youtebedeki hız videolarında hep 299 a kadar oluyor 300 310 320 350 hız neden olmuyor
dünyanın en hızlı motoru neden 299
yasal bir sınır mı bu 299 daha hızlı üretilmiyor mu
youtebedeki hız videolarında hep 299 a kadar oluyor 300 310 320 350 hız neden olmuyor
dünyanın en hızlı motoru neden 299
yasal bir sınır mı bu 299 daha hızlı üretilmiyor mu
Kim demiş geçemiyor diye?
Yoo hayabusalarda zamanında 360 kadran vardı diye hatırlıyorum..
Yasal sınır,markaların birleşip;299 üstü rekabetin olmaması,kullanıcıların ölüm oranının artmaması için yaptıkları anlaşma.
Kimileri gidiyor ancak gosterge surekli 299 gosteriyor.
Kimi elektronik olarak limitli.
Limitleri kaldirinca hepsi gidiyor.
Bence gitmemesi en makulu. Deli hizlar. Silahtan farksiz.
Wikipedia'dan:
Gentlemen's agreement to end competition
After just over a century of one-upmanship by motorcycle manufacturers, beginning with the 1894–1897 Hildebrand & Wolfmüller, the competition to create the fastest production motorcycle reached a truce, with the arrival of the 1999 Suzuki Hayabusa, that lasted about 8 years.[1][2][3][4] A gentlemen's agreement was made among the major motorcycle manufacturers to limit the speed of their machines to 300 km/h (186 mph), starting with 2000 models.[1][2][5]
After the 1999 Hayabusa sent shockwaves by exceeding the Honda CBR1100XX's record by more than 10 mph (16 km/h), and rumors and leaks from Kawasaki hinted that their upcoming 2000 Ninja ZX-12R would pass the 200 mph (322 km/h) milestone, some regulators and politicians in Europe called for an import ban against high speed motorcycles.[1] There were fears that there would be, "an outbreak of illegal racing as riders try to break the 200 mph barrier."[6][7] To preempt regulation and avoid negative publicity, the manufacturers voluntarily ended the race to ever higher speeds.[1][5]
Sources vary as to whether this unofficial agreement is precise or only approximate, and whether it is defined as 300 km/h or as 186 mph, though the European and Japanese manufacturers normally use metric units. While Honda did announce that its motorcycles would not go faster than 300 km/h, Suzuki and Kawasaki would not speak on record about this issue.[8] The agreement between them and the other brands has never been officially acknowledged by the manufacturers, though media sources report it via unnamed informants, and by testing the top speed of motorcycles known to be capable of exceeding the arbitrary maximum.[8][9] So for 2000[2] models and later motorcycles, the question of which brand's bike was fastest could only be answered by tampering with the speed limiting system, meaning that it was no longer a contest between stock, production motorcycles, absolving the manufacture of blame and letting those not quite as fast avoid losing face.[9] But the speed war continued underground, out of the spotlight, with fierce competition among enthusiasts of the "200 mph club", albeit with the slight technical modification necessary to bypass the speed limiter, separating that war from the ostensibly at-peace world of stock motorcycles.[5][10]
Kaynak: https://en.wikipedia.org/wiki/List_o...nd_competition
299 snırlaması sadece trafiğe çıkabilen motosikletlerde var.gps le ölüçülünce görülebilir kaç yaptığı.H2r a gelince de trafiğe çıkması yasak.kısıtlaması yok egzos hp vs.
Tescil edilebilen,trafiğe çıkabilen motosikletlet için geçerli.
Baya baya geçiyor https://youtu.be/lpnTGo9bSHg
yazılım olarak sadece göstergede 299 gösteriyor. ama videolarda dikkatli bakarsanız 14 bin devirde 299 a geldiğinde devir saati 15 bin devire kadar yavaş yavaş hareket ettiği anlaşılıyor.
yani normalde 300 ü geçiyor hatta 310 bile yapıyor olabilir.
ama bide şöyle bişey var
göstergede sen 300 görsen bile o gerçek 300 değildir.
gps ile ölçüm yaparak gerçek hızını görürsün.
gösterge 100 gösterirken normalde 95 yada biraz daha yavaş gidiyorsunuzdur.
190 la giderken gps 178 gösteriyordu.
2014-16 tum SDR'lar hizi tam olarak yuzde on fazla gosteriyor. Muhtemelen yenileri de oyledir.
Hatta hizi duzelten ABS halkalari uretti satti bir uye forumda.
belki 10 15 yıldır hayabusalara turbo takıyorlar yani fabrikadan supercharged ile çıkıyor olması neyi değiştirirki hani yapılması çok zor, imkansız bişey değil.
Ben cidden bu motosikletin tasarım amacını anlamadım. Yani roadlegal değil trafiğe çıkarıp süremiyoruz. Pistte ne kadar hızlı onuda bir türlü göremedik. Yani bir R1M'den, V4R'dan, S1000RR HP4'den falan daha hızlı dönüyor mu pistleri, dönüyorsa kaç saniye daha önde dönüyor. Belki vardır videosu, tur süresi falan ben görememişimdir ama kağıt üzerinde diğer herkesten kat be kat hızlı hatta motogp motorlarından bile daha hızlı olan bir motorun neden sadece drag ve rolling videoları var anlayamıyorum.
Otomobille ilgisi olanlar bilirler, hemen her çıkan spor arabayı üreticileri Nurnburgring'de denerler. Orada kendi klasmanında tur süresi rekorunu kırmak çok büyük şovdur. Motosikletlerde üreticilerinde böyle bir kültür yok heralde. İlginç kısmı satın alıp pistte tur kasan adamda yok galiba.
Boş verin bu ölümün kıyısında dolaşma işlerini. Vücudun adrenaline de ihtiyacı var ama bunu daha mantıklı telafi etme şekilleri de var.
7 yılın 5 yılı motosikletsiz geçti uzaktan uzağa motosikletlere bakıp bir gün benimde motosikletim olacak derdim 2 yıldır 125 cc kullanıyorum
iyi Allaha şükür sizler nasılsınız uzun zamandır forumda yoktum 255cc ye geçeriz geçmesine de likidite yok
Kazadan sonra parçaları fazla uzaklardan toplamamak için sanırım sınırlandırıyorlar. Şakası bir yana 200km/h hızla giden bir motosiklet teker başına yere yalnızca 7kg ağırlık uygulamaktadır. 130km hızla giden 1 ton ağırlığındaki bir binek otomobil aşağı yukarı ağırlığı 600kg lara düşmektedir. Bu rakamlar örnek olmakla birlikte gerçel değerlere yakın değerlerdi. Yüksek süratlerin standart binek otomobillerde ve motosikletlerde nasıl dinamik sorunlara sebep olduğunu bilseniz sanırım hızlanırken bile ani hızlanmazdınız güvenli sürüşler dilerim.
Bir motosiklet-severin piyasada buldugu parcalari kullanarak Hayabusasina uydurdugu, orasindan burasindan boru ve filtre cikan, motor omru Allah'lik bir ucube motosikleti, Kawasaki'nin agir sanayisi ile sifirdan modele ozel bloka entegre dizayn edip, garanti verdigi superchargerli motosikletle karsilastirabiliyorsaniz, H2R'in tasarim amacini anlamakta zorlanmanizi anlayabiliyorum.
Evet bir doga harikasi degil, ancak amacsiz gereksiz sacmasapan bir sey de degil...
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)