Yerli ve Milli Motosiklet Kaskı Üretimi
Reklamlar
-
Merhaba Arkadaşlar,
Biz Makine Mühendisi ve Kimya Mühendisi iki girişimciyiz. Yaptığımız araştırmalar sonucunda Türkiye’de motosiklet kaskının tek bir firma tarafından üretildiğini tespit ettik. Ancak bu firma tarafından üretilen kaskların motosiklet kullanıcıları tarafından rağbet görmediğini ve kask satış noktalarında yaptığımız incelemelerde bu firmanın herhangi bir ürününün satılmadığını gördük. Bizler ülkemizde uluslararası standartlara sahip motosiklet kaskı üretmeyi planlamaktayız. Bu süreçte oluşturduğumuz proje, İTÜ Çekirdek tarafından kabul edilmiştir. Bundan sonraki aşamada TÜBİTAK destek programlarına projenin gönderilmesi için eğitim ve çalışmalar devam etmektedir.
Bu aşamada sizlerden isteğimiz; motosiklet kullanıcıları olarak mevcut olan kasklarda yaşadığınız problemleri, yerli üretim bir kasktan tasarım, konfor, güvenlik, havalandırma, gürültü izolasyonu, aerodinamik yapı, fiyat gibi teknik ve estetik konularda beklentilerinizi bizimle paylaşmanızdır. Fikirleriniz üreteceğimiz kaskın kullanıcı nezdinde tercih edilmesi açısından son derece önem arz etmektedir.
Saygılarımızla,
Burak Erkek Kimya & Endüstri Mühendisi
Sultan Saylağ Makine Mühendisi
İletişim : yerlikask@gmail.com
Reklamlar
-
Malzeme Mühendisliği son sınıf öğrencisiyim, 3 senedir bu işi araştırıyorum, mezun olduktan sonraki ilk hedefim buydu benim, üzülsem mi sevinsem mi bilemedim şu an...
Projenizde başarılar, bunca senede gördüğüm net tek bir şey var, tasarım. Kask "şekil" olmazsa kimse dönüp bakmıyor maalesef.
-
Merhaba,
İlk etapta rüştünü ispatlamiş marka/modeller ile her konuda rekabet edilebilmesi kolay değil/zorda değil.
Bu doğrultuda,üretilecek ürünlere bir pazar ve segment olarak bir yön verebilirsiniz(fizibilite)
Nedir bu segment olayindan kasıt,
Kapali
Cene acilir
Açik
Vb.
Ayrica F/P urun anlaminda ve yedek parca konularida önemli.
Şahsim adina bir kask`tan beklentim,
İzolasyon
Ergonomi(farkli kafa yapisina gore(uzun,oval,yassı)çesitli beden seçenegi)
Darbe sönümleme
Nefes alabilirlik
Vizordeki Buğu önleyicinin yeterliliği
Bu altı unsur yeterli.
Çalişmalarinizda şimdiden başarilar dilerim.
-
Başarılar.. ses olayina dikkat etmek lazim. Zamanla kask canımın cercevesindeki lastikler elastik ozelligini kaybedince cam tam otrmuyor sanırım. Ondanda ses yapıyor. Galiba yani..
-
Önem sırasına göre;
Rüzgar tüneli testlerinin çok iyi yapılması(mümkünse hem enduro hem racing kullanımına uygunluluğunun sağlanması)
İzolasyon
Konfor
Havalandırma
Fiyat
Şahsen kaskın şeklinin hiç önemsemem. Şimdiye kadar aldığım 3 kask da düz renkti. Evet apaçiler için şekil önemli olabilir fakat bu kitleye hitap ederseniz ls2 seviyesinden yukarı çıkamazsınız. Fakat diğer konulara önem verilirse bilinçli kullanıcının gönlünü kazandığınızda çok da uzun olmayan bi vadede apaçi diye tabir ettiğimiz kitleyi de etkiniz altına alırsınız ve efsaneleşebilirsiniz. Daha çok işletme kısmında bilgim olduğu için söyleyebileceklerim bu kadar. Projeniz gerçekleşirse de kaskı ilk alanlardan biri olarak destek olmayı canı gönülden isterim.
