Kamera ve Bluetooth ses olsun. Şimdi diyeceksin kamera güvenlik için olmaz. Abi delik delmen de o kamera kaska koyula bilir pil kısmı kulak pedlerine gelse sıkıntı olmaz kamera da dıştan kanal sistemiyle öne. Gelebilir
Kamera ve Bluetooth ses olsun. Şimdi diyeceksin kamera güvenlik için olmaz. Abi delik delmen de o kamera kaska koyula bilir pil kısmı kulak pedlerine gelse sıkıntı olmaz kamera da dıştan kanal sistemiyle öne. Gelebilir
Sertifika ve fiyat önemli bence. İthal markalar ilemyakın fiyata satacaksanız ben tercih rtmem. Çünkü marka olmanın da bir bedeli var. Marka olmadan o bedeli almayı düşünmeyin. Ancak sonrasında daha pahalı bile satabilirsiniz. Yeterki ekstra kaliteniz/artınız olsun.
Benim için sertifika önemli. Dünya çapında geçerli olacak yaptığın ürün. İhrac edebiliyor olmalısın.
2.'si fiyatı uygun olmalı. 50 senedir kasak üreten firmanın kaskıyla aynı seviye fiyattan veriyorsan ölü doğan bir marka olmaya hazır ol.
Ucuz yaparsan bu milletin milliyetçi yanını ortaya çıkarırsın, peynir ekmek gibi satar.
Havalandırma iyi olmalı.
İçinin komple çıkarılıp takılabilir olmalı.
Pinlock'a uygun olsun ya da takılı gönder. Pinlock olmadığı halde kask kutusuna ya da kask özelliklerine buğu tutmaz gibi ibareler koyup, markana karşı oluşmamış güven duygusunu baştan yıkma.
Her kafa tipine uygun kaskın olsun, net sayfasında custom kask gibi bir şey olursa hoş olur. Kısa sürede de teslimat sağlayabilirsen güzel reklamın olur.
Ses konusuna çok girmiyorum. Sesten dolayı aşırı yoran bir kask olmasın yeter, önce üstteki maddeleri halledersen daha iyi olur.
Girişimcilere ve özellikle üni okuyup belli konularda uzmanlık geliştirmiş girişimcilere saygım sonsuz. Ancak her ne kadar kulağa ters gelse de son yıllarda iyice anti-milliyetçi bir insan oldum çıktım. Benim gibi düşünen insaların azımsanmayacak kadar olduğunun farkındayım. Bir ürün Türk malı ise o işte bir p.ştluk vardır düşüncesi aklımdan çıkmıyor. Bu algıyı yıkmak sizin için çok önemli ve hiç de kolay değil.
Umarım planlarınız işe yarar ve devlet nezdinde gerekli hibe ve teşvikleri alırsınız. Yolunuz açık olsun, güzel haberlerinizi bekleriz.
Sessizlik.
Güvenlik sertifikalarının alınmış ve testlerden geçmiş olması.
Gözlük yuvasının olması.
İç + Dış Tasarım. (iç tasarımdan kasıt hava akışının iyi sağlanabilmesi)
Vizörün kolay takılıp çıkarılabilir olması.
Başarılar dilerim umarım projeniz planladığınız gibi yolunda gider
Yoğurt kovası gibi yapın yine alırım. Yerli malı diyorsun, benim gibi düşünen bir sürü insan olacaktır buna eminim. Tek isteğim olur sharp ve bilimum testlerden hatrı sayılır şekilde geçsin yeter. Başarılar dilerim.
Arkadaşlar;
Konuya dair fikirleriniz dikkatle takip ediliyor ve bizim için çok değerli. Bu fikir uzun araştırmalar sonucunda bilimsel ve teknik bir altyapıyla ortaya çıktı. Ortaya çıkartacağımız ürün de aynı ilkelerle üretilecektir. Uygun bir zamanda tüm yorumlarınız detaylı olarak cevaplandırılacaktır. İlgi gösteren herkese çok teşekkür ediyoruz. Forumdaki tüm üye arkadaşların fikirlerini belirtmesi önemle rica olunur. Teşekkürler.
Arai,shoei gibi kaskları derinlemesine incelemenizi tavsiye ederim. Kullandığı materyaller,kabuk yapısı,ergonomisi,tasarımı vs. Bunlardan ornekle yola çıkarak iyi işler yapacacaksınız,inanıyorum
Böyle bir projeye başlamadan önce kaskı yaşamanız ne için neden tasarlandığını ne amaca hizmet ettiğini dünya genelinde çok iyi araştırmanızı tavsiye ederim. Buradaki yorumlar kask sessiz olsun hava geçirmesin içinde boğulup öleyimden öteye gider mi bilmiyorum. Umarım projeniz başlar ve destek alır. Çünkü gerçekten böyle bir projeye ihtiyaç var. Kask üzerinde farklı sanayiler mevcut. lastik tekstil plastik fiber vs birçok konu yurtdışında büyük firmalar tarafından patentlenmiş durumda. Bukadar sanayiyi birleştirip kask üretimine geçtiğinizde çok ciddi adetlerde satış yapmanız gerekebilir kendini çevirmesi için. Bu durumdada türkiyeye yurt dışından giren her kask sizin için zorlayıcı olacaktır. Umarım bu düşünceler sizi bu yoldan geri çevirmez. Ucuz bir kask olmayacağı kesin o yüzden eksiksiz bir kask yapmaya çalışmanız ve kullanıcılara kulak vermeniz çok doğru yinede bilinçli bilinçsiz her yorum arasında filtreleme yaparak doğruya ulaşmanızı umuyorum.
