CBF250 ilanına "cc yükseltmek için satıyorum motosiklet mükemmel durumdadır" yazıp acıklama kısmına "ns200 ile takas olur" yazan arkadaşa 200 sayısı 250'den düşüktür bilgin olsun dedim gecen gün.
CBF250 ilanına "cc yükseltmek için satıyorum motosiklet mükemmel durumdadır" yazıp acıklama kısmına "ns200 ile takas olur" yazan arkadaşa 200 sayısı 250'den düşüktür bilgin olsun dedim gecen gün.
adam bütün trafik kurallarını s.kti attı videoda bide diyor ki kıl oluyorum ilanlara
Yazın bir zahmet de öğreneyim bakalım beni ilgilendiren ne farkı varmış. Bu arada yazamadınız sanırım hala gelmedi.
Neyse kabaca ben yazayım en azından.
10W-40 ile 10W-30 arasındaki fark; ikincil viskozite değeri olan yaz koşullarındaki akışkanlığı belirleyen değer üzerinedir.
Bu değerin 40 olduğu yağ, viskozite indeksini ısıl koşullarda +40 santigrat dereceye kadar stabil tutabilirken 30 olan yağ stabilitesini +30 santigrat dereceye kadar korumakta, daha yüksek ısılarda bozunma ve korumada yetersizlik başlamakta, oluşan yağ filminde yırtılma riskleri artmaktadır. (Belirtilen ısıl değer çevre ısısıdır, motor sıcaklığı değil)
Peki neden 10W-40 yağ varken 10W-30 yağa gereksinim var diyebilirsiniz. Onu da ben değil sn. telike yazabilir sanırım. Yazamazsa ben yazarım sorun değil. Konu detayı ile yazıldığında neden o yağı kullandığım da açıklığa kavuşacak... Böylece devletimiz ve milletimiz huzura erecek, dünyada açlık bitecek, herkes mutlu ve mesut yaşayacak, gökten de üç elma düşecek.
Ben de anca müsait oldum yazıyı tamamliyim de gönderiyim diye girdim ama maşallah çok bilgilisin. İyi kitap okumuşsun kendince yorumlamışsın. Düz mantık anlatıcam daha iyi anlaman için. 10w40 10w30 dan daha kalındır viskoz yapıdadır. Düşük bostwick akışkınlığa sahiptir. Yapısını daha yüksek motor ısılarında da korur.
1-kullandığın motosiklet kaç dereceye çıkıyor?
2-kalın yağ koyduğunda kılcal aralara girip sağlıklı yağlama yapıyor mu?
Aralara girip sağlıklı yağlama yaptığına bu kadar eminsen kullan. Ki eminsindir sen. Mikroskop altında incelemişsindir de. Çok bildiğin yoldan git ne kullanırsan kullan. Ama insanları gittiğin yanlış yola da sokma.
Kalın yağ kullanarak sağlıklı bir yağlama yapmamasına ön ayak olursun
Ayrıca yağ pompasına yük bindirirsin. Basmakta zorlanacak. Yağın optimum çalışma ısısına gelmesi daha uzun zaman alacak. Sen yine de marşa bas gazla.
Mesela mt9 ların bazılarında olan bir problem egsantrik sesi. Egsantrik gergisi yağ basınçlı gergi olduğu için yağı kalınlaştırarak sesi kesen arkadaşlar var. Hata olduğunu belirtmeme rağmen bildiklerini okumaya devam ediyor.
Kral z kardeşim internetten iki bişey okuduktan sonra araştırmayı bırakma. Devam et okumaya. Yorumlamaların doğru yönde fakat ekaik bilgiden dolayı yanlış yöne sevk ediyor seni. Bi de ne bu tavırlar sidik yrıştırma havaları? Ulan mt7 kullanıcıları hep mi böyle ya :D trafikte de aynılar. Profiller hiç değişmiyor.
