Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Yarışmalar , Geziler...

    REKLAM ALANI
  1. #1
    ufoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Xpulse 200t
    İsmet beyin (@yasliveacemi) önerisiyle Bismillah deyip şu yarışma ve gezileri paylaşayım istedim...
    (yanlış başlık altına açtıysam eğer umarım moderatörlere uygun başlığa taşımak için zahmet çıkarmamışımdır)

    2019 yılı 2m Planör ligi birinci ayağı Atlas MPK tarafından tertiplenmekte ve 29-30 haziran tarihlerinde Bandırma Koyunculuk Araştırma Enstitüsü Müdürlüğü sahasındaydı.

    Akşamdan yarışmada ihtiyaç duyduğum bilgisayar, kalem, kağıt, zımba, makas, kronometre, uzatma kablosu ve
    minik tüp, kamp ocağım, noddlelar, şeker, kahve ve fincanlarım, yedek tişört, gömlek, şort, çamaşır, halat motora yüklemiştim.

    Sabah 07:00 ve benim kertenkele yola çıkmaya hazır



    Hava durumu kuvvetli rüzgar veriyordu. Bu nedenle feribotta motoru nasıl sabitleyebilirim diye başlıkta açmıştım.
    İşimi sağlama alıp Miçoların gösterdiği şekilde motoru halatla bağladım



    Tam zamanında sahadaydım. Yarışmacı arkadaşlar hakem masası ve saha ekipmanlarının kurulumunu beklemekteydi.
    yarım saatte hazırlandı hazırlanmasına ama cumartesi günü sahada o kadar rüzgar vardıki, devrilmemesi için motoru halatla bağlama ihtiyacı duydum.



    Cumartesi günü aşırı rüzgar nedeniyle uçuş yapılamadı, yarışma başlatılamadı.
    Parafoil uçurtma uçuran arkadaşlar bir ara üç kişi beraberce uçurtmaları zor zaptediyorlardı.
    Ayakları yerden kesiyordu uçurtmalar.
    farklı şehirlerde yaşayan, bir yıldır görmediğimiz dostlarla hasret giderme şansı tanıdı bize rüzgar
    Günün fiyakası yanımda getirdiğim kamp ocağımla yaptığım kahveydi
    Kahvesini içen fincanını yıkıyor, hemen bekleyenlere kahve servisi yapıyordum.
    Bizim ekip bir ilginçtir. Birinde bir şey gördükmü hepimiz gider aynından alırız
    herkes nereden aldığımı soruyordu.
    İsmet bey, bu fikri siz verdiniz bana . teşekkürler...


    .

    .

    .
    Cumartesi akşam ekiplerin akşam yemeği, kafe sohbetleriyle geçti.
    Akşamdan anlaştığımız üzere pazar sabah 07:00 de sahadaydık. Hiç vakit kaybetmeden yarışmayı başlattık.
    Ben motosiklet montumu çıkarmaya bile vakit bulamadan skor çetelesinin başına oturmuş durumdayım


    .

    .

    .

    .

    .

    Bir yıldır bugünü bekleyen yarışmacılarında hızlı davranmasıyla saat 14:00 civarlarında normal uçuşlar tamamlanarak fly-off uçuşlarına geçildi.
    2 fly-off roundun uçulması ardından yarışma tamamlanmıştı.

    Bu yarışmalarda en acı olan kilometrelerce uzaktan gelip 6-8 round uçup,
    kıl payıyla fly-off uçacak grubun dışında kalmaktır.
    Bun yarışmada 8 kişi fly-off uçacaktı. 9. sıradaki kişinin önündeki yarışmacıyla arasındaki fark
    sadece 1 saniye civarında. 15., 20. sonuncu olsanız o kadar üzülmezsiniz ama böyle kıl payıyla fly-off
    uçamayınca teselli etmek gerekiyor yarışmacıyı.
    Bu yarışmada kıl payı fly-offa giremeyen 9. yarışmacının özel bir ödülü vardı
    Şöyle bir şey takdim ettik kendisine


    .

