Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 12

Arkadaşlar Merhaba Yeni Motor Alacam Ktm Abs o kadar önemlimi bi bakarmısınız

    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    18 Temmuz 2017
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    MONSTER 696 DUCATİ
    ABS kesinlikle şart valla bana göre abs devreye girmişse zaten sen düşme diye devreye giriyor. Abs olmasa ya düşmüş oluyosun ya da elini frenden çekmek zorunda kalıyorsun ki bu olay mesafeyi uzatır. Abs hem seni düşürmüyor kitlenmemesini sağlayarak hemde kaçış zamanı veriyor. Başıma bikere geldi bu olay dalgındım o gün aniden frene bastım abs girdi zaten girmeseydi yatıracaktım motoru bende hemen arabanın solundaki araya girip devam edebildim.

    KTM RC200 benim ilk motosikletim oturuş pozisyonunu tam bilmememden ve çok spor oturuş pozisyonu olduğundan devamlı bileklerim ağrırdı bacağım ağrırdı
    Ama çok zevkliydi çok 130-140 gitsem yeter diyorsunuz ama rc200 o hızlarda gidemez. Top speed 137 felandı sanırım hal böyle olunca sizin uzun süre gitmeniz durumunda hızınız en sağlıklı 105-115 arasında olur sanırım. Yakıtına bayılıyordum ama kız arkadaşımla biniyordum o binince daha dikkatli ve stabil sürüyordum 1.7 litre yakıyordu tek başıma agresif kullanınca 2.7 yi geçemedim. Titreşim ellerde ve depoda yoktu ama ayaklarda vardı. Selesi taştan farksızdır toton uyuşur İlla ktm rc 200 veya 250 den birisini alacaksan kesinlikle 250 daha iyidir.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    okanbagiscan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2016
    Şehir
    İstanbul Kartal
    Eeeeee yönetim sitenin ABS cisine ceza verirse olacağı bu.
    Bence Salihin cezası devam ederkende ABS konularına cevap verme hakkı olmalı
    emenyasin bunu beğendi.

  3. #23
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı Umut_1981 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kuru asfaltta bir kaç kere başıma geldi. Devreye girdi normal şekilde 1-2 saniye sonra kitledi arka tekeri. Olayı atlattıktan sonra dedim; abs olmasaydı arka lastiği hissederek verdiğim fren basıncıyla çok daha rahat dururdum. Belki benim motorun abs'sinde sorun vardır ya da modelde bilemiyorum. Üst düzey motosikletlerde çok daha verimli çalışıyor olabilir. Ama yağmurda fıstık oluyor gayet iyi.
    Tekeri kitlemesi ilginc, cunku sistemin amaci tekerin kitlenmemesi.

  4. #24

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    ABS bütün dünya için önemli, bizim için ise önemsiz ve zararlıdır. Oysa gerçekte ABS motosiklette otomobilde olduğundan çok daha önemli ve gereklidir. Bana kalsa ABS'si olmayan motor satışına izin vermem. Bilinçli adam motorunu ABS yokmuş gibi kullanır ve gerektiğinde ABS onu kurtarır. Bilinçsiz adam ise her frenlemede nasılsa ABS var diye frenlere abanır, sonra gelir ABS zararlı diye forumlarda yazar durur. Her kalkışta gaza köküne kadar abanıp 100 cc scooter çok yakıyor diye şikayet eden adamdan farkı yoktur.

    O yüzden, alabiliyorsan mutlaka ABS'li al. Arkadaşların da belirttiği gibi RC serisinin oturuş pozisyonu oldukça yatıktır. Mutlaka Duke serisine de bir oturup kıyasla. Ayrıca bu motorlar oldukça titreşimli makinalardır, ona da dikkat et. Ben titreşimlerden rahatsız oluyorum, kimi de olmuyor.

  5. #25
    uzay gemisi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ocak 2017
    Şehir
    İstanblue
    Motosikleti
    09
    Alıntı Huseyin9595 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ABS kesinlikle şart valla bana göre abs devreye girmişse zaten sen düşme diye devreye giriyor. Abs olmasa ya düşmüş oluyosun ya da elini frenden çekmek zorunda kalıyorsun ki bu olay mesafeyi uzatır. Abs hem seni düşürmüyor kitlenmemesini sağlayarak hemde kaçış zamanı veriyor. Başıma bikere geldi bu olay dalgındım o gün aniden frene bastım abs girdi zaten girmeseydi yatıracaktım motoru bende hemen arabanın solundaki araya girip devam edebildim.

