Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
4. sayfa BirinciBirinci ... 234

Araba Mı Daha Ekonomik Motosiklet Mi?

    REKLAM ALANI
  1. #61

    Üyelik
    12 Eylül 2018
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    MT-25, Versys650, GV250 (Satıldı) Çinlilere muhtaç
    Alıntı mustafacosku adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Scooter'a bir türlü ısınamadım ya. Kendimi motor kullanıyor gibi hissedemiyorum. Vites aragaz falan olmayınca. Şekli şemali olmayınca da pek rahat edemiyorum. Ben ns200 alıp yaz kış 11-12 ay bineyim diyordum :D 6 ay ne yaptın hocam. Bu kuryelere bakarım nasıl biniyolarsa ben de bir şekilde binemez miyim ki?
    Hocam ben de Ankara'dayım. 11 ay 10 gün rahat surersin. Kışlık ekipman ve tur cami bana yeterli geliyor. Eksiye düşerse üstüne yağmurluk giyiyorum. Sadece buz olduğunda sürmuyorum ki saat 09:00 da kışın yolda buz kalmiyor


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #62
    ozan1991 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Kasım 2017
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    tvs apache/Bajaj dominar 400/yamaha mt07
    arkadaşın lpg li accentle benim motor aynı yakıyor ekonomik diye motor işine girme bence

  3. #63
    bursagsli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ağustos 2013
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Kanuni Seyhan (2012-2017), Sym Wolf 250
    Alıntı newmoto76 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bana göre eğer ekonomik ulaşım ise söz konusu olan, doğru kombinasyon şudur..

    1.0-1.2 benzinli araba.. ( dizel az yakıyor diyenler çıkacak lakin dizelin işletme maliyeti çok pahalı bakım, parçalar vs vs )
    125 cc YBR, Honda cb125F ( işe gidip gelmek ve kısa sürede bir yere ulaşmak için ) yada 125 lik bir japon scooter
    Dizel kim ne derse desinde az yakıyor. 12 sene benzinli araca bindim 8.5 litre benzin yakıyordu. Gözüm devamlı benzin ibresindeydi. Şimdi dizel var yakıtı.bildiğin kokluyor. 3 seneden beri dizele biniyorum. Bir alt segmen araca bin ama dizel olsun diyorum. Piyasa da kolayca ve uygun fiyata bulunan dizel parçalara sahip araçlar reno, dacia fiat gruplarıdır. Şimdi böyle bir örnek vereyim. Şuan 1.5 dci aracın serviste bakım ücreti 650 TL. Hondanın lpgli aracına 960 TL. Dizel aracına ise 1500 TL bakım ücreti istiyorlar. Buna ne demeli.
    Alıntı mustafacosku adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Senin arabanın sigortası nasıl o kadar az çıkıyor ilginç. Motorla arasında neredeyse pek bişey yok.
    araç benim üzerime değil ve indirim olduğu için fiyat böyle

  4. #64

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Alıntı mustafacosku adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam yağ neden o kadar pahalı? Bende 2-3 sene önce 150'lik lifan vardı. Yağ değişiminde 10-40'lık bir yağ alıyordum 30 liraya. Alttan akıtıp üstten dolduruyordum olayı bitiyordu.
    Motul 7100 pahalı biraz, servisten alınca kâr payı da var acık. (Piyasa litresi 70-80TL arası gibi hatırlıyorum...)

  5. #65

    Üyelik
    19 Ocak 2017
    Alıntı sdirer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Araba: alırsın 15.000, 20.000, hatta avrupada yaşıyorsan 50.000, 60.000 km. bakım yapmadan paşa paşa binersin. Tr’de motoru 4.000, 5.000 bilemedim 6.000 km’de bir bakıma sokar 2 tonluk arabadan fazla bakım parası ödediğin gibi hayatından da kaybedersin.
    Nedir bir hava filtresi 400 lr. mnk....m
    Çok afedersin ama buna ağız bırakılıp bilmem nere ile gülünür.Türkiye de 15.000 km ama Avrupa da 60.000 km de bakım yapacakmış.Bak bak bak.Çünkü Avrupa da yollar kumaştan apılmış ama bizim yollara çivili yatak sermişler.Allah aşkına gidin ve biraz ülkenizin kıymetini bilin.Avrupa'yı da ne kadar tanıyorsun o da mechul.Arnavutluk ta Ukrayna da Sırbistan da Avrupa,İsviçre ve İngiltere de Avrupa.Senin o kafandaki Avrupa nedir? Mesela taharet musluğu kaç Avrupa ülkesinde var? Bu soru önemli.
    Güzel Şale bunu beğendi.