    Bunlarda ferdi ilk 3, takım ilk 3 ve gençler kategorisi ilk 3 ödülleri...
    Yarışmalarımızı eski/yeni milletvekili ve belediye başkanları ziyaret ederler.
    Ödüller milletvekili ve başkanlar tarafından verildi.


    .

    .

    Yarışma sonrası yorgunluktan ayakta kalanların birlikte fotoğraftan çektirmesi adettendir


    .


    Atlas ekibinin son bir işi kalmıştı. Saha ekipmanlarının toplayarak bir sonraki yarışmayı düzenleyecek olan Bandırma Hürkuş ekibine teslim etmek...

    Ardından biraz alışveriş, kafede sohbet ve feribot sırasında BMW li amcayla yanyana beklerken sohbet...
    Rüzgar nedeniyle oldukça zor geçen yarışma herşeye rağmen çok keyifliydi.
    Kalın sağlıcakla...



    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:20 ----------

    14 Temmuz günü Hezarfen Havaalanında, Hezarfen RC Kulübü tarafından Savaş Uçakları günü tertiplendi.

    Ben yine Kertenkeleme atlayıp tuttum yolunu Çatalcanın



    Çoğu ölçekli olan bu savaş uçaklarını uçurmak oldukça güçtür.
    Ama yinede gösteri kazasız belasız kırımsız atlatıldı...

    Uçuşlar sırasında efekten verilen makinalı sesleri, touch&golar ve nihayetinde 6 uçağın ardarda kalkış yapıp kol uçuşu yapmalarını izlemek oldukça keyifliydi.
    Tabi en keyifliside dostlarla sohbet ve Salih ağabeyin acı kahvesi


    .

    .

    .

    .

    .

    .
    Ama en güzeli de benim Kertenkele



    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    EnvEng - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Ocak 2018
    Şehir
    Bursa
    Ne kadar güzel şeylerle uğraşıyorsunuz, çok imrendim..
    ufoz bunu beğendi.

  3. #3
    RideForLife. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Eylül 2018
    Şehir
    Antalya & Isparta
    Motosikleti
    Dominar 400 UG
    Özel ödül kısmında bayağı gülümsedim , çok güzel tatlı bie gezi ve organizasyon olmuş. Ne mutlu size
    ufoz bunu beğendi.

  4. #4
    ufoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Xpulse 200t
    Yarışma Duyurusu

    2m Planör Ligi 2. Ayak Yarışması

    Tertipleyen : Bandırma Hürkuş Sportif Havacılık Derneği ve THK Bandırma Şubesi

    Yarışma Alanı : Merinos Koyunculuk Araştırma Enstitüsü Merası, Küfeli Yolu 4.km - Bandırma

    Tarih : 27-28 Temmuz 2019




    .
    Hazırlıklar yapıldı.
    Bu hafta sonu istikamet Bandırma

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:15 ----------

    Sanırım bir miktar, 2 metre Planör yarışmalarından bahsetmem gerek.

    Bir kere yarışmalar hem kıyasıya rekabet hemde doyasıya dostluk içerisinde geçer.
    Katakulli derdinde olanlar barınamazlar 2 metre sınıfında.

    Doğayı, havayı, çevreyi, yaşamı gözlemleyebilmeli yorumlayabilmelisin.
    En önemliside yaşadığın bu gezegeni sevmelisin

    Aramızda cerrah, uzman doktor, mühendis, memur, bankacı, tornacı, alçıpan ustası, marangoz, öğretmen, asker, pilot, mimar, işçi, öğrenci, teknisyen, imam, iş adamı gibi neredeyse her meslek erbabı bulunur.

    Bizim buluşmalarımıza katılıyorsan eğer,
    Kazandığın paranın, mevkinin, malının, mülkünün önemi yoktur. İnsan olmaya önem verilir bizde.

