Bana göre eğer ekonomik ulaşım ise söz konusu olan, doğru kombinasyon şudur..
1.0-1.2 benzinli araba.. ( dizel az yakıyor diyenler çıkacak lakin dizelin işletme maliyeti çok pahalı bakım, parçalar vs vs )
125 cc YBR, Honda cb125F ( işe gidip gelmek ve kısa sürede bir yere ulaşmak için ) yada 125 lik bir japon scooter
Kimse cbf az yakıyor demesin, 4,5/100 km zor gidiyorum
100-110 arası tapagaz tabiki de
Yuh. 100-110 arası 5 civarı yakıyor benimki bile...
Şöyle bir kaba hesap yapayım. 1.5dci araç var 100 km de 4.2 civarı mazot yakıyor. Uzun yolda 90-100 km hız arası 3.6 litre gördüm. Ortalama 4.2x6.5=27.3 TL yakar. Yıllık mtv 1200 TL. Sigorta 500 TL. Bakım 300 TL desek. Sadece yıllık ödediğin vergi 2000 TL
Motosiklet ortalama 3 litre benzin yakıyor. Bu da 3x7= 21 TL. Mtv 100 TL, sigorta 300 TL, bakım 150 TL. Toplam 550 TL yapıyor. Burda motosiklet avantajlı ama ailen varsa mecburen arabaya yönelmek zorunda kalıyorsun. Çok düşük fiyata araba almak yerine motor öneririm. Çünkü ucuza alınan araba bir yerden patlak verdi mi sanayide ki usta kılıklı insanlar oyuyor. İşini düzgün yapan insan bulmak çok zor. En ufak bir arıza da bile arabanın her parçasını değiştirip yine arızayı bulamıyorlar
Araba bakımı ucuz diyenlere;
Geçen hafta arabayı bakıma verdim. 4 yaşında CAPTUR 1.5 dizel.
Silecek lastiklerine 240TL dendi.
Genel bakım maliyeti 1,270 TL tuttu.
Ek olarak hidrolik ve antifriz değişimine 840 TL dendi.
Triger seti 2.400 küsur dendi.
Bakım maliyeti düşük diyen arkadaşlar bir toplayıp bakabilirler. Ekonomik sınıf sayılabilecek ve ekonomik motora sahip bir otomobil. Yakıt tüketimi düşük. Kasko ve Trafik sigortaları toplamda yaklaşık 2.000 TL. MTV yaklaşık 1.000 TL.
Ben sadece bu paralara altıma yeni motosiklet alabiliyorum.
Düşünülmeyeni de düşünelim biraz. Mesela;
İstanbul' da bu hafta köprü kullanmak zorunda olan arkadaşlar bana eve git/gel süresini yazabilir mi? Mesela Dudullu' dan çıkıp Yenibosna' ya kadar giden birisi yazsın bakalım ne kadar zaman harcamış.
Ben o yolu yaklaşık 0,5 saatte gidiyorum, altındaki MSX125 ile. 125cc tabure kadar alet. Yıllık masrafı sigorta ve tüm bakım + onarımları dahil -1500 TL. Bu şartlarda günde yaklaşık 3-3,5 saat kazanabilirsiniz. Varsayalım ki bunu ev veya kendiniz için harcamak istemiyorsunuz. Her gün 3 saat fazla mesai yapsanız veya daha da basit ve belki güleceğiniz üzere elinize limon alıp satsanız, günde 3 saat! Motosikletin size kazandırdığı zaman ile elde edeceğiniz kar, sizin her ay aylık maaşınızın yarısını bulabilir ve hatta geçecektir.
Bu farkla istediğiniz gibi ekipman da alırsınız, bakım aksesuar da.
Ama gidip de işletim maliyeti çok olan bir motosiklet alırsanız bu da keyif aracıdır denir. Keyif aracı derken mesela işe gitmek için o trafikte düşük cc ekonomik sınıf otomobille değil de, bir Mercedes AMG veya BMW SUV' lardan birisiyle gidip geliyorsundur. Bu durumda kıyaslayacağın bakım maliyeti ve yakıtı da ona göre kıyaslamalısın. Yani her şekilde motosiklet ekonomiktir.
Bunu tartışacak birşey yok. Yoksa hindistan ve çin gibi ülkerlerde yollarda otomobillerin sayısı motosikletten fazla olurdu.
Her ne kadar elma+armut hesabı olsa da... motosiklet derim.
Motosikletten motosiklete arabadan arabaya fark var.
Altımda 4k'lık motor var. 350 sigorta 60 lira vergi 150 lira yıllık bakım ücreti. Kalanı sadece benzin parası, başka da birşey yok.
10 bin tl'lik motor ile 200bin tl'lik aracın kıyaslamasının sacma olacağı gibi 50 bin TL lik motor ile 50bin TL'lik motoru kıyaslamak da sacma olacaktır.
Mantık olarak 20 bin TL olan bir motor ile 50 bin TL olan bir aracı kıyaslamak daha adil olur gibi.
Senin arabanın sigortası nasıl o kadar az çıkıyor ilginç. Motorla arasında neredeyse pek bişey yok.
