ZEHİRLİ SORU (150CC-600CC GEÇMEK)
Reklamlar
-
08 Temmuz 2019, 12:15
#21
Reklamlar
-
08 Temmuz 2019, 12:19
#22
54RR adlı üyeden alıntı
Şimdi birileri taşa tutacak beni ama yazmam lazım
Şu motorları büyütmeyin bu kadar gözünüzde yahu, gazı çeviren yine sen olacaksın. Altındaki 200hp makinada olsa sen gaz açmayınca kafasına göre gitmiyor o alet, kendine güveniyorsan, bilinçli bir motorcuysan sorun olmaz ama kanında apacilik varsa 150cc motorda da ciddi şekilde yaralanabilirsin. Senin tek yapman gereken elini gazın tepkisine alıştırmak.
Ben r1 den önce 2-3 bin km kadar 250 cc kullandım, ilk başta biraz zorladı ama yılmadım
ilk 1 yıl kadar hep düşük güç modunda kullandım (600-750cc ayarı) ve hala tam gaz açmışlığım yoktur, tcs hep açık öyle kafasına göre teker yapma lüksüde yok
Yani uzun lafın kısası önemli olan motor değil, motorun üzerindekidir
Peki.. Madem gaz açmayacaksın 600 cc 4 silindir yaz sıcağında alev alev yanan ve sürekli belirli bir hızda gitmek isteyen makineye işkence etmek içinmi alıyorsun aleti? Eğer 500-650 cc çift silindirlileri konuşuyorsak o zaman başka o motorlar zaten bana göre ağır başlı makineler..
600 cc 4 silindir motor alıcaksan gaz açmayacaksan, onun işletme , yakıt maliyeti, trafikte avuç içlerine yapacak baskısı , harareti , ülke şartlarındaki bozuk yollara uygun olmayan amortisor sistemi vs. yani kartvisiz ve etrafa hava yapmak için alınıyor o zaman bu aletler.. Bu aletlerin kodunda hız ve adrenalin var.. Tüm mühendislikleri bu şekilde kodlanmış..
-
08 Temmuz 2019, 12:28
#23
newmoto76 adlı üyeden alıntı
Peki.. Madem gaz açmayacaksın 600 cc 4 silindir yaz sıcağında alev alev yanan ve sürekli belirli bir hızda gitmek isteyen makineye işkence etmek içinmi alıyorsun aleti? Eğer 500-650 cc çift silindirlileri konuşuyorsak o zaman başka o motorlar zaten bana göre ağır başlı makineler..
600 cc 4 silindir motor alıcaksan gaz açmayacaksan, onun işletme , yakıt maliyeti, trafikte avuç içlerine yapacak baskısı , harareti , ülke şartlarındaki bozuk yollara uygun olmayan amortisor sistemi vs. yani kartvisiz ve etrafa hava yapmak için alınıyor o zaman bu aletler.. Bu aletlerin kodunda hız ve adrenalin var.. Tüm mühendislikleri bu şekilde kodlanmış..
Sen beni gördün mü motorla gezerken Sıkışık trafiğe girmediğin sürece bu motorlar hararet yapmaz, ayrıca hızlı gitme zorunluluğuda yok. Ama bir konuda haklısın, genellikle böyle motorları cafeci tayfası alır piyasa yapmak için. Bu motorla dünya turuna da çıkılmaz hani, benim 4-5 tane güzergahım var, hangisinde trafik daha azsa orda kullanırım. Yani yolun neresinde çukur var biliyorum
İnsanlar sevilmek için yaratıldılar. Eşyalar kullanılmak için. Dünyadaki kaosun nedeni; eşyaların çok sevilip insanların ise kullanılmasıdır.
