Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

İridyum Buji ve Yakıt Tüketimi Hakkında

    REKLAM ALANI
  1. #1
    dogukanb - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ekim 2018
    Motosikleti
    Honda CBR125R
    Öncelikle merhabalar, kafamı kurcalayan bir soru var. İridyum buji yakıt tüketimini sabit tutup (veya azaltıp) performansı artırabilir mi? Bence daha stabil ve güçlü ateşleme yapacağı için içeri giren yakıttan maksimum verimliliği alabiliriz. Bundan dolayı sakin kullanırken normal bujiye göre daha az yakıp, performanslı kullanırken yine daha az yakıp normal bujiye nazaran daha hızlı gidebiliriz.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    12 Haziran 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    yamaha mt-25
    soru yanlış bence. iridyum buji 2 beygir katar mı olacaktı.
    drejj bunu beğendi.

  3. #3
    uzay gemisi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ocak 2017
    Şehir
    İstanblue
    Motosikleti
    09
    İridyum bujilerin normal sokak kullanımında tek faydası uzun ömrüdür. Normal buji her 20 binde değişiyorsa iridyum 40 binde değişir yada 60 binde gibi. Yanma verimi filan tamamen fasa fiso hikaye öyle birşey olsaydı normal bujiler satıştan kalkar tüm motorlar iridyum bujiyle gelirdi çünkü pahalı birşey değil

  4. #4
    Memcoş48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2016
    Şehir
    İzmir Seferihisar Ürkmez
    Motosikleti
    Triumph Tiger 800XRx
    Herkes birşeyler söylüyor bu konuda ben bizzat kullanım tecrubelerimi aktarayım. Arabamda ve motosikletimde ngk iridyum buji kullandım, çok ufak ta olsa olumlu farklar gözlemledim; motosiklette (sym wolf) ilk çalıştırmada daha kolay başlama ve daha sarsıntısız çalışma, uzun buji ömrü arabada(nissan primera 1.6 comfort) lpg'de yüksek vites alt devirlerdeki vuruntu kayboldu ve daha canlı gaz tepkisi aldım. Yine her iki aracımda da yakıt minik de olsa azaldı. Örneğin: Arabayla karma kullanımda 32 litre gazla 350-360 km giderken bu 370-380 km.lere çıktı. Motosikletle ise sakin kullanımda 100km 3.2 litrelerden 3 litre bandına indim.

  5. #5
    ufoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Xpulse 200t
    T.C. Milli Eğitim bakanlığı, Motorlu Araçlar Teknolojisi
    Benzinli Motorlarda Yakıt ve Ateşleme Sistemleri öğrenme materyalinden alıntıdır.
    (materyal kod no: 525MT0273)

    Platin ve iridyum uçlu özel bujiler
    Bujilerin ömrünü artırmak için merkez elektrot ile şasi elektrodunun üzeri özel olarak kaplanmıştır.

    Bu tip özel bujilerin özellikleri şunlardır:
    Elektrotların uçları özel malzeme ile kaplı olduğundan bu elektrotlar çok az aşınır.
    Yaklaşık 100000 km’ye kadar bakım veya ayarına gerek yoktur.
    Bunların ateşleme performansı yüksektir.
    Merkez elektrotların uç çapları normal bir bujiye göre daha incedir.
    Tırnak aralığı 1,1 mm’ye kadar çıkartılmıştır.
    Ölçü ve ağırlığı azaltılarak daha iyi soğuması sağlanmış ve buji inceltilmiştir.
    İridyum uçlu bujilerin özellikleri aşağıda belirtilmiştir.
    İridyum uçlu bujilerin en yüksek ateşleme güvenliği, daha az emisyon ve daha fazla çalışma ömrü vardır.
    Orta elektrotta sadece 0,6 mm kalınlığında bir iridyum uç bulunmaktadır.
    Çevre aralığında elektrik deşarjları meydana gelir.
    Böylece kurum birikintileri ortadan kaldırarak soğukta çok iyi çalıştırma sağlar.
    Çevre aralığında tortunun olmayışı, kaçak akım oluşumunu engeller ve doğru ateşlemeyi garantiler.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:21 ----------

    Thesinner83 bunu beğendi.

  6. #6
    oldcockroach - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2018
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    2014 HONDA CBR 125R
    Alıntı ufoz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    T.C. Milli Eğitim bakanlığı, Motorlu Araçlar Teknolojisi
    Benzinli Motorlarda Yakıt ve Ateşleme Sistemleri öğrenme materyalinden alıntıdır.
    (materyal kod no: 525MT0273)

    Platin ve iridyum uçlu özel bujiler
    Bujilerin ömrünü artırmak için merkez elektrot ile şasi elektrodunun üzeri özel olarak kaplanmıştır.