-
Takipteyiz! Başarılar diliyorum.
-
Önem sırası olarak
1) Fiyat
2) güvenlik
Çünkü maalesef bütçelerimiz malum, önce fiyat bandını sonra o banttaki en güvenli kaskı seçiyorum
3) vizör buğu önleyici mekanizma...
4) aşırı çöp bir tasarım olmaması
-
Güzel bir proje. Ben kararınız için tebrik ederim.
Görselliğin önemli olduğu bir çağda tasarım konusunun oldukça önemli olduğunu düşünüfyorum. Yani sadece dış kabuğun tasarımı değil, boyasının, renginin de önemi çok büyük. Özellikle mt serilerinin kafataslı güllü kaskları kaskın bütün havasını değiştirmiş. Albeni katmış örnek verecek olursam.
Fiyat meselesi ise son kullanıcı için çok önemli diğer bir konu.
Pazarlama noktasında reklam yapmanız ve ürünü ulaştırabildiğiniz kadar çok ekipman mağazasına ulaştırmanız önemli. Şahsen ne kadar internetten bakıp görülse de kask meselesinde gidip dükkandan alma ayrı bir önem taşıyor. Kullanıcının dükkanlarda kaskınızı görmesi önemli.
-
Mesela ben kulaklıkla kullandığımdan pek fazla sese takılmam çok olmadığı sürece f/p ürünü olması her üründe olduğu gibi olmalı onun dışında çok özellik sayılabilir hafif olması yanında eğer taşıma çantası verilicekse kullanışlı olması mümkünse iç pedlerin kolay çıkabilir olması bu benim için önemli çünkü çok çabuk kirleniyor içi bana kalırsa
-
22 Temmuz 2019, 21:35
#10
Ben 2 adet ls2 ff351 352 kask kullandım kullanıyorum benim kasktan beklentilerim şu yönde
1-öldürmesin
2-çizilmeye dayanması
3-tamamı ile sökülüp yıkanabilir olması
4-fiyat
5-tasarım
6-rüzgar geçirmemesi/ses geçirmemesi
7-yedek parça
-
22 Temmuz 2019, 22:13
#11
UğurDankı adlı üyeden alıntı
Ben 2 adet ls2 ff351 352 kask kullandım kullanıyorum benim kasktan beklentilerim şu yönde
1-öldürmesin
2-çizilmeye dayanması
3-tamamı ile sökülüp yıkanabilir olması
4-fiyat
5-tasarım
6-rüzgar geçirmemesi/ses geçirmemesi
7-yedek parça
Kesinlikle bende kaskimin tamamen sökülüp takilabilmesini, detaylı temizlenebilmesini isterim ses geçirmesi fln çok önemli değil aslında
-
22 Temmuz 2019, 22:19
#12
Tüm güvenlik yeterliliklerini sağladıktan sonra
customization-kişiselleştirme önemli bir etken. Kullanıcıya kendi tasarımını yapmasına müsade edebilirsiniz. Stiker ile, boya ile ya da baskı ile olabilir, kaskın üzerine takılabilen köpek balıgı yüzgeci vb. gibi ekstra parcalar olabilir, hava kanalları vb farklı renklerde olabilir. Kullanıcının kendi tasarladığı veya hazır birkaç model grafik serigrafi ya da su transfer kaplama ile kaska uygulanabilir.
Kendinden silecekli, kendinden gece görünürlüğü arttıracak flaşörlü vb. yeniliklerle gelebilir.
Örnekler çoğaltılabilir. Çıktığınız bu zorlu yolda başarılar dilerim.
