Anket: Hadi Bakalım
- Katılımcı sayısı
- 44. Sizin bu Ankette oy kullanma yetkiniz bulunmuyor
-
Street Triple 675
-
mt09
-
monster796
triumph street triple 675
Reklamlar
-
05 Temmuz 2019, 13:04
#81
mavzer-i adlı üyeden alıntı
street triple hakkında bilgim yok
mt07 yi zaten herkes biliyor
monster 796 hakkında bi kaç bişey diyebilirim en azından.
hava soğutmalı. (su soğutması yok) desmodronik çalışıyor (o ne oluyorsa artık)
zamanlama zinciri yok(yani motorun içinde motor yağı ile her zaman yağlanıp kendi bakımını yapan birşey yok)
onun yerine zamanlama kayışı var. (kuru kuru çalıştığı için belli aralıklarla değiştirilmesi lazım)
mesela toyota arabalardan bitanesinin (belkide hepsi-bilmiyorum) zamanlama kayışı motorun içinde ve motor yağı ile hep temas halinde olduğundan ömürlük- diye bir yorum yapılmıştı, araba uzmanları tarafından.
ducatinin "dediği 24 binde motoru getir kayışları gergileri ve subab ayarı yapalım"
ducati hakkında daha çok yazarımda bunlar yeterli.
maddi durumun ve gelirin iyiyse ducati alınır ama su soğutmalı olanı alınır.
yağ soğutmalı olanda alınır ama 2 binde bir yağ değiştirmen gerekir.
hakkında hiç bilgim olmadığı için triumph hakkında yorum yapamam
piyasada en çok devir daim yapan motor mt07 almak daha mantıklı
tabi kaza yapmamış temizini bulmak zor.
bunlar benim şahsi düşüncelerim...
not: monster 796 alınırsa desmo bakımı için korlasa gitmek istemeyenler bana ulaşabilir.
triger kayışları ve gergileri ucuz yolla nasıl temin edilir anlatırım.
Senin 796 hakkında da net bikgin yokmuş kardeşim. Onu da street triple ın yanına koy bişey anlatma mümkünse.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:01 ----------
Cyan adlı üyeden alıntı
O kadar da uzun boylu değil, bariz farklar var...
Biri ol dedi. O da oldu. Bu kadar net.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:02 ----------
JAPON GİTSİN SCOOTER YAPSIN EFSANE GÜZEL YAPIYORLAR
Reklamlar
-
05 Temmuz 2019, 13:17
#82
telike adlı üyeden alıntı
Senin 796 hakkında da net bikgin yokmuş kardeşim. Onu da street triple ın yanına koy bişey anlatma mümkünse.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:01 ----------
Biri ol dedi. O da oldu. Bu kadar net.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:02 ----------
JAPON GİTSİN SCOOTER YAPSIN EFSANE GÜZEL YAPIYORLAR
neden öyle bişey dedin. yanlış bildiğim bişey varsa beni düzeltmelisin bende yanlışımı bilip kendimi düzelteyim. başka zaman benzer konu olduğunda tekrardan yanlış bilgi vermeyeyim.
-
05 Temmuz 2019, 13:40
#83
telike adlı üyeden alıntı
Senin 796 hakkında da net bikgin yokmuş kardeşim. Onu da street triple ın yanına koy bişey anlatma mümkünse.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:01 ----------
Biri ol dedi. O da oldu. Bu kadar net.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:02 ----------
JAPON GİTSİN SCOOTER YAPSIN EFSANE GÜZEL YAPIYORLAR
Bu ve benzeri usluptan dolayı forum üyeliğimi iptal etmeyi düşünüyorum. Neden hep olumsuz. Erdemli olan arkadaşımızın bir hatası var ise bunu düzeltip doğrusunu söylemek değil mi?
Nokta kadar menfaat için virgül kadar eğilme...
-
05 Temmuz 2019, 13:53
#84
mavzer-i adlı üyeden alıntı
neden öyle bişey dedin. yanlış bildiğim bişey varsa beni düzeltmelisin bende yanlışımı bilip kendimi düzelteyim. başka zaman benzer konu olduğunda tekrardan yanlış bilgi vermeyeyim.
