Araba Mı Daha Ekonomik Motosiklet Mi?
Reklamlar
-
30 Haziran 2019, 20:12
#1
Ekonomik açıdan değerlendirirsek eğer;
Motosiklet her türlü daha ekonomikse motosiklet almayı düşünüyorum. Araba ile motosiklet arasında aşağı yukarı cebe dokunur farkı yoksa arabayı seçeceğim.
(Not: LPG'li bir araba ile benzinli bir motosiklet aşağı yukarı aynı fiyatı yakıyor, bu yüzden de biraz tereddütte kaldım)
Reklamlar
-
30 Haziran 2019, 20:14
#2
Kullanma tarzına göre değişir.. Şehir içi ile pazara git gel kullanacak iseniz farklı, uzun yol takılacak iseniz farklı..
CUP alırsan eğer ortalama 100km'de 2ltre yakıt harcar.
-
30 Haziran 2019, 20:16
#3
Düşük hacim bir motosiklet alırken, kullanırken daha hesaplı burada düşük hacimi ayirmak lazim. Mt gibi cbr gibi düşük hacimliler maliyetli motorlar(bakim,parca vb).
Fakat cbf, ybr, discovery gibi motorlar alirken, kullanirken, yedek parçada vs avantajlidir. Bence 250 cc ve ustu de hobiye girer.
-
30 Haziran 2019, 20:25
#4
cbr 125 r ile 11 lt ile 7000 deviri aşmadan 500 km yol yaptım bulunduğum yer yokuşu inişi bol olan bir yer
-
30 Haziran 2019, 20:25
#5
Bizde megane 1.5dci edc 110hp ile MT-07 var. Araba ile 80'i 90'ı geçmeden tıntın gidersem motordan daha az yakıyor. 4.2lt/100km'lere düşüyorum ki bunun mazot olduğunu belirteyim. Lakin mt-07 kudursam bile 5.5lt/100km'leri görüyorum ortalama da çünkü sürekli basmıyor insan.
Motor gaza getirir ve yaktırır ama araba ile bunlar olmaz.
-
30 Haziran 2019, 20:33
#6
@bymadak'in dedigi gibi cup motosiklet 100 km'de 2 litre yakar, istanbul ici bile cok iyi oluyor her yere gidiliyor, hafta sonlari bakirkoyden kurtkoye gidip geliyorum aile ziyareti.. hem hafif hem her yola gidiyor.. uzun yola da ciktim (1200km) canavar gibiydi.. her turlu ekonomik fikirler beyan edildikce kafanizda netlesir umarim
-
30 Haziran 2019, 20:54
#7
Pulsar NS200 düşünüyorum. Boradway ile aşağı yukarı aynı yakıyor ya da skodayla falan. Şehir içi kullanıcam. Sigorta muayene vergi açısından falan motor biraz daha avantajlı ama benzini falan da işin içine katıp toplayıp aylık baza bölünce arada çok fark olmuyor gibi (doğru mu hesapladım bilmiyorum)
-
30 Haziran 2019, 21:45
#8
bende lpgli i20 ve burgman 200 var. araba 30 kr motor ise ortalama 20 km yakiyor km de.araba cogu zaman garajda yatiyor fakat ekonomiden ziyade istanbulda trafik ve park sikintisindan dolayı motoru tercih ediyorum
-
30 Haziran 2019, 21:54
#9
Arabam 100 km de şehir içi 5.5 litre mazot,motosikletim 10 litre benzin yakıyor.
Arabama 5 kişi artı dünyanın bagajını koyabiliyorum,motosiklete en fazla iki kişi sıfır bagaj..
Arabamla max 170 km hız,motosikletimle 300...
Gerisi teferruat
-
30 Haziran 2019, 22:03
#10
Araba daha çok masraf çıkarıyor ama sanırım. Çıkardığı sanayi masraflarının fiyatı da motosikletten fazla.
Edit: Gerçi pardon şimdi örnek olarak baktım da Pulsar ns200 radyatör fiyatı bin lira. Peugeot 106 radyatör 200 lira.
Valla bilemedim kafam çok karışık :(
-
30 Haziran 2019, 22:07
#11
Motosiklet masraf olarak bu ülkede hobidir. Yani arabadan pahalıdır.
-
30 Haziran 2019, 22:12
#12
YasinC adlı üyeden alıntı
Motosiklet masraf olarak bu ülkede hobidir. Yani arabadan pahalıdır.
Niyeki hocam, Araba sigortası 1.000 - 1.200 lira. Motosiklet 400-500 en fazla. Muayane ve vergi konusunda da araba daha masraflı görünüyor.
Bir de neden kuryeler araba yerine motor kullanıyorlar, trafikten dolayı denilebilir ama bazı şehirlerde, küçük beldelerde falan trafik yok. Ama her yerde kuryeler motorcu. Lpg'li bir skoda veya broadway kuryesi yok mesela.