    KTM RC200 benim ilk motosikletim oturuş pozisyonunu tam bilmememden ve çok spor oturuş pozisyonu olduğundan devamlı bileklerim ağrırdı bacağım ağrırdı
    Ama çok zevkliydi çok 130-140 gitsem yeter diyorsunuz ama rc200 o hızlarda gidemez. Top speed 137 felandı sanırım hal böyle olunca sizin uzun süre gitmeniz durumunda hızınız en sağlıklı 105-115 arasında olur sanırım. Yakıtına bayılıyordum ama kız arkadaşımla biniyordum o binince daha dikkatli ve stabil sürüyordum 1.7 litre yakıyordu tek başıma agresif kullanınca 2.7 yi geçemedim. Titreşim ellerde ve depoda yoktu ama ayaklarda vardı. Selesi taştan farksızdır toton uyuşur İlla ktm rc 200 veya 250 den birisini alacaksan kesinlikle 250 daha iyidir.
    Dostum senin yakıt tüketimi konusunda yanlışın var. Geçen de R25 için 7-8 litre diyordun rc200 1.7 litre imkansız. 3 litreden az yaktıramazsın ne yaparsan yap. Ya anlık tüketime bakıyorsun yada bir yerde bir yanlış var. 125cc mt125 bile 2 litrenin altına düşmüyor sen 200cc Gazcı bir motosikleti artçılı kullanmaktan bahsediyorsun. O motor artçını taşımak için ekstra yüksek devir ister zaten biryer de yanlışlık var

  6. #26

    Üyelik
    05 Ekim 2018
    uzun uzun abs´nin hayati önemi hakkinda birseyler yazabilirim ama gerek yok
    abs olmayan modeli alipta, panik frene ihtiyac duydugun bir anda (umarim hic olmaz) ki milisaniyeler icerisinde olacak bu, aklina keske abs modelini alsaydim diye gelecek.
    sonrasi artik sag ve sakat kalmazsan konusuruz yine

  7. #27

    Üyelik
    18 Temmuz 2017
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    MONSTER 696 DUCATİ
    Alıntı uzay gemisi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dostum senin yakıt tüketimi konusunda yanlışın var. Geçen de R25 için 7-8 litre diyordun rc200 1.7 litre imkansız. 3 litreden az yaktıramazsın ne yaparsan yap. Ya anlık tüketime bakıyorsun yada bir yerde bir yanlış var. 125cc mt125 bile 2 litrenin altına düşmüyor sen 200cc Gazcı bir motosikleti artçılı kullanmaktan bahsediyorsun. O motor artçını taşımak için ekstra yüksek devir ister zaten biryer de yanlışlık var
    Kesinlikle eminim artçıyla kullandığım zaman devamlı 1.7 yakmıyordum ama en fazla 2 litre yakıyordum. O zaman benzin ne kadardı bilmiyorum deposu zaten küçük bişeydi 20tl atıyordum baya gidiyordum ilk motorumdu ben hep motorlar böyle yakıyor zannediyordum duke 250 e geçtim rc den sonra 3-4 arası yakıyordu artçıyla kullandığım zaman trafikte zaten hemen hemen hiç kalmıyordum 80-100 arası gidiyordum 100 e bile nadir çıkıyordum.

    r25 kesinlik o kadar yakıyordu şuan mt07 kullanıyorum yeni geçtim biraz basıyorum devamlı ara gaz veriyorum hevesimi alamadım ekranda 5.2 yazıyor

    Sakin kullandım biraz 150-200 km kadar 4.5 yazıyordu o zamanda

  8. #28

    Üyelik
    11 Ağustos 2024
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    HD Iron 883
    Motorsiklet almadan önce bir araştırayım diye buralardayım. ABS'yi biz araçlarımızda kullanıyoruz, yani devreye girmedi belki ama kullanmak gerekirse insanı büyük bir kazadan kurtarabilir. Bu yüzden ben de bir motorsiklette, ABS'si şart görüyorum artık. Çok eski motorsikletlerde fren sadece arkada vardı, önler frensizdi.Çünkü, ön frenlemeler özellikle virajlarda kazalara neden oluyor diye öne fren koymamışlardı. Şu zamanda, ABS'siz bir motorsiklet satın almak, tıpkı o zamanların ön frensiz motorsikletlerinden birini almaya benziyor.

