En güzeli (düşük hız manevra denge durumları ve viraj içi hariç) ikisini birden kullanmaya alışmak. Amortisörlerin mümkün olduğu kadar birlikte hareket etmesini sağlamaya çalışmak lazım.
En güzeli (düşük hız manevra denge durumları ve viraj içi hariç) ikisini birden kullanmaya alışmak. Amortisörlerin mümkün olduğu kadar birlikte hareket etmesini sağlamaya çalışmak lazım.
aynen öyle haşmetciğim. abs dedin de, bizim deli oğlan damlar şimdi diyecektim ama bir haftalık mahpus cezasını çekiyor şu an. eminim buraları okuyup ağlıyor ve mastürbasyon yapıyordur.
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:12 ----------
teşekkür ederim tavsiyeleriniz için..
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:14 ----------
teşekkür ederim..
Motor türü ve ağırlık merkezi fark etmez arkadaşlar ön fren ile durursunuz yoruma bile açık değil. Amerika’yı yeniden keşfetmiyoruz.
BMW lazer sistemli yeni farlarını geliştirdi bu farlar sayesinde önde bir cisim olduğunda normalden 11 saniye daha önce bunu sistem algılıyor ve size bunu bildiriyor.
Millet bu sistemleri artık motorlara adapte ederken biz motor ön frenle mi durur arka frenle mi durur onu konuşmayalım ayıp olur.
İyi lastik, düzgün (ağırlığınıza uygun yayı olan) amortisör (bakımlı da olacak; yağı özelliğini kaybetmeyecek, azami iki senede bir değiştirilecek), bol çalışma ile dozajlaması omuriliğe yerleştirilmiş fren, kendinin ve motosikletinin sınırlarını iyi bilme ve tanıma.
Hastalığın ilacı yukarıdakiler...
Arkadaşın dediği uzay çağında ön fren arka fren tartışmayalım. Bu bence üniversitede matematik bölümünde doğal sayıların tanımını tartışmaya benziyor, ayıp hakikaten...
iyi lastik, suspansiyon ve yol hissi guzel ama, eger yol tozlu, kumlu, cakilli ise bunlarin cok bir etkisi olmaz. Cekis zayif oldugu icin biraz fren yapinca cok kolay kayar lastikler. Eger kayan lastik ondeki ise de duseriz buyuk ihtimal... Bu tip durumlarda olay cok cabuk gelisirse de tekerin kaydigini anlayip onlem alma cok mumkun olmayabilir. Daha dogrusu tekerin kaydigini yerle temas ettigimizde anlariz muhtemelen. Acikcasi ABS tam da bu durumlar icin var.
Doğru, ABS de kontrolümüzde olamayacak unsurlar veya hatalarımızın bir miktar telafisi için lazım. Ben daha ön tekerde devreye almaya beceremedim ama belli mi olur? Lazım geldiği gün toprakla yiyişmekten kurtarır
Evet yolun o andaki durumu çok önemli. Lastiklerin durumu da öyle..Kombine fren sistemi standart olan motorlar mükemmel o yüzden. Hem ön + arka ABS olacak hem CBS.. En güvenlisi bu galiba.
Yol/hava koşullarına ve acil durum ihtimallerine uygun sürüş çok mühim yalnız... Yoksa en üstün bileşenler ve elektronik yardımlar bile boş.
Ben eski usul takılıyom ayagımı arka tekere sıkıştırıyom genelde duramiyom ama yavaşlatiyo azsa olsa
Katılmıyorum. Pasif sistem olması gereksiz veya kullanışsız olduğunu göstermez. Bir kademe daha ileri gidersem son derece kullanışlı bir sistem olduğunu söyleyebilirim. Zira ABS gibi değil. Her an devrede ve kullanımda.
ABS'nin görevi neydi teker kitleyip kaymaya başladığında freni bırakmak.
CBS ne yapıyor. Tekeri kilitlememeniz için arka frene bastığınızda ön frene hafif tahrik vererek yeterli miktarda yığılmayı sağlıyor ve ön freni sıkacak zamanı tanıyor.
İstediğiniz kadar eğitimli olun. Her şey bir anlık dikkatsizliğinize bakar.
@hasmet, çok sık bir şekilde CBS nin üretim ve hidrolik değişim zorluğundan bahsediyorsunuz.
Bu tutumunuz kel oğlanın ABS diye tutturmasından veya ne gerek var ABS ye demekten farklı değil.
İşe yarıyormu. Yarıyor.
Adamlar hem ABS hem CBS motosiklet üretmeye başladımı.
Üretiyor.
O zaman artık bırakın şu gereksiz lafını.
(Bazı kullanım tipleri için CBS sakıncalı olabilir. O ayrıca tartışılabilir).
ABS nasıl acil durumda kullanışlı bir sistemse CBS de ABS yi devreye sokmadan kullanım için gerekli bir sistem.
Biri kullanışlı diğeri kullanışsız veya gereksiz dediğiniz anda "ne gerek var ABS ye ben ayağımla o işi yapıyorum" diyenleri haklı çıkarmış olursunuz.
PS: Hiç karşılık verme
Ben çitlembik aldım @logaritma ile birbirinizi gıdıklamanızı seyredeceğim
Sahi o nerde yahu?
