Gelelim artık 4 silindire :D
Reklamlar
-
02 Ağustos 2019, 19:16
#21
hasmet adlı üyeden alıntı
Fazla takıyoruz silindir sayısına. Halbuki orta hacimde az silindir büyük avantaj pratiklik açısından. 600cc 4 silindir motor ölü düşük devirlerde.
Ne CB900F Hornet'te, ne de SDR'da öyle bir durum söz konusu. Demek naked'tan naked'a büyük fark var.
Haşmet Bey, MT 09 ile yüksek sürate çıkma şansınız oldu mu? Kullandığınız diğer naked larla rüzgarın rahatsız etmesi açısından kıyaslama şansınız var mı?
Reklamlar
-
02 Ağustos 2019, 21:03
#22
semih118 adlı üyeden alıntı
en fazla çift silindir mutlaka ABSli motor mu alsam diyorum?
Şahsen tercihim bu olurdu. Çok sık verilen tavsiye olduğu için tekrara düşmek istemedim.
Şahsen şu tecrübemle teknolojik donanımsız eski bir 600cc SS'i zevkle kullanabileceğimi düşünmüyorum. Çünkü o alet viraj makinesi, ve eninde sonunda bir highside beni bekler. Zaten bir highside'lik sağlığımız var çoğumuzun...
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:54 ----------
wing41 adlı üyeden alıntı
Haşmet Bey, MT 09 ile yüksek sürate çıkma şansınız oldu mu? Kullandığınız diğer naked larla rüzgarın rahatsız etmesi açısından kıyaslama şansınız var mı?
Malesef. Rahatsızlığın ana sebebi kask civarında oluşan türbülans. Far ve gösterge paneli korumasının dizaynı, boy ve kask önemli faktörler. Türbülans harbiden de sersem ediyor insanı, dayak yemiş gibi yapıyor. O yüzden bir kez yaşayan insan yemin billah tevbe ediyor...
CB900F Hornet ve Superduke'ta hiç bir hızda türbülans yaşamadım. Bir önceki kasa CB1000R'da biraz vardı. Ama güzel kaskla çok hissedilmiyordu.
-
02 Ağustos 2019, 21:20
#23
hasmet adlı üyeden alıntı
Şahsen tercihim bu olurdu. Çok sık verilen tavsiye olduğu için tekrara düşmek istemedim.
Şahsen şu tecrübemle teknolojik donanımsız eski bir 600cc SS'i zevkle kullanabileceğimi düşünmüyorum. Çünkü o alet viraj makinesi, ve eninde sonunda bir highside beni bekler. Zaten bir highside'lik sağlığımız var çoğumuzun...
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:54 ----------
Malesef. Rahatsızlığın ana sebebi kask civarında oluşan türbülans. Far ve gösterge paneli korumasının dizaynı, boy ve kask önemli faktörler. Türbülans harbiden de sersem ediyor insanı, dayak yemiş gibi yapıyor. O yüzden bir kez yaşayan insan yemin billah tevbe ediyor...
CB900F Hornet ve Superduke'ta hiç bir hızda türbülans yaşamadım. Bir önceki kasa CB1000R'da biraz vardı. Ama güzel kaskla çok hissedilmiyordu.
Bunu sormamın sebebi, MT 09 la 180 ve üstü süratlerde, küçük de olsa bir cam olmasına rağmen boynum, kollarım hatta bacak içlerim bile acıyordu rüzgardan. Boyum 186cm ve olabildiğince depoya kapanmama rağmen. Acaba bu durum MT 09 a has mı yoksa diğer naked larda da böyle mi diye merak etmiştim.
Başlık sahibinin sorusuna gelirsek 500r r 25 ile kıyas kabul etmez. Çok daha düzgün torku ve süspansiyonları var.
-
02 Ağustos 2019, 21:40
#24
levend84 adlı üyeden alıntı
2008 ve sonrasi (enjeksiyonlu)cbf 600 ilaç gibi gelir.
Helva yiyecek adam 150cc motordada yer..bileğine güveniyorsan gerisi hikaye..
Bulgur pilavıdır 150cc aç koymaz işi görür doğru söylüyorsun
-
02 Ağustos 2019, 23:28
#25
wing41 adlı üyeden alıntı
Bunu sormamın sebebi, MT 09 la 180 ve üstü süratlerde, küçük de olsa bir cam olmasına rağmen boynum, kollarım hatta bacak içlerim bile acıyordu rüzgardan.
