Arkadaşlar Merhaba Yeni Motor Alacam Ktm Abs o kadar önemlimi bi bakarmısınız
Reklamlar
-
04 Ağustos 2019, 19:15
#1
Arkadaşlar öncelikle merhaba 24 yaşındayım 1.74 boy 70 kiloyum Allah izin verirse bende aranıza katılacam scooter tecrübem var işe git gel yapıyordum bi zamanlar. Arabadan artık sıkıldım ne zamandırda motor hevesim var evlenmeden tadına bakmak istedim aklımda 2 model var fiyat ise max 15bin İlki Ktm Rc 250 Abs öteki Rc 200 öyle konfor meraklısı biri değilim ama illede KTM bayılıyorum tasarımına ilerleyen zamanlarda 600 lük felan almayıda düşünmüyorum max 250cc vitesli motor ilk defa kullanacam uzun zamandır Ktm Rc Serisi araştırıyorum öyle alt sat yapacak zamanımda yok alacam ona binecem grekiyorsa onda tecrübe edinecem Motto akademi'de kurs alıcam. Size sorum şu Yeni başlayan biri olarak Abs Şartmı cokmu önemli olmazsa olmaz gibi bişeymi yoksa rc 200 alıp arasında 1-2 bin tllik farkı daha kaliteli ekipman almak için kullanacam öneri görüşlerini paylaşırsanız çok sevinirim. Bu Arada Hız'la o kadar aram yok bana arada otobanda uzun yolda 130-140 yapsın yeter şimdiden cok teşekkür ederim
Reklamlar
-
04 Ağustos 2019, 19:24
#2
Şehir içi kullanacaksan Duke tavsiye ederim rc250 ile aynı motor bloğu herşey aynı. İlla hevesim var diyorsan rc250 de alabilirsin sen kafanda motoru belirlemişsin zaten almışken 250 al ama yarış motoru tarzında motosikletler şehir içinde yorar oturuş pozisyonu sıkıntılıdır uzun yolda da yorma ihtimali var
-
04 Ağustos 2019, 19:33
#3
Abs olursa çok iyi olur, şart diye birşey yok ancak olsa da olmasa da kaliteli bir çift lastik şart. Kalitesiz lastik absli, kombine frenli motosikletle kaza yaptığım için böyle net konuşabiliyorum.
-
04 Ağustos 2019, 20:00
#4
Kardesim hizla aram yok vs.yazmissin,yanlis anlama ama,125cc motorla bile 130-140km/h yapan/yapmaya çalisan bir milletiz.
Konuya donecek olursak,
Rc modellerin oturus poz.cidden yatik.
Naked,dik oturuslu modellere bakmani oneririm.
Belli bir surusten sonra,illaki rahatlik araniyor.
-
04 Ağustos 2019, 20:08
#5
Rc nin oturuşu ile ilgili yazmışlar zaten yukarıda. ABS konusu için en sevdiğim yorum şudur “Bir kez seni kurtarır. İyi ki dersin”
ABS ye ihtiyaç duymadım diyen adam benim gözümde iyi sürücü ise bile şanslıdır. Çünkü hiçbirimiz her ihtimali düşünerek sürüş yapamayız. Böyle bir şeyle karşılaşıp keşke demekten iyidir alabiliyorken ABS li almak.
-
04 Ağustos 2019, 20:19
#6
Bende Abs ile ilgili kendi görüşümü söyleyeyim. Motorda kağıt üstünde güven veren bir sistem. Arabaların vazgeçilmezi fakat motosiklette kuru asfaltta yarardan çok zararını gördüm. Islakta ise mükemmel işe yarıyor diyebilirim. Geçen hafta iptal ettirecektim abs yi sonra dedim 1-2 aya yağmurlar başlar kalsın. Belki motordan motora farkeder abs olayı ama bende durum bu.