Ben de katılamıyorum CBS bence çok güzel bir buluş tamam bunu manuel olarak biz zaten yapabiliyoruz her motorda ama hazır yapılmışı var ve böyle bir sisteme kim neden hayır desin ki? ASR? TCS? Bunların varlığına da ben mesela hayır demem varsın bir sürü sensöre sahip olsunlar bir sürü ek işletim maliyeti getirsinler.. Bu iki tekerli yaramazları dizginlemek ve stabil tutmak için her yol mübah
Sahsen gereksiz oldugunu dusunmekteyim. Bakin ABS zorunlu oldu. Ama CBS hala bir cok ust seviye motosiklette yok.
CBS'nin yaptigi isi yapmak zor degil, ABS'nin yaptigi isi yapmak imkansiz. Saniyede elli kez kontrolden bahsediyoruz. Insanin tepki suresi bile saniyenin 5'te biri, yani bir problemi gordukten sonra herhangi bir kasininizin hareket etmeye baslamasi icin gecen sure
CBS'yi elestirmeye devam etmeyi planliyorum, cunku ABS isim benzerligi nedeniyle sanki muadilmis gibi yaklasanlar mevcut. Degil. Faydasi, fiyatina ve derdine degmeyen gereksiz bir sistem bence. CBS vardi motosikletimde. Dustum. ABS olsa dusmezdim buyuk ihtimalle. Cunku sistem aptal. Herhangi bir sensoru veya kontrolu yok. On fren yaptiginizda biraz da arka frene basiyor. Arka frene bastiginizda da biraz on frene basinc uyguluyor. O kadar. Allah askina iki freni de kullanmak cok mu zor?
"ABS gibi değil. Her an devrede ve kullanımda." yazmissiniz. Televizyon sehpam da oyle.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:50 ----------
Bakin iste bunun icin elestiriyorum, CBS bu akilli sistemlerle karsilastiriliyor. TCS (ASR) de ABS gibi asiri faydali bir sistem. High side yapmanizi engeller. Virajda gazi kokleseniz bile tekerin yola aktaramayacagi gucu yollamaz arka tekere. Bunlar pahali ve komplike sistemler, faydalari buyuk. CBS pasif ve aptal bir sistem. Extra boru sadece. TCS, MTS, ASR, ABS ile birlikte anilmasi buyuk yanilgi.
Bakin Ducati, Aprilia, KTM gibi teknolojinin onundeki firmalarin ust seviye urunlerinin tumunde olan sistemler bunlar. CBS hic birinde yok. Bi tek Aprilia 150cc skuter'larina koyuyor.
@hasmet
Sen gerçekten CBS kullandın mı?
Benim kullandığım hiç bir CBS de ön frene basınca arkaya tahrik vermiyor.
Sadece arka frene basınca ön frene tahrik veriyor.
Tahrikte %70 arka %30 ön mertebesinde.
O ön frene basınca arka fren yapan CBS sistem hangi motordaydı merak ettim.
Yazıma dikkat edersen CBS her kullanım tarzı için uygun olmayabilir yazmıştım.
Büyük ihtimal kullandıysan bile kullanım tarzına uygun olmadığı halde CBS kullandın.
Seni anlayamıyorum.
Kolay kolay yazmak için yazmazsın ama bu sefer öyle oldu galiba.
CBS nin yaptığı işi sen kendin yapabilirsin.
Bir farkla...
O mekanik her zaman aynı şekilde iş görür.
Ama sen veya biz değil...
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:18 ----------
Bide @hasmet
"CBS pasif ve aptal bir sistem. Extra boru sadece" diyorsunuz...
Motosiklet üzerinde aptal bir boru olan şasesinden başlayıp saydırmaya başlayayım mı
@logaritma uzatmada gel artık. Ben gıdıklamak değil çitlemek istiyorum
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:27 ----------
İlginç bir şekilde KTM, Ducati, Aprillada CBS yok demişiniz. Onlara bakmadım ama 150 cc dışında motorlardada CBS var.
1. 2002 Honda VFR 800 with ABS & CBS
2. 2002 BMW F650 with ABS
3. 2002 BMW R 1150R with ABS & CBS
4. 2002 BMW R 1150R without ABS or CBS
5. 2004 Yamaha FJR1300 with ABS
6. 2004 Yamaha FJR1300 without ABS
Motorlarla yapılmış test raporlarıda mevcut
Elektronik kontrollü kombine ABS (eCBS) varsa ön arkayı arka da önü sıkıyormuş:
https://global.honda/innovation/tech...cturebook.html
(Sayfada 5. başlık altında...)
yine abs cbs muhabbeti harlanmış. dua edin bizim delişmen yok. züccaciye dükkanına girmiş fil gibi, çil yavrusu gibi dağıtırdı sizi.
Aşağıdaki linkte Amerikanyada yapılmış test sonuçlarını gösterir bir rapor var.
Adamlar Abs+Cbs, sadece Abs, normal, sade ön, sade arka, hem ön hem arka fren testi yapıp güzelce listelemişler.
Motorlar 600-1100 cc aralığında.
Bence en iyisi şu pdf dökümanı incelemek.
Çok güzel bir çalışma...
http://msf-usa.org/downloads/imsc200...ance-Paper.pdf
Özellikle farklı hızlarda ABS+CBS, sadece ABS değerleri ilginç gelecektir sanıyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:55 ----------
Bende biliyorum bu türleride @hasmet'i kızdırmaya çalışıyorum
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)