    Bu tip özel bujilerin özellikleri şunlardır:
    Elektrotların uçları özel malzeme ile kaplı olduğundan bu elektrotlar çok az aşınır.
    Yaklaşık 100000 km’ye kadar bakım veya ayarına gerek yoktur.
    Bunların ateşleme performansı yüksektir.
    Merkez elektrotların uç çapları normal bir bujiye göre daha incedir.
    Tırnak aralığı 1,1 mm’ye kadar çıkartılmıştır.
    Ölçü ve ağırlığı azaltılarak daha iyi soğuması sağlanmış ve buji inceltilmiştir.
    İridyum uçlu bujilerin özellikleri aşağıda belirtilmiştir.
    İridyum uçlu bujilerin en yüksek ateşleme güvenliği, daha az emisyon ve daha fazla çalışma ömrü vardır.
    Orta elektrotta sadece 0,6 mm kalınlığında bir iridyum uç bulunmaktadır.
    Çevre aralığında elektrik deşarjları meydana gelir.
    Böylece kurum birikintileri ortadan kaldırarak soğukta çok iyi çalıştırma sağlar.
    Çevre aralığında tortunun olmayışı, kaçak akım oluşumunu engeller ve doğru ateşlemeyi garantiler.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:21 ----------

    https://www.youtube.com/watch?v=QUQ8av-9rbs
    Bu video yanlış algı oluşturuyor ateşleme süresi sayısı bujiden bujiye değişmez yani normal buji ağır ateşlerken iridyum yada platin hızlı ateşleme yapmaz ayrıca ateşleme sistemini de güçlendirmek lazım iridyum ve diğer materyalli bujilerden verim almak için yoksa ömür uzunluğundan başka bir işe yaramaz.
    emremm bunu beğendi.

  7. #7
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Alıntı oldcockroach adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu video yanlış algı oluşturuyor ateşleme süresi sayısı bujiden bujiye değişmez yani normal buji ağır ateşlerken iridyum yada platin hızlı ateşleme yapmaz ayrıca ateşleme sistemini de güçlendirmek lazım iridyum ve diğer materyalli bujilerden verim almak için yoksa ömür uzunluğundan başka bir işe yaramaz.
    Bu videonun yapılış amacı amacı zaten akla ziyan, iridyum buji bu şekilde çalışma yapamaz.
    Daha önce video ile ilgili bir şeyler yazmıştık, ekleyeyim.
    ....öncelikle normal buji ve iridyum buji hakkında bildiklerimi yazayım.
    Buji silindir odasında iki elektrot arasında oluşan yüksek voltajla kıvılcım oluşturarak benzini tutuşturur.
    Bütün araçlarda elektrot arasındaki mesafe önemlidir ve değişkenlik gösterir.
    Alacağınız iridyum buji, sizin kullandığınız motordaki normal bujinin elektrot aralığında olmak zorundadır.
    İridyumun, normal bujiden farkı sadece daha dayanıklı olmasıdır. Onda da iki tane elektrot var.
    Yani içinde gerilimi yükselten frekansı artıran herhangi bir fazlalık yok.
    --------------
    Şimdi gelelim videoya. Mesajımda "hızı gözle nasıl fark ediyorsunuz" dedim ya.
    Videoda daha hızlı, yani frekans artıyor değil mi?
    Bu ş..sizler para için her şeyi yaparlar. Yalanı da söylerler.
    Ama uyanık olmak lazım. O kadar da geri zekalılar ki biriside çıkar bu işlerin yalanını ortaya çıkarır demezler.
    Çıkarsan ne olacak? Videoyu koymuş anlamayan birileride inanacak. Herkes anlamak zorunda değil.

    Şimdi bujiyi koyduğu kutuda bir elektronik devre ve indüksiyon (yüksek voltaj üreteci) bobini var.
    Ve frekansı yani darbenin hızını artırabiliyor.
    Dikkat edersen sağ tarafta bir potansiyometre ve üstünde ibreli bir frekans göstergesi var.
    Hatta bujinin hemen hizasında ve sağında bir tane de kırmızı LED var. LED de her darbede yanıp sönüyor.
    Normal bujiyi taktığında frekansı düşürüyor. İridyumu taktığında ise frekansı potans.tan artırıyor.
    Frekansın arttığını LED den de gözleyebilirsin. Hatta ibreden de dikkat edersen görürsün.
    --
    İstersen denemesi çok kolaydır. Bir tane normal buji, bir tane de iridyum alın. elektrot aralığı aynı olsun.
    Motorda bujiye pipoyu takın. Şaseye dokundurarak marşa basın. İkisinin arasında gözle hiç bir fark göremezsiniz.
    --
    Biraz uzun oldu. Kolay gelsin.
    Hatta bende bir video ekleyeyim. "Bujinin devire göre çalışma görüntüsü"
    https://www.youtube.com/watch?v=3-subnVQx2I#t=20.365428
    Benim eklediğim video kalkmış..

