genelde ön fren mi kullanılır arka fren mi?
Reklamlar
-
dün arkadaşla münakaşaya girdim. bendeniz genel kullanımda daima arka freni sıkarım. yetersiz kalırsa ön frene abanırım. ve fakat arkadaş tam tersini söylüyor. şaşırdım doğrusu. ön fren kullanmaktan imtina etmişimdir hep zira en ufak bir kaymada yere yapışmak işten bile değildir ön frende.
siz freni nasıl kullanıyorsunuz?
Reklamlar
-
Ben hep ön kullanıyorum hızı. 60-70 in altında ise eğer üstünde ve süratlı isem ön arka.
Bunda motor tipi, motor gücü ve frenleme mesafesi de önemli dostum
-
İkisini aynı anda ancak ön frene ağırlık vererek kullanmanız gerekir. Sadece arka veya sadece ön fren kullanmak risk oluşturur.
Motorların çoğunu durduran fren gücü ön frendir, arka frende buna destek olur.
-
Troll konu mu gerçek mi Tam idrak edemedim.
Tüm taşıtlarda olduğu gibi motosiklette de ön fren birincildir. Motoru durdurma etkisine bakarsan %70 ön, %30 arka fren etkilidir. Frenleme esnasında tüm yük ön tekerde toplanacaktır, arka tekerdeki yükün hafiflemesiyle birlikte yerle temas ve tutunma azalacak, dozajı arttırırsanız ise olması gerekenden erken kaymaya başlayacaktır. Uygun lastik kullanımında uygun ön fren kullanımıyla yere yapışma olayı olmaz
En uygunu ön arka birlikte kullanımıdır, ancak dediğim gibi ön fren her zaman birincildir.
Tabi bu standart kullanım için, viraj esnasında mümkün olduğunca fren kullanılmaz, kullanılması şartsa arka fren kullanılır.
Dik yokuş yukarı kalkışlarda arka fren kullanılır.
-
troll falan değil yahu, ön freni kullanmaktan korkuyorum! öyle bir psikoz var bende, ön freni sıkarsam ön teker kayacak gibi geliyor..
-
Kombine olarak kullanıyorum ön ve arka aynı anda
-
En iyi şekli kombinedir ama ağırlıklı olarak hangisi derseniz ön diyebilirim
-
Süper Moderatör
Çok yanlış bir sürüş alışkanlığı edinmişsin, kara taşıtlarını ön tekerlere uygulanan fren gücü durdurur. Arka tekerlere uygulanan fren gücü sadece yavaşlatır.
Tüm kara taşıtlarında, özellikle güçlü motosikletlerin ön tekerindeki disk boyutu ile arka tekerdeki disk boyutuna bakınca anlamak lazım zaten. Hatta bir çok güçlü motorda önde çift disk vardır.
-
hokahey adlı üyeden alıntı
troll falan değil yahu, ön freni kullanmaktan korkuyorum!
öyle bir psikoz var bende, ön freni sıkarsam ön teker kayacak gibi geliyor..
Rahat olun kaymaz, size kayacakmış gibi geliyor. Yeterki dozajlayarak sıkın
-
14 Temmuz 2019, 20:59
#10
Arka doğru düzgün yavaslatmiyor zaten.
Sıkışık trafikte ve de durmak istediğimde her zaman kombine. Uzun takip mesafesi varsa ve laylaylom gezerken sadece ön kullaniyorum.
Filtreleme ve mecbur kalip da viraj ici harici, sadece arka fren kullanmıyorum.
Ek: İkinci vitesten yukariya dogru başlayarak nerde kitlenip kaydığını test ederek lastiğin kitlenmesine yönelik korkunu yenebilirsin, tabii abanmadan, klasik limon sıkar gibi işte.. he yüksek hiz beşinci viteste falan deneyip sakatlık çıkmasın tabii..
-
14 Temmuz 2019, 21:08
#11
Ön fren kullanılır ve aslında bunun tartışılacak bir yanı bile yok.. Yol durumu ve lastikleriniz eğer kötü değilse ön frenler ile düşmeniz çok çok kolay değildir zaten. Bence de doğrusu ön ve arka freni birlikte kombine olarak kullanmaktır ben bu şekilde kullanıyorum ve oldukça etkili bir frenleme elde ettiğimi düşünüyorum.
-
14 Temmuz 2019, 21:10
#12
çoğu zaman ön fren kullanırım ön freni panikleyip direk sıkmazsanız ön amortisörün kapanmasına zaman tanırsanız heyecan yaşatmıyor pek
-
14 Temmuz 2019, 21:43
#13
Hocam öyleyse, şöyle diyeyim. 2016'dan beri üyeymişsiniz, muhtemelen aşağı yukarı 3 yıldır motor üstündesiniz. Olcay beyin dediği gibi çok yanlış bir frenleme alışkanlığı edinmişsiniz. Bu zamana kadar bu alışkanlıktan dolayı kaza yapmadıysanız büyük şans.
Nacizane dikkate alırsanız, size önce yeni atılmış asfaltta ön fren çalışmanızı, hissiyatını ve güvenini aldıkça da orta kalite ve kalitesiz asfaltta ön fren ile frenleme çalışması yapmanızı öneririm.