Böyle olmasının sebebi o küçük cam parçası bile olabilir. Motosiklet kask civarına hava yollamamalı.
Ancak bacak içlerini bilemiyorum.
Bir de o süratte uzun süre seyehat için naked kullanmadım hiç. 140km ile saatlerce kullandım, ancak 180km de uzun süreli test etmedim.
-
03 Ağustos 2019, 11:19
#26
CBR500R / CB500F gayet güzeldir. 250'lik motorlarla karşılaştırmak da ayıp olur. 30kg daha ağır NC750X'ten CB500F'e geçtiğim için bana ağır gelmiyor. Memlekette kıymeti bilinmeyen motorlardan.
-
03 Ağustos 2019, 11:34
#27
semih118 adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar 2 3 senedir motorla motor sürmekle baya haşır neşir oldum. Eski konularımdanda görebilirsiniz 50cclik scooter alınca zehri kapmıştım 😁 sonra cbr 250, 250lik maxi scooter, rn 180 falan ucuz hesaplı motorlarla takılıp durdum. Artık 4 silindire geçicem nolur tecrübe, helva, zaptetme vs gibi konuları konuşmayalım. 33 yaşımdayım, 15 senedir trafikteyim trafiği okuma vs sıkıntı değil. ilk vitesliye cbr 250 ile başladım gram zorlanmadım yanlış oturuş pozisyonu hariç 😁
Gelelim mevzuya. Bütçe 25 bin civarı. Atıyorum 5-6 binlik arıza çıkarsa yaptırırım sıkıntı değil üzülmem. Arabalardan ettiğim zararın haddi hesabı yok motorun masrafı koymaz😢 Maksat 4 silindire başlamak.
Bu paralara cbr 600rr, zx636r veya naked olarak z750, xj6 vs bulunabilir mi? Model ve km sıkıntı değil. İzmir Torbalı'dayım varsa buralardan arkadaşlar görüşmek tanışmak isterim motoru alınca😊
Temiz bir z750 çok güzel gider.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:33 ----------
Cyan adlı üyeden alıntı
CBR500R / CB500F gayet güzeldir. 250'lik motorlarla karşılaştırmak da ayıp olur. 30kg daha ağır NC750X'ten CB500F'e geçtiğim için bana ağır gelmiyor. Memlekette kıymeti bilinmeyen motorlardan.
Gardaşım bir ihtiyacın var mı gardaşım ( 500 lük süren ara sınıftakiler ) :D :D :D
-
03 Ağustos 2019, 12:00
#28
karayel90 adlı üyeden alıntı
Bulgur pilavıdır 150cc aç koymaz işi görür doğru söylüyorsun
Yaninada,samırsaklı bol zeytinyağli cacık eyi gider..
-
03 Ağustos 2019, 12:52
#29
oialdemir adlı üyeden alıntı
...
Gardaşım bir ihtiyacın var mı gardaşım ( 500 lük süren ara sınıftakiler ) :D :D :D
Eyvallah
Bu ara aınıf için söyleyebileceğim tek şey hem kalite hem performans hem de verdiği eğlence/keyif açısından "inanılmaz yeterli" olduğu;
Altına baktığında performans yetmiyor, çoğunda bileşen kalitesi yetmiyor (amortisörü, lastiği - alt segment motosikletler için iyi lastik bulamıyorsun, kötü lastik = kötü motosiklet!), fiyatları sunduklarına göre pahalı vs. vs.
Ne istediğini bilmeden gidip R25, MT-07 veya NC alınca olmuyor işte...
-
03 Ağustos 2019, 14:14
#30
semih118 adlı üyeden alıntı
Sağolun hocam yorumunuz için. Aynen bende öyle düşünüyorum. 18 yaşımda ilk arabam 106 gti idi onda bile o yaşta kendime hakimdim. Şu an bile tehlikeli araç olarak görülüyor onlar.
Baktım ama cbf 600 görünüş olarak ilgimi çekmedi başka tavsiyen var mı acaba?
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:19 ----------
Yorumun güldürdü hocam 🤣
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:20 ----------
Üstteki arkadaşta cbf 600 önerdi ama fazerlara benziyor hocam ya biraz garip geliyor görünüşü bana. Tam naked gibi görünmüyor.
cbf600 naked değil zaten hocam. sport tourer tarzı bir şey.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)