarınızı bu ikisinin üzerine sağlam şekilde sabitleyebilirsiniz. Ancak çok çok yüksek olacak ve dengenizi ciddi şekilde kötü etkileyecektir. O yüzden bu iki çantayı biraz daha enlice ama daha alçak tercih edip, gitarınızı da bunların üzerine sabitlemeyi öneriyorum.
Mümkün mertebe sırtınıza sırt koruma haricinde hiçbirşey almayın. Hem kaza durumunda sizi zora sokacak durumlar yaşatabilir, hem de sürüş performansınızı ve sürenizi olumsuz etkiler, sağlık açısından problemler yaşamanıza neden olabilir. Unutmayın ki çok uzun bir yolculuğa çıkıyorsunuz.
Yola çıkmadan önce motosikletinizin ön süspansiyon yağlarının(3 yılda bir değişir), motor yağının, soğutma sıvısının (3 yılda bir değişir), bujisinin, hava ve yağ filtrelerinin, motor yağının değiştirildiğinden emin olun. Tüm ikaz ve aydınlatmaların doğru çalıştığından emin olun. Lastiklerinizi iyice kontrol edin, gerekiyorsa değiştirin. Arka amortisör ön yük ayarını en sert konuma almayı kesinlikle ihmal etmeyin. Fren balata ve disklerinizi dikkatlice kontrol edin, fren hidroliklerinizi mutlaka değiştirtin. Zincir ve lastik değişimi için arka teker sökülürse mutlaka arka kaplin takozlarınızı kontrol ettirtin.
Aklıma gelenler bunlar. CBR250R ile bu yol yapılabilir ancal sizin mevcuttaki motosikletinizin kondisyonunun bilinmezliği bu cevabın verilmesini imkansız kalıyor. Bunu da unutmayın. Bunları kabul ederek yola çıkarsanız canınız sıkılmaz.
Hayırlı ve güzel bir yolculuk olmasını dilerim. Şimdiden hayırlı yolculuklar [COLOR="Silver"]
-
05 Ağustos 2019, 10:11
#4
CBR 250 ile değilde CRF ile çıksanız yola daha iyi olmazmı selesi daha rahat ve büyük olacağı için keyifli bir yolculuk yapabilirsiniz
-
05 Ağustos 2019, 10:16
#5
Halilyildiz adlı üyeden alıntı
CBR 250 ile değilde CRF ile çıksanız yola daha iyi olmazmı selesi daha rahat ve büyük olacağı için keyifli bir yolculuk yapabilirsiniz
CRF' nin selesi ile CBR250' nin selesi kıyaslanamaz. Tartışmasız CBR250R' ın selesi çok daha rahat. CRF yükseklik ve diğer avantajları açısından CBR' dan biraz daha uygun olabilir ancak bu da gidilecek ülkelere ve yol haritasına göre değişir. Seleyi yeniden yaptırıcam derseniz uygun olabilir.
-
06 Ağustos 2019, 11:58
#6
CBR'ın karenajı avantaj ama Dünya seyahati demek bol bol sıkıntı ve tamirat ihtimali demek.
Benim önerim CBF500 olacaktır. Hemen her yerde parçası bulunabilir, yollarda hiç yormaz - fazla da yakmaz yani CBF250 yerine tercih etmeye de gerek yok. Taş gibi motor. Ama başka bir olumsuzluğu görülürse / aklıma gelmiyorsa da ikinci önerim de CBF250 olur.
Akustik gitarı taşıma kısmını kafamda pek oturtamadım. Artçıymış gibi seleden geriye doğru çapraz şekilde oturtulabilir sanırım. arkasına da sırt çantası vs bağlanır.
-
06 Ağustos 2019, 12:35
#7
Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı
CRF' nin selesi ile CBR250' nin selesi kıyaslanamaz. Tartışmasız CBR250R' ın selesi çok daha rahat. CRF yükseklik ve diğer avantajları açısından CBR' dan biraz daha uygun olabilir ancak bu da gidilecek ülkelere ve yol haritasına göre değişir. Seleyi yeniden yaptırıcam derseniz uygun olabilir.