-
04 Ağustos 2019, 20:34
#7
Abs şart kardeşim.Canını seviyorsan tabi...istemeden ani fren yapar lastiği bi kitlersin sonra benim gibi gecenin bi vakti tarlaya uçmuş,kafayı taşa vurmuş,omzu çıkarmış,kendinden geçmiş olursun.Hem de full ekipmanla.Allahtan eşim arabayla arkamdan geliyordu da anında müdahale edebildi.
Umarım anlatabilmişimdir önemini.
-
04 Ağustos 2019, 20:36
#8
Duke 250 kullaniyorum abs li, abs 2 kez devreye girdi birisi yagmurda aniden durmam gerektiginde digeride tramvay yolunun uzerinde. 2 sindede abs olmasa dusebilirdim sanirim o zaman iyi ki var dedim ama gereksiz devreye girdigide oluyo ozellikle arka tekerde. Eger alip uzun sure degistirmeyeceksen abs al derm yok ilerde baska bi 250 alirim diyosan abs siz al bunu ekipmanini bi tik daha iyisinden al
-
04 Ağustos 2019, 21:18
#9
ABS gereksiz devreye giriyor, yarardan çok zararı var diyenler bir açıklayabilir mi durumu?
Lastiğin kilitlenmesini, kaymasını engelleyen bir sistem sonuçta. Lastik kayıyor ki devreye giriyor, gereğini yapıyor. Lastiğin kaymasını mı istiyorsunuz yani?
-
04 Ağustos 2019, 21:31
#10
pea adlı üyeden alıntı
ABS gereksiz devreye giriyor, yarardan çok zararı var diyenler bir açıklayabilir mi durumu?
Lastiğin kilitlenmesini, kaymasını engelleyen bir sistem sonuçta. Lastik kayıyor ki devreye giriyor, gereğini yapıyor. Lastiğin kaymasını mı istiyorsunuz yani?
Bunu yıllardır anlatamıyoruz maalesef. ABS devreye girmişse ve fren mesafeniz uzamışsa ABS olmasaydı sıfıra yakın tutuş ile kayarak çok daha uzakta durabilecektiniz. Tabi düşmeyecek kadar şanslıysanız. Ama halen insanlar ABS fren mesafesini uzatıyor diyorlar.
-
04 Ağustos 2019, 21:43
#11
Abs olursa gerçekten iyi olur. O yüzden mutlaka absli al. Youtube’de fren test videoları var izleyebilirsin. Anladığım kadarıyla imkanın da var yeni başlıyorsun, bilinçlisin, abs’li almaya bak derim. Eğitimini de al. Unutma belki şimdi pahalıya alıyorsun ama satarken de pahalıya satacaksın.
-
04 Ağustos 2019, 23:08
#12
Yıl 2045 sizce ABS önemli mi :D
-
04 Ağustos 2019, 23:25
#13
Şu forumdan atılan Salih miydi neydi ABS abs diye diye herkesi ABS ci yaptı ,
Ykımda x Max cıda yapar ise şarşırmayacagım.
Bu devirde ABS siz motara binme 250 yerine 200 şügüne bin 500 yerine 250 liliğine bin her teknik özelgimsen feragat et ABS den etme .
MT 7 nin ABS sizine binecgine MT 25 al ABS li al derim
-
04 Ağustos 2019, 23:40
#14
pea adlı üyeden alıntı
ABS gereksiz devreye giriyor, yarardan çok zararı var diyenler bir açıklayabilir mi durumu?
Lastiğin kilitlenmesini, kaymasını engelleyen bir sistem sonuçta. Lastik kayıyor ki devreye giriyor, gereğini yapıyor. Lastiğin kaymasını mı istiyorsunuz yani?
