Selam arkadaşlar aranızda yeniyim birinde 2008 cbf 150 var 60000 km de fiyatı 2500 tl çekme belgeli bu fiyata bu motor alınır mı
Selam arkadaşlar aranızda yeniyim birinde 2008 cbf 150 var 60000 km de fiyatı 2500 tl çekme belgeli bu fiyata bu motor alınır mı
büyük ihtimal 160 bindedir 260 binde olabilir km sayacı bir veya iki kez baştan başlamış olabilir. alınmaz büyük masraf çıkartabilir. normalde de yağ yakan bir motor zaten 60 binde veya daha yüksek kmde alınmaz
Bunu almazsam, biraz daha yüksek model çinli bir motor almak zorunda kalacağım. İkilemde kaldım
Yine de bakmak lazım ama o motor başına çok masraf açabilir gibi gözüküyor buradan.
1500 lirayı da sağ cebine koyarsan alınır. Ola ki masraf çıkarmaz benzine verirsin, masraf çıkarırsa komple motor yaptırsan servise verirsin.
Bu gün öğlen piston silindir ve takımını 400 liraya aldım yetkili servisten. Çok masraf açacak bi motosiklet değildir.
Ayrıca aklına gelebilecek her cc her marka ve model motosiklete yağ yaktırmak mümkündür. Ha cbf 110km hızla sürekli seyredersen yakar hayabusa 250km hızla sürekli seyredersen o ayrı ☺️
https://www.facebook.com/marketplace/item/275811270041068/. Motor bu abilerim arkadaşlarım
Tahmini kilometresi 258.000 (358.000 de olabilir). Önce olası masrafları ve yapılacakları/kontrol edilecekleri yazayım;
* Arka çatalı iyice kontrol edin, çürüme başlangıcı olmadığından emin olun. Genellikle çürümeyi boyada benek benek şekiller veya paslanma olarak gösterir ki içeriden komple çürümüştür, değiştirilmesi gerekebilir. (250Tl civarına yan sanayisini bulabilirsiniz)
* Arka amortisör takozlarında boşluk oluşmuştur, değiştirilmesi gerekir. (İki takoz kullanır, tanesini 5-15TL arasına temin edebilirsiniz ama değiştirmesi biraz zahmetlidir)
* Göstergenin ve ışıkların tam ve eksiksiz çalıştığından emin olun.
* Motorun sabah tamamen soğukken kolay çalıştığından emin olun. Çalıştırınca hemen stop edin ve tekrar çalıştırın, yine kolayca çalışmalı. Motorun biraz ısınmasına izin verin ve stop edin, kolaylıkla yine çalıştırılabildiğinden emin olun.
* Frenlerin doğru çalıştığından emin olun. Ön fren balatası 15/45TL arasına temin edebilirsiniz. Ön fren diski de pahalı değildir ama damlaya damlaya göl kurur, küçük masraflar çok birleşirse yük ağır olur.
* Gaz vermelerde egzozdan patırdama/patlama sesi olmadığından emin olun.
* Jantlarda kırık/kaynak/aşırı eğirilik olmadığını mutlaka kontrol edin.
Şimdi, yapılacak işlere bakalım;
* Ön ve arka lastik değişmeli, set yaklaşık 400TL (ANLAS)
* Motor yağı, Hava filtresi ve Buji değişmeli. Bunlara kesin gözüyle bakabilirsiniz, satıcam diye genellikle benzini bile dipte tutarlar.
* Belki bir süpap ayarı, belki bir depoya katılan karbüratör temizleyici, belki bir iki parça küçük masraf (Elcikler, aynalar, gidon topuzları, gaz teli, debriyaj teli, kilometre teli veya dişlisi (ön jantta) ve hatta belki debriyaj seti (fiyatları uygundur, CBF' in pahalı parçasını bek bulamazsınız), belki zincir dişli seti (100 TL tutmaz), belki bir gidon eğridir değişir (orjinali 70TL kadar).
* Ön fren hidroliği ve belki de fren kütüğü komple değiştirilmesi gerekebilir.
* Ön amortisörlerde eğrilik olup olmadığın kontrol etmeye çalışın. Ön amortisörlerde kaçak varsa eğri olma ihtimali bir tık daha yüksek. Eğri ise onarımı yaklaşık 300TL, komple değişimi yaklaşık 500 TL tutacaktır (sağ ve sol toplam maliyet)
* Bir fileli sele kılıfı
* Bir de siyah sprey boya ile arka çanta demirinin biraz boyanıp yeni uygun fiyatlı bir çanta takılması var.
Şimdi alınır mı mevzusuna gelelim.
Kesinlikle Alınır!
Yürür durumdaysa alınır. Müsait olundukça bu işleri gerekirse parça parça yapılır/yaptırılır ve bir 10 sene daha binilir.
CBF150 diğer herhangi bir motosikletten daha fazla yağ yakmaz. Doğru motor yağını kullanmanız şartı ile değişim aralığındaki eksiltme 100gr' ı geçmez. Geçiyorsa da tamamlanılır devam edilir. Çok abartı şekilde yağ yakmaya başladıysa da üç kuruşa komple motor yenilenir, binilmeye devan edilir.
