100cc ile Uzun yol için yolda kalma korkusu
Reklamlar
-
29 Haziran 2019, 19:19
#1
Arkadaşlar merhaba,uzun yola çıkmak istiyorum ancak yolda kalırım korkusu olduğu için çıkamıyorum. Uzun yol dediğim günübirlik, en fazla 150km gidiş 150km dönüş..
Yolda kalırsak yapabilecek de pek bir şey olmuyor en çok lastik patlamasında korkuyorum. Kaç kere yolda kalmıştım lastik dubleks yaptırsak usta yine yolda kalabilirsin dedi. Bir kere zincir kopmadı başıma gelmişti.
Bunun için son çare çekici vs çağırmak, çekici piyasasını da bilmiyorum
Reklamlar
-
29 Haziran 2019, 19:28
#2
Uzun yol 150 km mi tapa gaz git birsey olma olurda cop motordur Mondial copu bile 80 km gidiyor hepsi gider
-
29 Haziran 2019, 19:33
#3
istanbu_gezg adlı üyeden alıntı
Uzun yol 150 km mi
tapa gaz git birsey olma olurda cop motordur Mondial copu bile 80 km gidiyor hepsi gider
Günübirlik 300km olacak. 5 kere yolda lastik patlaması, bir kere zincir kopması yüzünden kalan birisi tedirgin olması normal sanırım. Sadece ne yapabilirim fikir edinecektim.
Hocam spor motor varsa biz mi binmiyoruz 😊
-
29 Haziran 2019, 19:39
#4
istanbu_gezg adlı üyeden alıntı
Uzun yol 150 km mi
tapa gaz git birsey olma olurda cop motordur Mondial copu bile 80 km gidiyor hepsi gider
Salo gardaş,
Senin iks maks harici tum motorlar çöp değil mi?
Olurda bir gün kallavi bir motor alirsan,bu günlerini unutma..
İks maksina kem göz değmeye..
Mevzuya gelirsek,
Lastik için,jel urunlerden kullan.
Zincirini yağsiz birakma.
50km de bir 10dk dinlen.
Deposu kucuktur,her ihtimale karsi 1lt benzin al yanina(kapagini sağlam kapat)
Motoru fazla yorma.
Supap ayarlarin ideal de olsun.
Kaza bela uzak olsun,çalıyı dolanmayı ihmal etme..
-
29 Haziran 2019, 19:41
#5
yıllardır uzun yola çıkarım hiç yolda kalmadım, her zaman bi çare vardır.
lastik patlamaları biraz senin hatanmış gibi geldi, yola çıkmadan önce lastiklerini kontrol ediyor musun? lastik patlasa bile, yola çıkarken yanında lastik tamir kiti ve spreyi taşımalısın, öyle bir durumda yola devam etmeni sağlayabilirler.
zincir kopma olayı benim de başıma gelmişti, yanımdaki alet çantasıyla zinciri bir bakla eksiltip arka tekeri biraz öne kaydırıp zinciri geri takıp yola devam etmiştim, şehir merkezine girer girmez yeni zincir alıp takmıştım.
şuan kayışlı makine kullanıyorum, kayış koparsa yapabileceğim hiçbir şey yok o yüzden yola çıkmadan önce kayışın durumunu kontrol ediyorum.
100cc makine ile yol biraz zor gelebilir pek hızlı gidemeyeceğin için ama gidilebilir neden olmasın, makineyi çok zorlama yeter.
-
29 Haziran 2019, 20:26
#6
levend84 adlı üyeden alıntı
Salo gardaş,
Senin iks maks harici tum motorlar çöp değil mi?
Olurda bir gün kallavi bir motor alirsan,bu günlerini unutma..
İks maksina kem göz değmeye..
Mevzuya gelirsek,
Lastik için,jel urunlerden kullan.
Zincirini yağsiz birakma.
50km de bir 10dk dinlen.