Toprağı hatmeden asfalta hükmeder
Twitter/instagram @ywitcan
Yiğit Can
Motor içindeki sıcaklık pek de dış hava koşullarına bağlı değildir ki? Radyatör kapasitesi yeterli olduğu sürece olsa olsa fan daha sık açılır ve daha çok çalışır, motorun içindeki sıcaklık (motor ısındıktan sonra) sabit kalır.
Dolayısıyla Honda başkaca bir öneri getirmediyse kılavuzda tavsiye edilen yağı kullanmak daha yerinde olur gibime geliyor...
Daha önce benzer fikir alışverişleri olmuştu, biri Türkiye İtalya'dan sıcak, o yüzden burada kullanılacak yağ farklı olur gibisinden bir şeyler yazmıştı; arkadaşlar İtalya'da kuzeyde Alpler de var güneyde Sicilya da, aradaki sıcaklık farklarını tahayyül bile edemezsiniz. Türkiye'den farklı değil... Hatta Avrupa sıcaklık rekoru da Sicilya'da kırılmış 70'lerde.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:46 ----------
Bu arada yukarıda yazdıklarım su soğutmalı modeller için; MSX hava soğutmalıymış, onun için mevsime ve kullanım şartlarına göre farklı vizikozitelerde yağ kullanımı mümkün olabilir belki, yine de ben olsam kılavuz yazmamışsa farklı bir yağ koymaktan imtina ederim. Kullanım tecrübesi farklı yönlendirebilir, bilemedim...
Hakkında bir cacık bilmediğiniz insanlar için çok yakından tanıyor edaları ile bilmişliğin tavan yaptığı noktaya varmanıza az kaldı.
Çok kitap okudum, okuyorum ve okumaya devam edicem. Sizin için sorun değil, siz okumayın. Okuldan kalan bilgiler size yetecektir. Yaşınızı başınızı bilemem ama yaşıt olduğumuzu dahi varsaysam otomotiv teknolojileri ve petrokimya konusuna sizden çok önce başladığımı, sidik yarıştırmak istiyorsanız tam yerinde olduğumuz için istediğiniz kadar yarıştırabileceğimizi de bilmenizi isterim.
Bostwick ile Akışkanlığın farkı nedir önce bunu açıklarmısınız? Ayrıca sizin gibi çok bilgili(!) birinin bilgilerinden de yararlanmak isteriz. Ama sizin gibi teknik bilgiye sahip birisi gidip de sidik yarıştırırken yağın "Kalınlığından" bahsediyorsa işler biraz cıvıyor demektir.
Sizin gibi bilgili birinden böyle bir sidik yarışında "kalınlık" ibaresi yerine viskozite veya onu oluşturan adezyon ve kohezyondan, bunların derecelerini oluşturan katıklardan ve oranlarından, yağ içerisinde bulunan deterjan katıklardan, anti asitlerden ve hatta daha ilginci antibiyotik diye sınıflandırabileceğimiz mikroorganizma çoğalmasını önleyici katıklardan, bunların bulunma nedenleri ile oranlarından, MA sınıfında hangisinin neden, ne maksatla, ne miktarda ve oranda kullanılması gerektiğinden bahsetmenizi beklerdim.
Bilmenizi isterim ki MSX125 Triger zincirinde Basınçlı Gergi(sizin tabirinizle) kullanır. Hem olayı benim en sık kullandığım motosiklet olan MSX125 ile değil de işinize gelen motosiklet(MT-07) ile tartıyor olmanız da zaten amacın süper egonuzla bağlantılı olduğunu kanıtlar nitelikte.
İnternetten iki şey değil onikibin şey okusam da sizin seviyenize gelemeyeceğim aşikar. Malesef istesem de mevcut seviyemi düşüremem. Belki bilgilerim eskiyebilir ama genellikle sık kullandığım bilgileri sürekli güncellemeyi severim. Bu arada yazdığım kitap/kitapçıklardan birkaç tanesini adresinize göndermek isterdim ama gönderemiycem, sizi köreltmek istemem. Bilgi seviyem sizinkine eşdeğer olamayacağı için zaten ihtiyacınız da olmayacaktır.
