Dokümanda CBS'in *sadece" arka pedal kullanılırken avantajı ortaya çıkmış, totalde CBS veya değil ABS'li modeller üstün performans göstermiş. Doğru okumuş muyum acaba?
Dokümanda CBS'in *sadece" arka pedal kullanılırken avantajı ortaya çıkmış, totalde CBS veya değil ABS'li modeller üstün performans göstermiş. Doğru okumuş muyum acaba?
bisikletten kalma alışkanlık var. kombine kullanırım. sadece viraj dönerken yavaşlamamı gerektirecek hallerde arkayı sıkarım.
Honda VFR de zor koşullarda CBS devredeyken sadece arka fren sıkılsa bile ön tekerin kilitlenmediği ve ilginç bir şekilde diğer tüm motorlardan daha kısa mesafede durduğu belirtilmiş.
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:54 ----------
Şu cümle önemli...
To achieve the best
braking performance, the rider must ensure
that the rear wheel is on the ground throughout the stop.
Yani ABS herşey demek değil. İş yine sürücüde bitiyor. En azından ben öyle anlıyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:01 ----------
Aslında bu tablo @hokaheyin sorusunun cevabı.
Adamlar ABS+CBS, CBS, ABS, manuel şekilde kuru ve ıslak zeminde, farklı hızlarda, farklı yüklerle, sadece ön, sadece arka, kombine fren yaparak durma mesafelerini vermişler. Sonuçta kombine kullanım en iyi fren mesafesini veriyor.
Sadece arka frenle durulmaz arka fren yavaşlamak için deniyordu ama sadece arka frenlede durulabiliyormuş. Düşük hızlarda sadece ön veya sadece arka fren kullanma arasındaki durma mesafesi farkı oldukça az.
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:08 ----------
Tabi motorun karakterine göre bu durum değişebiliyor.
sizlerin yorumları ile bugün sadece ön freni kullanmaya çalıştım. korka korka denedim, müspet sonuçlar elde ettim.
akıl akıldan üstündür arkadaşlar, bin bilsen de bir bilene sor demişler.
Arka frenle duruş testi yapmak cbs nin tek avantajlı olduğu nokta. Çünkü sadece arka fren değilElma-Armut oluyor biraz
Bir parmağım fren manetine değebiliyorsa cbsnin yaptığı işi ve fazlasını yapabilirim
VFR 800'de her iki frende de CBS çalışıyor.
Arka frene bastığımda ön freni hissedebiliyorum.
Çok defa güvenli bir bölgede arka freni kilitleyebilecek şekilde değişik hızlarda fren çalışmam oldu.
Şimdilik kendileri ile mutluyuz.
CBS hakkında kesin bir yargıya varıp çok iyidir ya da işe yaramaz diyemem ama kişisel olarak şu ana kadar her ne kadar fayda sağladı mı standart bir kullanıcı olarak anlamasam da ben, CBS'ye olumlu bakan taraftayım.
Bir de şu var; kitapçıkta, kardeşim sen yine de etkili güvenli bir frenleme için her zaman iki freni de aynı anda kullan diye uyarıyor.
Yıllardır aklımda fren ile ilgili kalan şey: Arka fren yavaşlatır, ön fren durdurur.
çözüm abs li motosiklet.
hep kombin kullanıyorum; tek ön ya da tek arka kullandıgımda bişi olacakmş gibi geliyor
valla siz mucizeyi başarmışsınız Ağırlık dengesi önde olduğu için genelde ön fren kullanılır. Bu durum bazı motosikletlerde ve kullanılan zemine göre değişir. Örneğin arazi şartlarında bir enduro kullanıyorsanız fren kullanımı dediğiniz şekilde olacaktır. Motosikletin arkası herzaman hafiftir. Vitesli motosikletler için konuşuyorum. Eğer ani ve sert bir şekilde arka frene basarsanız motosikletin yere basan iki tekerinden birinin sürtünmesini azaltarak belki havalanmasını bile sağlayabilirsiniz. Yani arka teker kızaklarsa motosikletin dengesi bozulur ve tüm yük ön teker üzerinde gitmeye başlar. Zaten bu şekilde bir kullanımda zayıf olan arka frenler hemen biter. Bu yüzden motosikletlerin ön frenleri herzaman çok daha kuvvetlidir. Bazı modellerde arka kampana ön disk bazı modellerde arka tek disk ön çift disk şeklinde bu iş geliştirmelerle devam eder. Yani zemin yağmurda olsa ön güneşlide olsa ön kullanılır. mıcırlı yoldur hızınız düşüktür tabiki arkaya basarsınız. vs vs vs Çok tartışmayın. Konuya baya ters kalmışsınız. Korkularınızı yenerek doğru yöntemi öğrenmeye çalışın.
Yollar güzel olsa herkes güzel lastiklere ulaşabilse eyvallah.Ön frene fazlada alışmamak lazım viraj uzun gelir bir anda sertleşir fren yapmak ister sonra alıştı ya ön freni kullanacak sonra motosiklet ile bariyere doğru ya hoş geldiniz :D
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:18 ----------
Oluyor tecrübe ile sabit :D
O zaman bütün kamyon ve tırlarda durmak için ön frene (pedala) basılmamalı, el frenini çekilmeli. Bu mantığınız yanlış, kaldı ki çokanormal bir dizayn yoksa scooterda da ağırlık merkezi çok fazla arkaya kaymaz. Belki %55 arka %45 ön olabilir mesela.