Öncelikle önyargım için kusura bakma. Herkes gibi bol keseden attığını düşündüm. Çok sallayan adam var. Yağ soğutma değil hava soğutmalı. Yağ değişimi 2binde bir değil. 12bin 24bin desmo. Desmotronik teknolojisi de sübap teknolojisi. İtip açmayla beraber yaya destek olarak çekiyor egsantrik. Bu da sübap yakalama olayını ortadan kaldırıyor
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:46 ----------
Güzel Şale adlı üyeden alıntı
Bu ve benzeri usluptan dolayı forum üyeliğimi iptal etmeyi düşünüyorum. Neden hep olumsuz. Erdemli olan arkadaşımızın bir hatası var ise bunu düzeltip doğrusunu söylemek değil mi?
Güle güle kardeşim. Forumda zaman geçir. Anlarsın. Çok sıkıldım bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olan insanlardan. Doğrusunu çok anlatmaya çalıştım çoğu bilgi sahibi oldupum konuda. Linç edildim. Yemediğim laf hakaret kalmadı. Ben de çok fazla kafama takmamaya başladım. Kendine iyi bak. Umarım bigün yine gelirsin foruma bye bye
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:50 ----------
796 daki desmotronik, santifrüj debriyaj simetrik farklı çap pistonlar piston zamanlamaları vs teknoloji başka hiçbir motosiklette yok. O yüzden 796 ve üst sınıflar efsanedir. Desmotronik bakımı da evet masraflıdır. Yapılması lazım. Fakat her 24 binde bir sıfır motosikletiniz oluyor gibi düşünün. 696 larda bu teknoloji olmadığı için desmo denilen bakım bu kadar tuzlu değil ve daha basit.
Toprağı hatmeden asfalta hükmeder
Twitter/instagram @ywitcan
Yiğit Can
-
05 Temmuz 2019, 13:55
#85
Cyan adlı üyeden alıntı
O kadar da uzun boylu değil, bariz farklar var...
Ama kitapta var. Sanırım arkadaşın dediği pistte bunu farkedebilip tasdik edebilecek kaç kişi var. Biz okuyoruz, mantıklı geliyor, ama o kadar. Bizzat deneyim söz konusu değil.
Açıkçası ince de bir nokta. Yamaha crossplane krankı geliştirmeden önce bu olayı hızlı kameralar kullanarak delillendiriyor. Ateşlemenin arka teker de oluşturduğu titreşimi görüntülüyorlar.
telike adlı üyeden alıntı
JAPON GİTSİN SCOOTER YAPSIN EFSANE GÜZEL YAPIYORLAR
O kadar da değil bence. İsteyince acaip ruhlu makinalar yapabiliyorlar, örnekleri mevcut. Çoğunlukla aşırı konservatifler derseniz katılırım ama
telike adlı üyeden alıntı
Eğitmen abi haklı
Kısmen haklı diyelim. Orta hacimli SS'ten devşirme olup ta düşük devirde yüksek tork verebilen naked motosiklet yok piyasada... Sadece yazılım ve FI ile oynayarak yapılabilecek değişiklikler de sınırlı demek ki...
-
05 Temmuz 2019, 13:55
#86
bir ara barkın izmire geldiği zaman biri st ile gemişti şey demişti. bu motorun kıymetini ülkemizde bilmiyolar çok yazık oluyor demişti haklı da
-
05 Temmuz 2019, 14:17
#87
Ducatilerdeki desmodromik subap mekanizmasında diğer mekanizmalarda bulunan alıştığımız yay yoktur yay olmadığı için de belli km'ler sonra mutlaka desmo bakımı yapılması gerekiyor.
Hava soğutmalı motor alınmaz, uzun yola gelmez klişesi de bana göre çok doğru değildir. Bakınız harley davidson, bakınız ducati, bakınız triumph bakınız moto guzzi bir sürü diğer premium markada bir çok hava soğutmalı model hala üretimde. Çok da efektif çalışıyorlar. Siz bu makineleri istanbul gibi bir yerde iş çıkışı trafiğine sokarsanız elbette normalden daha fazla ısınacaklardır. Kullanım alanı ve şekli önemli.