ABS, TCS vs gibi elektronik sistemler her araçta aynı çalışmıyor daha doğrusu her araçta aynı kalitede ve yeni jenerasyon sistemler kullanılmıyor. O yüzden ABS kullanıp şikayet edenlerin kullandıkları motosikletin abs sisteminden muzdarip olduklarını düşünüyorum. ABS teker kitlendiğinde devreye girip fren gücünü azaltıp artırarak tekerin kontrolü kaybetmeden frenlemeye yarayan bir sistem ama her araçta aynı sensörler, aynı işlemci ve aynı kalibrasyon yok. Güncel ve düzgün bir motosiklette ABS'nin fren mesafesi üzerinde olumsuz bir etkisi olacağını sanmıyorum varsa bile çok minimaldir çünkü çok hassas çalışıyor.
-
04 Ağustos 2019, 23:45
#15
uzay gemisi adlı üyeden alıntı
Şehir içi kullanacaksan Duke tavsiye ederim rc250 ile aynı motor bloğu herşey aynı. İlla hevesim var diyorsan rc250 de alabilirsin sen kafanda motoru belirlemişsin zaten almışken 250 al ama yarış motoru tarzında motosikletler şehir içinde yorar oturuş pozisyonu sıkıntılıdır uzun yolda da yorma ihtimali var
öncelikle cevabın için cok teşekkür ederim. Benim için motorun tasarımı konforundan daha önemli
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:42 ----------
levend84 adlı üyeden alıntı
Kardesim hizla aram yok vs.yazmissin,yanlis anlama ama,125cc motorla bile 130-140km/h yapan/yapmaya çalisan bir milletiz.
Konuya donecek olursak,
Rc modellerin oturus poz.cidden yatik.
Naked,dik oturuslu modellere bakmani oneririm.
Belli bir surusten sonra,illaki rahatlik araniyor.
öncelikle cevabın için cok teşekkür ederim. 2 yıl felan binmeyi düşünüyorum o yüzden 2 yıl yorulmaya razıyım :D sırf o tasarımı için
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:44 ----------
serif abi adlı üyeden alıntı
Şu forumdan atılan Salih miydi neydi ABS abs diye diye herkesi ABS ci yaptı ,
Ykımda x Max cıda yapar ise şarşırmayacagım.
Bu devirde ABS siz motara binme 250 yerine 200 şügüne bin 500 yerine 250 liliğine bin her teknik özelgimsen feragat et ABS den etme .
MT 7 nin ABS sizine binecgine MT 25 al ABS li al derim
öncelikle cevabın için cok teşekkür ederim. rc 250 absye karar verdim
-
05 Ağustos 2019, 00:01
#16
Yaklaşık 1 aydır honda cb 250r kullanıyorum. 2 defa kasıtlı olarak deneme yapma haricinde hiç devreye girmedi abs. İlk motorum haricinde kullandığım motorların hepsi absliydi ve 2 defa devreye girdi. Birinde benzinlikte yere dökülen benzin yüzünden pompaya yanaşırken, biri de virajı geç farkedip frene abandığımda. İlkinde motor hasar alacaktı yere yapışmaktan, ikincisinde en kötü ihtimal lastiği kaydırıp yerde sürüklenip bariyere çarpıp yaralanacaktım veya ölecektim. Bu anlattıklarım hep bilinçli ve sakin kullandığım halde başıma gelenler.
Hiçbi insan yüzde yüz hatasız sürüş yapamaz robot veya makine değiliz. Umarım böyle anlar hiç başınıza gelmez ve o abs gereksiz diyenlere küfür yağdırmazsınız. Absden vazgeçmeyin, commuter bile alsanız.
-
05 Ağustos 2019, 00:12
#17
Umut_1981 adlı üyeden alıntı
Bende Abs ile ilgili kendi görüşümü söyleyeyim. Motorda kağıt üstünde güven veren bir sistem. Arabaların vazgeçilmezi fakat motosiklette kuru asfaltta yarardan çok zararını gördüm. Islakta ise mükemmel işe yarıyor diyebilirim. Geçen hafta iptal ettirecektim abs yi sonra dedim 1-2 aya yağmurlar başlar kalsın. Belki motordan motora farkeder abs olayı ama bende durum bu.