2. el Çinli 2015 model motosiklete binmektense 2006 model CBF150' ye binmeyi tercih ederim. Tabi ki genelleme yapıyorum. Çinliyi gömme demeyin, çinlim de var. Bazı arkadaşların bayıldığı motosiklet. İnanın ki CB125ACE ondan çok çok daha iyi, sağlam, seri ve rahat.
Biraz olsun bakılmış bir CBF150 ise 2006 model de olsa gözüm kapalı alırım. Ancak bilin isterim ki hayal ettiğinizden biraz daha fazla yakıt tüketimi ile karşılaşabilirsiniz. 150cc değil de 180cc ve sürekli tam gaz uzun süreli seyahatte 250cc' den fazla yakıt tüketebilir. Mantıklı kullanırsanız candır
Gayet açıklayıcı yazmışsınız çok teşekkür ederim
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:37 ----------
Evet şuan maddi durumum motora 2500 liradan fazla verecek durumda değil
Yüksek model bir Çinli al en azından arada gevşeyen vida kontrol etmek dışında masrafin olmaz kafan rahat olur. Biraz daha dişinizi sıkıp 2500 e ekleme yapın o paraya artık deri mont bile yok siz motosiklet diyorsunuz
Zaten farkındaysanız yukarıda açılacak işlerin bir kısmını yazdım. Daha da açar. Şimdi bir de bunu 2500TL' ye alınacak ikinci el çinli ile kök alalım. Sonra ikiyle çarpıp karesine bölersek, onu da Euler üzerinde işlersek elde ettiğimiz sonucun neye varacağı hakkında hiçbir fikrim yok
Ben, eldeki bütçeye göre iki seçenek arasında mantıklı tercihi ve kaşılaşılması muhtemel olasılıkları belirttim. Tercih meselesi. Ben olsam alırım, ki almıştım, ve gerekirse yine aynısını yaparım, pişman değilim
...
Hangi ildesiniz ?
2500'e alınır, ancak alırken 2500 ile kalmayacağını bilerek alacaksın. Zaten şu piyasada iyi durumda yürür bir cbf için 2500 para değil. +1500 civarı para harcatabilir, ki o fiyata aldığın cbf'de o kadar masraf normaldir.
Motor trafikten çekilmiş.
Tekrar trafiğe çıkabilmesi için ne kadar evrak masrafı tutar?
Birde galiba muayene yaptırırken trafikten çekili olduğu yılların muayene bedelinide cezalı olarak alıyorlardı (emin değilim ama sanırım bununla ilgili bir başlık vardı).
geçenlerde ilan dan bir arkadaş a gittik yerinde gördük direk anlaşarak aldık cbf i
2013 model, 2. sahibi eleman 49000 km de motor,
direk ön amortisorlere baktı bizim eleman sıkıntı yok. ok
arkayı kontrol etti ve alt motor a baktı sıkıntı yok. ok
hemen pas kontrolü yaptı sıkıntı yok.ok
üst taraf a çıktı gidonda ufak bir yamukluk vardı sol tarafa doğru eleman 20 30 km hızla düştüm dedi çok sıkıntı yok dedi.ok
gösterge çalışıyor
bu modelde en büyük sıkıntı 2. ve 3. viteslerde vuruntu sesi gibi bir ses varmış ben onun yalancısıyım bilmiyorum çünki daha önce hiç cbf de kullanmamıştım turladı geldi
sonra başladık konuşmaya motorun sadece lastikleri değişecek bir çift lastik lazım pazarlık başladı ama zaten 5800 den 5000 indirerek gelmiştik daha da pazarlık yapamadık hemen noter e gittiler 5000 e satın aldık
gelgelelim bu kadar şeyi niye yazdım, çekme belgeliyse ve uzun süredir yatıyorsa belli ki ilave bir masrafın olacak, nereden baksan bir 1000 lira daha çıkar...eğer masraf çıkmayacaksa alınır niye alınmasın ama anlayan birinin görmesi lazım, fakat masraf çıkacaksa o zaman yüksek model cbf de bakabilirsin
bu arada ilk defa kullandım gerçekten çok keyifli aletmiş
Kurye motoruysa 100.000 km yapılmış üzerine bir 60 bin daha yapılmıştır. Bende CBF 150 sahibiyim güzel motordur CBF tavsiye ederim ama daha yeni bir model, daha az kullanılmış bir cbf tavsiye ederim.
Weak are prey
Resimlerde temiz gibi duruyor ama gidip göremedim daha
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:59 ----------
Kastamonu Merkez
2008 modeller de o grenaj yoktu, muhtemelen kazalı ve grenajlar bu sebeple değişmiş,
Ayrıca o motor 60.000 üzerinde.
80.000'de sattığım cbf 150 daha temizdi.
2008 lerin yeni modellerden farkları ne başka kardeşim
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)