Motor yağını hobi maksadı ile incelemekte kullandığım yöntemler içerisinde maalesef mikroskop yok. Almayı düşündüm ancak kullanım alanı olarak çok az ihtiyaç duyacağım için gerek görmedim. Genellikle yeni/eski motor yağı arasındaki elektriksel geçirgenlik farklarını ölçerek, çeşitli görsel testler ile denemelerimi hobi bazında gerçekleştiriyorum. Bunun haricinde daha önce de belirttiğim gibi yine kendi çapımda endoskop ile silindir ve yanma odası ile supap durumlarını, kurum miktarı ve yanma odası çalışma ısılarını tespit ederek notlar alıyorum. Eminim ki siz de yapıyorsunuzdur(!).
Burası teknik bir forum değil. Yukarıdaki metinde dahi herkesin anlayacağı bir dili tercih etmeye çalıştım. Size de aynısını öneririm. Tabi ki niyetiniz yine kim daha uzağa gönderecek muhabbeti ise sıkılana kadar devam ederiz.
Bu arada; sn. Cyan, motor içerisindeki sıcaklık dış hava koşullarına doğrudan bağlıdır. İçten yanmalı motorlarda motorun tamamen kapalı bir ortamda bulunması soğutma sistemini çökertir, deneyebilirsiniz. Eğer bunu yaparsanız bir süre kullanımdan sonra motoru söktüğünüzde silindir cidarlarında benek benek lekeler göreceksiniz. Bu lekeler silindirin kısmi olarak yapısal bozukluğa uğradığını gösterir. Bunun yapılması zorunlu kalındığı durumlar ile soğutmanın nominal tutulamadığı durumlarda en kolay yol yağ soğutusucusu kullanmaktır, ki üreticiler genellikle bunu tercih ederler. Bunun yapılamadığı bazı durumlarda ise motor yağının niteliğini kısıtlayarak daha hassas ürün kullanımına yöneltirler. Kullanım klavuzunu açıp incelediğinizde de motor yağ viskozite indeksinin, kullanılacağı ortamdaki ortalama hava ısısına göre verildiğini göreceksiniz.
Motor içindeki ısı asla sabit kalmaz, ama sabit tutulmaya çalışılır. Esasen birinci silindire her zaman diğerlerinden çok daha düşük ısıda soğutma sıvısı(veya akışkan hava) maruz kalır. Haliyle birinci silindir her zaman diğer silindirlerden daha soğuktur. Bunun yanma ısısına, aşıntı ve genleşmeye etkilerini tahmin edebilirsiniz. Bu durum çok silindirli motorlarda (özellikle sıra tip veya birleşik silindirlerde) öngörülerek ısıl dağılıma göre malzeme işleme teknolojisinde küçük hileler/oyunlar yapılarak stabil tutulmaya çalışılır. Bu hileler her zaman gözle hemen görülemez, mesela daha çok ısınması beklenen silindirin biyel kolundaki yağ jeti biraz daha büyük tutularak püskütülecek yağın miktarı arttırılmaya çalışılabilir, su ceketleri biraz daha ince tercih edilebilir... Pistonun BDY ile KDY' leri dahi asla aynı miktarda ısı yaymaz. Sonuçta havanın da sıvının da ilk ulaştığı silindirin ısısı her zaman diğerlerinden daha düşük olacaktır, bu gözetilmeksizin üretilecek bir motor verimsiz ve kısa ömürlü olabilecek veya bundan etkilenmemesi için metalurji açısından gelişkin malzemeye yönelip maliyeti arttıracaktır.
Esasen söylediğiniz doğrudur. Benim de sıklıkla belirttiğim üzere her zaman kullanıcı talimatına, üreticinin kullanım klavuzuna uymak gerek. Lakin evdeki hesap her zaman çarşıya uymuyor. Ben yine de ilanda kullanım klavuzunda yazanı değil, kullandığım motor yağlarını belirtmeyi uygun gördüm. Siz istediğiniz yağı kullanıp ilana kullanım klavuzundakini yazmakta özgürsünüz sn. telike.