-
05 Temmuz 2019, 14:38
#88
telike adlı üyeden alıntı
Öncelikle önyargım için kusura bakma. Herkes gibi bol keseden attığını düşündüm. Çok sallayan adam var. Yağ soğutma değil hava soğutmalı. Yağ değişimi 2binde bir değil. 12bin 24bin desmo. Desmotronik teknolojisi de sübap teknolojisi. İtip açmayla beraber yaya destek olarak çekiyor egsantrik. Bu da sübap yakalama olayını ortadan kaldırıyor
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:46 ----------
Güle güle kardeşim. Forumda zaman geçir. Anlarsın. Çok sıkıldım bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olan insanlardan. Doğrusunu çok anlatmaya çalıştım çoğu bilgi sahibi oldupum konuda. Linç edildim. Yemediğim laf hakaret kalmadı. Ben de çok fazla kafama takmamaya başladım. Kendine iyi bak. Umarım bigün yine gelirsin foruma bye bye
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:50 ----------
796 daki desmotronik, santifrüj debriyaj simetrik farklı çap pistonlar piston zamanlamaları vs teknoloji başka hiçbir motosiklette yok. O yüzden 796 ve üst sınıflar efsanedir. Desmotronik bakımı da evet masraflıdır. Yapılması lazım. Fakat her 24 binde bir sıfır motosikletiniz oluyor gibi düşünün. 696 larda bu teknoloji olmadığı için desmo denilen bakım bu kadar tuzlu değil ve daha basit.
2 yıl hypermotard 796 kullandım.
motor yağı 2 binde çöp oluyor.
tabi istersen 12 binde değiştirebilirsin.
ama italya türkiyeye göre daha soğuk iklim olduğundan ve trafik istanbul gibi olmadığından motorları bizimki gibi trafikte çok bekletmiyorlar. o yüzden orada 12 bin normal
bu arada yağ soğutma dememin nedeni yağ radyatörü olduğundandı.
bu bilgilerime dayanarak söylemiştim
-
05 Temmuz 2019, 15:02
#89
mavzer-i adlı üyeden alıntı
2 yıl hypermotard 796 kullandım.
motor yağı 2 binde çöp oluyor.
tabi istersen 12 binde değiştirebilirsin.
ama italya türkiyeye göre daha soğuk iklim olduğundan ve trafik istanbul gibi olmadığından motorları bizimki gibi trafikte çok bekletmiyorlar. o yüzden orada 12 bin normal
bu arada yağ soğutma dememin nedeni yağ radyatörü olduğundandı.
bu bilgilerime dayanarak söylemiştim
Öncelikle trafikte niye bekliyorsunuz? Günlük sıkışık trafik için büyük cc uygun değil zaten. Ayrıca 2k km de be kadar karbon salınımı yapacaksınız ne kadar yüksek ısıya çıkacaksınız? O zaman bi kere yüksek ısıya gelince bitsin yağ. Biraz fuzuli masraf yapıyorsunuz gibi 2k km bakım için. Specialler bile 15 saat cadde kullanımı oetalama 1300-1500km ye denk geliyor o aralıkta bakım istiyor. Böyle uzun ömürlü dayanıklı bir blok için kitapçık deperlerindeki yağı koyduktan sonra 2bin km erken.
Toprağı hatmeden asfalta hükmeder
Twitter/instagram @ywitcan
Yiğit Can
-
05 Temmuz 2019, 15:15
#90
hasmet adlı üyeden alıntı
Ama kitapta var. Sanırım arkadaşın dediği pistte bunu farkedebilip tasdik edebilecek kaç kişi var. Biz okuyoruz, mantıklı geliyor, ama o kadar. Bizzat deneyim söz konusu değil.
Vallahi bilemedim, motorun iç detayındaki farkları bilemem ancak 2 ve 4 silindirli iki motor arasında gaz tepkisi, hızlanma, optimum vites ve/veya kullanım devirler arasındaki bir fark hissedememe kavramı bana çok mantıklı gelmiyor. Madem fark hissedilmiyor neden aynı üretici farklı farklı motorlara sahip motosikletler üretiyor ki? Aynı motor üzerine sadece şasi / geometri, bileşen ve karenaj değişikliği yapıp satıp dursunlar? Bu konu sırf ürün farklılaştırması yönelimi ile açıklanabilecek bir şey değil; yeni bir motor dizayn etmek veya var olanı değiştirmek uyarlamak deli AR-GE maliyetleri yaratan bir iş, manyak mı bu adamlar?
