Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

125cc motor 200cc yapılır mı?

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    11 Haziran 2019
    Şehir
    Bolu
    Motosikleti
    CB 125 E
    Herkese iyi akşamlar arkadaşlar aranıza yeni katıldım.
    Honda Cb125E motorumu torku yetersiz olduğu için 200cc yapmak istiyorum.
    1.Yapılabilir mi?
    2.Yapılabilirse bir sıkıntı çıkar mı?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    16 Eylül 2014
    150 olur ama üstünü istersen üst kapak falanda değişmesi gerekir subaplar yetersiz kalacak hadi onuda yaptın orjinal krank bunu kaldırabilecekmi.satıp 200 lük motor almak daha mantıklı

  3. #3

    Üyelik
    11 Şubat 2019
    bence 200 cc gerçekten büyük bi rakam ve kesinlikle yapılmaması gerekir.bi çok neden sayabilirim ama sadece bitanesinden bahsedeceğim:
    METALLERDE YORULMA
    yorulma:parçanın zaman içinde yükü tşıyamayacak hale gelip ansızın kırılması denebilir kabaca.
    bi parçanın belli bi yüke dayanması parçanın o yükü sonsuza kadar taşıyacağı manasına gelmez.sonsuza kadar taşıyabilmesi için yükün yorulma limitinin altında olması gerekir.siz 200cc yapınca kranka gelen yük çok fazla artabilir ve yorulma limitini geçebilirsiniz.buda parçanın eninde sonunda bi yerde kırılacağı manasına geliyo.yani bu tarz modifiyeler yaparken sınırları çok fazla zorlamamak gerek.yorulma sinsidir parça yerinde çalışıyo görülür ama ansızı adamı yolda bırakır.zaten havacılıkta vs vs bi çok kişinin canına kıymış bi olaydır.durduk durmadık biyerde başınıza iş almayın derim.150 cc civarı krank yorulma limitinin alrında kalır ve kullanabilirsiniz diye düşünüyorum.

  4. #4
    volkanmet86 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2006
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    Mondial 200 MCX / CG Cafe Racer / Pulsar 200 NS
    yapılır. tabi bunun için iyi bir usta ve kaliteli parçalar lazım. silindir-piston-krank-üst kapak vs vs vs değişecek. üst kapakta yine oynamalar yapılacak. boydan tornada kısaltılığ sübap yatakları derinleşitirilecek. karbüratör, şanzuman ve baskılar değişecek. bütün bunlar olduktan sonra da çok dikkatli ve titiz kullanılacak. 1.500 tl civarı bir para gider.

  5. #5

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    200cc kelle attiracaksin
    Krank ebatlari önemli
    66x57.8 piston takip,gırtlak yaptiracaksin
    144 veya 72 tel jant
    Dereceli egzantrik
    Pz 30 karburatör
    2.25x18 ön lastik(ince yanak)
    2.50x18 arka lastik(ince yanak)

  6. #6
    RideForLife. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Eylül 2018
    Şehir
    Antalya & Isparta
    Motosikleti
    Dominar 400 UG
    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    200cc kelle attiracaksin
    Krank ebatlari önemli
    66x57.8 piston takip,gırtlak yaptiracaksin
    144 veya 72 tel jant
    Dereceli egzantrik
    Pz 30 karburatör
    2.25x18 ön lastik(ince yanak)
    2.50x18 arka lastik(ince yanak)
    Kuba CG olacak dememişsin abi, en önemli şart bu

  7. #7
    Dash_1905 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Şubat 2014
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    Mondial 200kt
    Ben yaptım oldu. Krank, silindir, piston değiştirdim. Üst kapak, karbüratör ve şanzımanı oynamadım. Amacım apaçiler gibi olmasın ama yokuşta çeksin istedim. Üstelik ustaya gitmedim kendim yaptım. Tek sıkıntı silindirin girdiği açıklık dar oluyor. Onu genişlettim. SerkanADH13 nickli abimize de danıştım. Elime spirali alıp zımparaladım. Silindirin gireceği yeri genişletip topladım. Elime para geçerse üst kapak ve karbüratörü de değiştirmeyi planlıyorum. Alacağın malzemeler en kalitelisi olsun ki basınç artacağı için krank, piston vb parçalar kırılmasın dağılmasın.

