cb500f,0-90km hız aralığında mt25'den daha az mı yakıyor. benim ortala tüketimim 4,5lt/km. cb500f için 3,5-4lt/km den bahsedenler var. doğrumu?
cb500f,0-90km hız aralığında mt25'den daha az mı yakıyor. benim ortala tüketimim 4,5lt/km. cb500f için 3,5-4lt/km den bahsedenler var. doğrumu?
Benim CB500F ile şehir içi ort. 3,6l/100km. 6. vites 4000dd'da kadranda 85 gösterir, 6000dd'da 127.
Bu motorla uzun yol tecrübem yok ve anlık yakıt tüketimine bakmıyorum, depoyu fullemeden fullemeye trip sayacı sıfırlamadan önce ort. tüketime bakıyorum.
Uzun yolda ben genelde şehir içinden az yakıyorum. Anlık gösterge şaşırtabilir...
Bende mt25 abs var. 90-120 aralığında 3.3 felan yakıyorum. Geçenlerde bu olayı uzun yolda yaptım uzun dediğim 70 km mesafede 2.7 yazıyordu ekranda.
bu başlıkta iyi CB500 muhabbeti dönmüş ben bile satıp bundan almayı düşünüyorum )
Anlık yakıt tüketiminin %100 doğru sonuç verdiğini düşünmüyorum. Aynı şekilde ortalama da. Doğru ölçümü benzinliğe gidip tekrar depoyu doldurduğunuzda yaparsınız. Anlık tüketime kaldiysak mt09 anlık tüketim 3.2 gözüküyor ama benzinliğe gittiğimde ki hesap 5 litrenin altında çıkmıyor
O zaman biraz da olumsuz tecrübelerden bahsedeyim, " adamlara bak yaaa herkes motorunu övüyor " olmasın .. Gerçi motor aksamında ya da yürüyenin de, ne bileyim abs ya da frenlerde bir sorun yaşamadım, inancım da yaşamayacak olmak zaten de şöyle bir şey yaşadım ..
Sağa viraj alıyordum hızım max.40 km, yerde yağ var, e yağmurda yağıyor düştüm sağa doğru, motosiklette kendi ekseninde 2 tur attı koruma takozunun üzeride ..
Gidonun sağ elcik kısmı yukarı yükseldi ( gidonun sağ tarafı yükseldi yani )
Sağ ayak peg ( sürücü ) basamağı kırıldı
Egzozu tutan ince parça kırıldı
Koruma takozu yamuldu
Yani ben de aynı hızla düştüm ben de bu kadar hasar olmadı :D
Ne yaptım ?
Egzozun o tutan parçasına kaynak yaptırdım
Gidonu düzelttirdim
Sağ ayak çıkma peg taktırdım
Koruma takozunu düzelttirdim.
Motorun zarar gören parçalarına baksan takla attı zannedersin
---------------------------------------
Bu arada tüketim verisi yarım litre kadar fazla gösteriyor ben çok defa ölçtüm 4 lt yi geçmedi yakıt tüketimi, çoğu zaman 3.4 - 3.8 arası ..
Honda NSS Forza 300 İnceleme Videosu [ https://www.youtube.com/watch?v=E9QdDCCxKpc ]
Mondial 150 Sentor İnceleme Videosu [ https://www.youtube.com/watch?v=Rl79HfGpcS4 ]
Ortalamayı tripmetre ile mutlak tüketim üzerinden (CB500F tripmetreyi sıfırladığınız andan itibaren ne kadar yakıt sarfettiğinizi de gösteriyor) hesaplıyorsa sizin yöntemden çok daha doğru tutar. (Pompadan pompaya pompacıdan pompacıya fark var fullemede, dolum sırasında motorun eğimi bile etkiler...)
Akşam bakarım tripmetre ile tüketim değerlerine, bölüp ort. tüketim değeri ile fark çıkarıyor mu kontrol ederim...
