Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
5. sayfa BirinciBirinci ... 345

genelde ön fren mi kullanılır arka fren mi?

    REKLAM ALANI
  1. #81
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı hokahey adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sizlerin yorumları ile bugün sadece ön freni kullanmaya çalıştım. korka korka denedim, müspet sonuçlar elde ettim.

    akıl akıldan üstündür arkadaşlar, bin bilsen de bir bilene sor demişler.
    Temiz kuru yol uzerinde aban abanabildigin kadar ama tozlu toprakli yol uzerinde fazla yuklenme bence yine de ön frene...

    Yol yuzey sartlari iyi degilse viraj da fren de buyuk sorun...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #82

    Üyelik
    02 Mayıs 2018
    Ön fren mi arka fren mi yerine trail braking konuşulması gerekirdi.

  3. #83
    hokahey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2016
    Şehir
    papua yeni gine
    evet, dediğiniz gibi asfaltta ön fren pek sağlam tutuyor. yine de emin olmak için yarı arka, yarı ön yaparak kombine şeklinde devam edeceğim. yorumlarınıza minnettarım/müteşekkirim.

  4. #84
    MahmutBiner - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ekim 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    1200Z Super Ténéré
    Alıntı hokahey adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    evet, dediğiniz gibi asfaltta ön fren pek sağlam tutuyor. yine de emin olmak için yarı arka, yarı ön yaparak kombine şeklinde devam edeceğim. yorumlarınıza minnettarım/müteşekkirim.
    Burada en baştada açıkladığım gibi çok daha dikkatli davranmanız gerekiyor. Eğer sert frenajda ikisine aynı anda basarsanız muhtemelen arka teker havalanarak yanınıza gelebilir. Alışma sürecinde kendinize biraz zaman verin sert frenlerde motor öne yığıldığı için arkanın yük dengesi çok hafif olur o anda arka frenede sert basarsanız yerle teması kesilir ve gidon sallama kıç atma vs tarzı bir durum yaşabilirsiniz. Bir süre kuru ve temiz havada hiç arka kullanmadan kullanımlar yapın. Virajlarda asla ön yok virajda arka fren kullanabilirsiniz zaten arkaya dokundukça motosikletin dikleştirebilirsiniz.

  5. #85
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Benim gördüğüm arkayı havalandırmak için ön frene hart diye asılmayıp ön süspansiyonu yüklemeye vakit tanımak gerekiyor, aynı zamanda ideal lastik ve asfalt istiyor. Yoksa çoğu zaman ön teker kayıyor ve sağa düşülüyor, ki nispeten masum bir kaza türü highside'a göre, eğer ön açıksa tabii ki.

    Virajda ön frene gelince, hız yüksek değilse dengeli ön fren ideal olmamakla birlikte çalışıyor. Hızlı viraj alıyorken ise yatış noktasına kadar ön fren zaten zorunlu gibi bir şey, bahis mevzu trail braking meselesi.

  6. #86
    ufoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Xpulse 200t
    Hem ıslak hem kuru zeminde, farklı hız ve farklı motosikletlerle, farklı yüklerle,
    ABS+CBS, ABS, manuel yapılan fren testini inceleyen oldu mu?

    Üstelik sadece ön, sadece arka ve kombine fren şeklinde farklı fren kullanımlarıda testte edilmiş.

    https://msf-usa.org/downloads/imsc20...ance-Paper.pdf
    hasmet bunu beğendi.

  7. #87

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Alıntı MahmutBiner adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Burada en baştada açıkladığım gibi çok daha dikkatli davranmanız gerekiyor. Eğer sert frenajda ikisine aynı anda basarsanız muhtemelen arka teker havalanarak yanınıza gelebilir. Alışma sürecinde kendinize biraz zaman verin sert frenlerde motor öne yığıldığı için arkanın yük dengesi çok hafif olur o anda arka frenede sert basarsanız yerle teması kesilir ve gidon sallama kıç atma vs tarzı bir durum yaşabilirsiniz. Bir süre kuru ve temiz havada hiç arka kullanmadan kullanımlar yapın. Virajlarda asla ön yok virajda arka fren kullanabilirsiniz zaten arkaya dokundukça motosikletin dikleştirebilirsiniz.
    Arka frene basmak arkayı havalandırmaz bilakis indirir. (Tekerlek yerde iken tabi, zaten havada ise hiç etkisi yok...) Arkayı havalandırmak ön frene kontrolsüz olarak, amortisörlerin sıkışmasına imkân bırakmadan aşırı asılmakla olur. (Düz satıh için yazıyorum, dik yokuş inerken değil, onda da ön freni ya hiç ya çok kontrollü çok yumuşak kullanıyoruz...)

  8. #88

    Üyelik
    02 Mayıs 2018
    Ben trail braking diyorum, hala virajda ön fren yok diyen var.

  9. #89
    SavageGarden - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Eylül 2016
    Motosikleti
    HONDA NC750S
    amaç yavaşlamak ise (ve genelde manevra halinde ya da manevra yapacaksam): arka
    amaç durmak ise ve gidon düz ise: arka ile başlayıp hemen akabinde ön - arka
    çok ciddi kaza riski: ön arka bi arada.

    yani genelde arka fren kullanıyorum
    ilk tepki daima arka frenle oluyor. olay ciddiyetine göre ise ön frene de basıyorum.

    son düşüşümde; öndeki otobüsün ani fren yapması ile her iki frene bastıktan sonra arka tekerin kayması neticesinde, kendimi yerde bulmamın bunda büyük etki var ön fren psikolojik olarak etkiliyor beni. son çare olarak görüyorum.