Başarılar diliyorum.
Umarım başarılı olursunuz. Şahsi fikrim kask alacak olursam diğerlerine nazaran koruma yapısı yakın olsun ve tasarımı hoş olsun kesin tercihim siz olursunuz. Yabancıya kazandıracağımıza yerli malını destekleriz. ( Şartlarımı söyleme amacım da yerli malı olsun diye baştan savma yapılıp kendimi kullandırmak istememem )
Bu arada önemli bir detay daha var,
Halihazirda bir motosiklet kullaniyormusunuz?
Veya bir artçi misiniz?
Neden soruyorum,
Kask kullanimi
Uzun sürüşlerdeki kask deneyimlemesi
Farkli marka/model kasklar ile bir mukayese yapilmasi
Vb.
Zirâ
Herşey kağit üzerindeki hesaplarla/testler ile kismen net bir sonuç sağlamiyor.
Bakiniz,bunlar bile bu işin mutfaginda`ki küçük gibi görunen ama büyük kıstaslar`dır.
İyi çalişmalar.
Başarılar diliyorum şimdiden..Teknik olarak çalışmışsınız belli.. Benim merak ettiğim şey finansal projeksiyon.. Yani maliyet analizi yaptınız mı? Ortalama kalitede kapalı bir kaskın size maliyeti usd / eur cinsinden nedir? Pazarda hayatta kalabilmeniz için doğru fiyatı da bulmanız gerekiyor..
Başarılar diliyorum çalışmanızda;
Benim için en önemli konular:
1- Güvenlik (Uluslararası standartları karşılaması (DOT, SNELL testi vs...). Sharp testinden 5 yıldız almalı)
2- Fiyatı uygun olmalı. Piyasa fiyatlarının ortasında yer almalı.
Bağımsızlık benim karakterimdir.
ATATÜRK
Yerli üretim olsaymış daha iyiymiş, yerli ve milli olunca seçim yatırımı gibi olmuş başlık.
Her neyse konuya dönecek olursak, tasarım veya isteklerden ziyade, siz değerli mühendis arkadaşlara fikir vermek haddime olmasa da, projeniz için tüm devlet destekli teşviklerinden yararlanmaya çalışın.
Zaman zaman sosyal sorumluluk kapsamında İl Emniyet Müdürlüklerinin dağıttığı kasklar için belirli bir kota belirleyip teşvik karşılığından üretebileceğinizi beyan edebilirsiniz mesela. Evet teşviklerde işler böyle yürümüyor, fakat kim bilir belki bir yerlerde gerçekten işini layığıyla yapan bir bürokrata denk gelip projenizi kabul ettirebilirsiniz.
Ayrıca Emniyet Teşkilatımızdaki Motorlu ekipler için de kask üretmeyi teklif edebilirsiniz.
Üretime geçebilmek, yatırım ve arge maaliyetini karşılayabilmek için devlet kurumları ile iyi bir iş birliği yapmanız projenizin hayata geçmesini kolaylaştıracaktır diye düşünüyorum.
Bir ekleme de ben yapayım.
Kask güvenlik elemanıdır. Ses, hava, izolasyondan öte öncelik güvenlik olmalı. Bunun çeşitli sertifikaları var. Türkiye'den alınıp alınmadığını bilmiyorum. Bu güvenlik sertifikalarında usulsüzlükler yapıldığı söyleniyor. Kendi çapımda yaptığım araştırmalara göre en güvenilir sertifikanın SNELL olduğu kanaatine varmıştım.
Siz de bu şekilde bir araştırma yapıp, bu sertifikaları alıp alamayacağınızı, alamayacaksanız bile bu sertifikaları almak için gerekli standartları sağlayarak aynı şartlardaki testlerde başarılı olabilmelisiniz.
Güvenlikli bir kask ürettikten sonra ses izolasyonunu sağlamak iş değildir.
Tüketiciler olarak, yerli markanın uygun fiyatlar sunmasını bekleriz. Siz de kullandığınız hammaddeleri olabildiğince yerli seçerseniz, uygun bir fiyat sunabilirsiniz. Hiçbir zaman döviz kurundan etkilenmezsiniz. Üretici de tüketici de mutlu olur.
Hammadde ya da yarı mamul ithal edilerek yapılan üretim, yerli üretim değildir.
Umarım yerli ve güvenlikli bir kaskımız olur. Başarılar diliyorum.
Ekleme:
Tübitak konusuna iyi çalışırsanız çok kolay bir şekilde teşvik alabilirsiniz. (Konu ile ilgili danışman firmalar mevcut.)