  6. #66
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    İtalya dışında görmedim açıkçası...

    Burada da g@tü b@klu geziyolar.

    O olayı en iyi Japon Kore tayfası çözmüş.
    yukirunner bunu beğendi.

  7. #67

    Üyelik
    19 Ocak 2017
    Dubai ve emirliklerde duş başlığı tarzı taharet musluğu gördüm.Güney Kore'de gördüğüm sistem bizi de geçmişti,direkt klozete bağlı ve sıcak su var.

  8. #68

    Üyelik
    10 Şubat 2016
    Motosikleti
    honda cb500f
    Disk kilidi sadece kurtarmiyabilir. Etrafta kapali garaji olan birilerinden rica da edebilirsin .

    Yada saglam zincir kilitle evden bakinca gorebilecegin yere koyulabilir brandayla.

    Ben mrt sigortadan kasko yapmistim sair sigrtada yapiyr bi fiyat al.
    Ucretli otoparkta cozum olabilir

  9. #69
    TATLIHIZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Nisan 2012
    Şehir
    MaNiSa
    Motosikleti
    (14) Yamaha Ybr (16) Yamaha Ybr
    Bunu ihtiyaciniza göre karsılıcaksınız,Ben ilk ihtiyacıma göre 2 arac degiştirdikten sonra motosiklet aldım,simdi bi japon motosiketle sahin vs eski tip aracları bir tutarsanız yanılırsını cünkü en ufak kazası bi kaporta parası yapıyor aracta,kısa süreli yag degisimleri,bakımları vs derken iş büyüyor,ben manisada ikame ediyorum suan bile motorum otoparkta aylık 85 tl den yıllık 900 lira yapıyor düz hesap,1000 km de bi yag degisimi 50 lira,lastik 400 tl,3000+km de bakımları, yakıtı koymuyorum 125 cc olmasın ragmen lpg li arac kadar yakıyordur 19 21 kurus arası,ama üstüne bindigimde ne derdim ne tasam kalıyor,ekonomiye baglı kalcaksınız,malesef bu ülkede azalan tek sey maaslar o yüzden dilediginiz gibi yasayın tek yapmıcagınız hata zevk için alınan motorda kredi kullanmayın

  10. #70
    RÇ1978 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2018
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Kuba 100 T9
    Diyelim ki 4 tekerlek daha az yakıyor gidemiyorsun ki trafikten motorsikletler bile eh işte araya maraya giriyor da anca ; O yüzden ilk tercihin motorsiklet olsun zaten onun verdiği keyif çok başka .

  11. #71

    Üyelik
    19 Şubat 2016
    150cc'ye kadar elektroniği olmayan, hava soğutmalı motorlar gayet ekonomik duruyor.Hem işletme maliyetleri, hem sıfır fiyatı, hemde parça fiyatları bence gayet ekonomik. Otomobil ise sıfır fiyatları belli baya tuzlu, 2.elde ise; aldıktan sonra trigeri,yağ değişimi ıvırı zıvırı epey maliyet tutuyor. Nekadar temiz de olsa illaki 2.el olunca birtakım sıkıntılar çıkarıyor. Tek pistonlu hava soğutmalı motosiklet bana göre otomobilden daha ekonomik geliyor. Otomobil 4 piston, 4 lt yağ,4 buji, 4 lastik rot başları 4 amortisör Turbosu ıvırı zıvırı = motosiklet tek piston, tek buji, 1lt yağ, 2 lastik, fıtı fıtı bak keyfine.

  12. #72
    AzÇok - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul-İzmir
    250cc altı motosikletler otomobile göre daha ekonomiktir. İkisini de sıfır aldığım araba ve motosiklete 6 yıllık kullanımda ödediğim tamir masraflarına şöyle bir baktım. Otomobil 4-5 kat daha az masraf çıkarmış.
    Otomobil tabii ki benzin tüketiminde daha masraflıdır.


4. sayfa BirinciBirinci ... 234

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)