  9. #29
    LynXMaSTeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2014
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Honda CBR 650F | Honda CB750 Hornet
    ABS çok önemli!
    ABS çok gerekli!
    ABS çok değerli!

  10. #30
    John Gotti - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2024
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW F800 GS (2024) / Piaggio Medley 150 S
    3 harflileri seviniz... ABS,TCS, Viraj ABS'si gibi teknolojiler sizin güvenli ve konforlu sürüşünüz için varolmuş teknolojilerdir. Bazen farketmesenizde minik dokunuşlar ile sizi bir adım öne geçirir. Bazen de evinize tek parça gitmenizi sağlar.
    Yamaha Virago XV 250 - Honda Spacy 110 - RKS K-Light 202 - Yamaha Xmax 250 - BMW F800 GS - Piaggio Medley 150 S

  11. #31

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    ABS ne kadar gerekli ise ABS övme merakı da bir o kadar gereksiz geliyor bana.
    hasmet efendi sen nasıl liberal maryland gencisin? abd'de hala opsiyonel değil mi ABS?

    ABS gereksiz demiyorum, ABS'siz motor alın demiyorum.
    Bu derece göklere çıkartmak fren yapmayı unutturuyor insanlara, yanılıyor olabilirim ama gözlemim bu yönde. ABS'nin fren mesafesini uzatan bir şey olduğunu görmezden gelmemek lazım.
    En iyi ABS devreye girmeyen ABS =)

  12. #32
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Yanılıyorsun @killingroad. ABS candır çiçektir sevgilidir vs. Amerika'da motosikletlerde ABS hâlâ standart değil. Yahu onu bırak, bazı eyaletlerde kask zorunlu değil. Özgürlükler ülkesi bura. Kimse kafamızı asfaltta patlatma özgürlüğümüzü elimizden alamaz!

    Velhasıl önce bir kask zorunlu olsun, sonra ABS'yi düşünecez. Laf aramızda ne geri memleket şu ABD yahu. @yaşlıveacemi ve @espresso da mutluluğu hakkediyor.

    Niye böyle? Motosiklet "recreational vehicle", yani "zevk aracı" kabul ediliyor, ulaşım aracı değil. Tahminim onun için standartlar yerlerde. Mesela Avrupa'da 2 yıl olan KTM garantisi de o yüzden burada sadece 1 yıl. Araç değil kulaklık muamelesi görüyor resmen.
    dundanbiri bunu beğendi.

  13. #33

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Valla gözlemimde yanılıyormuşum gibi gelmiyor bana sokağa çıktığım zaman =)

    Apple ürünleri de 1 yıl garanti ile geliyor ABD'de. O bayağı başka bir konu, motosikletin durumuyla ilgili olduğunu sanmıyorum. Ki Avrupa'da da motosiklet recreational vehicle, zorunda olduğu için motosiklet kullananlar çok ciddi azınlıktır.

    ABD'deki devletin sosyal yapılanmasına bakınca vatandaşının ölümüne karışmaması teoride çok ters de gelmiyor bana. AB ülkeleri gibi bir welfare yok, vatandaşın sağlığı/iyi durumu devleti o kadar bağlayan bir konu değil gibi. Alman devleti Fransız devleti için her birey daha büyük masraf, ona sahip çıkmak için daha fazla burnunu sokuyor. ABD'deki kurucu kültürün devlete bakışı tamamen farklı olduğu için böyle zorunluluklar bayağı ters tepiyor sanki.

  14. #34
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motosikletin durumuyla ilgili olduğunu sanmıyorum. Ki Avrupa'da da motosiklet recreational vehicle, zorunda olduğu için motosiklet kullananlar çok ciddi azınlıktır.