Deposu kucuktur,her ihtimale karsi 1lt benzin al yanina(kapagini sağlam kapat)
Motoru fazla yorma.
Supap ayarlarin ideal de olsun.
Kaza bela uzak olsun,çalıyı dolanmayı ihmal etme..
Xmax cop 250 cc piyasasinin lideri dhqa ustu varda benim mi haberim yok ?
-
29 Haziran 2019, 20:49
#7
Bu çocuğun sorunu gözüne 250cc perdesi inmesi. Skuter'ini sevebilmen, bizim de sevmek zorunda olduğumuzu zannetmen komik.
-
29 Haziran 2019, 20:52
#8
hocam zamandan yana sıkıntım yok gidebileceğim kadar gideceğim yolda canım sıkılır moralim bozulur geri dönerim şu andaki yıllık izindeyim.
Burada yanlış anlaşılan bir şey var sanırım lastikler tubeless değil.
Yola çıkmadan önce lastikleri kesinlikle kontrol ederim. Lastik patlaması ve kaldığım yerde dımdızlak kalmak gibi zulüm bir şey yok.
istanbu_gezg adlı üyeden alıntı
Uzun yol 150 km mi
tapa gaz git birsey olma olurda cop motordur Mondial copu bile 80 km gidiyor hepsi gider
PETRICHOR adlı üyeden alıntı
yıllardır uzun yola çıkarım hiç yolda kalmadım, her zaman bi çare vardır.
lastik patlamaları biraz senin hatanmış gibi geldi, yola çıkmadan önce lastiklerini kontrol ediyor musun? lastik patlasa bile, yola çıkarken yanında lastik tamir kiti ve spreyi taşımalısın, öyle bir durumda yola devam etmeni sağlayabilirler.
zincir kopma olayı benim de başıma gelmişti, yanımdaki alet çantasıyla zinciri bir bakla eksiltip arka tekeri biraz öne kaydırıp zinciri geri takıp yola devam etmiştim, şehir merkezine girer girmez yeni zincir alıp takmıştım.
şuan kayışlı makine kullanıyorum, kayış koparsa yapabileceğim hiçbir şey yok o yüzden yola çıkmadan önce kayışın durumunu kontrol ediyorum.
100cc makine ile yol biraz zor gelebilir pek hızlı gidemeyeceğin için ama gidilebilir neden olmasın, makineyi çok zorlama yeter.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:51 ----------
istanbu_gezg adlı üyeden alıntı
Uzun yol 150 km mi
tapa gaz git birsey olma olurda cop motordur Mondial copu bile 80 km gidiyor hepsi gider
Angrypower adlı üyeden alıntı
Bu çocuğun sorunu gözüne 250cc perdesi inmesi. Skuter'ini sevebilmen, bizim de sevmek zorunda olduğumuzu zannetmen komik.
Açıkçası tam anlayamadım yerdin mi ? Anlamadım
-
29 Haziran 2019, 21:02
#9
bymadak adlı üyeden alıntı
Açıkçası tam anlayamadım yerdin mi ? Anlamadım
Sana değil lafım kelaja. Tubeless lastik değil ise bence o yola çıkma. Tubeless lastik olmazsa olmaz bence uzun yolda. 125cc ile dünya turu yapanlar var. Çok rahat gider gelirsin o mesafeyi ama lastik patlaması sıkıntı yaratır. Tertemiz ve iyi yağlanmış, güzel gerilmiş bir zincir ile yolda zincir kopması olayı da yaşamazsın. Lakin iç lastik meselesi beni düşünmeye sevk ederdi. Lastiği söküp yamayabilirim, sıkıntı çıkmaz diyorsan gidersin gene. Lakin o işten ben anlamam diyorsan hiç bulaşma.
Unutma düşünce bile belayı çağırır...
-
29 Haziran 2019, 21:17
#10
Hocam zincir kopması benim hatamdan kaynaklanıyor.
Tubeless yaptıracağım ancak usta dedi tubeless bile olsa kesin çözüm değil dedi.
