Motoru 12 ay kullanamzsin muhtemlen. Ama trafik olan bir ildeysen kislik ekipmanla 10 ay falan kullanilabilir diye dunsnyrm.
Garajin yoksa caldirma sorunu var.
Bunlari goz onune alip dusunmen lazim.
Eger cok trafik yoksa araba al gec.
Motoru 12 ay kullanamzsin muhtemlen. Ama trafik olan bir ildeysen kislik ekipmanla 10 ay falan kullanilabilir diye dunsnyrm.
Garajin yoksa caldirma sorunu var.
Bunlari goz onune alip dusunmen lazim.
Eger cok trafik yoksa araba al gec.
Yamaha mt-125 kullanıyorum.100 km’de 1.8 litre yakıyor.Arabam 6 litre yakıyor.
Motorun 160 lira ,arabanın 550 lira bakım ücreti var.
Motorun senelik mtv 120 lira, arabamın 900 küsür lira.
Motosiklette otoparka para vermiyorum.Araba için en düşük 10 lira veriyorum her parkta.
Daha ne diyim.Tek başına isen motor derim.Ama güvenliğini düşünürsen direk araba al
Eskiden yaz-kış kullanıyordum motoru. Şimdi yağmurlu havalarda erinir oldum. İstanbul gibi dünyanın 2.büyük trafik kaosunun olduğu yerde yaşamıyorsan bence araba ile takıl. Motoru ulaşım aracı olarak kullanmak külfet.
Kask alırsın, mont, bot, eldiven, pantolon, içlik, yağmurluk, wind barrier yelekler, kulak tıkacı, intercom, actioncam(ölürsen en azından biri davanı sürdürsün die). Bunları dandirikten konforsuz alsan da gene 7000tl'si var. 12000tl pulsar desen 19000. Görünmezlerle 20000tl eder. Kışın üşür, yazın yanarsın. Sürekli dış mihraklarla cebelleşmekten bir anlık dalgınlık sıkıntı yaratır.
Lakin ben motor kullanmaktan zevk alıyorum diyorsan işin rengi değişir.
Araba kesinlikle daha ekonomik. Al arabanı bin git. Ama motosiklet aldığında kask, mont, eldiven, pantolon, bot almak zorundasın arkadaşım. He ben arabada emniyet kemerini bağlamıyorum zaten diyorsan almasan da olur. Ayrıca bunun topcase i var. Koruma aksesuarları var. Konfor aksesuarları var, var da var. Düşük kilometre bakımları var. He bir de işin ucunda zevk de var. O ayrı mesele.
Aynen ben de onu düşündüm sonradan. Peugeot 106 vardı bende eski model. Her hafta sanayideydim. Tövbe etmiştim artık bir daha araba almaya o zamanlar.
Motorda ekipmanları ikinci el de hallederim. Ayrıca bir kere alacağız zaten ekipmanı.
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:50 ----------
Naptın hocam yav o kadar :D kaskı tak geç. Antalya'da sürmeye başladım ilk motoru. Orada kask bile takan yoktu terlik şort motor sürüyorlardı :D :D
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:53 ----------
Ankara'dayım.
Garaj yok. Disk kiilidi taksak yetmez mi ki.
O nasıl laf çünkü o YAMAHA ne sandın 5 bin liralık çinlilerle aynı fiyata mı satılacaktı? Yüksek refah düzeyi olan ülkemizde 125cc motor neden pahalı demen absürt kaçmış.
Bence scooter almalısın araba niyetine kullanacaksan Honda spacy tarzı yada pcx enjeksiyonlu bir scooter hem 100 km'de 2 litre yakarsin hemde maliyet olarak işletmesi ucuzdur yalnız araba gibi hızlanmaz.
Benim motor sehir ici 3.5 lt civari yakiyor, gecen clio kiraladim 1.5 dci 75 hp, 260 km dolastm sehir ici disi karisik ve benim motordan az yakti agzim acik geri verdim sirkete. Ikisininde kendisine gore artisi eksisi var eldeki fiyat ne ne icin ve nerede kullanacaginizi bilirsek ona gore biseyler soylebiliriz diye dusunuyorum
Motosikletin yedek parcasi bakim maliyeti fln cok yukseldi evet ama sanirim yeni model araclari olup servise goturen yok aranizda. 2017 model tucson un periyodik bakimina 1700 tl istedi yetkili servis, ben motorun 7500 km bakimini 270 tl ye yaptirdim yetkili serviste, sevgiler saygilar
Ekonomik olarak bakarsan motosiklet.
