100-120 km hızla küçük,orta ve büyük(2 kask alabilen) çantalar yakıt tüketiminizi % kaç arttırdı?
100-120 km hızla küçük,orta ve büyük(2 kask alabilen) çantalar yakıt tüketiminizi % kaç arttırdı?
Size % kaç lazım ?
çantalar genel olarak ağır yapılmıyor zaten; rüzgarlı havalarda zorlaştırabilir sürüşü onun dışında yakıta pek etki edeceğini sanmıyorum
Arka çantanını ağırlığını hesaplamadan önce üzerinize giydiğiniz don pantolon ayakkabı mont hesaplarıda yapmanız gerekiyor Çünkü givinin en ağır çantalarından biri olan alüminyum OBK42 bile taşıyıcılarıyla 4 5 kilo geliyor. Yakıt tüketiminden çok çantanın motosikletinize uygun olup olmadığını öğrenmeniz daha sağlıklı. Misal givi her motosiklete aynı çantaları takmıyor. Arge çalışması sonucu farklı motorlara farklı taşıyıcılar ve farklı çantalar üretiyor. touring enduro racing naked gruplarına farklı aerodinamik açıyı bozmayan ürünler tasarlıyorlar. Bu iyi markaların hepsinde böyle ben givi kullandığım için ondan örnek veriyorum. Şimdi benim süper tenerede kullandığım alüminyum çantayı mt07 ye takar gazlarsanız eminimki değişik geri dönüşler olabilir.
Özetle arka çanta yakıt tüketimini etkilemeyebilir. 3 lü çanta full yük kaçkere yola gittim geldim super tenere ile boşken neyse doluykende aynı yakıyor. Siz çok trafiğe girersiniz vs belki bir tık değişebilir. Ama ağır değiller yakıta öyle minik etki etmezler.
agirlik neyse de cok buyuk cantalar ile yuksek hizlarda ruzgar direnci artacagi icin yakit tuketimi bir nebze artar ama cok olacagini sanmam
Benelli bn 251de kappa 48 litrelik topcase kullanmıştım 3 hafta kadar. Yakıtta hiçbi değişiklik yoktu fakat yük yüklediğimde cüzi bi miktar artıyodu. 0.4 litre kadar.
ben de bunun için sormuştum esasen, atıyorum top speedi 130dan 120ye düşürse, 120 ile giderken 130luk yakıt yakar vs diye düşündüm
yakıtta değişiklik yok diyosanız %1 ile ½5 gibi diye tahmin ediyorum, ağırlık dur kalk ve yokuş çıkılırken fark yaratıyor.
Kanaatimce Motosikletin rüzgara karşı olan direncini illaki arttırıyordur. Motor güçlüyse hissettirmez.Mesela fabrikasyon üretimde 1200GS gibi... Topcase ve yan çantasıyla satışa sunuluyor. Yakıta da etkisi uzun yolda çok değildir. Hele ki yüksek vites düşük devirlerde fark dahi yapmaz.
35 litre çanta taktım, dinamikleri biraz değiştirdi. Ama yakıt tüketiminde ciddi bir fark olmadı. 0.1-0.2 litre falan farketmiştir en fazla
Etkiler cekisde düşme oldugu icin 125 cc kullandigim dan dolayi farkı hissedebiliyorum yakit tuketimide artiyo ole abartilcak sekilde deyil tapi sonuc olarak topcase + fazla yakit
Seneye lpg li motorlar görme dilegi ile benzin olur 8 tl 🤔
Abicim yakıtı da geçtim bi uzun yol yapıp hedefine vardığında hani soyunursun kaskıda çıkartırsın öylece elinde kala kalır ya işte rezillik o andan itibaren başlıyor. Montu motorun üstüne gelişi güzel atarsın kaskı aynaya takarsın... derken... kask çat! diye yere düşer, gözlüğün varsa deponun üstüne koyarsın o da kayar düşer farketmezsin çatırt! diye onada abasarsın. o anda telefonun çalar montun cebindedir montu alayım derken fermuar kısmı depoyu cızzztt diye çizer.
Çantan bagajın olsa tık hepsini içeriye ohh be. şöyle bi etrafına göz at bi hafifilik arıyor insan onca km den sonra..
- - Booooobbbb... buuuuuuuuu - -
çantanın yakıt tüketimine etkisini bilmem de mayısta aldığım çantalı forza 250 nin gidonunu deli gibi titretiyordu. sattımda kurtuldum.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)