Tübitak'tan teşvik aldığınız durumda, ciddi oranda SGK ve Vergi indiriminden de faydalanacaksınız. Bu teşvikler de yükünüzü oldukça hafifletecek.
Bu arada yorum yapan arkadaşlar özellikle hatırlatmak isterim. Bir kaskın snell etiketi alabilmesi için öncelikle dot standartlarına uygun üretilmesi gerekir. Bu kask amerika pazarına satılacaksa sahip olması gereken bir standart. Daha sonra amerika pazarına giren kasklar snell tarafından laboratuvar ortamında incelenerek snell etiketi almaya hak kazanır. Ülkemizde üretilip ülkemizde satılacak bir kask belki ECE belgesi olmadan bile iç pazarda satışı yapılabilir. Avrupada başka bir ülkeye gidecekse ECE 22.05 Standartlarına uygun olması gerekir. Bu şekilde sadece sharp tararfından test edileribilir. Yani türkiyede üretilen bir kaskın snell alması için tüm dünya pazarına yayılmış bir ürün olması gerekir. Bu durum belki çok ilerilerde olabilecek bir durum.
DOT etiketini her kaska basabilirsiniz, Amerika'da satmadığınız müddetçe. Eğer kask DOT standartlarına uygunsa kimseye eyvallah etmeden DOT etiketini basıp Amerika'da da satabilirsiniz. Çünkü ECE veya SNELL gibi bir sertifikasyon süreci yok. Sadece Amerikan ulaşım bakanlığı piyasadaki kaskları alıp DOT standartlarına uyup uymadığını deniyor belli aralıklarla. Üretici için büyük kolaylık. Ama Amerikan pazarı zorlu bir pazar.
Onun için ECE tavsiye ettim. SNELL ilk planda zor. SNELL diğerleri gibi sadece kask üretildikten sonra yapılan bir test değil, taa dizayn aşamasında devreye giriyor, ve kask üretimde olduğu müddetçe de devam ediyor. Yine diğerlerinden farklı olarak üretimin belirlenen standartlara uygun olarak devam edip etmediğini sürekli kontrol ediyorlar. Ve SNELL etiketi ücretli.
Kore şirketi olan HJC güzel bir örnek. Yavaş yavaş başladılar. Kasklar biraz ameleydi, ama fiyatı uygundu, ve sertifikalıydı, zamanla büyük ve güzel bir kask üreticisi haline geldiler. Sertifika önemli.
Öncelikle naked ve ss tarzlari icin hafif sivri olmalı tasarimda ff353 ve ff390 nin bile sekil itibari ile rüzgar yarma olayi farkli. Yani seklinin rüzgarı yaracak bir kivamda olmasi.
Dayanıklilik olarak ülkemiz dusukcc ülkesi olduğundan multishell denilen cok katmanli polimer malzemelerden yapılabilir. Dot ve ece standartlarini karsilasa yeter.
Ic padlerin cikarilabilir olmasi ve yikanabilir olmasi gerekmekte.
Universal pinlock uyumu olmali.
Birde ucuz markalarin xs s m ve l xl xxl bedenleri vardır. Her boy icin kalip yapmaktansa 2 kalip yapip ic padler ile bedeni degistirirler
Dikkat ederseniz kask dunyasinin liderleri Arai ve Shoei'nin ust duzey kasklari genel olarak yumurta gibi...
Bunun bir nedeni kaskin, kaza esnasinda dusulen yuzeydeki engebelere takilmasini engellemek, kolayca kaymasini saglamak icinmis. Bunun icin havalandirma delikleri abarti buyuk ve cikintili degil, mumkun oldugu kadar yuzeye yakin uretiliyormus. Biraz cikinti olanlari da sadece cift yuzeyi yapiskan bir bantla yapistiriyorlarmis, kaza esnasinda kolayca yerinden kopsun, kaskin kaymasina engel teskil etmesin diye.
Ilginc ayrintilar. Alip kullaniyoruz ama ciddi ARGE var olayin arkasinda.
Mesela kask kafada ve hareketli oldugu icin sadece profilden degil, sag, sol, yukari ve asagi hareket ettiginde de aerodinamik olmasini sagliyorlarmis. Cok sivri ve keskin yuzeyli bir kask, yuksek hizda kafa hareket ettiginde ani ve yuksek kuvvetler uygulayabilir belki?
full face kask kullanıyorum ve gözlüklüyüm. vizör kısmından gözlüğü takıp çıkarıyorum. kulak hizasından gözlüğün sapının rahat girip çıkacağı bi boşluk iyi olur. ayrıca dış vizörün içinden inen güneş vizörü lazım. eski kaskımda siyah vizör ayrı, şeffaf vizör ayrıydı, gündüz ve akşam değiştirmek zahmetli oluyordu. birde buğu yapma olayı gözlüklülerde daha kötü oluyo, gözlük camıda buğulanıyo. havalandırması artık ne şekilde ayarlanır bilemem ama gördüğüm eksikler bunlar.
ha bide kaskı koluna takan tayfa var, kaza anında dirseğini parçalayan. onlar içinde dirsek ve kola zarar vermeyen, naylon leğen kıvamında esnek kasklar iyi iş yapar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)