Crf leylekten hallice,ankaradan kırşehire kadar kullandim,ayrica selesi el yapimi soft modeldi.yok aga dedim bununla uzun yol yapilmaz.+500/+750km vb.
Ayrica,Deposu 7litre
Arkadasin mevzusuna gelecek olursak,
Cbr için
Gidona yukseltme aparati takin(uyarsa)
Ve soft minder alin
-
06 Ağustos 2019, 12:46
#8
Moderatör
Dünyayı turlayacak insanın zaman mevhumu olmaz, dolayısıyla bir yerlere yetişme telaşı da olmaz. Ve yine son hız da önemli olmayacaktır.
Ben sizin planınızı yapıyor olsaydım, mevcut motorumu satar, YBR 125 alır, kalan parayı acil ihtiyaçlarım için kenarda hazır bekletirdim.
Bu durumda önceliğiniz hız ve konfor değil ekonomi olmalı. Bakımlı bir YBR sizi üzmeyecektir diye düşünüyorum.
-
06 Ağustos 2019, 12:51
#9
Lucas adlı üyeden alıntı
Dünyayı turlayacak insanın zaman mevhumu olmaz, dolayısıyla bir yerlere yetişme telaşı da olmaz. Ve yine son hız da önemli olmayacaktır.
Ben sizin planınızı yapıyor olsaydım, mevcut motorumu satar, YBR 125 alır, kalan parayı acil ihtiyaçlarım için kenarda hazır bekletirdim.
Bu durumda önceliğiniz hız ve konfor değil ekonomi olmalı. Bakımlı bir YBR sizi üzmeyecektir diye düşünüyorum.
En mantiklisi bu,
Hangi parcaciya gidilse,
Farazi,sivas veya arjantin
``Abi ybr nin parçasi bende yok`` diyemez.
Haa diyende,hayatinda hiç kızılcık zopasiyla dayak yememiştir.
-
06 Ağustos 2019, 13:28
#10
Geçmiş zamanlarda yapılan Ybr 125 ile dünya turu konusu ekstra istisnai bir durum ve ben kesinlikle öyle bir maceraya atılmazdım. 90-100 ile bile sürekli gittiğinizde ne kadar can sıkıcı bir devir aralığında olacağınızı unutmayın. Tek silindirin o sinir bozucu sesi ile bilmem kaç bin devirde sürekli tapa gaza yakın gidiyorsunuz.. Ayrıca hiçbir güvenlik unsuru da yok alette.. Tamam kolay tamir edilebilir parçası da her yerde bulunur. Ama bunları göze alıp 125 cc'lik bir makine ile yola çıkmazdım, dünya turuna hiç çıkamazdım cesaret edip.
Elimin altında güç unsuru yok, güvenlik yok, keyif yok, motor zaten ebat olarak çok küçük eşya koyacak yer de yok.. Ee ben zevk almayacaksam rahat edemeyeceksem neden çıkıyorum ki böyle bir tura?
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:20 ----------
Dünya turu için seçilebilecek makine "bana göre" ya bir Honda ya da bir Yamaha olmalı.. Bu iki marka global anlamda parça bulunabilirliği ve motor bloklarının sağlamlığı konusunda arayı epey açtılar çünkü.
-
06 Ağustos 2019, 13:33
#11
Moderatör
atalayalper adlı üyeden alıntı
Geçmiş zamanlarda yapılan Ybr 125 ile dünya turu konusu ekstra istisnai bir durum ve ben kesinlikle öyle bir maceraya atılmazdım. 90-100 ile bile sürekli gittiğinizde ne kadar can sıkıcı bir devir aralığında olacağınızı unutmayın. Tek silindirin o sinir bozucu sesi ile bilmem kaç bin devirde sürekli tapa gaza yakın gidiyorsunuz.. Ayrıca hiçbir güvenlik unsuru da yok alette.. Tamam kolay tamir edilebilir parçası da her yerde bulunur. Ama bunları göze alıp 125 cc'lik bir makine ile yola çıkmazdım, dünya turuna hiç çıkamazdım cesaret edip.