    İş adamı demişken bu sınıfın gelişmesinde büyük emekleri geçen rahmetli Mustafa ağabeyi (Mustafa KOÇ) anmadan geçemeyeceğim.
    Bizim için, dışarıda Mustafa bey olsa da buluşma ve yarışmalarda hep Mustafa ağabeydi.

    Daha sonra devam edeceğim...
    bursalıali bunu beğendi.

  5. #5

    Üyelik
    13 Haziran 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    falcon flash 100
    Memleketimizde ne güzel şeyler oluyor demek ki taksici, motosikletçi kavgasından başka konularda varmış.

    Ufuk bey imrenerek baktım. Başarılar dilerim.
    bursalıali ve ufoz bunu beğendiler.

  6. #6
    ufoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Xpulse 200t
    2m sınıfı planör yarışmalarının çıkışı 90 lı yıllara dayanmakta.
    Öncelikle bu planörlerde motor yok.
    30 metre 8mm örgülü lastiğe bağlı 100 metre 1mm misinanın ucuna takılan planörün (130m)
    gerdirerek 160m ye uzatılması ve ucundaki planörün fırlatılmasıyla gökyüsüyle buluşuyoruz.
    Biz buna çıkış diyoruz.
    Tepe noktada zoom dediğimiz bir hareketle misinanın ucundaki halkadan kurtuluyoruz.
    Misina, ucundaki paraşütle yere süzülüyor.
    Elden ilk bıraktığımız anda planör birden sıfırdan 70-80 km saate varan hızlara çıkıyor.
    bazı yerlerinin oldukça sağlam yapılması şart.

    Misinadan kurtulduktan sonra sıcak hava dalgalarını takip ederek motor takati olmadan tamamen
    kendi becerilerimiz ve şansımızla planörleri havada tutmaya çalışıyoruz.
    Benim rekorum 25 dakika. Arkadaşlar içerisinde 2 saat termal uçuş yapanlar var.

    FAI (Uluslararası Hava Sporları Federasyonu) klasmanında 2 metreye en yakın F3J sınıfı bulunmakta.
    Bu sınıftaki planörler kompozitten mamul ve her birisi 2000-5000 Euro aralığında maloluyor.
    Küçük bir hatada planör pert...

    Türkiyede bu tür planörlere ulaşabilecek kişi sayısının azlığı nedeniyle farklı bir arayışa gidilir.
    2metre kanat açıklığında planörler keyfi uçurma amaçlı bazı yurt dışı model mağazalarında satılsada
    nakliyenin pahalı olması nedeniyle ulaşım oldukça güçtür.

    2000 lerin başında Yalova ekibinden rahmetli Oktay GÜLMEZ (geçen hafta rahmetli oldu) öncülüğünde MARTI tasarlanır.
    2 metre kanat açıklığına sahip, plan kullanmak suretiyle Bauhaus ve Koçtaştan alınabilecek malzemelerle yapılabilecek
    bir planördür. Kompozit malzeme ihtiva etmediğinden basit kumandalarla uçurulabilmektedir.

    Bir iki yıl sonra Kaptan öğretmen Pilot Selim ETGER, ALBATROSU tasarlar. ALBATROS planör PMMODEL'de rahmetli Mehmet ŞEKERCİOĞLU'nun
    katkılarıyla kit haline getirilir. Kit içerisinde yapışkan ve kaplama malzemesi hariç imalatta ihtiyaç duyulacak her türlü ekipman
    mevcuttur. Model 30-40 saat lik bir el emeğiyle uçar hale getirilebilmekte, uçuş sırasında pilotun hatalarını affedecek ve çok kolay
    uçacak şekilde tasarlanmıştır. Çok tutar bu model ve THK mağazası raflarına girmesiyle birlikte Türkiye'de birçok modelci tarafından yapılır.