Rahmetli babuşun fren videosunu izlemediyseniz izleyin.
2010 Kanuni Breton 21.000km|2013 Kuba XR 125 8.000km|2012 Hyosung GT250R 25.500km|2016 Bajaj Pulsar 200NS 14.500km|2018 Motolux Rossi 50(King 139)|2013 Mondial Mash 150 6.000km|2017 Mondial Drift 135 6000km|2021 RKS Azure 50|2022 Arora Freedom 50|2023 Hero Dash 125
-
14 Temmuz 2019, 21:52
#14
iyi diyorsunuz da, burada asfalt kalitesiz. genelde toz toprak olur asfalt üzerinde. ayrıca kırsal kesim olduğu için toprak/stabilize yol çoktur. birkaç kere ön fren sıkmam nedeniyle ön teker kaydı ve düştüm.
-
14 Temmuz 2019, 21:58
#15
Böyle durumlarda gidonu sıkmanız sabit tutmaya çalışmanız bi nebze motorun sağa sola kaymasına engel olacktır diye düşünüyorum
-
14 Temmuz 2019, 22:09
#16
Bütün bunlar kontrapedal bisiklete binmiş olmanın sorunları
Şimdilerde artık hepsi vitesli olduğundan bilmeyen olabilir, kontrapedal bisiklette pedali geriye doğru bastığınızda arka tekeri kitlersiniz ve fren yaparsınız.
Arabalarda, arkadan çekişlilerde özellikle, el frenini çekmeye benzer
Gelip gelip, kontrapedal bisiklette pedala geriye doğru basıp upuzun teker izi oluştururduk, hatta bisikleti 180 derece döndürürdük 360 derece de döndürür müydük şimdi tam hatırlamıyorum, abartmayayım , ama asıl maharet, durduktan sonra, ayağı yere koymak zorunda kalmadan tekrar pedal çevirip devam etmekti
Ön freni bisiklette hemen hiç kullanmadım ...
Bu teknik bisiklette güzel olsa da, motosiklette öyle değilmiş... Öğrendik ...
Motosikletinizde ön freni kullanarak durmuyorsanız motosiklet kullanmamanızda kendinizin ve başkalarının sağlığı bakımından yarar olabilir.
Motosiklette ön fren kullanmamak ihmal edilecek bir konu değil. Bu konuda açığı olan arkadaşlar mutlaka kapatsınlar.
Sınavda , hayat sınavında, günün birinde bir şekilde giderken, karşınıza çıkar; çakmayın, üzülürsünüz.
-
14 Temmuz 2019, 22:16
#17
-
14 Temmuz 2019, 22:18
#18
Yavaslamak icin arka freni, durmaya yakinda ön frenle kombine ediyorum, aksilik yasamadim hic, dogrudur insallah ama teoride ve pratikte farklilik gosterme ihtimali vardir sanirim, hava sartlari veya gidilen yolun durumu etkiliyordur muhtemelen
-
14 Temmuz 2019, 22:33
#19
Gözlemlediğim kadarıyla ön frenle düşmenin 3 sebebi (yöntemi) var;
1. Gidon dönük iken ön freni kontrolsüz sıkmak - çok düşük hızlarda bile düşülüyor..
2. Motor yatıkken (virajda) ön freni kontrolsüz sıkmak - arka teker ön tekerden daha hızlı gider hale geldiğinden motorun arkası yanınıza geliyor ve kayıyorsunuz - low-side oluyorsunuz; ya da çok abartılı ön fren kullanımında teker yola tutunursa freni bıraktığınız anda amortisör tabiri caizse geri tepiyor ve high-side olarak rodeodaki gibi motor sizi fırlatıyor..
3. Gidon ve motor dik açıda olsa bile ani ön fren kullanımında amortisörün aniden kapanmasına bağlı olarak ön teker kilitleniyor ve düşülüyor.. Bu yüzden de ön freni giderek artan dozajlamayla, amortisörü bitirmeden ve arka frenle kombine ederek kullanmak gerekiyor.
SS kullanıcıları daha iyi anlatabilir ama moto-gp'de falan profesyonel sürücüler virajda ön fren kullanıyor. Tail breaking vs gibi işler de bizi aşar zaten
-
14 Temmuz 2019, 22:50
#20
Bu trail brakingi adamlar günlük hayatta kullanıyorlar. Örneğin, anayoldan giderken sağdaki çıkıştan/dönüşten daha hızlı dönüp arkadan gelen trafiği yavaşlatmamak için, normal şekilde yavaşlayıp da arkadan gelen trafiğe maruz kalmamak için diye öneriliyor ...
Ha, seviye olarak, yutuptan izleyebildiğim kadarıyla upper advanced, toefl falan düzeyinde bir şey... Evet, kendim için konuşacak olursam, beni aşıyor... Yapabilene bravo...
Trail braking, trail = iz , fren izini, fren yolunu viraj içine taşıyarak frenleme tekniği... fren manetini viraj içine kadar azalarak bırakmak diyeyim, daha fazla da demeyeyim, yanlış yazmış, yanlış açıklamış olmamak için, çok da bilmediğim bir konuda...
Aşma konusuna gelirsek; hadi beni aşıyor da, iyi sürenlerimiz bu tekniğe de vakıftır diye düşünüyorum...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)