İşlevsel olarak bakarsan araba.
Motoru her mevsim kullanmak zor; eşya taşıma vs. hiç bir konuda bir yardımı olmuyor.
Burada tartışılması gereken tek şey yakıt değil. İstanbul üsküdarda yaşıyorum iş yerim leventte. 1.5 dci clio ve 1200 süper tenerem var. Arabam otomatik olmasına rağmen motosikletimin yarısını yakıyor. Fakat saat 8 de uyanıp benim gibi 9 da iş başı yapacaksanız otomobile binmek gerçekten çılgınlık. Üsküdarla levent arasını biliyorsunuz arada sadece bir köprü var bazen 2 saat sürüyor işe gitmem otomobille. Ayrıca işe gitmek yetmiyor katlı otoparkta bazen 20 dakika yer arıyorum. Motosikletle evden işe gitmem 14 dakika sürüyor Üstelik kolayca park ediyorum. Yine akşam çıkarken yandex mandex düşünmek zorunda kalmıyorum.
Sonuç piskolojik olarak motosiklet açık ara çok daha ekonomik.
Yakıt olarak otomobil daha ekonomik
sigortası bakımı ıvırı zıvırı kişiden kişiye değişkenlik göstereceği için hesaba katmadım.
Bu arada tavsiyem lpgli ikinci el araç almayın. Alacaksanız birazdaha bekleyin dizel alın, ya da lpg si olmayan benzinli alıp lpg kitini siz taktırın sonradan başınız ağrımasın.
Bahsettiğin clio var bende.. 2015 model.
5 litre partiküllü yağ,hava polen yağ filtresi değişimi 200 tl tuttu. 20bin km sonra diğer bakım...
Haa bide 2017 tuscon bakımı demişsin ya..
Hah işte 2017 tuscon parasına aldığın motosikletin yetkili servisteki ücretinide bir sor bakalım. Sonra yine konuşalım.
Arabama 1000-1200 tl ye 4 adet lastik alıp en az 50 bin km kullanırken mıtosikletime 1500-2000 tl ye sadece arka lastik alıp 10 bin görürsem seviniyorum.
Yani elm ile elma armut ile armut kıyaslanmalı..
250 binlik tl lik araçla 10 bin tl lik motosiklet kıyaslanamaz.
Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...
1000cc Africa kullanan biri olarak bu konuda tartışmasız arabanın daha ekonomik olduğunu düşünüyorum.
Kullanıdığım motorla arabayı karşılaştırırsam, arabada yakıt daha düşük, servis maliyeti daha düşük, lastik maliyeti daha düşük, KASKO (kimse bahsetmemiş ki en büyük maliyat farkı burada) daha düşük, güvenlik konusunda risk daha düşük (canınıza ya da sağlığınıza değer biçebilir misiniz bilmiyorum ama). Sigorta ve MTV aynı değerde. Ek olarak motosikletin bitmeyen bir ekipman, techizat olayı var. Sonu gelmeyen yazlık ayrı kışlık ayrı, yağmurlu hava ayrı,rüzgarlı hava ayrı ekipmanı. Motor değiştirirsin yok camıydı, yan çantasıydı, koruma demiriydi, sis farıydı. Bitmiyor.... Bitmiyor.... Gerçekten bitmiyor. Hele ki maddi durumunuz da biraz el veriyor ise maymun iştahlılığın sonu yok motosiklette.
Bir de bunun konfor tarafı var. Arabada 4-5 kişi yağmur,çamur,kar demeden konforlu yolculuk geçirebilirken, motosiklette konfor diye bir şey yok.
Kimse bana aksini anlatmasın. 12 ay motor kullanan, top casede bütün yağmurluk ıvır zıvırını taşıyan, konfor konusunda motorumda tek eksik olarak sele ısıtması olmayan biri olarak motosikleti konforsuz bir araç buluyorum. Hem de sadece kötü havada değil, sezon dediğimiz şu günlerde motorun daha da işkence olduğunu düşünüyorum. Ama sevda işteeeee.