    Hemen ardından yarışmalar tertip edilmeye başlanır. İlk yarışmalarda olayın gelişmesi için kompozit malzeme kullanılmamış uçmaya hazır olarak
    satılan modellerinde kullanılmasına izin verilirken model yapan kişilerin fazlalaşmasıyla öze geriye dönülür.

    Yarışmada uçurulacak modeller ticari olarak satılan bir model olmamalı, kuyruk, kanat sparı ve kanat joyneri (kanat ek yeri) dışında kompozit
    malzeme kullanılamayacağı şartı getirilir. Burada amaç herkesin ulaşabileceği, mümkün olduğunca birbirine yakın bedellere maledilebilecek
    planör kullanımını özendirmektir. Kumanda kullanımında bir kısıtlama olmamakla birlikte otomatik uçuş sistemleri, havadan yere bilgi gönderen
    sistemler kullanılamaz. Evladiyelik basit bir kumanda aldıktan sonra her 2m planörü uçurabilirsiniz.
    Bugüne değin 10 dan fazla sayıda model yerli tasarım 2m planör kiti piyasaya sürüldü ve uçuruldu.

    Ekiplerden bir kaçının gayretleri, Türk kulüplerin plan ve model desteğiyle önce Almanya'da şimdiyse diğer Avrupa ülkelerinde 2m planör
    imalatları (yarışmacıların kendi el yapımları) ve yarışmaları başladı.
    Zaman zaman onlar bizim bizde onların yarışmalarına katılmaktayız.

    Hedefimiz FAI'de 2m sınıfının yarışma grubu olarak tanınmasını sağlayarak dünya çapında yaygınlaştırmak.

    Tanımayanlar bizi oyuncaklarla oynayan maketçiler olarak tanımlamakta.
    İçimizdeki çocuk ruhumuzu halen muhafaza ettiğimiz doğrudur.

    O dünyanın en hafif ahşaplarından olan BALSA ağacıyla uğraşmanın zevki bambaşkadır.
    Öncelikle sabırlı olmalısınız. Sabırsız adam planör yapamaz. Yapmış görünsede o planör uçmaz.
    Duygularını, sinirlerini kontrol edemeyen kişi model uçak yapamaz.

    Bizim için model uçak yapmak, uzun kış gecelerini terapiyle geçirmektir.
    30-40 saatlik emek dediysek öyle planın başına oturup 2-3 günde sallapati yapmaktan bahsetmiyorum.
    Günde 1-2 saatlik çalışma ardından en az 24 saat tutkalların kurumasını beklemek, ahşapların çarpılmadan
    kuruması için sık sık kontrol etmek, hatta bazı modellerde ara sıra hafif nemlendirmek...
    Nereden baksanız bir aylık çalışma.
    O nedenle içimizde her meslekten insan olsada, asabi adam pek azdır...

    ... Yarın : Yarışmalarda nasıl uçuş yapıyoruz. Ne tür kurallar var...



    Alıntı Emre ERTÜRK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ne kadar güzel şeylerle uğraşıyorsunuz, çok imrendim..
    Bir buluşmaya bekleriz. Kimbilir belki sizde seversiniz, sizin içinde keyifli bir uğraş olur.

    Alıntı RideForLife. adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Özel ödül kısmında bayağı gülümsedim , çok güzel tatlı bie gezi ve organizasyon olmuş. Ne mutlu size
    O ödül ilk defa hazırlandı
    Şimdi hiç kimse 9. olmak istemeyecek. Ya fly-off ya en sonuncu


    Alıntı yaşlıveacemi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Memleketimizde ne güzel şeyler oluyor demek ki taksici, motosikletçi kavgasından başka konularda varmış.

    Ufuk bey imrenerek baktım. Başarılar dilerim.
    İsmet bey, sizide bir buluşmaya beklemekteyim. yazmayı unuttum ama epey bir emekli var aramızda
    bursalıali bunu beğendi.