Fizik kuralları diyorsanız daha basit bir örnek vereyim;
El arabası yüklü bir seyyar satıcıyı düşünün, yokuş aşağı inerken arabasını arkadan tutup yavaşlatmaya/yokuştan inmeye çalışmaz. Arabayı ters çevirip önüne geçerek durdurmaya çalışır ve başarılı olur da.
Hayır benim anlamadığım konu şu; bu arka fren konusunda ısrar eden arkadaşlara teorik ve ardından pratik olarak sürücü kursunda eğitim vermediler herhalde? Ya da ehliyetsiz kullanan bazı arkadaşlarımız var aramızda
motosijletin tipine ve ağırlık dağılımına göre değişmekle birlikte arka tek başına çok etkili değildir asıl fren gücü ön tekerdedir. Tek tek denerseniz en durma mesafesi
ön arka birlikte
yalnızca ön fren
yalnızca arka fren
diye giderek artmaktadır. Fakat viraj içerisinde ön fren kullanmak risklidir o yüzden viraj içerisinde fren kullanmanız gerekirse sadece arka fren kullanmak daha güvenlidir. Viraj içerisinde ABS'ye de çok güvenmeyin Viraj ABS'si olan bir motorunuz yoksa motor yatıkken abs sizi kurtarma. Viraj ABS'si de çok az marka modelde var.
"Genel kullanım" gibi bir alanı olduğunu düşünmüyorum bu tercihin. Yerine göre fren kullanımı daha doğru olacaktır.
Asfalt yolda seyahat ediyorsanız, arka fren ile yalnızca kendinizi kandırmış olursunuz. Motosikletin durmasında ön amortisörlerin çok önemli rolü bulunuyor. Trafiğin bulunmadığı bir alanda denemenizi öneriyorum; freni sıkmaya başladığınızda motosikletin ön tarafa doğru yığılmaya, amortisörün sıkışmaya başladığını göreceksiniz. İşte bu motosikletin momentumunun büyük bölümünün amortisör tarafından absorbe edilerek artık geriye daha az yavaşlatılacak kütle bırakmasını sağlar, rahmetli ve kıymetli insan Barkın Bayoğlu'nun sıkça bahsettiği limon sıkma metodu ile aynı ivme ile fren manetini çekmeye devam ettiğinizde çok kararlı ve sağlıklı bir duruş sağlayacaksınız. Elbette arka frenin de burada katkısı çok olacaktı, benim alışkanlığım 1/3 oranında 3 birim ön fren ise 1 birim arka fren yardımıyla motosikletin yavaşlama sürecini kısaltıyor ve durmasına katkı sağlıyorum.
Yerine göre dedim, bir iki de alternatif senaryo paylaşayım. Örneğin stabilize yol, mıcırlı yahut çakıl taşlı yol, kumlu aşağı yokuş yol ya da tam tersi istikamet gibi durumlarda ön fren oldukça tehlike arz edebilir. Muhakkak "ya ben arazide bile ön kullanıyorum, çok iyiyim" diyen olabilir ancak fizik kuralları ve genel otoriteler bu senaryolarda arka frenin kullanımına dikkat çekmektedir. Şahsi tecrübem de yine aynı fikirleri doğruladı.
Gözden kaçırmamak gereken bazı önemli değişkenler de var; misal asfalt yolda ön fren dedik, ancak virajda iseniz düz seyir halindeki ön fren kuvvetini uygulamamanız, ağırlık noktası virajda yatar pozisyon sebebiyle artık değişmiş olduğundan arka frene yoğunlaşmanız gerekir.
Netice itibariyle "ön fren kullanıyorum ben", "arka fren kullanıyorum ben" seçeneklerinden bir tanesini tercih etmek oldukça yanlıştır.
Çoğunlukla motor freni kullanırım. 2. Viteste iyice deviri düşürdüğümde de boşa alıp sadece durmak için arka fren kullanıyorum. 20 25km altında hızlarda dengeyi bozmamak için ön fren kullanmayın. Ani durmak veya yavaşlamak gereken durumlarda da ikisi birden eşit şekilde sıkıyorum pedalları. Ne kadar eşit şekilde kullansam da motoru asıl durduran şey ön frendir bu da bi gerçek.
Kaç ayakkabı parçalandı sarhoş tekerimde bir türlü yavaş gitmeyi öğrenemedim :D
2013 CB1000R'ım da vardı. 1 seneden fazla kullandım.
Ducati, KTM ve Aprilia'nin üst seviye modelleri türünün en iyi orneklerindendir. Fiyatları da ona göre tabii ki. Bu nedenle de teknoloji namına ne varsa yüklerler. Cornering ABS'ten Wheelie control'e kadar ne varsa. Bu modellerin hiç birine CBS koymamışlar ama. Çünkü daha önce dediğim gibi, bunlar yanında ilkel ve derdi faydasına değmeyecek bir sistem.
Açıkçası CBS'e karşı da değilim. Olmasını istemem, çünkü faydası derdine değmiyor benim için, hidrolik sıvı değişimini zorlaştırdığı için. Ancak servise yaptırıyorsanız, onlar da doğru düzgün yapıyorsa, neden olmasın. Karşı olduğum, ABS gibi bir sistemle karşılaştırılması, alternatif olarak düşünülmesi. İlgisi alakası yok.
Hiç 3 tekerli bisikletim olmadı. Babam bisikleti aldı direk verdi al kullan diye ilk 1 hafta öyle güzel düştüm ki adam acıdı da selenin arkasından tuta tuta öğretti arada bırakıyormuş hain sonra bir alıştık o yaptığımız kazaları motorla yapsak ve yaşasak Avengerse kahraman olarak girerdik fren olmadan o istanbul yollarinda 4.levent kağıthane maslak ooo iyi manyaklık yapmışız
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)