Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Vites geçişi hakkında

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    29 Haziran 2017
    Motosikleti
    Suzuki V-Strom 250
    Merhaba,

    vitesli olarak ilk motor tecrübem olduğu için sormaya karar verdim. Motorumda şöyle bir sıkıntım var; örneğin kırmızı ışıkta duruyorum, vitesi boşa alıp bekliyorum,kalkmak için debriyaj manetini sıkıp 1. vitese alırken pedala sert bir şekilde basmam gerekiyor. Yumuşak basarsam geçmiyor, yumuşak basıp geçmediğinde ise debriyajı tamamen bırakmam gerekiyor, yoksa pedala sert bassam da 1. vitese geçmiyor. Mecburen elimi debriyajdan çekip tekrar sıkıyorum ve ayağımla sert basıyorum, 1.vitese alıyorum. Bu durum tüm vitesli motorlarda bu şekilde mi, yoksa benim motorumda sorun nedir? Ne yapılması gerekir? Diğer tüm vites geçişlerinde herhangi bir sorunum yok. Motorumu 1.5 ay önce sıfır aldım, henüz 1600 km'de.

    Cevaplar için teşekkürler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Carlsberg - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Haziran 2018
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    YZF R25
    Motor modelini tahmin mi ediyoruz?

  3. #3

    Üyelik
    03 Kasım 2018
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Dominar 250
    Çan çin çon olsa gerek, bende kullanıyorum ama böyle birşey olmadı şuana kadar.

  4. #4
    uzay gemisi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ocak 2017
    Şehir
    İstanblue
    Motosikleti
    09
    Motosiklet şanzımanı sorunsuz olarak sadece motosiklet hareket halindeyken çalışır. Durduğu yerde de Çalışır ama randimansiz çalışır. sorunsuz çalışması için arka tekerin hareket etmesi gerekir. Kısaca durduğunuz yerde hiçbir motosikletin vitesi sorunsuz geçmez. hart hurt yada çatır çutur ses yapar, geçerken zorlanır, bazen basarsiniz pedal aşağı hareket eder ama geçme hissini vermez, geçmesi için motoru ileri geri hareket ettirmeniz gerekir. Bazende boştayken 1e sorunsuz geçer ama dranks diye ses yapar ve öne atılır. Her motosiklette olağan şeylerdir
    chetaq ve HUN bunu beğendiler.

  5. #5
    sharkspeedr2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2018
    motosikleti ileri geri hareket ettir geçer yamaha r25 te bile bazen oluyor

  6. #6
    sutlusoda - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Kasım 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Tracer 700
    Ya ufaktan geri gideceksin yada biraz debriyajı bırakıp tekrar sıkacaksın, bende de oluyor.

  7. #7

    Üyelik
    14 Şubat 2016
    Motosikleti
    Honda Cb500f & SYM Joymax Z+
    Alıntı typhoonbrs adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu durum tüm vitesli motorlarda bu şekilde mi, yoksa benim motorumda sorun nedir? Ne yapılması gerekir?
    Tüm vitesli motorlarda bu şekilde. Vites dişlileri denk gelince vites değişir, denk gelmediğinde dediğiniz gibi boşta takılı kalabilir.
    @uzay gemisi de anlatmış zaten.

    Anlattığınız durum çok sık oluyorsa debriyaj ayarına baktırabilirsiniz ya da youtube'dan filan öğrenebilirsiniz.
    emenyasin bunu beğendi.

  8. #8

    Üyelik
    29 Haziran 2017
    Motosikleti
    Suzuki V-Strom 250
    Cevaplar için teşekkürler, görülen bir durum sanırım benim anlattığım. Dediğiniz gibi hareket ettirmeyi deneyeceğim. Ben daha çok debriyajı bırakıp tekrar sıkıyordum, o şekilde devam ediyordum. Trafikte ışıklarda beklerken kırmızı ışık yeşile dönünce ve vitesi değiştirmek isteyip değiştiremediğinizde insan biraz panik oluyor

  9. #9

    Üyelik
    03 Haziran 2018
    Önemli bir şey değil. Zamanla alışıyorsun

  10. #10
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Alıntı typhoonbrs adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Cevaplar için teşekkürler, görülen bir durum sanırım benim anlattığım. Dediğiniz gibi hareket ettirmeyi deneyeceğim. Ben daha çok debriyajı bırakıp tekrar sıkıyordum, o şekilde devam ediyordum. Trafikte ışıklarda beklerken kırmızı ışık yeşile dönünce ve vitesi değiştirmek isteyip değiştiremediğinizde insan biraz panik oluyor
    Marka/Model belirtmemişsiniz ancak ağır (+200kg) bir motosiklet ise hareket ettirmek zor olabilir. Bu durumda; eliniz ön frende kontrollü şekilde hafif fren durumunda, diğer eliniz yarım debriyajda iken vites değiştirmeyi deneyebilirsiniz. Birçok durumda kavraşmayı kolaylaştırır. Yine de zorluyor ise motosikleti bu pozisyonda çok az ileri hareket ettirmeniz vites geçişi için yeterli olacaktır.

    Vitesli motosikletlerde dişli kavraşmasını kolaylaştıran bir mekanizma kullanılmadığından (eski kara şanzıman mantığı) durduğunuz yerde veya hatta bazı durumlarda hareket halinde iken dahi vites geçişlerinde anlık kavraşma sorunu yaşayabilirsiniz. Bunu en aza indirmek için;

    1. Kaliteli ve motosikletinize uygun motor yağı kullanın

    2. Mümkün mertebe vitesi durmadan önce kalkışa hazırlayın, birinci vitese düşüp debriyaj ile bekleyin.

    3. Bekleme süresi çok uzun ise "BOŞ(N)" ye alın.

    4. Özellikle artçılı sürüşlerde yokuşta duruş kalış söz konusu ise kesinlikle boşa almayın, sürekli debriyaj ile beklemeye gayret edin.
    emenyasin ve typhoonbrs bunu beğendiler.

  11. #11
    Pekbipicadam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Temmuz 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CB 600 Hornet ( Geçmiş : Piaggio X9 250 ,)
    Sorunla alakalı değil ama ufak bir tavsiye vermek isterim, Hangi şehirdesin bilmiyorum ama istanbul gibi trafiği yoğun bir şehirde isen ışıklarda beklerken motorunu boşa almamalısın bence, duramayan araçtan kaçmak veya başka bir şekilde ani bir hamle yapmak için motorun viteste olması bence daha sağlıklı.
    pea, emenyasin ve Kural [ Z ] bunu beğendiler.
    Ben,keyfim ve kahya, her gün birimiz kullanıyoruz.

  12. #12
    emenyasin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ağustos 2018
    Şehir
    Manisa/Merkez(yazları İstanbul/Ümraniye)
    Motosikleti
    Lifan KP150
    Alıntı Pekbipicadam adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sorunla alakalı değil ama ufak bir tavsiye vermek isterim, Hangi şehirdesin bilmiyorum ama istanbul gibi trafiği yoğun bir şehirde isen ışıklarda beklerken motorunu boşa almamalısın bence, duramayan araçtan kaçmak veya başka bir şekilde ani bir hamle yapmak için motorun viteste olması bence daha sağlıklı.
    Önemli ve dinlenesi tavsiye.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)