Selam, benim demeye çalıştığım şu: Motoru kapalı bir ortamda tutmadığımıza ve motor içinde oluşan sıcaklık da dış ortam sıcaklığından çok çok daha fazla olduğuna göre, sağduyum ortalama dış ortam sıcaklığındaki 10C'lik bir değişimin çok etkisi olmaması gerektiğini düşünmemi gerektiriyor.
Dediğiniz gibi son derece ince hesaplar ve tasarımlar yapılıyor, yüzlerce saat test ediliyor, buna rağmen adamlar 10W-30 yazıp mevsimsel / bölgesel bir varyasyondan da bahsetmiyor iseler, motosikletin beklenen ve tasarımına uygun şekilde kullanımı durumunda oluşabilecek tüm koşulları hesaba katıp buna göre tasarım yaptıklarını ve bu tasarıma göre tavsiye verdiklerini teslim etmek durumundayız. En azından kendi hesabıma öyle düşünüyorum...
Ancak kullanıcısı olmadığım için, 10-40W koymanın ölçülebilir ve tekrarlanabilir pozitif bir etkisi olup olmayacağını bilemem, ama motosikleti bizzatihi tasarlamış japon mühendislerin öngördüğünden daha iyi çalışması da benim için sürpriz olur açıkçası.
Belki de ölçülebilir tekrarlanabilir bir fark yok ve 10W-40 bulmak daha kolay veya daha uygun fiyatlı ve daha fazla seçenek var, bu durumda tabi ki tavsiye edilenden farklı spesifikasyonda bir ürün kullanılır ve fayda sağlanabilir. Bununla birlikte bir şeyi iyi biliyorum o da bir sistem dahilinde bir yerdeki faydadan vazgeçmeden (yani bir kayıp yaşamadan) sistemin başka bir yerinden ek fayda sağlamak mümkün değildir, buradaki fırsat maliyetinin analizini yaparak seçme hakkı tabi ki de son kullanıcıdadır. (Yapabiliyorsa...)
Levhaları gören bir ben değilim değil mi dönülmez denen yola dön, ters yönde seyir et ?? "Arabacılar çok kötü araç kullanıyor abi yaaağğğ"
Bu kadar kasmayin arkadaslar
Herkesin kendi mali, kimse kimseye zorla satmiyor sonucta.
Ilani da istedigi gibi yapar (kandirma/aldatma olmadigi surece), motora da istedigi yagi veya aksesuari koyar, adamin parasini verip aldigi, kendi sahsi mali sonucta, kimseye dusmez derdi.
Herkes istedigini, begendigini almakta ya da almamakta ozgur.
Bakarsin, isine geliyorsa alirsin, gelmiyorsa almazsin, bu kadar.
Allah ilana kimin ne yazdiginin derdi disinda dert vermesin hic birinize
instagram.com/ak.kucukcaglayan
Yağ tartışmanız bitti ise;
İlanlardaki adamlar da aynı buradaki yağ tartışmasını yapan arkadaşlar gibi, başkalarının yanlışlarını güzelce izah etmek yerine üstünlük taslayarak en iyisini bildiklerini iddia ederler. Netice asla değişmez önüne 40 tane akademik makale de koysanız abartısız en doğrusunu yine kendisi biliyordur. Hatalı bilgi verdiğini kabul ettiremezsiniz, doğru bilgiyi veren kişi de burnundan kıl aldırmaz, aşağılamaya karşısındakini küçük görmeye devam eder.
İnternetin raconundandır bu birbirine laf sokma, karşındakini beğenmeme, hep haklı olmak falan.
Oysaki ilanı veren de ilana bakan da biraz sakin olsa, tartışmanın kavga etmek, üstünlük sağlamak demek olmadığını, doğruda buluşabilmek olduğunu bilse, motosiklet ilanları da çok güzel seviyelere gelecektir.
Alıcı ne ki satıcı ne olsun, satıcı ne ki alıcı ne olsun.
Çok temiz ilanlarını 2119 yılında da görür bu memleket.