Önceki cup, motorsiklet çalındı yeni cup aldım. Yolda kalsam bile çekici ile dönerim diyorum bilemiyorum. Yana yapabilirim ancak levye almama rağmen lastik çıkar tak yaparken delebiliyorum.
Angrypower adlı üyeden alıntı
Sana değil lafım kelaja. Tubeless lastik değil ise bence o yola çıkma. Tubeless lastik olmazsa olmaz bence uzun yolda. 125cc ile dünya turu yapanlar var. Çok rahat gider gelirsin o mesafeyi ama lastik patlaması sıkıntı yaratır. Tertemiz ve iyi yağlanmış, güzel gerilmiş bir zincir ile yolda zincir kopması olayı da yaşamazsın. Lakin iç lastik meselesi beni düşünmeye sevk ederdi. Lastiği söküp yamayabilirim, sıkıntı çıkmaz diyorsan gidersin gene. Lakin o işten ben anlamam diyorsan hiç bulaşma.
Unutma düşünce bile belayı çağırır...
-
29 Haziran 2019, 22:31
#11
Bu adam benim gizli hayranim ne yapiyorsam aynisini yapmaya calisiyor eee oda ozeniyor
-
29 Haziran 2019, 22:51
#12
bymadak adlı üyeden alıntı
Hocam zincir kopması benim hatamdan kaynaklanıyor.
Tubeless yaptıracağım ancak usta dedi tubeless bile olsa kesin çözüm değil dedi.
Önceki cup, motorsiklet çalındı yeni cup aldım. Yolda kalsam bile çekici ile dönerim diyorum bilemiyorum. Yana yapabilirim ancak levye almama rağmen lastik çıkar tak yaparken delebiliyorum.
Ben sana güvenirim ustana güvenmem. Çivi batsa ne olacakmış tubeless lastikte? Bütün hava birden mi kaçıyormuş. Tövbe tövbe...
-
30 Haziran 2019, 08:23
#13
Yedek lastik aldım, bütün kontroller ardından en kısa zamanda çıkacağım
Angrypower adlı üyeden alıntı
Ben sana güvenirim ustana güvenmem. Çivi batsa ne olacakmış tubeless lastikte? Bütün hava birden mi kaçıyormuş. Tövbe tövbe...
-
30 Haziran 2019, 10:03
#14
bymadak adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar merhaba,uzun yola çıkmak istiyorum ancak yolda kalırım korkusu olduğu için çıkamıyorum. Uzun yol dediğim günübirlik, en fazla 150km gidiş 150km dönüş..
Yolda kalırsak yapabilecek de pek bir şey olmuyor en çok lastik patlamasında korkuyorum. Kaç kere yolda kalmıştım lastik dubleks yaptırsak usta yine yolda kalabilirsin dedi. Bir kere zincir kopmadı başıma gelmişti.
Bunun için son çare çekici vs çağırmak, çekici piyasasını da bilmiyorum
1- bir gün içerisinde 300 km yol uzun yol değildir!
2- yolda kalabilirim korkusuyla yola çıkacaksan kesinlikle yola çıkma!
3- sürekli lastiğin patlıyor ise bu tamamen senin hatandır!
şimdi asıl önerilere gelelim.
1- motosikletinin redline devirinin yarı devirinde kullanırsanmotosikletin zorlanmaz ve seni üzmez yolda motor kısmından dolayı seni yolda bırakmaz.
2- yanında herzaman lastik tamir kiti bulundur. birde lastik tamir spreyi
3- yolun asla emniyet şeridi veya sağ kenarından gitme! yola düşen tüm yabancı cisimleri araçlar yolun kenarına süpürür. Özellikle tekerini patlatacak çivi gibi şeyler hep yolun kenarında olur. sürüş esnasında her zaman sağ şeritteysen şeridin sol tarafını kullan
Doğru yüz kişi yalanlasa da DOĞRUDUR.
Yanlış yüz kişi doğrulasa da YANLIŞTIR.
