bir kaynakta okuduğum yazı aynen şöyle:
3 silindirin avantajından bahsedeyim biraz da ;
içinizde 4 silindir ile 2 silindirin farkını benden çok çok daha iyi bilenleriniz vardır. ancak bu alet 3 silindir. 3silindir deneyimi olmayan birinin pek de anlayamayacağı cinsten tepkileri var. bir kere viraj deneyimi ve gaz kolu tepkileri bambaşka.
4 silindir bir motorla viraja girdiğinizde motor pistonlarının iniş çıkışı arası zaman o kadar kısadır ve güç devamlılığı o kadar hazırdır ki, viraja girdiğinizde eğer ki erken gaz açarsanız arka teker yere tutunacak vakti bulamaz ve o hazır güç ve pistonlar arası zamanın kısalığı yüzünden tutunamaz ve kaymaya başlar. ancak 4 silindirle düzlükte gaz açtığınız vakit, hem hızlı devirlenirsiniz hem de devriniz arttıkça max beygire ve max torka hızlı ulaştığınız için o kadar güzel uzarsınız ki farkı kapatırsınız. 2 silindirli bir motorda ise silindirlerin çalışması arasındaki zaman farkı yüzünden motor erken gaz açsanız da virajda tutunacak zamanı bulur, virajda kaymadan gaz açarak uzayabilirsiniz, ancak düzlüğe geldiğinizde bir 4 silindir gibi kopamadığınızdan (göreceli bi durum tabi ) virajda açtığınız farkı burada verirsiniz. peki 3 silindirde durum nasıldır ? motor hem gazı açınca kopar, hem de virajda teker tutunacak zamanı bulduğu için 2 ve 4 silindirin eksiklerini fazlasıyla tamamlarsınız ve çok farklı bir viraj deneyimi verir size.
Ben dümdüz bir tork daha çok seviyorum yani 3 devirde aldığım tork ile 8bin devirde aldığım tork tabiki aynı olmuyacak ama ona en yakın street triple olarak gözüküyor.
Her motorun olayı tabikide ayrı ama konu dışı olacak biraz ama cb1000r mantığını hala anlamış değilim
açıkcası bana komik geliyor yani