  8. #8
    ufoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Xpulse 200t
    Alıntı oldcockroach adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu video yanlış algı oluşturuyor ateşleme süresi sayısı bujiden bujiye değişmez yani normal buji ağır ateşlerken iridyum yada platin hızlı ateşleme yapmaz ayrıca ateşleme sistemini de güçlendirmek lazım iridyum ve diğer materyalli bujilerden verim almak için yoksa ömür uzunluğundan başka bir işe yaramaz.
    O video İridyumda ateşlemenin düzenli olarak tek ve aynı noktadan olduğunu gösteriyor olması açısından faydalı.
    Yoksa frekans veya hız değiştirme değil konu.

    Bir İridyum buji tecrübeside benden:

    23cc 15-16 bin devir döndürebilen iki zamanlı bir motorum vardı.
    Fabrika önerisi olan bujileri taktığımda 12-14 bin devirlerde buji en fazla 1 saat kullanıma dayanıyordu.
    Bazen 15 dakika kullanımdan sonra bujinin pert olduğuda oluyordu. Bujilerde eften püften değil. Hep marka kullanıyordum.

    Bir gün, bir motosikletçiden buji alırken konu geçti.
    Çocuğun söylediği şuydu.
    "Normal bujiler genelde ortalama 7-8 bin devirlik motorlar için. Senin motor 12bin devir üzerinde çeviriyor.
    Zaten rölanti bile 4-5 bin devir. İridyum buji kullanman gerek"

    Hemen Sirkeciden bir İridium buji aldım.
    Tam hatırlamasamda 20-30 saat kadar o bujiyle motoru kullandım. Hiç bir sorun çıkmadı.
    Satarkende üzerindeki bujiyle sattım ve hala çalışıyordu.

  9. #9

    Üyelik
    31 Mart 2017
    fabrika önerisi orijinal bujiden şaşmamak lazım.

  10. #10
    kindar_martı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2012
    Şehir
    sTaNbuL
    Motosikleti
    sym adx 125
    kendi adıma konuşayım. vfr 800x için kitapçıkta IMR9D-9H (NGK) veya VNH27ZB(DENSO) model buji demiş. kitapçığa göre takılması zaten gereken buji iridyum buji. kısaca iridyum bujiler çok pahalı bee...

  11. #11
    dogukanb - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ekim 2018
    Motosikleti
    Honda CBR125R
    Alıntı kindar_martı adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kendi adıma konuşayım. vfr 800x için kitapçıkta IMR9D-9H (NGK) veya VNH27ZB(DENSO) model buji demiş. kitapçığa göre takılması zaten gereken buji iridyum buji. kısaca iridyum bujiler çok pahalı bee...
    Benim tek silindir olduğu için 60tlye aldım bakalım en kötü şuan ki halinden iyi olacağı garanti.

  12. #12
    dogukanb - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ekim 2018
    Motosikleti
    Honda CBR125R
    Buji geldi montajını yaptım ve yaklaşık 70 80 kilometre kullandım şuan hissettiğim tek fark alt devirlerde bir tık iyileşme sadece o kadar

  13. #13
    oldcockroach - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2018
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    2014 HONDA CBR 125R
    Alıntı dogukanb adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Buji geldi montajını yaptım ve yaklaşık 70 80 kilometre kullandım şuan hissettiğim tek fark alt devirlerde bir tık iyileşme sadece o kadar
    Şu anda bende cr8 iridyum buji kullanıyorum alt devirlerde ki vuruntu sesi yumuşak geliyor şu 3000 km bitsin cr9 iridyum yüksek devir bujisine geçeceğim

  14. #14

    Üyelik
    23 Nisan 2011
    Şehir
    istanbul-avcılar
    Motosikleti
    2014 CBR500R vs Dio 110
    Alıntı dogukanb adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Buji geldi montajını yaptım ve yaklaşık 70 80 kilometre kullandım şuan hissettiğim tek fark alt devirlerde bir tık iyileşme sadece o kadar
    125'lik ....şak kadar motora gereksiz masraf, tertemiz orjinal haliyle bin git ...
    The Power of The Dreams.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)