Okan Sinan Beye katılıyorum konu çok düzeyli ve keyifli ilerliyor, muhabbet güzel.. Amaç sadece bilgi paylaşıp sohbet etmek olunca ve biraz da seviyeye dikkat edince demek ki bu forum da zevkli bir hal alabiliyormuş..
Gel gelelim 2300cc motosiklet arka tekerde street triple'dan güçsüz hem ikisini de üreten aynı firma! Nasıl mümkün?
Rocket'ın maksimum gücü daha az olabilir ama sadece 1500 devirde ürettiği güce Street Triple 5000 devirden sonra ulaşıyor... Yine sadece 2000 devirde ürettiği güce ise diğeri 7000 devre doğru ulaşıyor. Bilin bakalım hangisinden daha iyi bir naked motoru olur?
Avatarımdaki motosikletin tork eğrisi de efsane, 6 silindirli olmasına rağmen:
1500 devirdeki torkuyla 6000 devirdeki torku aynı. Vites koymasalar da olurmuş sanki
Çünkü param yok param
Eve geç varmak hiç varamamaktan iyidir..
tork eğrilerinden ziyade teknik karşılığını tam olarak bilemediğim durumlardan bahsetmek istiyorum
okan hoca "sürüş geometrisi" diye bir tabir kullandı
sanırım kastetmek istediğim şeyin motosiklet teknolojisinde karşılığı bu ama nedense eksikmiş gibi geliyor
şöyle anlatmaya çalışayım:
paket gibi oluyorsun tabiri kullanılır ya, motosikletle bütünleşmek, yere bastığını hissetmek, yatırıp kaldırırken amortisörlerin senden bağımsız hareket etmemesi, gücü aktarırken bunu senin de anında hissediyor olman, motosikletin ping değeri diyeceğim (hareketlerine karşılık verme süresi) , sert dalışlar yapabilmek vb konularda japonlardan çok olumlu bir geri dönüş alamadım
bu açıdan tasarımsal bir üstünlük var avrupa menşeli motorların kimisinde
tabi kısıtlı bir yelpazeden yapıyorum bu çıkarımı, muhakkak istisnai durumlar var
gerçi çok ta üstüne binmeye gerek yok, şeklinden şemalinden anlaşılabiliyor bu konu
Para çokomel ilişkisi. Para kazanmak artık dert değil ise Ducati, Agusta, KTM alın geçin. Yoksa genel gibi paraya sıkışınca satayım ikinci el ıvır zıvır düşünüyorsanız japon motosikletleri iyi. Ondada Yamaha ve Honda dışındakiler yine üzer bizim güzide ülkemizde.
Sırf tasarım olarak bile Ducati ve Agusta garajı müzeye çevirir. Sürüş hissiyatı vs olaylarına girmiyorum dahi. Zaten hissiyat vs olayına giren japon'a bakmıyor imkanı var ise.
Ne alakası var. Suzuki nin kawasaki nin de çok başarılı motorları var. Suzuki vstrom seni niye üzsün mesela? Motor diyince aklınıza hep bi racing geliyo arkadaş. Vstrom yamaha ve hondadakş muadilelrinin içinden geçer. Açın çakraları biraz tonla motoaiklet seçeneği ve tarzı var.
Toprağı hatmeden asfalta hükmeder
Twitter/instagram @ywitcan
Yiğit Can
Eski vstrom kullanıcısıyım motorların kendisi için demedim. İkinci el piyasası için dedim. Pasif agresifliğe gerek yok. Sakin okuyun yazımı yine aynı şekilde anlarsanız ben özrümü dilerim.
@ahe
Kimse para konusunu açmadı ama çoğunluğun bilinç altındaki gerçekleri inkar etmemek gerek. Bizim ülke de avrupa menşei motorlardan her zaman korkulur dolayısı ile uzak durulur. O yüzden alan pek yok.
2017 Yılının orta segment en iyi motosikleti seçilmesi rağmen ülkemizde yeterince hatta hiç rağbet görmeyen modeli olan triumph street triple 675
neden kimse almıyor veya neden forumda hiç bir şekilde konusunu göremiyoruz. Üzerinde öhlinsler m50ler 3 silindir 170 kilo 105 bg linear tork eğrisi vs olmasına rağmen neden hiç binen adam yok. 2 el piyasası yok vs gibi şeyler yazmayın onu herkes biliyor acaba başka bir sıkıntısı mı var motorun alasım var o yüzden çok araştırdım çok fazla bir şey bulamadım
Arkadaşlar ben motorumu ikinci el MT 07 den daha ucuza aldım hatta diyebilirimki 600 lükleriçinde en hesaplı motorlardan birisi. Karşılaştırmayı doğru yapmak lazım. İkinci elde şu anda bu motorlar olması gerekenin çok altında ( yada diğerleri çok şişiriyor)
Gördüğüm kadarıyla doğru tespitler. Burada da Avrupa motosiklet ve arabaların ikinci elleri çok ucuz. 5-6 yaşında S ve 7 serileri orijinal fiyatının dörtte birine kadar iniyor. Ama insanlar tercih etmiyor, çünkü hem bakımları pahalı, hem de sorun çıkaran araçlar (Japonlara göre). Buna karşın Japonlar ikinci el değerlerini koruyorlar. Her zaman dediğim gibi, ikinci Ducati almak ucuz, ama kullanmak ucuz değil.
Bunlar genelleme tabii ki. Okan hoca almış kullanıyor ne güzel. Ortalama kullanıcı o kadar şanslı değil ancak, ki fiyatlar böyle.
Şimdiki motosikletimi sıfır alıyorken bile ekstra üç sene garanti satın aldım. Bir yaşını doldurduktan kısa süre sonra silindir ve piston değişti ikinci bir patlamaya karşı hazırlıklıyım
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:00 ----------
Nasil kapak ama?
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)