Demir/çelik
Yapısı gereği bunlar oksitleniyor her ne kadar bazen üstüne kaplama (galvanizli) vs olsa da oluyor yani
Sorun olmaz sen ıslak bırakmazsın su temas ettirmezsin hatta sudan bile geçmezsin ama bölgende havalar nemlidir oda oksit/pas yaptırır seninki de pas olmuş
Sorun olmaz. Belirli aralıklarla yağlayın yeter.
Oksitlenme çok az ve yüzeysel gözüküyor, hiçbir sorun olmaz. Zincirinizi yağsız bırakmayın yeter.
Çoğu kişi zincirini temizliyor, kupkuru ve ışıl ışıl parlayan zinciri o halde kullanmayı doğru sanıyor. Ancak işin aslı öyle değil, zincirinizi yağsız bırakmayın, iyi yağlarsanız çok daha sağlıklı çalışır ve ömrü daha uzun olur.
Zinciri böyle ufak tefek pas tutmayan motosiklet daha görmedim her gün motor yağına bandirip cikarsaniz bile bir şekilde böyle olabiliyor sorun değil
Sıkıntı yok, düzenli yağlayın. Çok fazla da temizlemek için uğraşıp O ringlerdeki yağı sökmeyin.
Tek tek bütün baklaları gözlemleyip kilitlenme olup olmadığına bakın, her bakla rahat hareket ediyorsa yağlayın ve kullanın.
Zincirin ömrü dolup da uzadıktan sonra söküp hurdalığa atsanız bile uzun yıllar bu tür paslara dayanır.
"normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"
Zincirin ömrü büküm büküm baklalar arası şekilsizlik görülmeye başladığında, tekeri çevirdiğinizde bazı yerde kasıp bazı yerde gevşiyorsa o zaman bitmiş demektir. Üzerinde ki lekeler sizi ürkütmesin. Malum yol motoru,yağmura yaşa maruz kalmıştır.
Düzenli yağlayın DA... bu zincire balata spreyi ne alaka? Zincir temizleme spreyi kullanılsa anlayacağım?
İngilizce bilenler için doğru kontrol yöntemi:
https://www.youtube.com/watch?v=XVcE9VhFVN4
Kısaca: Baklalarda şekil bozukluğu veya yeter uzamalar farketmeden çok önce değiştirmeniz gerekir...
Amca normal yol kullanımı için 10-12.000km diyor. (Ben genelde 15.000'de bir değiştiriyorum...)
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)