Dürüst olun DANSÖZLERİ kimse sevmez
-
30 Haziran 2019, 11:09
#15
Hocam değerli yorumun için teşekkür ederim. Şimdi anladım ki kendimi iyi ifade edemedim.
Öncelikle 5 kere yolda lastik patladı bu doğru, dediğim süre 3 yıl içerisinde oldu ve lastik patlayınca yolda çaresiz kalınca o kadar nefret edici oluyor ardından tubeless yaptırdım ortada sorun kalmadı kafama göre takıldım hiç lastik sorunu yaşamadım. Motorsiklet çalındı ardından..
Şu anda sıfır motorsikletim var km daha 200 anca oldu.
300 km yol, 100cc için bence uzun yol oluyor, titreşim ve rüzgar düşününce, konu başlığında özellikle 100cc yazdım ki anlaşılsın.
otopsici adlı üyeden alıntı
1- bir gün içerisinde 300 km yol uzun yol değildir!
2- yolda kalabilirim korkusuyla yola çıkacaksan kesinlikle yola çıkma!
3- sürekli lastiğin patlıyor ise bu tamamen senin hatandır!
şimdi asıl önerilere gelelim.
1- motosikletinin redline devirinin yarı devirinde kullanırsanmotosikletin zorlanmaz ve seni üzmez yolda motor kısmından dolayı seni yolda bırakmaz.
2- yanında herzaman lastik tamir kiti bulundur. birde lastik tamir spreyi
3- yolun asla emniyet şeridi veya sağ kenarından gitme! yola düşen tüm yabancı cisimleri araçlar yolun kenarına süpürür. Özellikle tekerini patlatacak çivi gibi şeyler hep yolun kenarında olur. sürüş esnasında her zaman sağ şeritteysen şeridin sol tarafını kullan
-
30 Haziran 2019, 13:46
#16
tubeless lastik çivi vs girsede öyle bir anda inmez. lastik yarılmadığı sürece tamir kitin olmasa bile benzinliğe falan gidersin. Ben önceden çivi girmiş ve havası baya inmiş lastiğe hava basıp 30 40km gittim 100 km de giderdim de servis o mesafedeydi. tamir kitin olursa fitil ile tamirde edebilirsin ama fitil pek sevilen bir uygulama değildir lastikçiye gidip yama yaptırmak en güzeli.
İç lastikle lastik patlarsa yolda kalırsın. tekeri söküp lastiği çıkarıp iç lastiği yamaman veya değiştirmen lazım ki imkansız değil ama hem alet edevat lazım hem de nasıl yapılacağını bilmen lazım vs. Tubeless lastik bence cross vs hariç olmak üzere herkese şart. Yalnız tubeless için jantların uygun mu o da önemli her janta tubeless lastik takılmaz. jantlarıda değiştirmen gerekebilir.
-
30 Haziran 2019, 14:39
#17
Asıl tubeless lastik yolda bırakır , sonuçta yanımızda yedek lastik taşıyamıyoruz ama yedek şambrel taşıyabiliriz.Ben her gittiğim şehirde, merkeze uzak mesire alanlarında vs gezdiğim için bence motosiklette şambrelli lastik daha iyi. Al yanına yedek şambrel dünyayı gez.
-
30 Haziran 2019, 15:07
#18
yani elinden geliyosa ve erinmiyosan, offroad vs yapıyosan iç lastik mantıklı olabilir ama tubeless lastikte lastiği yarmadığın, jantı eğmediğin veya lastiği janttan çıkartmayı başarmadığın sürece yolda kalınmaz. Hoş onlarda bile artık tubeless lastik koyuyorlar ktm 1290 superadventure R bile tel jant ama tubeless lastikle geliyor. tamir kitin varsa fitil atar devam edersin ki çivi vs girdiyse ona bile gerek yok çok yavaş iniyor havası zaten benzinliklerde hava vura vura çok rahat gidersin lastikçiye.