SYM Gts Evo 250, SYM Maxsym 400,KTM Duke 390,Xmax 400abs, Joymax250, Forza250
-
22 Temmuz 2019, 22:34
#13
Dış kabuğu fiber kompozit, kevlar türevi dayanıklı maddelerden olan kaskları tercih ediyorum. Konforu,havalandırması ve ses yalıtımı iyi bir kask yerli üretim olarak satışa sunulsa hemen alırım 2 tane snell gibi sertifikalar olursa tadından yenmez. arai vizörde kaş havalandırması kullanıyor ve kullananlar bunun çok güzel bir fark oluşturduğunu söylüyor bu tarz fikirler uygulanabilir. Konuyu takipte kalayım
-
22 Temmuz 2019, 22:53
#14
Kask fiyatları tavan yaptığından fiyatın çok önemli olduğunu düşünüyorum. Sharp testini biliyorsunuz sanırım oradan 5 yıldız alan, yedek parçaları ( vizör, iç pedler vs) kolayca sökülüp takılabilen ve uygun fiyatlı olan bir kask üretip kaskın kendi fiyatınıda maks 1000tl civarında tutabilirseniz bence oldukça başarılı olur. Buğu için zaten pinlock uyumlu olsa yeter. Bir de iç pedlerde interkom için yer olsa tamam. Dış kabuk polikarbonat değil fiberglass olursa tadından yenmez.
Yerli ve milli bir kaskın bence en önemli kriteri maliyeti olmalı çünkü insanlar gerçekten kask alamıyor. Yoksa yüz tane kriter söylenebilir sessizlik, ağırlık vs ama fiyat çok yükselirse dünyanın en iyi kaskını yapsanız bile bir anlamı olmaz zaten belirli bir rakamı aştıktan sonra insanlar bilindik ithal markalara yönelir.
-
22 Temmuz 2019, 22:57
#15
Başarılar dilerim öncelikle.
Alternatif ithaller varken yerli malı , hem zor hem kolay bu ülkede.Hem eleştiririz , hem sempatimiz vardır , biraz karmaşık.
Üst segment kullanıcısı ilk başta ciddi veri olmadan çok iyi müşteriniz olmaz.
Benim açımdan temel sertifikalardan birisi veya mümkünse fazlasına sahip (hedef bu olunca kalite hedefinizde baştan belli olur ( http://www.motosiklet.net/forum/moto...ifikalari.html ) , Sharp (https://sharp.dft.gov.uk/ ) sanırım ingiltere'de sadece satılan kaskları (satın alıp) test ediyor ama mümkün olsa bu testlerden 5 üzerinden 4 alan bir kask tercih edilir.Ben mesela 4 ve üzeri puan alan kasklardan en uygun fiyatlısını tercih ediyorum.
Sonrasında ürünleri çesitlendirmek , farklı kullanıcı çeşitlerine hitap etmek mümkün olur.
Youtube'daki bilimsel olmayan (bana göre saçma) testleri de geçecek bir ürün şart.İnsanların gücü sizi test etmeye yeteceği için hazır olmak önemli.)çin malı kaskı havaya attık parçalandı vb gibi).
Belki ileride bir dünya markası olursunuz bizde gurur duyarız.Bunu demişken marka önerisi olan arkadaşlar da varsa , yazarsa bir fikir olur.
-
22 Temmuz 2019, 22:57
#16
Ses, izolasyon, ergonomi veya aerodinamik bana göre bunların hepsi tırıvırı. En pahalı kasklarda bile illa bir iki kategoride sıkıntı çıkartıyor.
Optimize tasarımı yakalayabilmek lazım. Her branşta mükemmel olmak zorunda değil.
Ufaktan yapın bir şeyler ayağımız alışsın, sonrasına bakarız.
-
22 Temmuz 2019, 22:58
#17
Full face polikarbonat bir kaskla işe başlayın derim
-
22 Temmuz 2019, 23:07
#18
Güvenlik, konfor. İnsanı bir fiyat düzeyinde sanırım benim için yeterli olur.
Ülkemizde maalesef bir şey üretmek kolay değil. En azından uygun fiyatlı olarak. Bir arkadaşımız motosiklet pantolonu üretmek için yazmıştı foruma. Fiyatlar hiçte istediği gibi gitmemişti. Tahmininden fazla bir maliyetle karşılaştı. Üretti satıyordu en son ama istediği fiyatlara üretememişti.
-
23 Temmuz 2019, 00:14
#19
imaj.. retro tasarım kask yapın lütfen..
-
23 Temmuz 2019, 00:29
#20
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler