Ns200'ler de kronik sorun var mi?
Ns200'ler de kronik sorun var mi?
Işletme maliyeti ve parça fiyatlarını da gözeterek ns 200 almanı tavsiye ederim. Üstelik ön abs'li fren. Yakıtı da iyidir.
Maddi olarak sıkıntınız yok gibi. Ekipman olarak da sorun yaşamayacağınızı söylüyorsunuz.
Bu durumda eğer uzun soluklu bir çözüm ile kalite + sorunsuzluk arıyorsanız kesinlikle Suzuki GW250 Inazuma öneririm. Yakıt tüketimi ve yedek parça fiyatları esasen bir öğrenci için uygun olmasa da sizi zorlamayacağını düşünüyorum. İçlerinde en kaliteli ve zevkli sürüşe sahip motosiklet olduğunu söyleyebilirim. Tabi ki bu benim tecrübem ve düşüncemdir.
Yine de listenizde bir MT-25 görmek, onu da kıyaslayabilmek isterdim ki bu durumda tercih MT-25 olurdu. Kesinlikle Bajaj önermiyorum, bütçeniz de uygunken kumar oynamaya gerek yok. Mondial' e bakarsanız da o fiyata çok daha kaliteli alternatifler göreceksiniz. İlk bakışta irice ve dikkat çeken bir motosiklet olsa da ikinci elde 2014 modele kadar ciddi kronik sorunları olan, sonrasında düzeltilen ancak malzeme kalitesi beni asla tatmin etmeyen bir motosiklettir.
Almayı planladığınız motosikletlerin arasında eleme yaptıktan sonra mutlaka ama mutlaka durur vaziyette de olsa üzerlerine oturup gidonu bir tutun, oturuş pozisyonunun uygunluğu ile yakından parça kalitesini görün, ağırlığını hissedin derim.
Şimdiden motosikletiniz hayırlı olsun. Dikkatli sürün
...
Kumar niye olsun bajaj anlayamadım? 3 tane farklı bajaj modeli kullandım ve kronik sorun ve hatta hiç sorun yaşamadım.
Kastedilen kumar da o zaten. Hiç sorun yaşamayanlar çok olsa da sorun yaşayanların da sayısı hiç az değil. Çok ciddi problemler yaşayanlar bile oldu. Forumu düzenli takip edenler hatırlayacaktır. Yoksa herkeste problem çıkartan bir motosiklet olsa adı kumar değil direkt çöpe atılan para olurdu
Orantılı kıyas yaptığımızda bu size kumar olarak geliyorsa o zaman pulsar almak aynı doğrultuda kumar olmaz bana göre Yukarıda yazdığım şeyi doğru okumak lazım. Pulsarın ünü yaşattığı ciddi sorunlarla ve bu sorunlar karşısındaki çözümsüzlükler ile yeterince kötü buralarda. Benim marka takıntım yok. Çinli CfMoto alırım mesela ama Bajaj almam.
Kastettiğim noktalardan biri de o zaten. Sadece ekran resetleme problemi ile ilgili bile kullanıcılar kendileri uğraştılar. Hatta forumdan biri çözümü bulup Bajaj Türkiye ile görüştüğünü, bu bilgileri başkaları da faydalansın diye paylaştığını ve cevap alamadığını söylemişti. Yolda kalıp kendisine parça yollanmasını isteyen birine verilen olumsuz cevabı hatırlıyorum mesela. İlk serilerde daha farklı sorunlar da hatırlıyorum. Yoksa alıp memnun bir şekilde kullanan arkadaşım da var.
Bajajin galiba en sorunsuz motoru dominar 400. Onda da kronik ön arka disk yamulma sorunu var)
Cümleyi kısaltıp alınca, benim de noktam virgülüm eksik olunca yanlış anlaşılmış
Ben en iyisi metni şöyle bir alıp düzelteyim.
Yine de listenizde bir MT-25 görmek, onu da kıyaslayabilmek isterdim ki bu durumda tercih MT-25 olurdu.
Kesinlikle Bajaj önermiyorum, bütçeniz de uygunken kumar oynamaya gerek yok.
Mondial' e bakarsanız da(konuyu açan arkadaş listede Mondial Rx3i Evo belirttiğinden o motosiklet için yazmıştım), o fiyata çok daha kaliteli başka marka alternatifler göreceksiniz. İlk bakışta irice ve dikkat çeken bir motosiklet olsa da( burada yine Mondial Rx3i Evo' dan bahsediyorum) ikinci elde 2014 modele kadar ciddi kronik sorunları olan, sonrasında düzeltilen ancak malzeme kalitesi beni asla tatmin etmeyen bir motosiklettir.
Normalde yazım şekline dikkat ederim ancak yoğun bir anda yazmam gerektiği için yanlış anlaşılmaya müsait olmuş. Kusura bakmayın
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:29 ----------
CBR250R' da krank kırma sorunu yoktur! Kullanım hatasından kaynaklanır. Arzu ederseniz mevcutta kullandığınız motosikleti o krank kırma şikayeti olan vatandaşa verip kullandırıp krankınızı kırdırabilirsiniz. Bundan şikayet edenlerin kullanım şekillerine şahit olduğunuzda demek istediğimi daha kolay anlayacağınıza eminim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:33 ----------
İnanın ki ön yargı değil. Belki de benim şansım orasını bilemem. Gerçi Mondial Rx3i Evo' da bir yazılım güncellemesi ile doğru hatırlıyorsam 2015 sonrasında sorun çözüldü ancak motosikletin genel kalitesine baktığımda yine aynı şeyi görüyorum. Bir Mondial Rx3i Evo yerine Suzuki' yi mi kalite açısından kıyaslıycaz? Onu da tam anlayamadım. Sonuçta konuyu açan arkadaşın tercihleri arasında bir kıyaslama söz konusuydu ve ikisini yan yana koyar bakarsak kalite farkları ortadadır. Daha yeni motosikletin zincir baklalarının yamulup altta sarkan kısmın baklalarında uzaktan bakınca dahi görülen eğrilmeyi seçebiliyorum. Bu çok da normal değil sanırım.
Motosikleti boşver kardeş önce ekipman al barkın abinin şu videosunu izle
Yücel kardeşimiz var Prosofi adında videoalar çekiyor. Kendisinin elinden 2 tane sıfır km CBR250R ve 2-3 tane de ikinciel CBR250R geçti.
Kendisi krank arızası yaşadığı zaman fabrika ile irtibata geçtiğinde 300-400 kişinin daha krank sorunu yasadıgı için krank beklediğini ögrenmiş. Fabrika Krank talebine yetişemediği için kendisine Sıfır CBR250R vermişti.
En son CBR250R ını sattıktan sonra da CBR250R larda krank kırma kronik sorun demişti.
İnsanlar CBR250R larda krank sorunu yasıyor ve birşekilde tamir ettirip biniyor ya da satıyor. Alan da bunu bilerek almalı satan da buna göre satmalı.
Ayrıca Motosikleti Stock haliyle kullanıp bakımları düzenli yaptırıp garantisi devam ettiği halde bu sorun yasanıyor ve fabrikası da bunu kabul edip garanti dahiline sokuyorsa bu soruna kullanıcı kaynaklı demek ne kadar dogru
Bence Honda CBR250R limitlerde üretilmiş bi motosiklet ve bu yüzden performansını tam manasıyla kullanayım diyen kullanıcı sorun yasıyor. Burda kullanıcının suçu yok. Eger motosiklette sınırlama olsa ve 182KM/H topspeed yerine 160KM/H larda sınırlansa idi bu kadar sorun cıkarmazdı ama bu sefer de satış rakamaları bu kadar olmazdı.
Yani Honda herseyin bilincinde ama böyle işlerine geliyor.
Ayrıca planlı eskitme denen de birşey var. Ölümsiz motosiklet üretseler 5-10 yıla kepenk kapatırlar
Motosikletin hız sınırı 182 diye onu yapmaya çalışan kafa, sınırı 160 olan motorun da krankını kırar zaten. Yukarıda da ayrıntılı yazmışlar. Tekrar detaylara inmeye gerek yok. Risk faktörünü hesaplamak atla deve değil. İşimi şansa bırakacak kadar zengin değilim maalesef.
aynı motor blogunu kullanıp da ''Daha limitli'' bi ateşleme haritasına sahip CRF250 nin neden CBR250 kadar sorun cıkarmadıgını bi düşün bence. CRF250 hoplamaya zıplamaya apaçiliğe daha müsait oysaki
Hız sınırı 160KM/H ta kısıtlamayı sadece topspeed i düşermek olarak algılayıp dar düşünme. Genel olarak motosikletin limitlerini sınırlamadan bahsediyorum
Bu konuda mı okudum emin değilim ama az önce biri aynı bloktan bir spor bir crusier motor yapılsa, bizim insanımız spor olanı bozar diğerini yıllarca sorunsuz kullanır diye yazmıştı. Yani olay blok değil. O motorun kullanıcısı. CRF alan zaten kesiciye yakın sürmüyor. Dipgaz gitmiyor. Motosikleti alma amacı farklı. Ama bizde süper spor kategorisinde satılıyor diye alakası olmayan motorları spor motor ego tatmini için alıp dip gaz sürüyorlar. Ben daha kesiciye girdiğini hatırlamıyorum motosikletimin herhangi bir viteste. 180 i bırak 165 bile görmedim. Çünkü motosiklet bağırıyor ben bu hızlara bu devirlere uygun değilim diye. Anlamayı bilene. Ben bir crf im olsa nasıl sürecektiysem ona yakın bir şekilde sürüyorum bu motoru.
Aynı temel bloklar üzerinden üretilip bu verdiğiniz örneğe göre olan bir sürü motosiklet var. Neredeyse hepsinde de durum böyle. Ben bir crf yi cbr ı sürdüğü gibi süren birini görürsem bir gün, bu dediğinize o gün hak verebilirim
@mfbulut,
Birisi düşük devir çeviriyor,diğeri yüksek devir çeviriyor,
Bu sebeple,
Crf alt motoru daha uzun vadeli oluyor.
Zaten tasarimi ve yapisi itibariyle,yuksek hizlara musait değil
Maksimum gücü verdiği devir aynı (8500) maksimum torku verdiği değer biraz daha düşük crf nin. Kesici devirlerini bilmiyorum. Eğer crf daha erken giriyorsa kesiciye belki bu sayede dipgaz gidilmesine karşı biraz daha uzun ömürlü olacaktır. Ama öyle çok bir fark olacağını sanmıyorum. Aynı şekilde ikisini de yarış yapıyormuşçasına kullanırsanız başınıza gelecek sonuç aşağı yukarı aynı olacaktır. + - 5-10 bin km farkeder belki.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)