Valla o ilan çok güzel bence, ilanda hiç bir sorun yok. Bir sıkıntısı varsa o da çok uzun; bu da ilan veren tarafında olan bir sıkıntı değil esasen, bizim insanımız okumaz, okuma özürlüdür. O tipleri hedef kitleden çıkarmış oluyor uzun metin. Özellikle istenen bir şey ise turnayı gözünden vurmuş
Olabilir, MSX için ABD veya Avrupa'da da 10W-30 yazıyor herhalde; çünkü internette 10W-30 yerine 10W-40 veya başka bir şey koysam ne olur diye yazan çok olmuş bu bölgelerden. Türkçe kılavuz 10W-30 diyor. Honda'nın NC750X ve CB500F modelleri için de bölgesel bir farklılık görmedim. O dediğiniz Hint motorlarına özgü bir durum da olabilir.
Öte yandan Hindistan da kendi içerisinde bölgesel olarak yükseklik ve ortalama hava sıcaklıkları açısından inanılmaz farklılıklar gösteren bir memleket. (Bir uçta Himalayalar var diğer uçta tropikal muson bölgesi...) Dolayısıyla, kendi içerisinde de bu denli çılgın farklar olan bir memleketin tümünde aynı vizikozitede yağ tavsiye edilmiş ise, bu üzerinde düşünülüp değerlendirme yapılması gereken bir durum değil midir? (Sağduyu tekrar devreye girer...)
Yıkama yağlama bitti, şimdi asıl konuya dönelim. Var mı benim MSX' e 10.000 verecek eleman? Bak varsa söylesin valla vermicem
Zaten ilanın ilk satırını okuyup da ürünün aslında satılmadığını farketmemek ilginç olmuş. Birdahakine daha belirgin yazmam gerekecek sanırım. Satılık olmayan ürünün satış ilanı için bu kadar gürültü kopması da beni biraz olsun eğlendirdi
Bak, sinir bozucu motosiklet ilanı işte.
Bir de "Motosiklet ilanlarına sinir bozucu teklifler" diye başlık açarsak ilanın ve fiyatının nedenleri anlaşılır. Haydi onu da ben açayım...
...
Tesbih koleksiyonum var, ederi 15 bin TL takas edebiliriz isterseniz.
Ya da Türkiye'de tek bulunan bilmem ne güvercinim var, üzerine 160 bin TL verirseniz o da olabilir.
Veya Bodrum Türkbükünde 5+1 Denize yürüyüş mesafesinde 6+1 Triplex villam var, onunda üstüne 990 bin TL verebilirseniz anlaşabiliriz sanırım.
Veya en iyisi bedelsiz alayım ben sizin Gromu ?
Legends may sLeep.. But they never diE..!
saaaaat mııııı yooooooom
Ohhh yağlarım eriyor böyle olunca
Bedelsiz bir tur vereyim Oyuncak mı motosiklet mi belli değil, keyfinden geçilmiyor. Zaten minicik birşey elbet bir köşeye sıkıştırırım. Satmıycam, CRF' yi alınca duvara asarım olur biter
Yüksek rakkama satmak istesem kilometre düşürüp bir el boyadan geçirsem bakanların yarısı 7.000 km' yi yer. Herşeyi yapıldı, yeni gibi değil, yeni oldu eleman. bugün kullanırken ciddi keyif verdi bana, son işlerini de hallettim. Artık motor da tam anlamı ile saat gibi çalışıyor, kaymak gibi oldu maaaaaşaaallah
Bir gün bunu da kesicem. O zamana kadar kullanayım bakalım. GromRacer projesi doğmadan ömrü ne kadar olacak merak ediyorum. Bundan cafe racer değil de bol grenajlı bir SuperSport yapmak istiyorum. Kısmet artık.
Düşünsenize. Arka aksa yakın noktada ayak pegleri, pedallar, sele tam arka aks hizasında, bıcırık bir SS. "Mini Süper Sport Xtreme" olabilir. Hele şu innovayı iyi edeyim de, sıradaki bu olacak
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)