Çözemedim vallahi. Bir trolleme durumu sözkonusu herhalde Moda oldu bu iş...
-
05 Temmuz 2019, 15:29
#91
atalayalper adlı üyeden alıntı
Ducatilerdeki desmodromik subap mekanizmasında diğer mekanizmalarda bulunan alıştığımız yay yoktur yay olmadığı için de belli km'ler sonra mutlaka desmo bakımı yapılması gerekiyor.
Hava soğutmalı motor alınmaz, uzun yola gelmez klişesi de bana göre çok doğru değildir. Bakınız harley davidson, bakınız ducati, bakınız triumph bakınız moto guzzi bir sürü diğer premium markada bir çok hava soğutmalı model hala üretimde. Çok da efektif çalışıyorlar. Siz bu makineleri istanbul gibi bir yerde iş çıkışı trafiğine sokarsanız elbette normalden daha fazla ısınacaklardır. Kullanım alanı ve şekli önemli.
Güncel desmo sistem komple yaysız değil aslında. Ducati subabın tam kapanması için (mekanik boşluğu almak için) bir yay kullanıyor.
Bahsettiğiniz markaların motoguzzi dışında hepsi bir çok modelinde su soğutmaya geçti. Motoguzzi de su soğutmaya geçmek üzere, yeni motor dizayn aşamasında.
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:21 ----------
Cyan adlı üyeden alıntı
Vallahi bilemedim, motorun iç detayındaki farkları bilemem ancak 2 ve 4 silindirli iki motor arasında gaz tepkisi, hızlanma, optimum vites ve/veya kullanım devirler arasındaki bir fark hissedememe kavramı bana çok mantıklı gelmiyor.
Dediğiniz gibi fark çok. Ancak yanlış anlamadıysam bahsi geçen konu silindir sayısı ve oryantasyonuna bağlı ateşleme düzeninin limit çekişe etkisi, ki bunu hissetmek de kolay olmasa gerek.
Aynı devirde aynı torku üreten üç motosiklet düşünün (2, 3 ve 4 silindirli). Bunların eşit koşullarda tekeri kaydırmadan yola aktarabileceği maksimum güç farklıymış.
-
05 Temmuz 2019, 15:31
#92
Cyan adlı üyeden alıntı
Vallahi bilemedim, motorun iç detayındaki farkları bilemem ancak 2 ve 4 silindirli iki motor arasında gaz tepkisi, hızlanma, optimum vites ve/veya kullanım devirler arasındaki bir fark hissedememe kavramı bana çok mantıklı gelmiyor. Madem fark hissedilmiyor neden aynı üretici farklı farklı motorlara sahip motosikletler üretiyor ki? Aynı motor üzerine sadece şasi / geometri, bileşen ve karenaj değişikliği yapıp satıp dursunlar? Bu konu sırf ürün farklılaştırması yönelimi ile açıklanabilecek bir şey değil; yeni bir motor dizayn etmek veya var olanı değiştirmek uyarlamak deli AR-GE maliyetleri yaratan bir iş, manyak mı bu adamlar?
Çözemedim vallahi. Bir trolleme durumu sözkonusu herhalde
Moda oldu bu iş...
Fark olmaz mı hocam ya bence hissedilir yani. O zaman sokakta kullanıyoruz diye güzel yürürü olan motosiklet almayalım
-
05 Temmuz 2019, 15:36
#93
Güzel yürürü olma silindir sayısına bağlı mı ki?
-
05 Temmuz 2019, 15:36
#94
hasmet adlı üyeden alıntı
...
Dediğiniz gibi fark çok. Ancak yanlış anlamadıysam bahsi geçen konu silindir sayısı ve oryantasyonuna bağlı ateşleme düzeninin limit çekişe etkisi, ki bunu hissetmek de kolay olmasa gerek.
Aynı devirde aynı torku üreten üç motosiklet düşünün (2, 3 ve 4 silindirli). Bunların eşit koşullarda tekeri kaydırmadan yola aktarabileceği maksimum güç farklıymış.