-
30 Haziran 2019, 19:02
#19
Bugün yanıma yedek lastik ve yama, levyeleri alıp yola koyuldum 80km gidiş, 80km dönüş. Şükür bir sıkıntı olmadı.
Havada çok rüzgar vardı. Gidişte hava pek rüzgarlı değildi dönüş yolunda rüzgardan çok etkilendim. Hafif motor olduğu için rüzgarda sarsılıyor.
.....
nyk adlı üyeden alıntı
yani elinden geliyosa ve erinmiyosan, offroad vs yapıyosan iç lastik mantıklı olabilir ama tubeless lastikte lastiği yarmadığın, jantı eğmediğin veya lastiği janttan çıkartmayı başarmadığın sürece yolda kalınmaz. Hoş onlarda bile artık tubeless lastik koyuyorlar ktm 1290 superadventure R bile tel jant ama tubeless lastikle geliyor. tamir kitin varsa fitil atar devam edersin ki çivi vs girdiyse ona bile gerek yok çok yavaş iniyor havası zaten benzinliklerde hava vura vura çok rahat gidersin lastikçiye.
Boldpilot adlı üyeden alıntı
Asıl tubeless lastik yolda bırakır , sonuçta yanımızda yedek lastik taşıyamıyoruz ama yedek şambrel taşıyabiliriz.Ben her gittiğim şehirde, merkeze uzak mesire alanlarında vs gezdiğim için bence motosiklette şambrelli lastik daha iyi. Al yanına yedek şambrel dünyayı gez.
nyk adlı üyeden alıntı
tubeless lastik çivi vs girsede öyle bir anda inmez. lastik yarılmadığı sürece tamir kitin olmasa bile benzinliğe falan gidersin. Ben önceden çivi girmiş ve havası baya inmiş lastiğe hava basıp 30 40km gittim 100 km de giderdim de servis o mesafedeydi. tamir kitin olursa fitil ile tamirde edebilirsin ama fitil pek sevilen bir uygulama değildir lastikçiye gidip yama yaptırmak en güzeli.
İç lastikle lastik patlarsa yolda kalırsın. tekeri söküp lastiği çıkarıp iç lastiği yamaman veya değiştirmen lazım ki imkansız değil ama hem alet edevat lazım hem de nasıl yapılacağını bilmen lazım vs. Tubeless lastik bence cross vs hariç olmak üzere herkese şart. Yalnız tubeless için jantların uygun mu o da önemli her janta tubeless lastik takılmaz. jantlarıda değiştirmen gerekebilir.
-
01 Temmuz 2019, 00:43
#20
otopsici adlı üyeden alıntı
1- bir gün içerisinde 300 km yol uzun yol değildir!
2- yolda kalabilirim korkusuyla yola çıkacaksan kesinlikle yola çıkma!
3- sürekli lastiğin patlıyor ise bu tamamen senin hatandır!
şimdi asıl önerilere gelelim.
1- motosikletinin redline devirinin yarı devirinde kullanırsanmotosikletin zorlanmaz ve seni üzmez yolda motor kısmından dolayı seni yolda bırakmaz.
2- yanında herzaman lastik tamir kiti bulundur. birde lastik tamir spreyi
3- yolun asla emniyet şeridi veya sağ kenarından gitme! yola düşen tüm yabancı cisimleri araçlar yolun kenarına süpürür. Özellikle tekerini patlatacak çivi gibi şeyler hep yolun kenarında olur. sürüş esnasında her zaman sağ şeritteysen şeridin sol tarafını kullan
Ya kimine göre bir günde 300 km yoldur kimine göre değildir. Kişiden kişiye değişir. Bunu altın kuralmış gibi yazmanın ne manası var. Bazen cidden saçmalıyorsunuz ya. Birde sonuna ünlem falan koymuşsun. Ama yinede sağol, böyle yazdığın için senin yazdıklarını önemsemememiz gerektiğini bize gösteriyorsun.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)