  7. #7
    bursalıali - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2015
    Şehir
    Bursa Osmangazi
    Motosikleti
    mondial RX3İ EVO-Honda Falcon NX4- FYM 250
    Ufuk Hocam en gerçeğinden tebrikler. Muhteşem bir hobiyle uğraşıyorsunuz. İşte Atatürk'ün işareti ; İstikbal göklerdedir. 9. luk hediyesi ise komediden
    daha ironik bir madalya olmuş. Umarım, Siz, İsmet kardeşim (yaşlıveacemi)ve ben yakın bir zamanda buluşup birlikte çay - kahve sohbeti yaparız. Saygılar.
    ufoz bunu beğendi.

  8. #8
    tomass - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Rize
    Motosikleti
    BMW S1000RR, Yamaha SR500, Vespa Sprint 150S
    Merak ve ilgi ile okudum.
    Elinize sağlık.
    ufoz bunu beğendi.

  9. #9
    ufoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Xpulse 200t
    Alıntı bursalıali adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ufuk Hocam en gerçeğinden tebrikler. Muhteşem bir hobiyle uğraşıyorsunuz. İşte Atatürk'ün işareti ; İstikbal göklerdedir. 9. luk hediyesi ise komediden
    daha ironik bir madalya olmuş. Umarım, Siz, İsmet kardeşim (yaşlıveacemi)ve ben yakın bir zamanda buluşup birlikte çay - kahve sohbeti yaparız. Saygılar.
    Bugün bir karar aldık Ali bey
    Bu 9.nun aldığı mansiyon ödül bir daha yapılmayacak. Ama o resimdeki mansiyon ödülü yarışmadan yarışmaya bir önceki dokuzuncudan bir sonraki 9. ya geçecek

    Çok sevinirim böyle bir buluşmaya Ali bey.

    Alıntı tomass adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merak ve ilgi ile okudum.
    Elinize sağlık.
    Ne güzel işte. İlginizi ateşleyin.

    .......................

    Sabak 07:30 teker Bandırmaya doğru döner
    bursalıali bunu beğendi.

  10. #10
    scorpions_59 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2009
    Şehir
    tekirdağ
    Motosikleti
    racer 200_discovery150_cbf 150_cbr 250_
    İlgiyle okudum, Sizi ve katılan arkadaşları tebrik ederim, güzel bir hobi, uğraş.
    Kazasız sürüşler dilerim.
    ufoz bunu beğendi.

  11. #11
    ufoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Xpulse 200t
    27.Temmuz sabah 7:30 da teker Bandırma istikametine dönmeye başladı.
    Feribotta kızımla sohbet ve didişme derken birde baktımki gelivermişiz.
    Kızım arabayla Erdek istikametine ben tam tersi Bursa yönüne...

    Hürkuş ekibi malikane gibi bir hakem çadırı kurmuş
    Hatta benim Kertenkele 125 için bile gölgede yer ayırmışlar

    Cumartesi havanın iyi olduğunu görünce programa uymaya karar verdik.

    Şehitlerimiz için bir dakikalık saygı duruşu ve İstiklal Marşı'nın ardından Bandırma Kaymakamı, Belediye Başkanı ve Emniyet Müdürü konuşmalarıyla yarışma başladı.
    Akşama kadar rahat şekilde ilk 4 round uçuldu.

    Akşam Erdek'te kumsalda deniz kenarında muhteşem bir gece geçirdik. Arzu edenler güneş batana kadar denize girdiler.
    Sabah üçe kadar yemek, sohbet, dans, anasonlu içeceklerin ardından otele çekildik. Ben telefonu kurmayı unutmuşum.

    Ekiplerde "Bırakalım Ufuk abi uyusun. Biz uçuşlarımızı yaparız o gelince skorları girer" demişler

    Sabah 10:00 gibi sahaya vardığımda herkes sohbet ediyordu
    Pazar uçuşlarıda yapılıp fly-offun uçulmasıyla yarışma tamamlandı.
    Ödüller, Eski, milletvekili, belediye başkaları tarafından verildi.

