İsmet beyin (@yasliveacemi) önerisiyle Bismillah deyip şu yarışma ve gezileri paylaşayım istedim...
(yanlış başlık altına açtıysam eğer umarım moderatörlere uygun başlığa taşımak için zahmet çıkarmamışımdır)
2019 yılı 2m Planör ligi birinci ayağı Atlas MPK tarafından tertiplenmekte ve 29-30 haziran tarihlerinde Bandırma Koyunculuk Araştırma Enstitüsü Müdürlüğü sahasındaydı.
Akşamdan yarışmada ihtiyaç duyduğum bilgisayar, kalem, kağıt, zımba, makas, kronometre, uzatma kablosu ve
minik tüp, kamp ocağım, noddlelar, şeker, kahve ve fincanlarım, yedek tişört, gömlek, şort, çamaşır, halat motora yüklemiştim.
Sabah 07:00 ve benim kertenkele yola çıkmaya hazır
Hava durumu kuvvetli rüzgar veriyordu. Bu nedenle feribotta motoru nasıl sabitleyebilirim diye başlıkta açmıştım.
İşimi sağlama alıp Miçoların gösterdiği şekilde motoru halatla bağladım
Tam zamanında sahadaydım. Yarışmacı arkadaşlar hakem masası ve saha ekipmanlarının kurulumunu beklemekteydi.
yarım saatte hazırlandı hazırlanmasına ama cumartesi günü sahada o kadar rüzgar vardıki, devrilmemesi için motoru halatla bağlama ihtiyacı duydum.
Cumartesi günü aşırı rüzgar nedeniyle uçuş yapılamadı, yarışma başlatılamadı.
Parafoil uçurtma uçuran arkadaşlar bir ara üç kişi beraberce uçurtmaları zor zaptediyorlardı.
Ayakları yerden kesiyordu uçurtmalar.
farklı şehirlerde yaşayan, bir yıldır görmediğimiz dostlarla hasret giderme şansı tanıdı bize rüzgar
Günün fiyakası yanımda getirdiğim kamp ocağımla yaptığım kahveydi
Kahvesini içen fincanını yıkıyor, hemen bekleyenlere kahve servisi yapıyordum.
Bizim ekip bir ilginçtir. Birinde bir şey gördükmü hepimiz gider aynından alırız
herkes nereden aldığımı soruyordu.
İsmet bey, bu fikri siz verdiniz bana . teşekkürler...
.
.
.
Cumartesi akşam ekiplerin akşam yemeği, kafe sohbetleriyle geçti.
Akşamdan anlaştığımız üzere pazar sabah 07:00 de sahadaydık. Hiç vakit kaybetmeden yarışmayı başlattık.
Ben motosiklet montumu çıkarmaya bile vakit bulamadan skor çetelesinin başına oturmuş durumdayım
.
.
.
.
.
Bir yıldır bugünü bekleyen yarışmacılarında hızlı davranmasıyla saat 14:00 civarlarında normal uçuşlar tamamlanarak fly-off uçuşlarına geçildi.
2 fly-off roundun uçulması ardından yarışma tamamlanmıştı.
Bu yarışmalarda en acı olan kilometrelerce uzaktan gelip 6-8 round uçup,
kıl payıyla fly-off uçacak grubun dışında kalmaktır.
Bun yarışmada 8 kişi fly-off uçacaktı. 9. sıradaki kişinin önündeki yarışmacıyla arasındaki fark
sadece 1 saniye civarında. 15., 20. sonuncu olsanız o kadar üzülmezsiniz ama böyle kıl payıyla fly-off
uçamayınca teselli etmek gerekiyor yarışmacıyı.
Bu yarışmada kıl payı fly-offa giremeyen 9. yarışmacının özel bir ödülü vardı
Şöyle bir şey takdim ettik kendisine
.
Bunlarda ferdi ilk 3, takım ilk 3 ve gençler kategorisi ilk 3 ödülleri...
Yarışmalarımızı eski/yeni milletvekili ve belediye başkanları ziyaret ederler.
Ödüller milletvekili ve başkanlar tarafından verildi.
.
.
Yarışma sonrası yorgunluktan ayakta kalanların birlikte fotoğraftan çektirmesi adettendir
.
Atlas ekibinin son bir işi kalmıştı. Saha ekipmanlarının toplayarak bir sonraki yarışmayı düzenleyecek olan Bandırma Hürkuş ekibine teslim etmek...
Ardından biraz alışveriş, kafede sohbet ve feribot sırasında BMW li amcayla yanyana beklerken sohbet...
Rüzgar nedeniyle oldukça zor geçen yarışma herşeye rağmen çok keyifliydi.
Kalın sağlıcakla...
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:20 ----------
14 Temmuz günü Hezarfen Havaalanında, Hezarfen RC Kulübü tarafından Savaş Uçakları günü tertiplendi.
Ben yine Kertenkeleme atlayıp tuttum yolunu Çatalcanın
Çoğu ölçekli olan bu savaş uçaklarını uçurmak oldukça güçtür.
Ama yinede gösteri kazasız belasız kırımsız atlatıldı...
Uçuşlar sırasında efekten verilen makinalı sesleri, touch&golar ve nihayetinde 6 uçağın ardarda kalkış yapıp kol uçuşu yapmalarını izlemek oldukça keyifliydi.
Tabi en keyifliside dostlarla sohbet ve Salih ağabeyin acı kahvesi
.
.
.
.
.
.
Ama en güzeli de benim Kertenkele