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:49 ----------
Bu hesaba göre pulsar ns200 ideal olabilir mi? NS200 düşünüyordum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:54 ----------
Sizin motor nedir? Ben Pulsar ns200 düşünüyorum buna göre kıyaslarsak eğer? Araç olarak da yine pulsarla eşdeğer fiyatta 10 bin TL'lik lpg'li araç.
Mondial VultureSizin motor nedir? Ben Pulsar ns200 düşünüyorum buna göre kıyaslarsak eğer? Araç olarak da yine pulsarla eşdeğer fiyatta 10 bin TL'lik lpg'li araç.
Arada dağlar kadar fark var; birisi ucuz motor ve çin birisi hint motoru
CC / beygir / tork olarak zaten eziyor.
abs/vites farkı var.
Motor önerisi konusunda yardımcı olamam ama birisi at birisi eşşek
Eğer bütçem 5bin TL max deseydin Apache yada Vulture önerirdim ancak NS200 e bakabildiğine göre hiç düşme bu motorlara.
Araba: alırsın 15.000, 20.000, hatta avrupada yaşıyorsan 50.000, 60.000 km. bakım yapmadan paşa paşa binersin. Tr’de motoru 4.000, 5.000 bilemedim 6.000 km’de bir bakıma sokar 2 tonluk arabadan fazla bakım parası ödediğin gibi hayatından da kaybedersin.
Nedir bir hava filtresi 400 lr. mnk....m
İyi seçmek lazım; benim CB500F 50TL+KDV, kitapçığa göre 24.000'de bir değişmeli, ben 12.000'de bir değiştiriyorum. O 400TL filtresi olan motor hangisi merak ettim, Kawasaki mi? Bu memlekette Kawasaki alınmaz...
1,5 ay önce 18.000 bakımına (6.000'de bir) 450TL verdim, 250'si yağ (Motul 7100), 2012'de arabama 750TL vermiştim. (Bugünün parasıyla tam 1.500TL yapıyor.)
Akaryatık zamları böyle giderse bisiklet olacak en ekonomiği :D
Servis yağ fiyatına dükkan kirası, eleman giderleri vs ekliyor ondan 😀
Ufak cc alacaksın bakımı kendin yapacaksın kafan ağrımaz.
Ben dün tracer 900e yağ, yağ filtre, hava filtre, buji, fren hidroliği soğutma sıvısı değişimi. Zincir temizleme yağlama , balata kontrolü fren merkezleri temizliği bakımı yaptım 480tl tuttu işçilik bedave 🛠️, Serviste yaptırsam malzemeler servise ait 1250 civarı..
Ankara'da ikamet ediyormuşsun, bi scooter alırsan rahat edersin. Pcx, nmax tarzı birşey işini görür, nakeda göre soğuktan felanda iyi korur 6 ay yerine 9 ay binersin Ankara'da .
2018 Nisan ayında 10.500 TL'ye aldığım 250 cc tek silindir motorla 15 ayda 38.000 km yol yaptım. Benzin, Mtv, Trafik Sigortası, 3 takım yaz lastiği+1 takım kış lastiği, bakım, 1-2 ufak parça değişimi derken yaklaşık 17.700 TL para harcamışım. Yeri geliyor hafta içi günde 100 km, hafta sonu 2 günde 1000 km yapıyorum. Ekonomik mi değil mi hesap yapmadım ama aldığım keyif ve İstanbul gibi trafik manyağı bir şehirde zamandan tasarruf etmem, otopark derdimin de olmaması paha biçilmez.
Bugün işe geç gideceğimi geçen haftadan söylemiştim. İyikide söylemişim 2 gün rüzgar fena çarpmış.
Öğleden sonra 14.00 de işe gittim. Bir kahve sonrası gelen telefonla navigasyon koordinatlarını alıp 14.30 da motorla Bakırköyden hareket ettim.
Zeytinburnu 58. Bulvar caddesinde keşif ve toplantı.
16.30 da Zeytinburnundan hareket
Aksaray ilçe emniyet müdürlüğü sokağında keşif
Galatasarayda keşif
Tünelde keşif
Rumeli caddesinde keşif
Saat 18.30 da tamamı bitmişti.
Motoru gittiğim yerlerin hemen önüne bıraktım.
İstanbulda yaşayanlar bilir. Bu 5 noktada İstanbul'un trafik keşmekeşinin ortasında ve park yeri bulmak çok güç.
Ne araba, ne taksi, nede toplu taşımayla bu keşifleri yapamazdım.
Bu açıdan bakınca, kazandığım zaman tüm bakım bedellerinden daha kıymetli...
Scooter'a bir türlü ısınamadım ya. Kendimi motor kullanıyor gibi hissedemiyorum. Vites aragaz falan olmayınca. Şekli şemali olmayınca da pek rahat edemiyorum. Ben ns200 alıp yaz kış 11-12 ay bineyim diyordum :D 6 ay ne yaptın hocam. Bu kuryelere bakarım nasıl biniyolarsa ben de bir şekilde binemez miyim ki?
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)