    Saat 18:00 de arkadaşların uyarısıyla çabucak toparlanıp feribotun yolunu tuttum. Yine GS'lerle girdim sıraya. Bu kez motor sayısı oldukça fazlaydı.
    Keyifli bir yolculuğun ardından Yenikapı daha sonra doğru garaja motoru parketmemin ardından duş bile alamadan yorgunluktan sızmışım

    Yorucu ama bir okadarda keyifliydi.

    Bir sonraki yarışma Ağustos sonunda havacılığın mabedi THK Eskişehir-İnönü tesislerinde
    Allahtan bir mani olmazsa gideceğim.

    Hafta sonu yarışma bir çok ulusal basın tarafından takip edildi. TRT Spor 1.5 dakika yarışmayı verdi.

    Yerel ve ulusal basında yer aldık
    Aşağıya bir kısmını listeledim.

    TRT Sporda çıkan haber
    .
    Sabah'ta çıkan haber
    .
    Hürriyet'te çıkan haber
    .


    Çok fotoğraf var.
    Ama sanırım aşağıdaki bir buçuk dakikalık video tüm yarışmanın özeti.

    Bakalım malikanemi beğenecekmisiniz

    Kalın sağlıcakla...

    .
    .
    .


    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:29 ----------

    .
    .
    Bizim uçuşlar hep lay lay lom olmuyor.
    Zaman zaman küçük kazalar yaşıyoruz elbette.
    Yinede çok eğleniyoruz çoooooook

    Aşağıdaki videoda Hezarfen'de yaşadığımız bir kaza anı var

    Sesi açarak izlemenizi öneririm

    .
    .

  12. #12
    ufoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Xpulse 200t
    3.Kasım.2019 pazar günü (yarın) Hezarfen Havalimanında IMAC Türkiye Şampiyonası 2.Etap Yarışması yapılacak.

    İzlemek isteyenleri Model Uçak pistine bekleriz.
    Çay, kahve, köfte mevcuttur.

    Merak edenler için yarışma reglamanı ve geçmiş yıllardan bir videoyu ekliyorum.



    .
    .


  13. #13
    ufoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Xpulse 200t
    IMAC Türkiye şampiyonası sonuçlandı.
    Resimde önümüzdeki yıl Türkiye'yi temsil edecek ekibi görüyorsunuz.

    Beylikdüzü Motosiklet Kulübünden üç RX3i 'li, birde NC750 kullanan misafirimiz vardı.


  14. #14
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Sümer abiye çok güldüm.
    Benim bilader bir ara uğraştığı için nasıl zordur bilirim.
    Bilader en son uçan halı yapmayı kafaya koyduydu.
    Yaptı ama uçurup uçuramadığını hatırlamıyorum.
    Sonra ben niye uçmuyorum ulem deyip yamaç paraşütüne sardı.

    Ben o kadar sabırlı değilim.
    Yaparken ayrı dert uçurmaya uğraşırken ayrı.
    Fenalık geçiririm ben.
    Tebrikler hepinize.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  15. #15
    YasinC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ekim 2016
    Şehir
    Ankara
    Modelciliğe ilgi duyan birini görmek güzel Aynı şehirde olsaydık uçuşlara giderdik hocam. Ben pek kırımsız duramam ama


  16. #16
    ufoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Xpulse 200t
    @COQ, bugün birisi birine anlatıyordu. Bir arkadaşı fi tarihinde uçan halı yapacağum demiş ve yapmışta. Hatta kuyruk dikmeside Hacıvat veya Karagözmüş.
    Abiniz olabilir mi?

    Aslında bizi dinlendiren uçurmaktan çok ahşapla uğraşıp uçağı yapmak. Meditasyon gibi

    Sümer'de ekipteki arkadaşlarda müthiştir

    @YasinC, o kırımlara üzüldüm. Birisi kumandadan çıkma gibi görünsede diğer kırımlar yanlış konumlanmaktan olmuş.

    Bir uçan kanat edinmek inişler için epey tecrübe edinmeyi sağlayabilir. Üstelik kırmak oldukça zordur.
    Ankara eskiden baya sağlam ekipler vardı. Onlara katılmayı denemeyi düşünün.

  17. #17
    YasinC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ekim 2016
    Şehir
    Ankara
    Ankara Eryaman ekibindendim de kimse kalmadı artık malum ekonomik sebeplerden.
    Aslında buradaki asıl kırımların sebebi gözlüğü çıkardıktan sonra uçağı bulamamam
    Burun üstü düşen ise zagi onda da tamamen radyodan çıkmıştı. Uzun zamandır uçuşlara gitmiyorum. Helikopterle uçuşa çok gidiyordum uygun alan yakında olduğu için bataryalar öldü. 2x6s batarya 1500-2000lira tutuyor

  18. #18
    ufoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Xpulse 200t
    Alıntı YasinC adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ankara Eryaman ekibindendim de kimse kalmadı artık malum ekonomik sebeplerden.
    Aslında buradaki asıl kırımların sebebi gözlüğü çıkardıktan sonra uçağı bulamamam
    Burun üstü düşen ise zagi onda da tamamen radyodan çıkmıştı. Uzun zamandır uçuşlara gitmiyorum. Helikopterle uçuşa çok gidiyordum uygun alan yakında olduğu için bataryalar öldü. 2x6s batarya 1500-2000lira tutuyor
    6-7 yıl önce Eryaman'da müthiş bir ekip vardı. Memur arkadaşların tayinleri, ekonomik sebepler derken dağıldı bu grup.

    FPV yaparken gözlüğü çıkarınca uçağı bulamama, gözlerin ışığa adapte olamaması son derece normal.

    Bizim uyguladığımız iki şey tavsiye edebilirim. Her ikisinde de yanınıza bir yardımcının olması gerekli.

    1- Yardımcı çıplak gözle uçağı sürekli gözler. Özellikle inişe gelirken uçağın yüzümüzün ön kısmında 50-60 metre uzakta, uçağın büyüklüğüne göre 100-150 metre yukarıda olmasını sağlarız. Keza yine uçak soldan gelecekse hızı düşük ve bizden 100-150 metre daha solda olmalı.
    yardımcı düz hatta uçuş yaptığımızı ve doğru konumda olduğumuzu teyit edince gözlüğü çıkarırız. Yardımcı uçağın konumunu sürekli parmağıyla işaret eder. Uçak yaklaşık önümüze geldiğinde veya bir miktar sağa gittiğinde gözler ışığa alışır ve uçağı görür hale geliriz. Bundan sonrası görerek iniş.

    2- Yardımcı trainer kablosuyla hazır bekler. gözlüğü çıkaracağımız zaman haber veririz kumandayı yardımcı alır ve yüksek bir hatta önümüzde 100 metre kadar yüksekte daireler çizer. Gözlüğü bırakır, gözleri alıştırırız. Hazır olunca kumandayı tariner modundan çıkartıp ko0ntrolü devralırız.

  19. #19
    YasinC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ekim 2016
    Şehir
    Ankara
    Oykun abiyi, Recep abiyi, Özgür hocayı falan tanıyorsunuz o zaman?

  20. #20
    YBRMANİA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Kasım 2011
    Şehir
    AnTALYA
    Motosikleti
    HONDA CBR 1000RR(14)-YAMAHA YBR(12)
    güzel bir hobi ama çok maliyetli malesef.
    Yamaha YBR-125 2008/Honda DYLAN 2008/Honda CBF-150 2011/Kawasaki ER-5 2005/Yamaha fazer8 2011/YAMAHA YZF R1 2010/YAMAHA YZF R1 2014/HONDA CBR 1000RR 2014+YAMAHA YBR-125 2012


1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)