"...sayısı ve oryantasyonuna bağlı ateşleme düzeninin limit çekişe etkisi..."!? Konunun bu olduğunu hiç zannetmiyorum, bu işin değerlendirme yeri ancak ar-ge laboratuvarı olur. Konu motorların temel / karakteristik özellikleri. Siz çok derinlikli bir mana çıkarmışsınız
-
05 Temmuz 2019, 15:50
#95
hasmet adlı üyeden alıntı
Güzel yürürü olma silindir sayısına bağlı mı ki?
silindir sayısı ile alakası yok demek istediğim bu değildi İki ayrı cümle o
-
05 Temmuz 2019, 16:24
#96
Hem 675 hem de 765 sahibi oldum. Şu anda 765 ile devam ediyorum. 2 motorumuda sıfır km de aldım. Çok özel bir makina. Yedek parça fiyatları hususunda haklısınız ama diger markalardaki benzer parca fiyatlarini bilmedigim icin kiyaslayamiyorum.Kaza yapan arkadaşınızın motoru sıfır parçalar ile motor fiyatını geçmiştir. Street triple fiziksel görüntüsü, sesi , gidişi ile çok özel bir motor. Almak isterseniz ikinci el ve yedek parça durumunu göz önünde tutarak karar verebilirsiniz. Uzun yıllar üretilmiş ve piyasada olan makinalar bircok açıdan kendini ispatlamış oluyor , striple in ilk uretimi 2007 ama asil speed triple referans alirsak 1994 ten bu yana sokaklarda olan bir motor.
-
05 Temmuz 2019, 16:44
#97
-
05 Temmuz 2019, 17:03
#98
hasmet adlı üyeden alıntı
Olabilir
Yamaha'nın neden cross plane kranka geçtiğini anlatan belgesel gibi bir şey izlemiştim. Orada ayrıntılı açıklıyordu bir Yamaha mühendisi videolarla.
Açıkçası öteki türlü yazılanlar düpedüz saçmalık. Sadece iki silindirin bile türlü konfigurasyonu var. Aynı konfigurasyonun farklı krank mili yapıları ve ateşleme sıraları var. Bu seçeneklerin motor karakteri ve güç aktarımına etkileri büyük. "iki silindir" deyip düz hesap genellemek ne mümkün.
Sonda gerçekçi olup "Üç silindir karakter olarak iki ve dört silindirin arasında" demek yerine "ikisinin de avantajına sahip" gibi gereksiz bir güzelleme yapması da dikkatimi çekmedi değil
yani size göre 3 silindir gereksiz mi ?_
-
05 Temmuz 2019, 17:32
#99
Triumph Rocket III Roadster Specifications
Engine CC 2294 cc.
No Of Cylinder 3.
Max Power 146 bhp @ 5750 rpm.
Max Torque 221 Nm @ 2750 rpm.
Valves Per Cylinder 4.
Fuel Delivery Fuel Injection.
Cooling System Liquid Cooled.
Starting Mechanism Self Start.
3 silindir 3 silindir diye konuşup durunca aklıma şu canavar geldi. Nasıl teknik değerlerdir onlar öyle.
2750 devirde 221 nm tork... 2750 devirde sadece..
-
05 Temmuz 2019, 17:37
#100
Valla araya girip iki üç dört silindir hakkında bir kamyon bilgi dökmeyi çok istiyorum ancak tartışma o kadar keyifli ve akıcı gidiyorki teorik bilgi bombardımanı ile bozmaya kıyamıyorum. MT de uzun zamandır gördüğüm en güzel tartışma ortamı bu başlıkta devam ediyor. Umarım bir süre daha devam edip insanlara örnek olabiliriz.
Sevgilerimle
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:32 ----------
atalayalper adlı üyeden alıntı
Triumph Rocket III Roadster Specifications
Engine CC 2294 cc.
No Of Cylinder 3.
Max Power 146 bhp @ 5750 rpm.
Max Torque 221 Nm @ 2750 rpm.
Valves Per Cylinder 4.
Fuel Delivery Fuel Injection.
Cooling System Liquid Cooled.
Starting Mechanism Self Start.
3 silindir 3 silindir diye konuşup durunca aklıma şu canavar geldi. Nasıl teknik değerlerdir onlar öyle.
2750 devirde 221 nm tork... 2750 devirde sadece..
Triumph aslında o makinayı belediye otobüsleri ile tasarlamıştı ama fabrikada karışıklık olmuş cruiser şasesine takıvermişler.
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:34 ----------
https://youtu.be/rla9KU0m808
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler