İyi Bir Zincir Yağı Meselesi.
Reklamlar
-
31 Temmuz 2019, 10:31
#41
Cyan adlı üyeden alıntı
Otomatik zincir yağlayıcılarda bir zincir dişli setini normalin 3 katı kullanabiliyorsunuz deniyor internette.
Eğer gerçekten böyle ise yaklaşık 30.000km sonunda maliyetini çıkarmış oluyor.
Bununla birlikte ben pek inanamıyorum bu iddiaya; geçenlerde bir video paylaşmıştım, otomatik yağlayıcı olan bir motosiklette 30.000km sonra zincirin o videodaki gibi kontolünün sonucunu görmeden de inanmam;
Çünkü ne kadar yağlarsanız yağlayın dişli ve zincir arasında + pinlerle plakalar arasında mutlaka bir sürtünme olacak ve bu da hem zincir hem de dişlilerde aşınmaya sebep verecektir.
Yağlamanın maksadı o-ringleri mümkün olan en iyi durumda tutmak başka bir şey değil, asıl görevi o-ring'lerin içindeki gres görüyor ve o-ring'leriniz çatlamış deforme olmuş vs. zarar görmüşse ne yaparsanız yapın o zinciri elinize alacaksınız demektir.
Gazyağı ile temizleme de aynı şekil, o-ring'ler sağlamsa içlerine geçmez.
Video da aşağıda:
https://www.youtube.com/watch?v=XVcE9VhFVN4
https://www.youtube.com/watch?v=XVcE9VhFVN4
Tabii ki İngilizcem olmadığı için anlamadım 😁....
Ama şöyle bir şey olsaydı 30k kullanılmış 2 Zinciri parçalayıp aşınma oranlarını ölçerek su şekilde kullanılan zincir daha az aşınmış diye kanıtlansa herhalde kimse bunun üzerine söz söyleyemez....
Kendi motorumda 28k dir kullanıyorum. Daha bir kez ayar yaptım. Oda bir tur sıktım. Bundan önceki motorumda 3 set değiştim ve ortalama 25 k kullandım ki son 5k zorlama....
50k km de dediğim testi yapacağım. Sıfır zincirin aşınma oranı ile bu zincirin durumunu, oringlerin ,baklalarin aşınma oranlarına bakacağım.
Zaten sprey le yaglayip gazyağı ile temizleyip te 30k dan fazla kullananı daha duymadım.
Yani elin gavurunun sözüne inanıyorsun da bana niye inanmıyorsun. ( Latife)
Sağlıcakla kal
Reklamlar
-
31 Temmuz 2019, 13:28
#42
Son bir not: otomatik yağlayıcının (bence) avantajı kullanım kolaylığı. O açıdan gerçekten on numara...
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:55 ----------
Ahmet Turan Peker adlı üyeden alıntı
Tabii ki İngilizcem olmadığı için anlamadım ....
Ama şöyle bir şey olsaydı 30k kullanılmış 2 Zinciri parçalayıp aşınma oranlarını ölçerek su şekilde kullanılan zincir daha az aşınmış diye kanıtlansa herhalde kimse bunun üzerine söz söyleyemez....
Kendi motorumda 28k dir kullanıyorum. Daha bir kez ayar yaptım. Oda bir tur sıktım. Bundan önceki motorumda 3 set değiştim ve ortalama 25 k kullandım ki son 5k zorlama....
50k km de dediğim testi yapacağım. Sıfır zincirin aşınma oranı ile bu zincirin durumunu, oringlerin ,baklalarin aşınma oranlarına bakacağım.
Zaten sprey le yaglayip gazyağı ile temizleyip te 30k dan fazla kullananı daha duymadım.
Yani elin gavurunun sözüne inanıyorsun da bana niye inanmıyorsun. ( Latife)
Sağlıcakla kal
Özetleyeyim, gerginliği düzgün ayarlanmış bir zincirde:
1. Alttan zinciri gerip bıraktığımızda üst taraf iki kere zıplıyor mu? (İki kere zıplamamalı)
2. Alttan zinciri lastiğe doğru ittiğimizde lastiğe değiyor mu, keza yandan ileri geri ne kadar oynatabiliyoruz. (Hiç oynamamalı veya çok az oynamalı)
3. Üstten zinciri ileri geri oynattığımız zaman kaydırıcının üzerinden zincirin genişliği kadar ileri geri gidiyor mu? (Gitmemeli)
4. Arka dişlinin arkasında saat 3 yönünde zinciri çektiğimiz zaman dişlinin u yuvası görünecek kadar geri geliyor mu? (Gelmemeli, burada maksimum oynama 2-3 milim falan olmalı)
Olağan 15.000km'den fazla yapmış ve otomatik yağlanan bir zincirde bunlara bakmak lazım. Otomatik yağlayıcıyla 30.000 yapmış bir zincirde daha da net görülebilir; yukarıdaki gibi ise maliyet avantajı yoktur. Ama rahatlık avantajına bir şey demem, o kişiye kalmış...
-
31 Temmuz 2019, 21:22
#43
Benim zincir 29 bin oldu. becerebilirsem aynı şekilde kontrol yapıp videosunu çekmeye çalışayım yada bunu becerebilecek birini bulayım
-
31 Temmuz 2019, 22:02
#44
Ben bugün 21.000'de zincir dişli değiştirdim, daha bir 2-3.000 giderdi ama videodaki kadar kötü olmasa dahi aynı emareleri gösteriyordu. Dişliler de çekiş yönünde belli belirsiz açılanmaya başlamışlardı. (Motorun üstünde anlaşılmıyordu sökünce gördük...) Uzun yola gideceğim için riske girmedim...
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:50 ----------
Ahmet Turan Peker adlı üyeden alıntı
Benim zincir 29 bin oldu. becerebilirsem aynı şekilde kontrol yapıp videosunu çekmeye çalışayım yada bunu becerebilecek birini bulayım
Uzun dönem farkları görebilmek çok iyi olur.
-
01 Ağustos 2019, 14:04
#45
Hazır konu açıkken sormak isterim geçen gün bir r25 gördüm zinciri paslıydı ve zincirin bi kısmında yamukluk vardı sahibine sorduğumda o da yeni fark etti paslanma olayıda gaz yağı kullandıktan sonra oldu dedi şimdi biz ne ile temizleyip yağlayalım ?
-
01 Ağustos 2019, 14:15
#46
istanbuls34 adlı üyeden alıntı
Hazır konu açıkken sormak isterim geçen gün bir r25 gördüm zinciri paslıydı ve zincirin bi kısmında yamukluk vardı sahibine sorduğumda o da yeni fark etti paslanma olayıda gaz yağı kullandıktan sonra oldu dedi şimdi biz ne ile temizleyip yağlayalım ?
Yapışkan tüp yağlardan (Motul, Ipone) kullanıyorsan en makul temizleyici gaz yağı. Yine aynı markaların, gaz yağına göre pahalı temizleme spreyleri de kullanılabilir.
Fakat yapışkan yağların en temiz ortamda bile toz toprak topladığı, zincirin ömrünü olumsuz etkilediği tecrübe edildi.
Bizim tarikat diyor ki: "90 ya da 140 numara dişli yağı kullan."
Bu yağlar kullanıldığında zincir kirlenmez, toz toprak tutmaz. Bu durumda zinciri temizlemeye gerek kalmaz. Ağır şartlarda (çamur, toprak zemin vs) kullanım alışkanlığınız varsa, bir bez ile temizleyebilirsiniz.
Tarikat mensuplarından Ahmet Turan Peker der ki: "Zincirinizi, dişli yağı ile temizleyin."
Şimdilik bu kadar.
-
01 Ağustos 2019, 14:48
#47
Pası WD40'la temizleyebilirsiniz. Sonrasında paslanma olmasın diye zincirinizi her daim yağlı tutun. Yağ seçimi size kalmış, (sprey, gres veya dişli yağı) hepsi iş görür. (Gres pis iş yalnız... Motorun zincir dışında bir yerine sıçrarsa sonra temizlemesi çok zor oluyor, o yüzden gresi bıraktım.)
Ben temizlik için hep WD40 kullanıyorum, 3. setimdeyim herhangi bir olumsuzluğunu görmedim, bilakis hiçbir zincirimde şimdiye kadar noktasal bile pas olmamıştır. (Çünkü hep yağlı tutuyorum ve sürekli kullanıyorum - dolayısıyla sürekli de yağlıyorum.)
-
01 Ağustos 2019, 14:59
#48
EN GÜZELİ MOTORDAN çıkan kullanılmış yağ ince olduğundan akıp gidiyor yaklaşık 5 yıldır fırça ile yağlıyorum
karadeniz e gittim her akşam yağlayıp bıraktım yağdanlıkla döküp sabah marş devam çünkü 5000 km nin yarısı toprak stabilize geçti
otomatik zincir yağlamalar gerçekten güzel kolay ve zincirin ömrünü uzattığını düşünüyorum
temizlemeye de bence gerek kalmaz sürekli sürkilasyon olduğundan pislik akar gider
-
01 Ağustos 2019, 15:11
#49
F54 adlı üyeden alıntı
EN GÜZELİ MOTORDAN çıkan kullanılmış yağ ince olduğundan akıp gidiyor yaklaşık 5 yıldır fırça ile yağlıyorum
karadeniz e gittim her akşam yağlayıp bıraktım yağdanlıkla döküp sabah marş devam çünkü 5000 km nin yarısı toprak stabilize geçti
otomatik zincir yağlamalar gerçekten güzel kolay ve zincirin ömrünü uzattığını düşünüyorum
temizlemeye de bence gerek kalmaz sürekli sürkilasyon olduğundan pislik akar gider
Tabuları yıkmak ne kadar zormuş yahu. Türkiye'de üretilen zincir yok,sprey yok, gazyağı yok... Kullanmayın faydası da yok. Senin yaptığın gibi herkes yapsa azami kullanım süresi dolacaktır
-
01 Ağustos 2019, 15:28
#50
yokon adlı üyeden alıntı
Yapışkan tüp yağlardan (Motul, Ipone) kullanıyorsan en makul temizleyici gaz yağı. Yine aynı markaların, gaz yağına göre pahalı temizleme spreyleri de kullanılabilir.
Fakat yapışkan yağların en temiz ortamda bile toz toprak topladığı, zincirin ömrünü olumsuz etkilediği tecrübe edildi.
Bizim tarikat diyor ki: "90 ya da 140 numara dişli yağı kullan."
Bu yağlar kullanıldığında zincir kirlenmez, toz toprak tutmaz. Bu durumda zinciri temizlemeye gerek kalmaz. Ağır şartlarda (çamur, toprak zemin vs) kullanım alışkanlığınız varsa, bir bez ile temizleyebilirsiniz.
Tarikat mensuplarından Ahmet Turan Peker der ki: "Zincirinizi, dişli yağı ile temizleyin."
Şimdilik bu kadar.
Motorun kitapçığında 90 numara dişli yağıyla yağlayın diyor.
Temizlerken de üzerinden bir bezle geçin diyor.
Bende birer tüp dolu Motul sprey ve temizleyici var. Onları bitene kadar kullanacağım, sonrasında 90 numara yağ ile devam.
-
01 Ağustos 2019, 15:51
#51
140 numara şanzıman yağı dediğiniz şu mu ;
https://urun.n11.com/sanziman-yagi/l...agi-P102798424
not : arattığımda karşıma çıkan ilk linki koydum. marka önemi varsa onu da söylerseniz iyi olur, link'teki iş görür mü ?
-
01 Ağustos 2019, 16:11
#52
Dişli yağı yoksa motorunuzdan çıkan eski çıkma motor yağı da iş görür. Bir tık daha sık yağlamak şartı ile aynı işi yapacaktır. Tabi çevresini biraz daha fazla kirletme ihtimali de var
-
01 Ağustos 2019, 16:14
#53
zapalka adlı üyeden alıntı
Marka ya takılmayın en uygun fiyatlı olanı alın
“Ey îmân edenler! Şarap, kumar, dikili taşlar (putlar) ve fâl okları ancak şeytanın işinden bir(er) pisliktir; öyleyse ondan kaçının ki kurtuluşa eresiniz.
-
01 Ağustos 2019, 17:17
#54
Ahmet Turan Peker adlı üyeden alıntı
Marka ya takılmayın en uygun fiyatlı olanı alın
eyvallah, bu zincir temizleme-yağlama meselesi çok kurcalanıyor.
ben de ilk başlarda herkesin!! önerisiyle habire gaz yağıyla temizleyip yağlıyordum. ama ne zaman gazyağı ile temizlesem belli km sonra zinciri germem gerekiyordu. gazyağını bıraktım artık, eskisi kadar sık germem gerekmiyor.
sanırım bu gazyağı faydadan çok zarar getiriyor diye düşünüyordum ama kime sorsam, hangi forumu açsam herkes gazyağı öneriyordu.
gazyağını sürmeyin diye direten ilk defa bu konuda denk geliyorum ve gerçekten haklılar sanırım. yani ben de kendime yandaş arıyordum ve buldum sonunda
gazyağıyla beraber motul, iphone vb yağları da bırakıp 140 numara dişli yağı alacağım. sanırım onlara o kadar para vermeye gerek yok.
gerçi motorun yağını da kendim değiştiriyorum, nerdeyse 8 lt kullanılmış yağ var, bidon içerisinde. bunları nereye versem diye düşünüyordum uzun zamandır, zincire mi sürsem
ilgi alaka ve bilgilendirmeler için teşekkürler.
-
01 Ağustos 2019, 17:22
#55
Ahmet Turan Peker adlı üyeden alıntı
Tabuları yıkmak ne kadar zormuş yahu. Türkiye'de üretilen zincir yok,sprey yok, gazyağı yok... Kullanmayın faydası da yok. Senin yaptığın gibi herkes yapsa azami kullanım süresi dolacaktır
ZİNCİRİ temizlediğimizde üzerindeki yağ tabakası gidiyor bence aşınmaya daha açık hale geliyor
ince yağ tabakası olsa içine su toz toprak girip metal a ulaşamaz ve pas yapmaz
hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)