Elimin altında güç unsuru yok, güvenlik yok, keyif yok, motor zaten ebat olarak çok küçük eşya koyacak yer de yok.. Ee ben zevk almayacaksam rahat edemeyeceksem neden çıkıyorum ki böyle bir tura?
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:20 ----------
Dünya turu için seçilebilecek makine "bana göre" ya bir Honda ya da bir Yamaha olmalı.. Bu iki marka global anlamda parça bulunabilirliği ve motor bloklarının sağlamlığı konusunda arayı epey açtılar çünkü.
Tura çıkacak arkadaşın bütçesi yok, gittiği ülkelerde para kazanıp hayatını idame ettirecek. Gerekirse çadır kurup yatacak, 5 Euro gecelik verip 8 kişi ile aynı odada hostelde konaklayacak. Bu durumda yoldaki tek silindirin sesinden ziyade, hostel odasındaki adamların horlama sesi beni daha çok rahatsız eder. 2-3 ay senelik izne çıkıp bu izinde dünyayı gezmek başka, cebinde para yokken dünyayı dolaşmak çok başka bir şey olsa gerek.
Legends may sLeep.. But they never diE..!
-
06 Ağustos 2019, 13:59
#12
Bence cbr250 ile yola devam o halde
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:58 ----------
Gitarı da bu şekilde konumlandırabilirsin veya biraz daha dik bir şekilde.
-
06 Ağustos 2019, 14:18
#13
Paran yoksa hiç yurtdışına heveslenme Türkiye'de turlayarak daha az masrafla seyahat edebilirsin. bileklik satarak müzik yaparak olmaz o işler. Hadi mümkün diyelim gittiğin yerde en az 1-2 gün oturup birşeyler kazansan anca yemek parası kazanırsın peki ne ara seyahat edeceksin? Seyahat edecek kadar para kazanabilmek için konakladığın yerde en az 4-5 gün kalmalısın e o zaman bu tur hiç bitmez. Şurdan yunanistana çıktın mı benzinin litresi 1.6 Euro. kamping yapsan 25-30Euro ödüyorsun keza yeme içme masrafın olacak. Gideceğin rotayı masraflarını iyi hesap et. Bu şekilde tur yapacak olanlar ekonomisini çok iyi planlamalı yedek B planı C planı olmalı para biterse ne olacak diye düşünmemelisin. Rota neresi bilmiyorum ama Avrupa ise bir kere multi giriş schengen almalısın. Motoruna yeşil sigorta yaptırmalısın vs vs bir sürü detay. CBR gibi rahatsız bir motorla binlerce km yol yapmak da kolay birşey değil tecrüben var mı belli değil.
-
06 Ağustos 2019, 17:14
#14
-
06 Ağustos 2019, 17:23
#15
LostRider adlı üyeden alıntı
V-strom 250
Dayanıklılığı OK ama misal Bolivya'da patlarsa Suzuki parçası ne kadar kolay bulunabilir? =)
Bu arada YBR önerisini ben çok sağlıklı bulmuyorum. Tuğçe ile Fatih'in başarmış olmaları başka bir şey elbette, ama bir çok insanda bunu kaldıracak sinir olmayacaktır. Ben Alp turu falan bile yapamam muhtemelen YBR ile.