-
08 Temmuz 2019, 13:35
#24
54RR adlı üyeden alıntı
Sen beni gördün mü motorla gezerken
Sıkışık trafiğe girmediğin sürece bu motorlar hararet yapmaz, ayrıca hızlı gitme zorunluluğuda yok. Ama bir konuda haklısın, genellikle böyle motorları cafeci tayfası alır piyasa yapmak için. Bu motorla dünya turuna da çıkılmaz hani, benim 4-5 tane güzergahım var, hangisinde trafik daha azsa orda kullanırım. Yani yolun neresinde çukur var biliyorum
Benim tutkum sadece hız otobana çıkıp sadece 3-4 saat gazlamak şehir içi bile kullanmıycam
-
08 Temmuz 2019, 13:55
#25
Abiler araba örneğim çok karıştırılmış.
Şimdi bu arkadaş zaten denge olayını biliyor fren hangisi gaz hangisi debriyaj nedir biliyor.
Hali ile de salak değil ya 600 cc aldığı gibi ilk kalkışta 200-250 basmayacak zamanla ulaşacak o hızlara belki yüksek hızdan korkup hiç çıkmayacak 150 üzerine ya gaz bizim elimizde 1. Viteslede bu herif 150-200 basamıyacağına göre gazı öyle ayarlar sorunda çekmez bence istiyorsa değil 600 1000 bile kullana bilir
-
08 Temmuz 2019, 16:20
#26
motohazar adlı üyeden alıntı
Abiler araba örneğim çok karıştırılmış.
Şimdi bu arkadaş zaten denge olayını biliyor fren hangisi gaz hangisi debriyaj nedir biliyor.
Hali ile de salak değil ya 600 cc aldığı gibi ilk kalkışta 200-250 basmayacak zamanla ulaşacak o hızlara belki yüksek hızdan korkup hiç çıkmayacak 150 üzerine ya gaz bizim elimizde 1. Viteslede bu herif 150-200 basamıyacağına göre gazı öyle ayarlar sorunda çekmez bence istiyorsa değil 600 1000 bile kullana bilir
Yeterli bilgi ve tecrübeniz olmadığı belli. Sadece mantık yürüterek yanıltıcı şeyler yazma riskini göze almasanız?
-
08 Temmuz 2019, 16:39
#27
newmoto76 adlı üyeden alıntı
Peki.. Madem gaz açmayacaksın 600 cc 4 silindir yaz sıcağında alev alev yanan ve sürekli belirli bir hızda gitmek isteyen makineye işkence etmek içinmi alıyorsun aleti? Eğer 500-650 cc çift silindirlileri konuşuyorsak o zaman başka o motorlar zaten bana göre ağır başlı makineler..
600 cc 4 silindir motor alıcaksan gaz açmayacaksan, onun işletme , yakıt maliyeti, trafikte avuç içlerine yapacak baskısı , harareti , ülke şartlarındaki bozuk yollara uygun olmayan amortisor sistemi vs. yani kartvisiz ve etrafa hava yapmak için alınıyor o zaman bu aletler.. Bu aletlerin kodunda hız ve adrenalin var.. Tüm mühendislikleri bu şekilde kodlanmış..
valla tecrübede olsa trafikte gereksiz hızlara çıkıp gereksiz risklere girilmemeli. Bu motosikletlerin hakkı pist zaten. Pist imkanı yoksa da en azından otoban veya asfalt kalitesi yüksek boş yollar.
Şehiriçinde durkalkta sürmek cidden eziyet. Önceki motorum harleydi herkes hava soğutmalı motor pişirir yazın işkence olur falan der ama yemin ederim racingde yediğim sıcağın belki 10da birini yememiştim harleyde. Fan sesini duyunca gözlerian dolu dolu olması, kırmızı ışık görünce varana yeşil yansın diye dua etmek, giderken bacakları açıp azıcık serinlemeye çalışmak anlatılmaz yaşanır
-
08 Temmuz 2019, 17:54
#28
nyk adlı üyeden alıntı
valla tecrübede olsa trafikte gereksiz hızlara çıkıp gereksiz risklere girilmemeli. Bu motosikletlerin hakkı pist zaten. Pist imkanı yoksa da en azından otoban veya asfalt kalitesi yüksek boş yollar.
Şehiriçinde durkalkta sürmek cidden eziyet. Önceki motorum harleydi herkes hava soğutmalı motor pişirir yazın işkence olur falan der ama yemin ederim racingde yediğim sıcağın belki 10da birini yememiştim harleyde. Fan sesini duyunca gözlerian dolu dolu olması, kırmızı ışık görünce varana yeşil yansın diye dua etmek, giderken bacakları açıp azıcık serinlemeye çalışmak anlatılmaz yaşanır
Bende otobanlarda gaz açmak bi yerden bi yere gitmek için 600cc racing makine aptallık olur zaten şehir içi sürecek motosikletim var
-
08 Temmuz 2019, 18:21
#29
Konu coşmuş...
Eğer belirli bir tecrübeye sahip olduğunuzu düşünüyorsanız, ki zaten mesleğinizmiş, istediğiniz hacime geçebilirsiniz.
Aslında bunu söylemek çok gerekli değil ama yine de özellikle belirtmek isterim ki ilk birkaç ay elinize ve kendinize azami hassas davranın, sinirlenmeyin, heyecan yapmayın ve trafikte korkmadan sürün. Korkarsanız, bakışınız çakar ve tehlike noktasına odaklanırsanız bu motosiklet ile kurtaramayabilirsiniz çünkü herşey daha hızlı olacak, unutmayın.
Bir de sarf giderlerini iyi hesaplayın. ne yakıtı ne sarfı düşük cc' ye benzemeyecek.
-
08 Temmuz 2019, 21:21
#30
Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı
Konu coşmuş...
Eğer belirli bir tecrübeye sahip olduğunuzu düşünüyorsanız, ki zaten mesleğinizmiş, istediğiniz hacime geçebilirsiniz.
Aslında bunu söylemek çok gerekli değil ama yine de özellikle belirtmek isterim ki ilk birkaç ay elinize ve kendinize azami hassas davranın, sinirlenmeyin, heyecan yapmayın ve trafikte korkmadan sürün. Korkarsanız, bakışınız çakar ve tehlike noktasına odaklanırsanız bu motosiklet ile kurtaramayabilirsiniz çünkü herşey daha hızlı olacak, unutmayın.
Bir de sarf giderlerini iyi hesaplayın. ne yakıtı ne sarfı düşük cc' ye benzemeyecek.
Teşekür ederim.
-
08 Temmuz 2019, 21:45
#31
Enduroooo....
2 gündür 390duke kullanıyorum işim var diye, eline koluna hakim olamayan adam torklu alete binmemeli trafikte.
Duke 390 bile sırf torku yüzünden trafik içinde mermi oluyor, sonra sinirlenip makas ata ata berber oluyorsun :D
-
09 Temmuz 2019, 01:13
#32
Şu yüksek cc muhabbetine birde başka açıdan bakalım... Mesele kullanamamak değil esasında, mesele kullandığın sürece yolu, makineyi, trafiği ve tepkilerini, sınırlarını ongorebilmek. Yani zor duruma düştüğünde kurtarabilmek veya makinenin gazına gelip kendini hataya suruklememek. Ben motosiklet çok iyi gidiyor diye kaza yapan acemi duymadım. Yeteneksiz, bilgisiz, tecrubesiz adam kaza yapar. Gazı açmak kolay, esas olan viraj dinamiklerini bilmek, tecrube etmek yani dönebilmek, yüksek hızlarda seyrettiginde durabilmek. Bende kısa süreli küçük cc tecrübesinden sonra yüksek cc ile başladım diyebilirim. Yani satın aldığım ilk motosiklet 500cc idi. Ne oldu, az risk almaya çalıştım hatalarımı telafi edebildim, hala kullanabiliyorum motosiklet. Büyük cc de ne oluyor? Asiliyorsun gaza duramayacagin, donemeyecegin hızlara çıkıyorsun yani maşa oluyor sana, handikapi bu. Bunun dışında basit tecrubesizlik konularindan kaynaklı kaza yapabilirsin, yersiz gaz açıp arka tarafın yanına gelmesi suretiyle asfaltı opebilirsin gibi gibi... Olmaz olmaz değil ama sindirerek gitmek daha mantıklı. Hala hatalarımı duzeltirim, eksiklerimi telafi ederim bitmeyecek belki azalacak ama..
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)