Aynen, anlık tüketim güzel bir bilgi ama bu bağlamda yanıltabilir. Aslında hiç koymasalar daha iyi; ne yakıyor bakayım diye gözü yoldan ayırmaya sebep oluyor
Yakıt konusunda ilk aldıgımda bir sene tuttum depodan depoya ortalama 3,8 -3,9 civarı cbr500r yaklaşık 6-7 bin km lik veri yanılmış olmam bu kadar uzun veride pompa ve yok egim yok pompacı ihmal edilir her halde , artı eksi toplamda 2 litre ya oyanar ya oynamaz...
%80 -90şehir dışı %10-20 şehir içi , şehir dışında 120-130 dan pek aşagı düşmem yeri gelir 160-180de giderim otoyollarda , bölünmüş yollarda 100-130 bandında .
Bugün baktım:
- Tripmetre: 239,5km
- Sarfiyat: 8,9l
- Göstergede görünen ort. tüketim: 3,7l/100km
- Sağlama hesap: 8,9÷239,5×100 = 3,716l/100km
- Gösterge tüm değerleri virgülden sonra tek haneye yuvarlıyor, bununla birlikte raporladığı değerlerin hepsi birbirini tutuyor.
Sonuç olarak CB500F'imin sarfiyat verileri tüm unsurları ile birlikte tutarlı.
5bin km dir 390 kullanıyorum. bu 3 arasında 390 5 gömlek daha üstün. Net.
Tercih meselesi. 390Duke ve CB500F aynı güç sınırında motorlar. Ama KTM nin açık ara çok daha iyi bir yürür aksamı var. Ve çok hafif. CB500F daha kullanıcı dostu. Gaz kontrolü daha kolay. KTM' nin imzalı ve bilinen modern bir tasarımı var. CB500F klasik düz bir japon motosikleti. İkiside az yakıyor. Honda garanti ve Türkiye' de ki servis ağı ile her markadan önde tartışmaya açık bile değil bu durum. KTM hindistan' dan çıkan motorları ile biraz kötü bir karne sergiliyor. Malzeme kalitesi Avusturya' dan çıkanlar gibi değil. 5 gömlek üstün hiç değil Duke, RC serisinden blok patlatma, kol çıkarma gibi tatsız sorunlar okuduk. Honda' nın da sanırım ilk CB500R ve F serisinde bir şamandıra sorunu vardı. Ama 2016' dan sonra bu giderildi. Diğerleri de geri çağırma ile düzeltildi diye biliyorum.
A2 güç sınırına kadar her markanın belli bir kalite seviyesi var. Orta segment bile değil aslında bu motorlar. Hepsinde kronik arızalar. Ufak tefek problemler olabiliyor. Sonuçta gençler için uygun fiyatlı olsun diye üretiliyor. Yani medeniyet olan memleketlerde fiyatları uygun
Burada kişi karar vermeli.
Uzun vadeli kullanım ve her il' de garanti için CB500F
İtlik, köpeklik hafiflik ve bol bol teker için Duke390
Açıkcası bu fiyatlara çıkmışken R25 ve Dominar bakmazdım. Üstteki iki motor bunları şamar oğlanı yapıyor. Hem kalkışta hem virajlarda.
IVIT IR YİRMİBİS İKİYİZZZZZ YIPIYOOO IMIIIIII dediğinizi duyar gibiyim. Yapar yaparda 3 yıl sonra filan yapıyor onu gerek yok. Şehir için keyifli değil. Öyle giderken gereksiz fazla yakıyor. Hep yüksek devir sürmek zaten mümkün değil. Sürekli alt devirlerde torku olan Duke390 ve CB500F gibi makineler şehir içinde çok daha keyifli.
oialdemir'in yazdıklarına katılıyorum, CBR500R/CB500F için şunu ekleyebilirim, konfor, az yakıt sarfiyatı ve uzun yola gelen bir motosiklet istiyorsanız, pistte yolda kudurtmak peşinde değilseniz adres Honda'dır. Şu shootout yazısında amortisörleri pist için yumuşak bulmuşlar, doğrudur, ama yol ve sağduyulu kullanım için gayet iyiler. Benim ekipmanlı + bagajlı 105-110kg ağırlığımla (boy 1,90 - konforunu oradan anlayın, çok rahat oturuyorum, nasıl becermişlerse) gayet güzel başa çıkıyorlar ve kullandıktan sonra dayak yemiş gibi de olmuyorum. Artık karar kişinin kullanma tarzı ve ihtiyaçlarına göre...
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:32 ----------
Bir de şu shootout yazısına takıldım, daha yeni amortisör bakımı ve ayarlaması yaptım; bu tip incelemeler yaparken sürücüler acaba hem ön hem de arka için static sag ve sag ayarlarını kendi ağırlık ve sürüş tarzlarına göre ayarlıyorlar mı, çok merak ediyorum...
Ben biraz sert tarafta kullanıyordum CB500F'i, ön önyükleme 2 arka 7 olarak, yağ değiştirdikten sonra ön 3 arka 6 olarak yumuşattım çok daha konforlu oldu. (Önde önyükleme rakam azaldıkça arkada arttıkça artıyor...) 2/7'de bayağı kazık gibi oluyordu, virajda zorladığım zamanlarda bile bir güvensizlik hissettirmedi. (Tabi yol koşullarında, pist değil...) Yani demem o ki motorun üzerine konmuş amortisörler gerçekten motorla uyumlu. Üst seviye değiller ama motorla (kullanım amacı içerisinde kaldığınız sürece) gayet iyi başa çıkıyorlar. Aynı amortisörleri daha uzun yay ve önde önyüklemesiz olarak NC750X'e kullanmışlardı, onda hakikaten yay değiştirmeden çok yumuşak kalıyordu. Nc'nin arka ise gerçekten b.mb.ktu. CB500F'tekiler motora gerçekten çok uyuyor.
NC ile CB500F karşılaştırınca amartisör aynı ama ;
EE hacı aralarında 40 kg var bir zahmet uysun birisi 191 kilo digeri 230 kilo , 230 kilo olana bir de endruo muamelisi yapıp vuruyorsun üçlü çantayı yükü biniyorsun iki kişi sokuyorsun bozuk yola ...
NC de bom..k olan amartisör bunda çiçek hissi verir, normal..
Motora göre çok oturaklı ,gerçekten uygun .
İtlik mesai ili bir iştir , sabah erken kalkmak gerek.
If you try and fail, congratulations. Most people don't even try.
Merhaba
Bilgi açısından yazayım dedim.
2016 model Duke 390 ı sıfır almıştım şuan 57.000 km de. Yaz kış tepe tepe kullandım. Yorumsuz olarak karşılaştiğim arızalar aşağıda.
Arka amortisör - garantiden
Gösterge ve beyin - garantiden
Hava filtre kutusu - garantiden
Şarj bobini - garantiden
Radyatör - garantiden
Ateşleme bobini - ücretli
Soğutma suyu eksiltiyordu. Motora sızıyormuş motor bloğu açılıp izolasyonu yeniden yapıldı - ücretli
Egzost zırıltı sesi yapıyordu kaynak yapıldı - ücretli.
Bu arada hala kullanıyorum.
4 zincir dişli ve 2 lastik değiştirdim.
Yağ, yağ filtresi, hava filtresi, lastik, amortisör yağı ve keçeleri (arıza verdiğinden değil, zamanı geldiğı için - kimse yapmıyor ama ben takığım amortisör konusuna...), ön arka fren balataları ve fren sıvısı dışında benim CB500F'te değişen bir şey yok. (Tamamı sarf malzemesi parçası...)
Kış başı da yeni zincir dişli seti takacağım, balatalar da gene değişir. Diskler de kontrol edilir, belki arkayı değiştiririm. Bujilerin de zamanı gelir herhalde.
2016/21.000km.
Honda güvenirliğinin (reliability) gözünü seveyim.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)