-
06 Ağustos 2019, 17:39
#16
-
07 Ağustos 2019, 04:11
#17
Değerli arkadaşım sana yardımcı olmak istiyorum. Yazdıklarıma bazı arkadaşlar aksi görüşte cevap verecektir fakat bu konuyu sizlere uzun uzun açıklamaya mecalim yok ne yazık ki. Gerçekten bir ''Dünya'' turuna çıkma fikrin var ise lütfen söylediklerimi dikkate al ve minimum donanıma sahip kara düzen bir motosiklet seç kendine. Aksi halde senin için sadece pişmanlık ve eziyet olacaktır. Tercihen hava soğutmalı, karbüratörlü, ayak marşı olan, kendini dünyaya ispatlamış arıza vermeyen, nazlı olmayan, yarış atı gibi değil, ''katır'' gibi bir motosiklet seç kendine. Örneğin eğer ben çıkacak olsam bu tura yapacağım bir iki ufak değişiklik sonrası gözüm kapalı bir şekilde bajaj boxer 150 ile çıkardım. 52 yaşındayım 50den fazla motosiklet satın aldım 200den fazla motosiklet geçti elimden, 14 sene lisanslı yarıştım, senelerce motosiklet tamirciliği yaptım ve dünya turu için boxer 150 tercih ediyorum başka söze gerek yok. Umarım yardımcı olabilmişimdir turdan fotoğraflarını görmeyi çok isterim.
-
07 Ağustos 2019, 16:56
#18
en uygun motor inazuma,hem konforlu hem yakıt uygun hem uzun ömürlü her isteğine cevap verir
-
07 Ağustos 2019, 19:59
#19
Sevgili worldwide, sorunun için birçok yrumlar yapılmış herkes kendi görüşüne göre cevap vermiş buda normaldir, benim sana naçizane tavsiyem o kocaman gitardan vazgeç herzaman heryerde sana ilişken olur illaki gitarın olsun istersen daha küçük bir gitar al onunlada gerektiği zaman gerektiği locationlarda çalıp enzaından az da olsa bir harçlık çıkartabilirsin,motor olarak tavsiyem ise çok temiz ve minimum km de CRF 250 al büyük depo taktır (12 lt) gideceğin yerlerde çeşitli arazi şartlarında sürmen gerekecek asfalt olsun arazi olsun seni üzmez, bagajını minimuma ayarla fazla teferruata girme yoksa sonu gelmez, yedek parça olarak arkadaşların söyledikleri tamamen doğrudur,çıkmadan önce lastik yamamanın püf noktalarını öğren hatta gerekirse uygulamasını çalış, buji.pompa.,yağ,ilk yardım çantası, ampul, sigorta bunlar zaten çok yer tutmaz,en önemlisi para para para yani napolyon batı ülkelerinde hayat çok pahalı diğer kıtalarda nispeten daha uygun (Japonya hariç) yaşım geçmiş olmasa bende seninle aynı kafadayım,lisan problemin i hallet enzaında İngilizcen orta düzeyde olursa iyi olur,GPS lere pek güvenme elinde güncel haritalar olsun,GPS de varsa o da olsun en azından.
-
07 Ağustos 2019, 21:09
#20
Worldwide, aklıma gelenleri klavyeye döküyorum; kara düzen motosiklet fikrine katılıyorum, en azından masrafınız az olacaktır. Noraly (Itchy Boots) isminde Hollandalı bir hanım tek silindir Himalayan ile dünyayı geziyor, malum video sitesinden izlemenizi öneririm. Yerinizde olsam tura çıkmadan önce bir ustanın yanında motorunuzun lastik onarımı, zincir gergisi, yağ dolumu, buji değişimi, far ampul değişimi, teker sökme-takma, vurdurarak çalıştırma, vs gibi konularda pratik yapardım. Bir de o kadar uzun bir gezide kondisyon önemli olsa gerek, şimdiden fitness yapmaya başlardım Güzergahınızdaki motosiklet kulüpleri ile iletişime geçmeniz iyi olacaktır, ihtiyaç durumunda yalnız hissetmezsiniz. İyi tanıtım ve sosyal medya desteği ile yolculuğunuz süresince çeşitli sponsorlar da edinebilirsiniz.
Umarım hayalinize kavuşursunuz
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)