    ABD'deki devletin sosyal yapılanmasına bakınca vatandaşının ölümüne karışmaması teoride çok ters de gelmiyor bana. AB ülkeleri gibi bir welfare yok, vatandaşın sağlığı/iyi durumu devleti o kadar bağlayan bir konu değil gibi.
    Bence öyle değil, çünkü arabalarda tam ters bir durum söz konusu. Mesela hava yastıkları Amerika'da 1998'de zorunlu yapılmış, Avrupada ise 2009'da. Stability control da Amerika'da daha önce zorunlu yapıldı, geri görüş kamerası da. Crash test standartlarında da Amerika eskiden beri daha sıkı ve öncü.

    Gerçi motosiklet için de kısmen öyle. Sonuçta motosiklet ehliyeti alıyorken bana motosiklet üzerinde 10 saat, sınıfta 10 saat ders verdiler, tamamen ücretsiz.

  15. #35
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul büyükçekmece
    Motosikleti
    Tvs Apache, Gsr600
    Alıntı LynXMaSTeR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ABS çok önemli!
    ABS çok gerekli!
    ABS çok değerli!
    ben 2014 yılından beri istanbulda motosiklet kullanıyorum ve frene basıp tekerimin kayıpta yola düştüğüm olmadı. yani abs olan bir motosiklet sürseydim abs hiç devreye girmeyecekti. gerçi 2 kez ön kaydırdım, onu da altın elbiseli adamdan görüp yaptım... belli bir hızda giderken motoru düz tutup ön freni kitleyince ön teker kayıyor ama düşmüyorsunuz... hatta 2017 de bir kere muyaneyene sokmuştum benim tvs apache yi ve muayene istasyonundaki adam "ön kaydır" demişti ve bende ön kaydırmıştım motorla... abs olsa ön kaydıramazdım mesela :D

    hıyar herif ön kaydırdı ama ön fren balataları bitik diye muyaneyeden kaldı motor. madem bırakacaktın niye aksiyon yaşatıyorsun dimi?

    şimdi, çoğu motorcu viraj dönerken ön freni gereksiz sert sıkıyor. amcamın oğlu bu şekilde motordan düştü, üniversite arkadaşım bu şekilde motordan düştü ve iş arkadaşım da az kalsın beni düşürüyordu, benim motosikletime artçı olarak binmiştim...

    insanlar çoğunluk ile bilinçsiz oldukları için böyle 3 harfli sistemler şart oluyor tabi... bende maddi duruma sahip olsam güvenlik modülleri olan bir motosiklete binmeyi tercih ederim tabi...

    param olmadığı için güvenlik donanımları olmayan motorları seçiyorum ben. milletin beceriksizliği ve iş bilmezliği benim işime yarıyor

  16. #36
    wing50i - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Mayıs 2024
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Wing50i
    her yerde farklı kanunlar var ve bunlar da zaman içinde değişebiliyor. gel gelelim bizim ülkede her kanun-kural gökten vahiy inmişcesine kabul görüyor halk tarafından. ben buraya ilk üye olduğum zamanlar standarta uymayan kask taktığım için ceza yediğimi yazdım ve neredeyse fetocu ilan edilecektim.
    liberal ülke vatandaşları VS postal yalayıcı koyun sürüsü farkı gene sinirimi hoplattı.
    ...
    bugünün tam zıttı her hangi bir uygulamaya da o kadar çabuk adapte oluruz ki, sağlık vs. bilmem ne diye kendi köle ruhunu kamufle etmeye çalışanlara da çok gülüyorum. açık açık kural olsun da başımızda bir çoban olsun da sonra bir olay yaşarsak bi şekilde sorumluktan sıyrılalım düşüncesinde olduklarını kendilerine bile itiraf etmeye korkuyorlar.

  17. #37

    Üyelik
    01 Haziran 2023
    Motosikleti
    duke 390 150 beygir
    böyle bir fidyo var ne kadar sağlıklıdır bilemem.otomobilde hayat kurtarıcı oldugu kesin.motosikletde henuz abs çalıscak kadar frfen yapmadım
    https://www.youtube.com/watch?v=-Zv3Sacl7JQ


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)