arkadaşın lpg li accentle benim motor aynı yakıyor ekonomik diye motor işine girme bence
Dizel kim ne derse desinde az yakıyor. 12 sene benzinli araca bindim 8.5 litre benzin yakıyordu. Gözüm devamlı benzin ibresindeydi. Şimdi dizel var yakıtı.bildiğin kokluyor. 3 seneden beri dizele biniyorum. Bir alt segmen araca bin ama dizel olsun diyorum. Piyasa da kolayca ve uygun fiyata bulunan dizel parçalara sahip araçlar reno, dacia fiat gruplarıdır. Şimdi böyle bir örnek vereyim. Şuan 1.5 dci aracın serviste bakım ücreti 650 TL. Hondanın lpgli aracına 960 TL. Dizel aracına ise 1500 TL bakım ücreti istiyorlar. Buna ne demeli.
araç benim üzerime değil ve indirim olduğu için fiyat böyle
Çok afedersin ama buna ağız bırakılıp bilmem nere ile gülünür.Türkiye de 15.000 km ama Avrupa da 60.000 km de bakım yapacakmış.Bak bak bak.Çünkü Avrupa da yollar kumaştan apılmış ama bizim yollara çivili yatak sermişler.Allah aşkına gidin ve biraz ülkenizin kıymetini bilin.Avrupa'yı da ne kadar tanıyorsun o da mechul.Arnavutluk ta Ukrayna da Sırbistan da Avrupa,İsviçre ve İngiltere de Avrupa.Senin o kafandaki Avrupa nedir? Mesela taharet musluğu kaç Avrupa ülkesinde var? Bu soru önemli.
İtalya dışında görmedim açıkçası...
Burada da g@tü b@klu geziyolar.
O olayı en iyi Japon Kore tayfası çözmüş.
Dubai ve emirliklerde duş başlığı tarzı taharet musluğu gördüm.Güney Kore'de gördüğüm sistem bizi de geçmişti,direkt klozete bağlı ve sıcak su var.
Disk kilidi sadece kurtarmiyabilir. Etrafta kapali garaji olan birilerinden rica da edebilirsin .
Yada saglam zincir kilitle evden bakinca gorebilecegin yere koyulabilir brandayla.
Ben mrt sigortadan kasko yapmistim sair sigrtada yapiyr bi fiyat al.
Ucretli otoparkta cozum olabilir
Bunu ihtiyaciniza göre karsılıcaksınız,Ben ilk ihtiyacıma göre 2 arac degiştirdikten sonra motosiklet aldım,simdi bi japon motosiketle sahin vs eski tip aracları bir tutarsanız yanılırsını cünkü en ufak kazası bi kaporta parası yapıyor aracta,kısa süreli yag degisimleri,bakımları vs derken iş büyüyor,ben manisada ikame ediyorum suan bile motorum otoparkta aylık 85 tl den yıllık 900 lira yapıyor düz hesap,1000 km de bi yag degisimi 50 lira,lastik 400 tl,3000+km de bakımları, yakıtı koymuyorum 125 cc olmasın ragmen lpg li arac kadar yakıyordur 19 21 kurus arası,ama üstüne bindigimde ne derdim ne tasam kalıyor,ekonomiye baglı kalcaksınız,malesef bu ülkede azalan tek sey maaslar o yüzden dilediginiz gibi yasayın tek yapmıcagınız hata zevk için alınan motorda kredi kullanmayın
Diyelim ki 4 tekerlek daha az yakıyor gidemiyorsun ki trafikten motorsikletler bile eh işte araya maraya giriyor da anca ; O yüzden ilk tercihin motorsiklet olsun zaten onun verdiği keyif çok başka .
150cc'ye kadar elektroniği olmayan, hava soğutmalı motorlar gayet ekonomik duruyor.Hem işletme maliyetleri, hem sıfır fiyatı, hemde parça fiyatları bence gayet ekonomik. Otomobil ise sıfır fiyatları belli baya tuzlu, 2.elde ise; aldıktan sonra trigeri,yağ değişimi ıvırı zıvırı epey maliyet tutuyor. Nekadar temiz de olsa illaki 2.el olunca birtakım sıkıntılar çıkarıyor. Tek pistonlu hava soğutmalı motosiklet bana göre otomobilden daha ekonomik geliyor. Otomobil 4 piston, 4 lt yağ,4 buji, 4 lastik rot başları 4 amortisör Turbosu ıvırı zıvırı = motosiklet tek piston, tek buji, 1lt yağ, 2 lastik, fıtı fıtı bak keyfine.
250cc altı motosikletler otomobile göre daha ekonomiktir. İkisini de sıfır aldığım araba ve motosiklete 6 yıllık kullanımda ödediğim tamir masraflarına şöyle bir baktım. Otomobil 4-5 kat daha az masraf çıkarmış.
Otomobil tabii ki benzin tüketiminde daha masraflıdır.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)