Şimdi o kadar gömdün neden motora biniyorsun diyebilirsiniz. Arabanın bu kadar artısına, motorun negatifliklerine rağmen onu net bir şekilde tercih sebebi yapacak bir ekstrası var. Trafikten kaçış. Yukarıda MahmutBiner'in dediği gibi 2 saatlik yolu 15-20 dakikada alman mümkün. Yandex'i açtığında sana gösterdiği bordoluk bir anlam ifade etmiyor motorda. Uzağı yakın kılıyor.
Sadede gelirsek, trafik keşmekeşinin olmadığı yerde araba bana göre daha ekonomik. ( yüksek CC için konuşuyorum)
Ama İstanbul'da giderlerine ve riskine rağmen motor tercih sebebi bnm için.
MERHABA
bu ülkede araba ihtiyaç,motosiklet ise hobi olarak görülür.Dolayısıyla konuyu sadece yakıt değil,başka açılarla da ele almak gerekir.
Motosiklet için alınacak ekipmanlar ve bu ekipmanların kullanım ömürleri;mesela kask için 5 yıllık süre vb gibi.
Ayrıca motosiklet lastikleri örneğin 2 adet motosiklet lastiği neredeyse,4 adet araba lastiğine denk fiyatta hatta bazı markalarda fiyat olarak geçiyor bile
japon bir marka tercih edeceksen bakım maliyetleri var 2016 hyundai i20 aracım var yılda 1 garanti kapsamında bakıma girer 650 TL civarında rakamlara bakımı yapılır fakat motosiklette mesela 5000 KM de bir bakıma girersin şayet motorun japon filansa belki araba kadar bakım parası ödersin
ufak çaplı çarşı pazar gezeceğin bir motosiklet alırsan 50cc gibi tabi ki maliyet daha az tutacaktır fakat yüksek cc bir şey alacaksan maliyet otomobili geçer
ee ne demişler
Aslan besleyen yemini düşünmez
300 cc üzeri motosiklet işletim maliyeti Türkiye'de 1.600 cc ye kadar olan orta sınıf arabalardan daha yüksek olacaktır.. Türkiyede motosiklet pahalı.. 70 bine 4 kapılı 7 bin parçadan oluşan, klimalı, koltuklu, absli,espli, 5 kişi ve 300 litre bagajz taşıma kapasiteli bir taşıt alabiliyorken.. 70 bine 600-1000 cc motosiklet almak gereksiz pahalı.. Motosiklet materyal olarak Türkiye deki parasını haketmiyor..Otomobilde haketmiyor orası ayrı
Haftada 3-4 gün Bakırköy-Aksaray-Laleli-Çemberlitaş-Cağaloğlu-Eminönü bölgesinde oluyorum. Git gel 35-50 km yapıyor. Arabayla günlük otopark 20-25 lira tutuyor (tabi park yeri bulabilirsem). Arabamın şehir içi verişi fabrikasyon 7,5 litre/100km.
Ben 8-8.5 lt arası yakıyorum.
Motorla 2,2 lt yakıyorum, park parası yok ve park sorunum yok.
Kabaca haftada 4 gün, 200km yol.
100kmde 8,5 - 2,2 = 6 lt x 2 = 12 lt x 7 Tl = 80 Tl yakıt tasarrufu (Yuvarlak hesap).
4 gün x 20 Tl = 80 Tl otopark tasarrufu.
Haftalık tasarruf 160 Tl.
Aylık 4 x 160 = 640 Lira tasarruf ediyor.
Yıllık 640 x 10 ay = 6.500 TL yıllık tasarruf.
Bakımı ve ekipmanı ekleyin. 2 yılda motor ağır bakım gerektirip hurdaya bile dönse kendini amorti etmiş oluyor.
(Aşırı yağmur ve buzlanmada kullanmıyorum)
Bence ikisini de alın..Motorla başınıza buyruk kaçamak yaparsınız..Araba ile ne yaparsınız bilemem..
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)