-
30 Haziran 2019, 22:15
#13
Guvenlik farki buyuk. Olasi bir kazada araba icinde olmak buyuk avantaj.
-
30 Haziran 2019, 22:21
#14
Bi çinli cup alırsan her türlü ekonomiktir. Ama parçası bakımı vs pahalı motosikletlere bakarsan hangisinin ekonomik olduğu duruma göre değişir.
-
30 Haziran 2019, 22:22
#15
Ekarademir adlı üyeden alıntı
Bi çinli cup alırsan her türlü ekonomiktir. Ama parçası bakımı vs pahalı motosikletlere bakarsan hangisinin ekonomik olduğu duruma göre değişir.
Pulsar ns200 düşünüyordum
-
30 Haziran 2019, 22:30
#16
Ulaşım için motosiklet avantajlı, Ankara gibi ayazı meşhur bi yerde 12 ay kullanamıyorum ancak 12 ay motosiklet kullanabilceğim bi ilde olsam tereddütsüz bi cbr125-wr125-mt125 tarzı motosikleti sırf ulaşım için kullanırdım.
Motosikletin bakımı kolay, bence herkes kendi bakımını rahatlıkla kendi yapabilir ve motosikleti 250cc yi aşmayacaksa her türlü otomobile göre avantajlıdır.
-
30 Haziran 2019, 22:42
#17
mustafacosku adlı üyeden alıntı
Pulsar ns200 düşünüyordum
50 - 60 tl ye boludan geldim kastamonuya 2 kisi 110 dan aşa düşmedim. Eski motorumda mt de her 60 70 km de bir mola veriyordum pulsarda 130 km de bir verdim stock haliyle bide
-
30 Haziran 2019, 22:43
#18
mustafacosku adlı üyeden alıntı
Niyeki hocam, Araba sigortası 1.000 - 1.200 lira. Motosiklet 400-500 en fazla. Muayane ve vergi konusunda da araba daha masraflı görünüyor.
Bir de neden kuryeler araba yerine motor kullanıyorlar, trafikten dolayı denilebilir ama bazı şehirlerde, küçük beldelerde falan trafik yok. Ama her yerde kuryeler motorcu. Lpg'li bir skoda veya broadway kuryesi yok mesela.
Olay sadece yakıt değil. Motosiklet arabalara göre daha çabuk yıpranıyor. Bakım aralıkları sık. Motosiklet arabalara göre daha fazla bir yakıt tüketimi var verimlilik çok daha yüksek araçlarda. Yedek parça konusu markadan markaya değişmekle birlikte bir araba kadar yaygın parça tedarikçisi yok. Zinciri ıvırı zıvırı bitmiyor. Ayrıca ekipman fiyatları uçtu gitti. En basiti iyi bir lastik almaya kalktığınız da araba kadar hatta daha fazla tutabiliyor. Bir de hırsızlık mevzusu var ki tam başa bela. Adalet yok motoru kapan götürür.
-
30 Haziran 2019, 23:45
#19
Hesap yaptım, benim CB500F'in yıllık bakım (yetkili Honda serviste), vergi, sigorta, kasko ve alarm (Teknotakip) maliyeti yıllık ~ 4.400, aylık ~ 370TL tutuyor. (Kasko yapmazsam yıllık 1.500, aylık 125TL...)
Yakıtı hesap etmek benim yaşadığım İstanbul'da cidden anlamsız; araba ile aynı yaksa bile her yere ortalama yarı sürede varacağınız için arabanın yarısı kadar bir maliyet olacaktır ki benim motor 100km'de 3,6l yakıt tüketiyor, trafikte o kadar az yakıt tüketecek araba varsa bile pahalı hybrid'lerden olur; onun parasına 5 motosiklet değiştiririm... (Her gün işe gidip geliyorum - günde 40km - aylık yakıt maliyetim aylık akbil'den ucuz...)
Kısaca motosikleti arabadan pahalı bulan biri bana hayli ilginç gelir...
(Bak daha satınalım maliyetlerindeki farka değinmedim bile... Kredili alma durumunda ödemeyeceğiniz faiz veya nakit alım durumunda kaybedeceğiniz faizi falan da hesaplarsanız işin rengi bambaşka bir hâl alıyor...)
-
30 Haziran 2019, 23:59
#20
Bence en büyük farkı kaçırıyoruz. Düşük bütceli bir motor parasına yıkık dökük 20 25 yaşında araba anca alabilirsin. O arabanın da masrafı çok olur. Bence yakıttan önce tamir masraflarını düşünmek gerek. Pulsar 200 demişsiniz o paraya anca doğan şahin broadway alınır o da çok temiz olmaz. Ama motorda da ekipman vs masrafları var.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)