  8. #8
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    11 Kasım 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    xmax_250 ABS 2015 + Sepetli 52 litre
    satıp yüksek alsan daha ucuz olmazmı,

    hangiis daha kaarlı yani türkish ustaların yaptığı motor işe yararmı dokundukları yerde bin sorun çıkıyor

  9. #9

    Üyelik
    11 Haziran 2019
    Şehir
    Bolu
    Motosikleti
    CB 125 E
    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:51 ----------

    [/COLOR]
    Alıntı istanbu_gezg adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    satıp yüksek alsan daha ucuz olmazmı,

    hangiis daha kaarlı yani türkish ustaların yaptığı motor işe yararmı dokundukları yerde bin sorun çıkıyor
    200-250cc motorlar 10000 TL'den başlıyor.
    Benim motorumun edeceği 4000tl bana kendi motoruna masraf yapmak daha mantıklı geliyor

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:57 ----------

    Alıntı Dash_1905 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben yaptım oldu. Krank, silindir, piston değiştirdim. Üst kapak, karbüratör ve şanzımanı oynamadım. Amacım apaçiler gibi olmasın ama yokuşta çeksin istedim. Üstelik ustaya gitmedim kendim yaptım. Tek sıkıntı silindirin girdiği açıklık dar oluyor. Onu genişlettim. SerkanADH13 nickli abimize de danıştım. Elime spirali alıp zımparaladım. Silindirin gireceği yeri genişletip topladım. Elime para geçerse üst kapak ve karbüratörü de değiştirmeyi planlıyorum. Alacağın malzemeler en kalitelisi olsun ki basınç artacağı için krank, piston vb parçalar kırılmasın dağılmasın.
    Hangi marka parçalar kullandınız?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:58 ----------

    Alıntı fool rookie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bence 200 cc gerçekten büyük bi rakam ve kesinlikle yapılmaması gerekir.bi çok neden sayabilirim ama sadece bitanesinden bahsedeceğim:
    METALLERDE YORULMA
    yorulma:parçanın zaman içinde yükü tşıyamayacak hale gelip ansızın kırılması denebilir kabaca.
    bi parçanın belli bi yüke dayanması parçanın o yükü sonsuza kadar taşıyacağı manasına gelmez.sonsuza kadar taşıyabilmesi için yükün yorulma limitinin altında olması gerekir.siz 200cc yapınca kranka gelen yük çok fazla artabilir ve yorulma limitini geçebilirsiniz.buda parçanın eninde sonunda bi yerde kırılacağı manasına geliyo.yani bu tarz modifiyeler yaparken sınırları çok fazla zorlamamak gerek.yorulma sinsidir parça yerinde çalışıyo görülür ama ansızı adamı yolda bırakır.zaten havacılıkta vs vs bi çok kişinin canına kıymış bi olaydır.durduk durmadık biyerde başınıza iş almayın derim.150 cc civarı krank yorulma limitinin alrında kalır ve kullanabilirsiniz diye düşünüyorum.
    Mantıklı bir açıklama usta teşekkür ederim 150cc yapılır mı?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:59 ----------

    Alıntı EMRE_R19 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    150 olur ama üstünü istersen üst kapak falanda değişmesi gerekir subaplar yetersiz kalacak hadi onuda yaptın orjinal krank bunu kaldırabilecekmi.satıp 200 lük motor almak daha mantıklı
    Üst kapağıda değişsin sıkıntı yok ama krank yeterli gelir mi ?


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler