....öncelikle normal buji ve iridyum buji hakkında bildiklerimi yazayım.
Buji silindir odasında iki elektrot arasında oluşan yüksek voltajla kıvılcım oluşturarak benzini tutuşturur.
Bütün araçlarda elektrot arasındaki mesafe önemlidir ve değişkenlik gösterir.
Alacağınız iridyum buji, sizin kullandığınız motordaki normal bujinin elektrot aralığında olmak zorundadır.
İridyumun, normal bujiden farkı sadece daha dayanıklı olmasıdır. Onda da iki tane elektrot var.
Yani içinde gerilimi yükselten frekansı artıran herhangi bir fazlalık yok.
--------------
Şimdi gelelim videoya. Mesajımda "hızı gözle nasıl fark ediyorsunuz" dedim ya.
Videoda daha hızlı, yani frekans artıyor değil mi?
Bu ş..sizler para için her şeyi yaparlar. Yalanı da söylerler.
Ama uyanık olmak lazım. O kadar da geri zekalılar ki biriside çıkar bu işlerin yalanını ortaya çıkarır demezler.
Çıkarsan ne olacak? Videoyu koymuş anlamayan birileride inanacak. Herkes anlamak zorunda değil.
Şimdi bujiyi koyduğu kutuda bir elektronik devre ve indüksiyon (yüksek voltaj üreteci) bobini var.
Ve frekansı yani darbenin hızını artırabiliyor.
Dikkat edersen sağ tarafta bir potansiyometre ve üstünde ibreli bir frekans göstergesi var.
Hatta bujinin hemen hizasında ve sağında bir tane de kırmızı LED var. LED de her darbede yanıp sönüyor.
Normal bujiyi taktığında frekansı düşürüyor. İridyumu taktığında ise frekansı potans.tan artırıyor.
Frekansın arttığını LED den de gözleyebilirsin. Hatta ibreden de dikkat edersen görürsün.
--
İstersen denemesi çok kolaydır. Bir tane normal buji, bir tane de iridyum alın. elektrot aralığı aynı olsun.
Motorda bujiye pipoyu takın. Şaseye dokundurarak marşa basın. İkisinin arasında gözle hiç bir fark göremezsiniz.
--
Biraz uzun oldu. Kolay gelsin.
Hatta bende bir video ekleyeyim. "Bujinin devire göre çalışma görüntüsü"
https://www.youtube.com/watch?v=3-subnVQx2I#t=20.365428