Kuru asfaltta ne zararını gördünüz?
Güneşli havada kuru asfaltta iki kez kurtardı beni.
Açıkçası ABS'nin arabadan çok motosiklet için gerekli olduğunu düşünüyorum. Arabada tekerler kaydığında yine de dört teker üzerindeyiz. Motosiklette ön teker kaydığında yerdeyiz.
-
05 Ağustos 2019, 00:50
#18
hasmet adlı üyeden alıntı
Kuru asfaltta ne zararını gördünüz?
Güneşli havada kuru asfaltta iki kez kurtardı beni.
Açıkçası ABS'nin arabadan çok motosiklet için gerekli olduğunu düşünüyorum. Arabada tekerler kaydığında yine de dört teker üzerindeyiz. Motosiklette ön teker kaydığında yerdeyiz.
Kuru asfaltta bir kaç kere başıma geldi. Devreye girdi normal şekilde 1-2 saniye sonra kitledi arka tekeri. Olayı atlattıktan sonra dedim; abs olmasaydı arka lastiği hissederek verdiğim fren basıncıyla çok daha rahat dururdum. Belki benim motorun abs'sinde sorun vardır ya da modelde bilemiyorum. Üst düzey motosikletlerde çok daha verimli çalışıyor olabilir. Ama yağmurda fıstık oluyor gayet iyi.
-
05 Ağustos 2019, 01:07
#19
nyk adlı üyeden alıntı
ABS, TCS vs gibi elektronik sistemler her araçta aynı çalışmıyor daha doğrusu her araçta aynı kalitede ve yeni jenerasyon sistemler kullanılmıyor. O yüzden ABS kullanıp şikayet edenlerin kullandıkları motosikletin abs sisteminden muzdarip olduklarını düşünüyorum. ABS teker kitlendiğinde devreye girip fren gücünü azaltıp artırarak tekerin kontrolü kaybetmeden frenlemeye yarayan bir sistem ama her araçta aynı sensörler, aynı işlemci ve aynı kalibrasyon yok. Güncel ve düzgün bir motosiklette ABS'nin fren mesafesi üzerinde olumsuz bir etkisi olacağını sanmıyorum varsa bile çok minimaldir çünkü çok hassas çalışıyor.
Zaten ayni olmasi beklenemez,
Şöyle ki,
250cc 170kg bir arac ile 600-700-1000cc 200-240kg bir aracin,
Dinamiği
Güç+sürtünme direnci
Lastik taban genişliği
Süspansiyonlari
Tork+kompresyonu
Ayni değil.
Âvam tabiriyle,
S1000RR a Abs li R25 in fren kaliperini ve süspansiyonlari takilsa,birakin durmayi,yavaşlatmaz bile.
Hee,
Tam tersi olsa,o zaman bal dök yala,asfaltın yüzeyini kazır yinede durur..
-
05 Ağustos 2019, 03:11
#20
evet ben de onu diyorum işte muhtemelen bu abs kötü diyenler eski nesil ilkel abs sistemlerini kullanıp yakınıyorlar. 90 lı yılların üretimi abs li arabalarda abs devreye girince korkardık o kadar şiddetli çalışırdıki tak tak tak diye ses arabanın içinde duyulur fren pedalı ayağınıza vururdu şimdiki arabalarda abs nin devreye girip girmediğini anlamak bile zor.
motorlarsa eski nesil absli bir motor hiç kullanmadım ama çözünürlüğü düşük bir abs sisteminde freni bırakıp tutma süresi güncel sistemlere göre daha uzun sürüyor olabilir yani salıp bırakıyo ve fren mesafesini uzatıyo olabilir ya da olması gerekenden daha erken daha geç müdahale ediyor olabilir.
yoksa abs sistemi tü kaka olmasa daha iyi diyenlerin güncel gelişmiş bir abs sistemini kullanıpta bu kanıya vardıklarını sanmıyorum.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)