    *

    yine yeni yeniden: asıl önemli olan takip mesafesidir. her zaman takip mesafesi koyun. öndeki araç ile öndeki motosiklet ile... daima güvenli bir duruş mesafeniz olsun.

    daha dün; zincirlikuyudan köprüye doğru giderken, metrobüslerin köprü yolundan anayola bağlandıkları noktada köprüye doğru en sağdan ilerlerken, hemen önümdeki iki dev motosiklet (her biri artçılı) cart diye durdu. mesafem vardı, güvenle durdum. artçılarnda biri elini savurdu. sonra bi baktım ki, meğer başka bi motosikletli köprüden (ortaköy viyadüğünden) beşiktaş istikametine ters yöne gidiyormuş!!..

  10. #90
    MahmutBiner - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ekim 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    1200Z Super Ténéré
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arka frene basmak arkayı havalandırmaz bilakis indirir. (Tekerlek yerde iken tabi, zaten havada ise hiç etkisi yok...) Arkayı havalandırmak ön frene kontrolsüz olarak, amortisörlerin sıkışmasına imkân bırakmadan aşırı asılmakla olur. (Düz satıh için yazıyorum, dik yokuş inerken değil, onda da ön freni ya hiç ya çok kontrollü çok yumuşak kullanıyoruz...)
    Arka frene basarsanız arka havalanır demedim. Sert frenajda ön frene bastığınızda yük öne yığılır arkaya dokunsanız bile bazı durumlarda yerden temasını kesip arkayı savurabileceğini belirttim. Özellikle iki frenede aynı anda sert basarsanız diye belirtmeme rağmen yanlış okudunuz sanırım ? Lütfen yazdığımı tekrar okuyun. Ayrıca 55 yaşına kadar arka frene bastığında arka tekerleği yere inen bir motosiklet kullanmadım ben.

  11. #91

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Alıntı MahmutBiner adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arka frene basarsanız arka havalanır demedim. Sert frenajda ön frene bastığınızda yük öne yığılır arkaya dokunsanız bile bazı durumlarda yerden temasını kesip arkayı savurabileceğini belirttim. Özellikle iki frenede aynı anda sert basarsanız diye belirtmeme rağmen yanlış okudunuz sanırım ? Lütfen yazdığımı tekrar okuyun. Ayrıca 55 yaşına kadar arka frene bastığında arka tekerleği yere inen bir motosiklet kullanmadım ben.
    Yazdığınız şöyle: "...sert frenlerde motor öne yığıldığı için arkanın yük dengesi çok hafif olur o anda arka frenede sert basarsanız yerle teması kesilir..."

    İlk cümlenizdeki bağlama lafım yok, oradaki ifadeniz OK, ancak yukarıda alıntıladığım cümlede (46 yaşıma kadar çok okuyup yazarak edindiğim Türkçe bilgime dayanarak) arka frene basarsanız tekerlek yerden kesilir anlamına gelecek bir ifade kullanmışsınız. Onu düzeltme ihtiyacı hissettim. Mevzu böyle...

    Not: Dahi anlamındaki de da ayrı yazılır.

    Sanırım "yerle teması kesilir" diye tarif etmeye çalıştığınız şey tutuşun kaybolup lastiğin kaymaya başlaması; Temas başka bir şey tutuş başka bir şey... Bilgilerde hiçbir hata yok ancak aktarılmak istenirken kullanılan terimler hatalı ve yanlış anlaşılmaya müsait. Zaten (şimdiye kadar okuduğum yorumlardan anladığım kadarıyla) forumda frenlemenin mantığını fiziğini anlayamamış pek çok okur var, maksat kafaları daha da karışmasın...

  12. #92
    MahmutBiner - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ekim 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    1200Z Super Ténéré
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yazdığınız şöyle: "...sert frenlerde motor öne yığıldığı için arkanın yük dengesi çok hafif olur o anda arka frenede sert basarsanız yerle teması kesilir..."

    İlk cümlenizdeki bağlama lafım yok, oradaki ifadeniz OK, ancak yukarıda alıntıladığım cümlede (46 yaşıma kadar çok okuyup yazarak edindiğim Türkçe bilgime dayanarak) arka frene basarsanız tekerlek yerden kesilir anlamına gelecek bir ifade kullanmışsınız. Onu düzeltme ihtiyacı hissettim. Mevzu böyle...

    Not: Dahi anlamındaki de da ayrı yazılır.

    Sanırım "yerle teması kesilir" diye tarif etmeye çalıştığınız şey tutuşun kaybolup lastiğin kaymaya başlaması; Temas başka bir şey tutuş başka bir şey... Bilgilerde hiçbir hata yok ancak aktarılmak istenirken kullanılan terimler hatalı ve yanlış anlaşılmaya müsait. Zaten (şimdiye kadar okuduğum yorumlardan anladığım kadarıyla) forumda frenlemenin mantığını fiziğini anlayamamış pek çok okur var, maksat kafaları daha da karışmasın...
    zaten çorbada tuz olsun diye bir bilgi paylaşıyoruz. Arka frene bastığında tekerin havaya kalkacağını düşünen kullanıcı ile arka frene bastığında tekerin yere ineceğini düşünen kullanıcının benim için bir farkı yok. Dediğiniz gibi yazdığım şu cümleden bir çıkarım yaparak sadece arka frene basıldığında arka teker havalanacağını düşünen varmıdır aramızda bilmiyorum Yazdığım yazıda frenede frene de bir ifade farklılığı yaratacağını düşünmüyorum. Forumda çoğu zaman gelişi güzel fakat doğru bilgiler yazmaya çalışıyorum.

  13. #93

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Tabi ki havadaki tekerlek arka frenle inmez, ancak tekerlek yerdeyken arka frene basılması motosikletin arka süspansiyonunu sıkıştırarak arkayı indirecektir. Bu kavramlar karışabilir...


5. sayfa BirinciBirinci ... 345

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)